Gå till innehåll

Coach finns för low stakes spelare!


TimoTimo

Recommended Posts

Jag skulle gärna vilja bli coachad om någon var kapabel att lära mig slå Nl10. Men vad jag känner mig skeptisk till är följande:

 

-Lära dig hur du blir fruktad och vinnande vid borden

 

På ren svenska. Hur fan går det till? Vad är det som dom fruktar. Jag har ibland under 4 timmars tid inte gjort en pre flopp raise. När jag väl gör den med AA och med ca 200xBB så callas det givetvis med allt möjligt. Hur fan gör du för att dom skall frukta dig? Dom skiter fullständigt i din tableimage, din PFR, din VIP.

Det är för att alla uttråkade tänker: Äntligen lite action! Alla lycksökare tänker: Vilken pott jag kan vinna nu! 3. Alla grinders tänker: En så hög raise måste betyda att han inte vill ha syn (stöldförsök). 4. Alla maniacs tänker: J5 har funkat förr 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

E.H., hur perfekt har man spelat med TT om man preflop "lyckas" hamna all in med TT mot AA?? Snarare dålig read precis som Phil anmärkte. Däremot var det förstås barnsligt av honom att gnälla över Durrrs syn. För övrigt så har jag sett TT vinna betydligt fler all ins än AA som inte lika ofta blir del av stegar.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag äger micronivåer, lär gärna ut till dig för 300kr i timmen :D

 

plusat ca 100 000 på 1-2kr och har ganska bra stats på låga sng också, mellan $5-$20

Vill du visa grafer osv?

 

Ursprungligen postat av archtila

Vi kommer inte floda, så det står mellan syn eller raise/allin. Jag gillar inte allin här och nu. Varför?

1. Det är tidigt och det är viktigare att vi är kvar än dubblar upp.

2. Stor range som vi slår kommer folda som annars kan betala av eventuellt mer.

3. Väldigt många sorts drag kan och vill syna på flopp, särskilt tidigt med fler fiskar.

4. Vi får sjukt bra odds att dra till kåk, och själva ta betalt av färg som är något av det enklaste som finns i texas holdem.

 

Jag väljer flotar en gata i såna lägen. Jag vill naturligtvis se parat bord eller blank på turn MEN även ett till klöver kan vara bra, varför?

1. Fi kan redan ha flush på flop. Om han inte har hög flush kommer ett till klöver att bromsa upp honom, vilket gör att vi kanske får gratiskort till kåkdrag.

2. Om fi har hög flush vill ha inte skrämma iväg oss då otrolig farlig bräda ligger, och göra en mjölkbet, vilken kan ge oss bra odds till kåk drag.

3. Om fi fortsätter bomba har han antagligen oss slagna = enkel fold.

 

Om turnkortet är blankt kommer vi att försvara vår hand, varför?

1. Ta betalr av färgdrag/ få dem att folda om dom inte vill betala. Ta betalt av TP och liknande starka händer som inte sätter oss på flush lr set.

2. Få info ifall dom redan har flush. Höjer dom oss, är vi antagligen slagna. Synar dom oss kan vi fårtfarande träffa kåk.

3. Om vi kommer syna en bet så är det bättre att vi betar själva och inte ger gratiskort. (inte avstå från att ta betalt dom ggr vi leder men betala av dom ggr vi ligger under)

 

Om kåk kommer på turn är det bara att mjölka.

 

Om handen nu spelas ner till river så bör vi har tillräcklig info om att folda lr syna beroende på hur han spelat innan, pos, antal spelar i potten, size bet osv för att köra en korekt read på situationen.

 

 

Kort och gott, att ställa känns bara fel här.

Vi får syn av händer som slår oss.

Vi får inte ut mer pengar av drag (bra motspelare).

Många händer vi slår kommer folda.

Vi förstör våra kåk odds.

Vi riskerar att åka ut mot en uppdubbling tidigt i turneringen.

Vi gör det enkelt för fiskar att syna med drag och ta bort all edge vi har mot dem.

Svårt att maximera vinsten vs odds och minimera förlust vs odds. Ända gången vi maximerar vår vinst är när dom synar allin och missar flush. Inget emot det spelet alls mot bra spelare om man tror att dom kan syna i tro på att man bluffar men mot fiskar vill man inte ge dom så lätta chanser.

 

 

Jag är också emot en höjning flopp då i stortt sett all range kan båda syna och ställa oss vilket ger oss noll info om var vi står. Vi får mer info i detta fall för mindre pengar i form av en syn.

 

http://pokerforum.nu/forum/handanalys-flerbordsturneringar/57219-floppat-set-mot-3-faergsflopp-3.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledning till att jag inte kräver mer är att man kan ha en förmåga att lära ut som inte eliten har. När jag läser inläggen från proffsen på denna site eller 2+2så fattar jag inget. Det mest klassiska är väl när Phil H hamnar allin mot Durrr med AA mot 1010 preflopp och han har spelat handen uruselt och Durrr perfekt. Om någon kan hitta ett inlägg på PF från en toppspelare där dom faktiskt lär ut något till en sämre spelare så får dom gärna länka till det inlägget.

 

 

alt 1 Duktig toppspelare på PF vill inte lära folk hur dem ska spela för det minskar deras egen edge om folk lär sig spela som dem.

 

alt 2 Duktig toppspelare på PF lär ut, men sämre spelare förstår inte, eller kan inte applicera det till sitt eget spel.

 

alt 3 Toppspelare på PF lär ut, men har själv brister i sitt spel (= lär ut "fel")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, vilken tråd.

 

@E.H.om du mot förmodan är seriös med dina inlägg.Du behöver ingen coach. Läs EN ENDA grundläggande pokerbok. Av dina poster att döma är du väldigt dålig på poker. Att läsa och förstå en enda pokerbok av den enklare sorten, skulle bara det lyfta ditt spel massor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då, nej, om han faktiskt har gått pluss ett hundra tusen kronor på ett helt ospecificerat sample tar jag tillbaka allt.

 

jag har bevis om så krävs, har ingen anledning att ljuga och tycker inte att det är särskilt bra heller, nöjd men inte stålt. Jag skrev det bara för att jag ironisk erbjöd mig att lära ut hur man slår micro för 300kr/h, med tanken att ingen e så dum att man betalar 300kr/h för att vinna på micronivå. Om du förstår poängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

har inte sparat HH eller användt pokertracker mer än korta perioder, däremot som alla svs spelare vet kan man gå in och kolla hur man ligger till i pokerklienten. Hadevart väldigt kul att se ALLA händer mm som jag spelat på svs. Hunnit byta data emellan och ominstallerat också så jag har bara senaste 50k händerna typ. Skulle vara sick intressant att veta hur många händer man spelat under denna tid på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses, vilken tråd.

 

@E.H.om du mot förmodan är seriös med dina inlägg.Du behöver ingen coach. Läs EN ENDA grundläggande pokerbok. Av dina poster att döma är du väldigt dålig på poker. Att läsa och förstå en enda pokerbok av den enklare sorten, skulle bara det lyfta ditt spel massor.

 

Jag har läst många böcker. Just nu håller jag på att läsa "The mathematics of poker". Har skummit igenom den men nu tänkte jag verkligen läsa seriöst. Jag kanske låter som om jag är tokig och jag börjar faktiskt undra själv. Men det var helt sanslöst igår. Det kändes som om jag skulle får en hjärnblödning/hjärtattack när jag försökte sova igår. En röst i mig försöker säga att jag trots att gjorde ett resultat igår som tyder på att jag i alla fall behärskar micronivå.

 

Jag började med lite cashgame på SS på lägsta nivån. Trots att jag blir 1-outad så lyckas jag gå några kronor plus. Jag spelar sedan PF turnering på Everest och lyckas ta mig till finalbordet fär andra gången av två utan en enda rebuy och addon. Dom flesta verkar ha sprutat rebyus/addons till höger och vänster. Sedan att jag är chanslös när proffset vill vara allin med J10 är väl inte¨så mycket att säga om.

 

Följer upp det med en turnering på SS med ca 300 spelare och jag hamnar topp20 trots att jag får in pengarna som favorit två gånger mot samma person. Han valde alltså att gå allin två gånger i rad på SB med 93 och 62 trots ingen FE. Fanns ingen panik för hans del pga av stackstorlek eller blinds. Efter att ha åkt ut mot hans 62 så följer jag han hela vägen (uttalandes vidrigheter i chatten). Nu foldar han och foldar i exakt samma läge trots att han har FE (i BB sitter spelare som har foldat tidigare). Vad är det han vet som gör att han vill vara allin med dessa händer? Och varför foldar han mot andra? Spelar han mot kompisar? Jag förstår inte.

 

Problemet blir när jag läser all proffs. På micronivå kanske en riktig duktig spelare har 100BB/100. Alltså på NL10 med BB på 10 cent så tjänar man 10 dollar på 100 händer. Om man då spelar 10 bord samtidigt så har man strax under 100 dollar i timmen. Hur fan gör dom? Jag hittar inget i böckerna. Ibland har jag haft flyt och allt har träffat och hållt under en session. Då hamnar jag kanske på 20BB/100. Jag har försökt att luska ut hur dom gör och på något sätt så hittar dom FE. Jag hittar noll i FE.

 

Här konstateras det att jag är efterbliven. Jag fattar själv att jag är dum som inte kan ta mig förbi micronivå trots oerhört många timmar. Tyvärr är det omöjligt att få någon form att feedback som jag förstår. Min nisch är att spela micro DoN. På SS ligger jag på en average ROI på 25%. Jag brukar kolla på Sharkscope på mina moståndare och den ROI är klart acceptabel på den nivån. Men jag mäter fel. För någon dag sedan konstatera ett av dessa proffs att jag var urusel för att jag hade liten stack på 2 bord. Normalt brukar jag köra 4 bord på SS och 9 på Pokerstar. Jag försökte få honom att utveckla varför jag är så urusel men det gick inte. Det bara lolas i chatten. Jag tycker jag blir hånad varje dag i chatten men det är omöjligt att få reda på mer. Det är som när ni konstaterar att jag är efterbliven. Skulle vara kul att få veta varför? För jag förstår det inte själv. Är det att jag limpade med JJ? Är det att jag försvarade mina blinds mot någon som gick allin med any two? Jag vet inte.

 

Jag vet ett antal läckor jag har. Det skulle vara så kul att få det definierat. Att få se proffsen spela. Jag har testat CardRunners men jag förstod det inte. Jag har egna funderingar angående hur man optimerar DoN på den nivån. Exploativt spel mot spelare med negativt ROI och mer balanserat mot vinnande spelare. Noll i bluffrekvens mot dåliga spelare på lägsta blindnivån och något högre mot bra spelare. Nogranna anteckningar om deras beteende och ranger vid högre blindsnivåer. Problemet är att uppskatta sannolikheten för att dom skall slå ut varandra. Säg att jag har A2 på SB och det är korrekt att gå allin enligt ICM. Kanske skall jag folda om jag vet att det finns personer kvar som gärna hamnar allin med alla höga kort. Kanske en marginell optimering av ROI. Vad fan vet jag?

 

 

Jag tänkte prova DeucesCracked och se om jag kan lära mig någonting. Kanske det kan vara så enkelt att om jag går från 0,5% i PFR i cashgame till 6% så händer det positiva saker. Dom flesta som har så låg PFR är förlorande spelare i cashgame. Jag går väl ändå +-0. Så kanske jag har något positivt i postfloppspelet. Jag försöker bara att vara positiv i allt mörker. Jag har funderat på en coach men det känns som om jag måste bli bättre innan dess. Jag hör hör fel det låter, ungefär som om man städar innan städhjälpen kommer.

 

Men har du något bra tips på en bra pokerbok. Jag har funderat på Gus Hansens bok där han berättar om varje hand han spelar i en pokerturnering. Om jag får lista dom böcker som jag har tyckt gett mig mycket så är det:

 

The Poker Mindset (när jag läser sådana böcker så gillar jag verkligen poker eftersom det stämmer med min verklighet, den är dock raka motsatsen til lvad som skrivs på forum)

 

The Psychology of Poker (Jag vill förstå hur mina motståndare tänker, här fick jag en inblick i att alla inte är som jag. En fundering är att alla träningssiter har videos med vinnande spelare, jag skulle vilja se videos med förlorande spelare och hur dom tänker)

 

Sklanskys tråkiga pokerböcker (Säga vad man vill men några är nyttiga men tråkiga och inte så pedagogiska)

 

Vilket svammel så bara bekräftar att jag är efterbliven. Men varför försöka dölja något jag är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J. Kanske det kan vara så enkelt att om jag går från 0,5% i PFR i cashgame till 6% så händer det positiva saker.

 

 

I loled.

 

sry för det :roll:

 

testa att spela limit ett tag för spelförståelsen, var aggro, openlimpa 0%, värdebetta stenhårt, syna ner till river om du värdebettar och blir raisad om du har ett par (sällan rätt att folda ett par i limit, bra för spelförståelsen att se många rivrar).

 

Men bäst är nog att inte spela poker alls....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om du är ironisk E.H, men du är alltför självömkande och har alltför dåligt självförtroende när det gäller pokern. Om du blir mer aggro och tror på ditt spel lite mer och inte lyssnar på vad folk säger i chatten så kommer det garanterat gå lite bättre i alla fall. För jag tror inte att du själv tror att du är efterbliven egentligen. Som andra påpekat, ta till dig det som står i böckerna och håll den linjen. Skit i om du blir 1 outad. Det är väl kanon om folk betalar dyrt i sådana lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har bevis om så krävs, har ingen anledning att ljuga och tycker inte att det är särskilt bra heller, nöjd men inte stålt. Jag skrev det bara för att jag ironisk erbjöd mig att lära ut hur man slår micro för 300kr/h, med tanken att ingen e så dum att man betalar 300kr/h för att vinna på micronivå. Om du förstår poängen.
Nä, alltså jag kör bara 720p så grafen kommer inte få plats på höjden ändå.

 

Nä, jag behöver inget bevis. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte sparat HH eller användt pokertracker mer än korta perioder, däremot som alla svs spelare vet kan man gå in och kolla hur man ligger till i pokerklienten. Hadevart väldigt kul att se ALLA händer mm som jag spelat på svs. Hunnit byta data emellan och ominstallerat också så jag har bara senaste 50k händerna typ. Skulle vara sick intressant att veta hur många händer man spelat under denna tid på svs.

ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
testa att spela limit ett tag för spelförståelsen, var aggro, openlimpa 0%, värdebetta stenhårt, syna ner till river om du värdebettar och blir raisad om du har ett par (sällan rätt att folda ett par i limit, bra för spelförståelsen att se många rivrar).

 

Men bäst är nog att inte spela poker alls....

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...