Poddna Postad 2 September , 2009 Rapport Postad 2 September , 2009 FI är semiLAG 26/18/2 Vill ha era kommentarer på detta scenario som uppkommer ganska ofta. Hur spelar ni mot en tightare/lösare? Är det en no-brainer-call/fold? Vad kan han sitta med? Plz tell me =) Jag har min egen idé men vill höra era tankar! iPoker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (8 handed) - iPoker Converter Tool from FlopTurnRiver.com saw flop | saw showdown UTG ($20.52) UTG+1 ($102.50) MP1 ($104.05) GovernorStewie (MP2) ($98.50) CO ($183.95) Button ($37.08) SB ($21.50) BB ($11.07) Preflop: GovernorStewie is MP2 with 5, 5 3 folds, GovernorStewie bets $3, 1 fold, Button calls $3, 2 folds Flop: ($7.50) 4, 8, 8(2 players) GovernorStewie bets $5, Button calls $5 Turn: ($17.50) 3(2 players) GovernorStewie checks, Button checks River: ($17.50) 7(2 players) GovernorStewie checks, Button bets $17.50, GovernorStewie ? Citera
Poque Postad 2 September , 2009 Rapport Postad 2 September , 2009 syn, fold eller raise. jag vet inte trodde jag visste när jag tryckte på svara knappen men tydligen inte Citera
Poddna Postad 2 September , 2009 Författare Rapport Postad 2 September , 2009 syn, fold eller raise. jag vet inte trodde jag visste när jag tryckte på svara knappen men tydligen inte haha, det svaret va skönt Citera
Trillske Postad 2 September , 2009 Rapport Postad 2 September , 2009 Mjeh, syn/fold antagligen syn. Släpper ändå inte en 7a om du höjer, och bör inte vb sämre om han är hyffsat random. Citera
bossbaver Postad 2 September , 2009 Rapport Postad 2 September , 2009 Känns ju lite som han är rå-tom eller har stålet här. Vek som jag är hade jag nog foldat. Öhh, så därför är nog syn rätt alternativ Citera
scouserandy Postad 2 September , 2009 Rapport Postad 2 September , 2009 Värdebeta river. Som spelat standardsyn. Citera
ZLataN_ Postad 2 September , 2009 Rapport Postad 2 September , 2009 Värdebetta känns väldigt marginellt. Vad ska vi få syn av? Tror på C/C. Hans betstorlek känns inte som att han vill ha syn så därför synar jag Missat drag lr kåk tror jag. Citera
Mr.Lajban Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Syn eller fold. Jag hade nog skjutit en salva till på turn. Känns som att man bjudit in honom att bluffa och då är väl synen rätt... Inte säker på att jag hittat den själv dock. Är tyvärr lite väl foldbenägen ibland . Citera
jkkman Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 syn och wp tror jag :S:S:S edit. värdebet kan nog funka det också edit 2. förvirrad heh. Citera
bananuz Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 checksyn > bet >>>>>>>> fold Citera
Pold Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Som spelad syndar jag river men skjuter dock turn här.. Citera
jkkman Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 förstår inte varför vi ska beta turn. Citera
Pold Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 förstår inte varför vi ska beta turn. Gillar inte riktigt att ge frikort, men har han ett åtta eller floppad kåk så grattz. Tror dock att vi betydligt oftare är uppe emot ett färgdrag. Citera
Tottyville Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Gillar inte riktigt att ge frikort, men har han ett åtta eller floppad kåk så grattz. Tror dock att vi betydligt oftare är uppe emot ett färgdrag. Vi är aldrig uppe mot ett färgdrag, vi är uppe mot en range, varav fd är en del i den. Checksyn på river btw. Citera
Lolle Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Jag foldar rivern, kanns lite konstigt for mig att inte fler vill ta den linjen =/ Satter han pa nat pocketpar eller liknande... garna ett som traffat rivern? Citera
Poddna Postad 3 September , 2009 Författare Rapport Postad 3 September , 2009 Jag foldar rivern, kanns lite konstigt for mig att inte fler vill ta den linjen =/ Satter han pa nat pocketpar eller liknande... garna ett som traffat rivern? Har svårt att se att han checkar bakom ett pocket par på turn. Skulle mer vilja sätta honom på slowspelade nuts eller total bluff här. Känns ju bara som om han försöker forcera mig ut ur handen med mina A-höga. Citera
Lolle Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Jag har inte så svårt att se det, svårare att se killen floata med överkort på NL100 och dra hårdaste beten någonsin på rivern... Du har väl mer PP+Suited connectors än äss i din raiserange på MP? Känns konstigt av han att försöka forca ut dina äss då hans range med JQs och liknande känns ganska osannolik. Nåja... fortfarande skeptisk till syn här, känns som lägre PP är en stor del av hans range med mera speciellt med tanke på syn flop och check turn. Har givetvis säkert fel men men Citera
Poddna Postad 3 September , 2009 Författare Rapport Postad 3 September , 2009 Jag har inte så svårt att se det, svårare att se killen floata med överkort på NL100 och dra hårdaste beten någonsin på rivern... Du har väl mer PP+Suited connectors än äss i din raiserange på MP? Känns konstigt av han att försöka forca ut dina äss då hans range med JQs och liknande känns ganska osannolik. Nåja... fortfarande skeptisk till syn här, känns som lägre PP är en stor del av hans range med mera speciellt med tanke på syn flop och check turn. Har givetvis säkert fel men men Känns som om han bettar något strax över halvpott om han bettar tunnt värde. Som han spelar så får han normalt sett bara syn av bättre händer, vilket är det sämsta möjliga han kan prestera där. Tycker hans spel mest ser ut som två missade överkort som uppgivet försöker forcera bort min underreprestenterade hand. Det som oroar mig mest är hans turncheck, men jag tror att det kan vara att han vill ge sin KJos en chans att träffa på river. Citera
Starfitter Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 bara jag som inte ens vill cbeta floppen? Som spelat synar jag av 9/10 Citera
nordkvist Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Cbeta floppen är ju superstandard. Varför vill du inte göra det? Citera
Starfitter Postad 3 September , 2009 Rapport Postad 3 September , 2009 Cbeta floppen är ju superstandard. Varför vill du inte göra det? cbetar brutalt lite på parade brädor rent generellt. iof ligger fd men kommer ju ha junk/drag lite för ofta för jag ska vara glad cbeta Citera
Recommended Posts