Gå till innehåll

En Tiltfisks Vardag 0.50/1 SvS


SunTzu

Recommended Posts

Sklansky verkar vara urusel om dina citeringar av honom stämmer. Aplicera inget du läst av honom i ditt eget spel, utan be till gud att dina motståndare gör det = profit.

 

Sen tycker jag att du ska hänga på teoriforat på 2+2 samt spela och verkligen tänka vad som bör vara bra spel under spelets gång. Egna uträkningar, tankeverksamhet samt papper och penna tar dig i mångt och mycket längre än de flesta av teoriböckerna som erbjuds idag.

 

Avsätt 15 inköp till NL200 och börja klättra. Tycker även att du bör byta site om du ska spela fullring, men det bästa vore ju förstås att du lär dig spela shorthanded.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...tycker du Sklansky är en tomte :P? Wow. Vet inte om jag kan säga så mycket mer.

 

Det krävs inte särskilt bra spelare för att skriva bra säljande pokerböcker, ni har redan tagit ett exempel och den svenska skulle naturligtvis vara Dan Glimne. Det finns en del intressanta saker att nämna om detta faktiskt.

 

Den största målgruppen för pokerböcker är naturligtvis nybörjare, så är man strategiskt korrekt så riktar man in sig på dessa. Det innebär att man måste hålla det på en nivå som en icke avancerad spelare hänger med på. Dvs berätta och förklara det självklara. Sedan kanske bygga på det lite. Det är vad dom flesta poker böcker gör. Det finns duktiga och dåliga spelare, kända som okända men alla skriver i princip lika grundligt och det finns enanledning till det. Pengar. Dom skriver böcker för att tjäna pengar och inriktar sig då på den bredaste målgruppen.

 

Sen finns det några få undantag som Berry Greenstein och Brunson som försöker finna en djupare inblick i poker men också det väldigt basic. Har inte läst Mike Matusows bok eller Gus bok men oddsen är goda att dom tar upp samma saker som tex Dan glimne, dvs starthänder, position, blindspel, knappspel, floppspel osv.

 

Sen är det fruktansvärt svårt att lära ut "bra" poker på djupare nivå via text. Det är ungefär som om Ronaldo ska skriva en bok om hur man kickar en boll/fintar eller Beckham om hur man lägger frisparkar. Ni förstår principen. All inlärning handlar inte om fakta/kunskap utan på dom nivåerna du tjänar runt månadslöner krävs en mer självlärd eller erfarenhetsbaserad inlärning. Lite det tänket som durrrr har att man spelar x-antal tusen händer för att nå en viss nivå av erfarenhetsbaserad kunskap om "poker-miljön".

 

Böcker är bra sålänge du spelar om nån hundralapp i veckan och tycker ämnet är intressant. Dom är som första stegen man tar som barn och mamma höll dig handen. Springa får du lära dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, tar ut pengar på bankomat, förbi åker en piketbuss med blåljus och bränner gummi som fan i svängen, 30 sek senare kommer en ambulans på samma sätt. Åker och beställer burgare, ska ta 10 min så jag åker för att se om det hänt nått på festen som ligger åt samma håll som blåljusen försvann. Tomt där, åker tillbaka ett par min efter, och utanför burgerhaket står en taxi... och en polisbil med blåljusen på. Vi blev så nyfikna på blåljus att vi missade blåljusen :P

 

Ny session!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-80 för dagen, var uppe på +200, sen ner på 0, sen upp på 150, och sen kom den här, som fittan slowrollar mig på:

 

 

***** Hand 1117126490 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 september 2009 04:11:11

Adam 33 (Vanlig/Cash Game)

Plats 3: Sophink (13.03)

Plats 5: SunTzu (195.50)

Plats 6: error63 (142.64)

Plats 7: Bo-Ring (227.38)

Plats 9: Rövaren (215.47)

Plats 4: rall (199.00)

Plats 8: kikr (212.45)

Plats 1: kusin88 (257.97)

Bo-Ring lägg LM 0.50

kikr lägg SM 1.00

** Giv **

Sophink [N/A, N/A]

SunTzu [Ek, 9k]

error63 [N/A, N/A]

Bo-Ring [N/A, N/A]

Rövaren [N/A, N/A]

rall [N/A, N/A]

kikr [N/A, N/A]

kusin88 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Rövaren Syna 1.00

kusin88 Lägg

Sophink Syna 1.00

rall Syna 1.00

SunTzu Syna 1.00

error63 Lägg

Bo-Ring Syna 1.00

kikr Höj till 4.00

Rövaren Syna 4.00

Sophink Syna 4.00

rall Lägg

SunTzu Syna 4.00

Bo-Ring Syna 4.00

*** Flop(Board): *** : [7k, 3s, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

Bo-Ring Passa

kikr Passa

Rövaren Passa

Sophink Passa

SunTzu Passa

*** Turn(Board): *** : [7k, 3s, 10r, 4k]

*** Bet Runda 3 ***

Bo-Ring Satsa 16.00

kikr Syna 16.00

Rövaren Lägg

Sophink Lägg

SunTzu Syna 16.00

*** River(Board): *** : [7k, 3s, 10r, 4k, 8k]

*** Bet Runda 4 ***

Bo-Ring Satsa 57.00

kikr Höj till 114.00

SunTzu All-in 175.50

Bo-Ring Lägg

kikr Syna 175.50

*** Showdown *** : Rake: 11.92 Totalpott: 465.08

Sophink Lägger mig Vinst: 0.00

SunTzu [Ek, 9k] Färg med ess i topp Vinst: 0.00

error63 Lägger mig Vinst: 0.00

Bo-Ring Lägger mig Vinst: 0.00

Rövaren Lägger mig Vinst: 0.00

rall Lägger mig Vinst: 0.00

kikr [6k, 5k] Färgstege Vinst: 465.08

kusin88 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan gör man? Fi är retardmupp, reraisar alla händer i en halvtimme... Så kommer denna river....

 

 

***** Hand 1117141187 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 september 2009 06:54:02

Anna 90 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: SunTzu (199.00)

Plats 5: aventura (420.69)

Plats 1: runger (309.39)

Plats 3: gummianka1 (60.26)

Plats 4: tripleL (198.01)

SunTzu lägg LM 0.50

gummianka1 lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Kk, Es]

aventura [N/A, N/A]

runger [N/A, N/A]

gummianka1 [N/A, N/A]

tripleL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

tripleL Syna 1.00

aventura Höj till 4.50

runger Syna 4.50

SunTzu Höj till 20.00

gummianka1 Lägg

tripleL Lägg

aventura Höj till 35.50

runger Lägg

SunTzu All-in 199.00

aventura Syna 199.00

*** Flop(Board): *** : [8h, Er, 7k]

*** Turn(Board): *** : [8h, Er, 7k, Knk]

*** River(Board): *** : [8h, Er, 7k, Knk, 10s]

*** Showdown *** : Rake: 10.11 Totalpott: 394.39

SunTzu [Kk, Es] Par i ess Vinst: 0.00

aventura [Ds, Kr] Stege med ess i topp Vinst: 394.39

runger Lägger mig Vinst: 0.00

gummianka1 Lägger mig Vinst: 0.00

tripleL Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar -300 efter den där handen, så sjukt tiltande kväll. fattar inte hur man kan springa så jävla dåligt.

 

Edit: Körde en stund till, kunde inte släppa fisken... missar flushdrag för en hundring, sen drar han (efter att ha pushat all in med KT). Snittpott på 75 spänn, han raisar pott på *alla* händer, och man får ingenting. Så sjukt, sjukt tiltande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp och ner som en jävla jojo, låg och svängde runt hundringen ett par timmar, sen kom all flax på en gång, upp på 500, sen nyss ner till 300 efter AA på KKx bräda, och floppat nötsett vs turnad hålstege för 200 mot retardmupp som tycker "Hade top par på flop" :P Upp på 400 igen nu efter lite steals, får se om jag stannar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, den sved rätt mycket. Händer ibland antar jag, inte som att jag kunde släppa den :P Mest störande var att han slowrollade mig med den, och drog ut på callen så mycket som möjligt.

 

Blev mer arg på AK handen faktiskt, där blev jag ju iaf utdragen. Känner inte att jag spelade nån av dom fel iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuka duellen... Låg +100, sen får jag QQ mot en grinder som stealat så sjukt mycket av mig postflop med tokaggro spel senaste månaden, får in pengarna på ofarlig bräda och för en gång skull.. KK. Back 200 där, sen ner till -300 för sessionen totalt på total kortdödhet i ett par timmar.

 

Nyss: Får in pengarna mot samma Fi, + massa döda pengar och ett par shortfiskar. Jag visar KK, han visar QQ och får inte träffen. Jag tar tillbaka min stack, med exakt samma händer :P För övrigt är det 2 av dom 3 TT+ PP jag fått senaste timmarna...

 

Ligger runt -100 nu, blir en stund till iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand 1117141187 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 september 2009 06:54:02

Anna 90 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: SunTzu (199.00)

Plats 5: aventura (420.69)

Plats 1: runger (309.39)

Plats 3: gummianka1 (60.26)

Plats 4: tripleL (198.01)

SunTzu lägg LM 0.50

gummianka1 lägg SM 1.00

** Giv **

SunTzu [Kk, Es]

aventura [N/A, N/A]

runger [N/A, N/A]

gummianka1 [N/A, N/A]

tripleL [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

tripleL Syna 1.00

aventura Höj till 4.50

runger Syna 4.50

SunTzu Höj till 20.00

gummianka1 Lägg

tripleL Lägg

aventura Höj till 35.50

runger Lägg

SunTzu All-in 199.00

aventura Syna 199.00

*** Flop(Board): *** : [8h, Er, 7k]

*** Turn(Board): *** : [8h, Er, 7k, Knk]

*** River(Board): *** : [8h, Er, 7k, Knk, 10s]

*** Showdown *** : Rake: 10.11 Totalpott: 394.39

SunTzu [Kk, Es] Par i ess Vinst: 0.00

aventura [Ds, Kr] Stege med ess i topp Vinst: 394.39

runger Lägger mig Vinst: 0.00

gummianka1 Lägger mig Vinst: 0.00

tripleL Lägger mig Vinst: 0.00

 

Väl spelat. Keep it up! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...