Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur många inköp förlorar ni innan ni avslutar en session? Hur många är rimligt att ha som regel? Ibland spelar man ju bra och blir utdragen av sämre spelare inköp efter inköp, bör man i såna lägen avsluta sessionen?

Själv lutar jag åt att ha fem inköp som regel för en kväll, efter det börjar jag tänka på att vinna tillbaka det jag förlorat snarare än att fokusera på att spela bra poker. Är inte särskilt erfaren heads up-spelare så jag hör gärna era tankar kring saken.

Postad

Möter jag jättevärdet lirar jag tills någon ger upp/gular. Brukar även jag ta en pause efter 4-7 inköp i hålet såvida jag inte spelar någon just för stunden, men lämnar alla bord jag väntar på. 20 minuters promenad, samt en holk & kaffe och jag är på att igen :-)

Postad

noosebleeds kan det räcka med ett inköp, men jag ger väl mig snabbare också för att jag oftast möter bättre spelare.

En spelare som man har STOR edge på kan man lira tills man e gul imo men mot jämnbra lr bättre spelare räcker det väl med 2-4inköp´back för att sluta!

Postad

i slutet av månaderna kan jag torska hela rullen utan att sluta ( sng ) tiltproblem kallas de. gulat min rulle både juli och agusti nu men får tillbaks allt i rb i princip så det är ju chill men... ( 60-70 inköp )

Postad
i slutet av månaderna kan jag torska hela rullen utan att sluta ( sng ) tiltproblem kallas de. gulat min rulle både juli och agusti nu men får tillbaks allt i rb i princip så det är ju chill men... ( 60-70 inköp )

Fan va chill det lät.