Gå till innehåll

En Tiltfisks Vardag 0.50/1 SvS

Recommended Posts

• Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Undviker shorthanded, går så jävla dåligt där :P Tror inte jag har mage nog att köra SH med djupa stackar, pallar inte att pusha med så marginella händer som man måste pusha med för att inte bli överkörd. Hamnar i nån sorts nitläge och bluffas sönder, eller blir tokloose och spewar bort allt :( Är -300 på SH den här månaden, fortfarande + totalt, men iaf :P

Postad

Vi kör igen, lirat nån halvtimme, +-0. Varit uppe på +100 2 gånger, riverflushad båda gångerna. Fisken verkar nappa iaf.

Har en dryg hosta, så tog cocillana nyss... Fick nån skum effekt, kroppen känns sjukt tung, som att jag är på väg att ramla ur stolen. Får se om det går över snart.

Postad

Ja :( Men jag skaffade mig lite kulor och började bluffa tillbaka och re-raisa, så det gick över ;)

Har varit ute och lekt med nyinköpt eldstål! Byggt en mysig liten brasa och lärt mig hur det funkar, så man kan ha att leka med i skogen vid senare tillfälle :D

Postad
Poängen var att försöka få honom all in med KK/AA, vilket ju backfirade lite :( Känns lite som att vad jag än gör måsta vi båda gå all in, iaf efter turn.

Fast poängen är att du spelar långt ifrån optimalt och att det jag sa är mer åt rätt håll.

Oavsett vad utfallet var i just den handen.

Paus på +407 för dagen. 250 från målet 5k för månaden.

Över hur många händer? Bra jobbat iaf!

Postad

Alldeles alldeles för många :( Ligger på ca 50% av min normala PTBB, men med tanke på hur horribelt jag spelade förra månaden så är jag rätt nöjd iaf :P Förväntar mig bättre resultat nästa, har dubbla PTBB på sista halvan av månaden jämfört med först.

Postar upp detaljerade resultat den 30e :) Tack för peppen!

Postad
BEVIS TILL MOTSATSEN!!!

sympatisk.jpg

lite roflcopter att du skulle floppat nöten om du inte fisk-foldat. :-) Btw så framstod du som helt sjukt osympatisk de första sidorna av din DB, men numera anser jag att du förtjänar att vara lycklig. ;-)

Postad

Haha ty, jag framstår bara som osympatisk för att jag springer som en skadeskjuten gasell just nu :( TY för att du pekade ut att jag skulle floppat nöt också, hade lyckats missa det :P

Man känner sig lite bortskämd när man plussar på fint fast man har en dålig vecka. Så jämför man det med folk som lirar på höga nivåer och en dålig dag där betyder 10 inköp back...

Rätt nöjd med hur mycket spel jag lyckats få in iaf, även om PTBBn blir lidande så har jag lyckats tvinga mig själv att faktiskt få in grinden. Känns som att det är ett krav att man får in sina timmar oavsett hur trögt det går/annat roligt som händer om man ska kunna försörja sig på skiten.

Blir grind om nån halvtimme, frukost först bara. Äntligen en natt jag inte vaknar 4 på morgonen...

Postad

Kan jag spela den här bättre? Vet att Pliring har flushdraget, har notes på honom som "Flushtard", han kan inte hålla sig från att dra.

***** Hand 1129875530 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 30 september 2009 15:08:05

Adam 14 (Vanlig/Cash Game)

Plats 6: SunTzu (208.43)

Plats 8: Pliring (149.00)

Plats 1: kontra42 (179.47)

Plats 5: lejxington (310.71)

Plats 7: Robin_97 (193.40)

Plats 9: banned (128.80)

Plats 10: borat (51.52)

Plats 2: yuge (67.29)

Plats 3: Barbro_J (199.50)

Plats 4: Ali?n Baba (195.00)

Pliring lägg LM 0.50

banned lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Es, Kk]

Pliring [N/A, N/A]

kontra42 [N/A, N/A]

lejxington [N/A, N/A]

Robin_97 [N/A, N/A]

banned [N/A, N/A]

borat [N/A, N/A]

yuge [N/A, N/A]

Barbro_J [N/A, N/A]

Ali?n Baba [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

borat Syna 1.00

kontra42 Lägg

yuge Lägg

Barbro_J Lägg

Ali?n Baba Lägg

lejxington Syna 1.00

SunTzu Höj till 5.00

Robin_97 Lägg

Pliring Syna 5.00

banned Lägg

borat Syna 5.00

lejxington Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [6r, Ek, 4r]

*** Bet Runda 2 ***

Pliring Satsa 1.00

borat Syna 1.00

lejxington Syna 1.00

SunTzu Höj till 20.00

Pliring Syna 20.00

borat Syna 20.00

lejxington Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [6r, Ek, 4r, Knk]

*** Bet Runda 3 ***

Pliring Satsa 1.00

borat Syna 1.00

lejxington Syna 1.00

SunTzu Höj till 92.00

Pliring All-in 124.00

borat All-in 26.52

lejxington Lägg

SunTzu Syna 124.00

*** River(Board): *** : [6r, Ek, 4r, Knk, 3s]

*** Showdown *** : Rake: 9.41 Totalpott: 367.11

SunTzu [Es, Kk] Par i ess Vinst: 188.07

Pliring [Dr, Kr] Högsta kort ess Vinst: 0.00

kontra42 Lägger mig Vinst: 0.00

lejxington Lägger mig Vinst: 0.00

Robin_97 Lägger mig Vinst: 0.00

banned Lägger mig Vinst: 0.00

borat [Eh, 4s] Två par, ess och fyror Vinst: 179.04

yuge Lägger mig Vinst: 0.00

Barbro_J Lägger mig Vinst: 0.00

Ali?n Baba Lägger mig Vinst: 0.00

Postad

*drumroll please*

1K posts, och 5k för månaden intjänat, dvs reviderade målet träffat! Varit mycket upp och ner den här månaden, med en rätt sunkig start. Känns iaf som att jag tagit mig ur det stora tiltträsket, nu är nästa stora mål att hitta lite fler luckor i spelet och antagligen tighta till mig en hel del. Mina stats för månaden:

Totalt: 24,234 händer, 23k på FR, 1k på SH.

Vinst: 5,319 på FR, -322 på SH.

PTBB: 11,52 på FR, -14.41 på SH.

Timmar: 111h 52 minuter.

Började månaden med att spela och springa riktigt dåligt, men lyckades fixa till mig det på slutet IMO. Bättre månad, men långt ifrån 15k månaden jag hade för nått år sen :( Då lirade jag visserligen typ enbart poker i en hel månad, men PTBBn var dubbelt så hög då. Brist på fisk eller sämre spel? Mindre spel? Vem vet. Helt klart så har SvS 0.50/1 blivit svårare.

Får se om det blir mera spel idag eller om jag stannar här bara för att inte förlora 10 spänn och ligga under 5k :P

Postad

wp

Första gången jag ser penga-stats på en svs-lirare. Kul. Har faktiskt gått lite mer än dig denna månaden, om någon nu skulle bry sig. Fast det inbegriper några 1/2 o 2/5 sessioner också. Lirar du bara 0,5/1? Tycker det är starkt av dig att lira 111h. Själv ligger jag på 80h, men då har jag varit en del bakis och upptagen också.

GL

Postad

Ärligt talat så är det här den sämsta månaden jag har i min PT databas, förutom förra månaden som jag var typ +100 på. Enda anledningen att jag är glad för 5k är för att det gick bättre än förra månaden :D

Började månaden med dåligt spel och värre flyt, så det drog ner hela månadsresultet. Den här månaden siktar jag nog på 7k!

Postad

Bryter på smått otroliga -600. Ingenting håller, ingen action med premiumhänder och antalet sett och störda riverdrag jag sprungit in är otroligt. 3 top tvåpar mot sett på 2h, antalet rivrade stegar kan jag inte hålla reda på. Urk, skitbra start på månaden till vidrig start, hurrah.

Postad

Mjo, reagerat över det jag med när jag läst igenom gamla sidor :) Brukar normalt posta upp dom så snabbt att jag oftast glömmer. Vilken är smidigast för SvS HHs tycker du? Vissa tenderar att misshandla SvS HHs rätt grovt...

Får se hur mycket lir det blir idag, beror på vad som händer ikväll. Kanske tar minisemester i helgen :P