Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top två är BRA pengar, top1 är jävligt bra pengar. :D

 

 

 

Inte mkt att raila just nu kan jag säga, extremt kortdöd och det tightaste jävla bordet i mannaminne.. Väntar på kortrush/kollektiv tilt.

 

jag höjde i princip varje hand för alla var så sinnessjukt tighta. Sen torska jag 3 flippar i rad och var nere på 20bb och åkte på en setup :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så va äventyret slut.

 

Börjar tappet med ett spel som jag slutade med att vara väldigt vilsen i.

Ca 35K-stack precis som knappen (TILTMODE/jonsson på pf) medan BB har typ 50K om jag minns rätt.

 

Tiltmode höjer på knapp till 3,3K.

Jag har AJo i SB och väljer trebet till 9K (felaktigt?)

Varpå BB instapushar hela stacken, känns ju inte.. Men som sagt, jag är way off i mitt turneringstänk just nu.

 

Hur som viker jag och har typ 26K, droppar lite till 22K innan sista handen tittar in.

Tiltmode höjer på SB (något han inte gjort mkt alls tidigare), jag har A9 och återigen har vi ganska liknande stackar.

Känner att det borde krävas en jävligt stark hand för att syna in hela stacken och såsar, instasyn med AQ och jag är ute.

 

Vet inte om det är kallt att såsa med A9 när, är ju väldigt ofta blockad då han borde syna med alla starkare A där.

 

Va så förbannat kortkall efter bubblan så kändes ändå som att jag spelade den klart rätt, lite mer fundersam över AJ-handen, men kallsyn på SB där känns ju minst lika kallt imo.

 

63a blev jag om jag minns rätt, fick väl typ 1100 pix vilket ganska precis fyller upp det jag backade på cashgame under dagen.

Eftersom jag inte räknar av inköp för turneringar tänkte jag ta ut de få gånger jag hamnar ITM, så börjar om på breakeven för månaden imorgon.. Även om det inte riktigt, riktigt är december ännu. :)

 

Imorgon börjar dagen med ett besök på reumatologen igen, det ska tas hudbiopsi igen och ska väl lämna några avslutande blodprov osv.

Borde vara hemma vid lunch igen och då lär det bli grind några timmar innan middagstid, har ju lovat bort mig till bio med tjej och min familj till kvällen.

 

Onsdag sen hade vi tänkt bränna till Sthlm relativt tidigt, då vi ska göra av med energi och pengar på årets julklappshandling.. Är verkligen så långt ifrån supertaggad som man kan bli, men samtidigt tycker jag det är jävligt skönt att ha den skiten avklarad en bra stund innan stressen kommer igång.

 

Avslutar kvällen med att inleda att kolla på Australia.. Orkar väl aldrig vara uppe till typ 2, men iaf halva ska jag försöka klara av.. Lånat rullen av föräldrarna som sa att den va "sååå bra, du bara måste låna den".

Vi har ju långt från samma filmsmak, men ska ge den ett försök ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, så va äventyret slut.

 

Börjar tappet med ett spel som jag slutade med att vara väldigt vilsen i.

Ca 35K-stack precis som knappen (TILTMODE/jonsson på pf) medan BB har typ 50K om jag minns rätt.

 

Tiltmode höjer på knapp till 3,3K.

Jag har AJo i SB och väljer trebet till 9K (felaktigt?)

Varpå BB instapushar hela stacken, känns ju inte.. Men som sagt, jag är way off i mitt turneringstänk just nu.

 

Hur som viker jag och har typ 26K, droppar lite till 22K innan sista handen tittar in.

Tiltmode höjer på SB (något han inte gjort mkt alls tidigare), jag har A9 och återigen har vi ganska liknande stackar.

Känner att det borde krävas en jävligt stark hand för att syna in hela stacken och såsar, instasyn med AQ och jag är ute.

 

Vet inte om det är kallt att såsa med A9 när, är ju väldigt ofta blockad då han borde syna med alla starkare A där.

 

 

Första handen beror väl lite på vad bb är men chansar att den är runt 1200 iom btn's raise. Att 3betfolda bort nästan en tredjedel av stacken är kallt. Med 30bb kan du såsa in där direkt. Allt bli så mkt lättare då. Gångerna han synar kommer du ända ha ok equity och dom gånger han foldar vilket han kommer göra rätt ofta då han öppnar mkt på knappen gör det till ett bra spel imo.

 

Andra handen beror ju lite på hur djupt det är men kan nog vara okej att dega A9 där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen beror väl lite på vad bb är men chansar att den är runt 1200 iom btn's raise. Att 3betfolda bort nästan en tredjedel av stacken är kallt. Med 30bb kan du såsa in där direkt. Allt bli så mkt lättare då. Gångerna han synar kommer du ända ha ok equity och dom gånger han foldar vilket han kommer göra rätt ofta då han öppnar mkt på knappen gör det till ett bra spel imo.

 

Andra handen beror ju lite på hur djupt det är men kan nog vara okej att dega A9 där.

 

Blindsen va 800/1600 i båda händerna om jag inte har fel.

A9 är iaf instapush mtp stackdjupen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Australia va verkligen svinbra imo, kändes absolut inte som en film jag brukar gilla.. Men den va jävligt charmig.

Men som sagt, ganska lång.. Somnade nån gång efter två. Semisömnbrist finns!

 

Uppsala nu snart då..

 

Förklädd chickflick imo med mycket snyft och stråkar men den är ok... Aborginier-gamlingen är bara så jävla cool.

 

wp i turren, railade dig och NickLeeson ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen beror väl lite på vad bb är men chansar att den är runt 1200 iom btn's raise. Att 3betfolda bort nästan en tredjedel av stacken är kallt. Med 30bb kan du såsa in där direkt. Allt bli så mkt lättare då. Gångerna han synar kommer du ända ha ok equity och dom gånger han foldar vilket han kommer göra rätt ofta då han öppnar mkt på knappen gör det till ett bra spel imo.

 

Andra handen beror ju lite på hur djupt det är men kan nog vara okej att dega A9 där.

 

Jo blinds var 800/1600 som Jonsson skriver, och tack för åsikterna.

Jag kände mig väldigt osäker på AJ-handen, kändes riktigt kallt att folda bort så stor del av stacken.. Borde helt klart ha pushat direkt, tror inte Jonsson (knappen) hade en synbar hand då han instafoldade för BBs push, däremot har jag säkert fått syn bakom då jag tyckte han kändes väldigt stark där, men som sagt jag gör ju handen så mkt enklare att spela om jag bara såsar direkt.

 

Hade dock flytit fram så pass bra utan att behöva spela hela stacken fram till dess, så därför kändes det kallt att stoppa in hela stacken då båda täckte mig för första gången med en så pass semi-risig hand.

 

Blindsen va 800/1600 i båda händerna om jag inte har fel.

A9 är iaf instapush mtp stackdjupen!

 

Jo jag känner nog att A9 måste vara push där, blir alltid lite tveksam efter bust sådär.. Men börjar man folda dem varje gång i blindsduellerna så kommer man ju aldrig gå långt.

 

Du va nära finalbord tom ser jag, synd där, va ju ganska extrema pengahopp topp5..

 

Förklädd chickflick imo med mycket snyft och stråkar men den är ok... Aborginier-gamlingen är bara så jävla cool.

 

wp i turren, railade dig och NickLeeson ett tag.

 

Absolut en chickflick på många sätt och vis, gamlingen är riktigt cool, själv blev jag också sjukt charmad av lillgrabben "Creamy".

 

Tackar, tyckte det flöt på riktigt bra utan några extremt långa perioder utan kort. Sen fick jag riktigt mjuka bord från det att DadoPrso bustade (spelade väääldigt många händer) fram till jag hamnade på Vanial och TILTMODEs bord som var det första där det bjöds på motstånd preflop typ.

 

Nåja, har varit i Uppsala nu, blev en lite längre visit idag då det gjordes hudbiopsi osv.

Till råga på det har jag hälften kvar nere i tvättstugan, men ska iaf klämma in två timmars spel nu och sen ta tag i den skiten.

 

Framåt kvällen, efter bion lär det bli Man Utd-Tottenham i Carlings Cup, och kanske någon liten grind under tiden matchen rullar om jag känner mig på humör.

 

Gogogo medrigg hela december nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tycker det gick bra och nöjd med mitt spel även om jag kunnat spelat någon hand lite annorlunda.

Men hade inte den där sista turen eller kortsnittet som behövs för att gå riktigt långt.

Lyckades vinna en gång med en 30%are i turneringen och va väl ända gången jag drog ut, sen förlorade jag AJ mot AQ, A10 mot 55 och KJs mot AQo i slutet så lyckades aldrig riktigt bygga upp mig.

 

Hoppas det kommer i ME :-D

 

Angående handen mot triiix eller vad han heter som du spelade så är jag kluven. I sånna lägen är det jobbigt att spela med en mellanstack. Du har investerat mycket redan och på det sättet känns det jobbigt att folda en sån hand.

Men samtidigt är du nog aldrig bra mot hans range där speciellt eftersom han va ganska så tight.

Funderar på om man kanske ska folda pre istället för att slippa hamna i jobbiga beslut och sen istället stjäla lite lösare från knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo tycker det gick bra och nöjd med mitt spel även om jag kunnat spelat någon hand lite annorlunda.

Men hade inte den där sista turen eller kortsnittet som behövs för att gå riktigt långt.

Lyckades vinna en gång med en 30%are i turneringen och va väl ända gången jag drog ut, sen förlorade jag AJ mot AQ, A10 mot 55 och KJs mot AQo i slutet så lyckades aldrig riktigt bygga upp mig.

 

Hoppas det kommer i ME :-D

 

Angående handen mot triiix eller vad han heter som du spelade så är jag kluven. I sånna lägen är det jobbigt att spela med en mellanstack. Du har investerat mycket redan och på det sättet känns det jobbigt att folda en sån hand.

Men samtidigt är du nog aldrig bra mot hans range där speciellt eftersom han va ganska så tight.

Funderar på om man kanske ska folda pre istället för att slippa hamna i jobbiga beslut och sen istället stjäla lite lösare från knappen.

 

Jo jag är fortfarande kluven, va faktiskt väldigt nära att vika men kom sen att tänka på att du öppnade mkt på knappen och BB inte hade varit inne med någon större del av stacken typ sen han kom till bordet (>två blindsnivåer sen).. Så när jag får ställ bakom är jag ju i pissdålig form mot hans range, men kanske måste syna in ändå.. Ja vet inte.

 

Ser också fram emot Main, även om jag brukar ha svårare att ställa om till FR-spelet.. Går alltid lite vassare i SH-turrar.

 

 

Dagens grind var ingen succé direkt.

Börjar hagla ganska omgående:

 

***** Hand History for Game 1180499159 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 1, 14:42:40 ET 2009

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: snusproffs ( $1109.04 )

Seat 2: eu_call ( $532.3 )

Seat 3: cornerboy ( $264.57 )

Seat 4: skitmas ( $490.68 )

Seat 5: Partyjack ( $973.11 )

snusproffs posts small blind [$2.5].

eu_call posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Ad ]

cornerboy calls [$5].

skitmas raises [$22.5].

Partyjack raises [$80].

snusproffs folds.

eu_call folds.

cornerboy calls [$75].

skitmas calls [$57.5].

** Dealing Flop ** [ 9d, 3s, Kd ]

cornerboy is all-In.

skitmas folds.

Partyjack calls [$184.57].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

** Dealing River ** [ 7s ]

cornerboy shows [ Ac, As ] a pair of aces.

cornerboy wins $601.64 from the main pot with a pair of aces.

Game#1180499629 starts.

#Game No : 1180499629

 

***** Hand History for Game 1180507967 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, December 1, 14:57:02 ET 2009

Table Diana Turbo 11 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1337.09 )

Seat 2: TH14 ( $818.24 )

Seat 3: snusproffs ( $987.5 )

Seat 4: jet_ribb ( $1158.77 )

Seat 5: whitelime ( $661.86 )

snusproffs posts small blind [$2.5].

jet_ribb posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3s 3h ]

whitelime folds.

Partyjack raises [$17.5].

TH14 calls [$17.5].

snusproffs folds.

jet_ribb calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 4s, 3d, 7s ]

jet_ribb checks.

Partyjack bets [$41.25].

TH14 calls [$41.25].

jet_ribb folds.

** Dealing Turn ** [ 9d ]

Partyjack bets [$90].

TH14 raises [$180].

Partyjack is all-In.

TH14 is all-In.

** Dealing River ** [ Th ]

Partyjack shows [ 3s, 3h ] three of a kind, threes.

TH14 shows [ 5s, 6s ] a straight, three to seven.

Partyjack wins $518.85 from side pot#1 with three of a kind, threes.

TH14 wins $1641.48 from the main pot with a straight, three to seven.

Game#1180508636 starts.

#Game No : 1180508636

 

Kanske kan komma ifrån den sista då fi va hyfsat tajtpassiv, men det är fan tråkigt/omöjligt när man ändå drar några procent mot stegen också.

 

Hade några händer till som jag inte hinner med nu, ska sticka och hämta tjejen för middag och ta tag i tvättstugan.

 

Räddar iaf -1,5K till -500:- och satsar nog på mer spel ikväll om jag piggar på mig lite.. Jävligt seg i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avstod både grind och Brynäsmatch idag för att gå på bion med tjejen och mina föräldrar, va väldigt trevligt och filmen var förmodligen den i mina ögon bästa filmen i serien.

Hette den luftslottet som sprängdes? Inte hundra koll, överlag en helt okej filmserie, men inte mkt mer imo.

Men som sagt, den tredje filmen klart bäst enligt mig.

 

Hade lite semiplaner på att grinda, men filmen va fan så mkt längre än jag räknat med och jag känner mig rejält sliten efter att ha missat en hel del sömn inatt. Så det blir att ligga raklång och glo på Utd-Tottenham innan jag rullar mig mot sängen.

 

Imorgon blir det julklappshopping i Sthlm, vi brukar gilla att åka rätt tidigt för att slippa den värsta trafiken inne i stan, så runt 8.30 planerar vi att rulla söderut.

Nu är det ju så att tidiga morgnar är min grej, och förutsatt att SvS inte har något driftstop (brukar vara onsdag/torsdagmorgon?) så tänkte jag nästan dunka på en klocka vid 5 eller halv 6 för att brunka på lite.

Kommer nämligen jobba både Tor-Fre och framåt helgen är det mkt annat som står på schemat, gillar inte att ligga på röda siffror öht så trycker gärna in några timmar tidigt för självförtroendet.

 

Dock -432:- efter två timmars spel denna månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att bragdguldsnissarna prioriterar sporterna lite konstigt.

 

Tar inte ifrån Helena Jonsson sitt VM-guld i skidskytte... Men vi hade för fan en svensk som vann skytteligan i Serie A. När kommer det hända nästa gång???

 

När kommer vi ha en svensk som slår en sådan spelare som Rafael Nadal på grus? Kommer ta år innan det sker igen.Bragdguldet är ett skämt , Söderling borde lätt vunnit priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att bragdguldsnissarna prioriterar sporterna lite konstigt.

 

Tar inte ifrån Helena Jonsson sitt VM-guld i skidskytte... Men vi hade för fan en svensk som vann skytteligan i Serie A. När kommer det hända nästa gång???

 

Hon vann väl ändå världscupen och totalt tre medaljer i VM.

 

Skulle vara mer värt att vinna skytteligan i Premier League alt La Liga än sega Serie A.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När kommer vi ha en svensk som slår en sådan spelare som Rafael Nadal på grus? Kommer ta år innan det sker igen.Bragdguldet är ett skämt , Söderling borde lätt vunnit priset.

 

Det hade jag kunnat äta.

 

Hon vann väl ändå världscupen och totalt tre medaljer i VM.

 

Skulle vara mer värt att vinna skytteligan i Premier League alt La Liga än sega Serie A.

 

Det räcker väl med att säga att det var den första skidskytten som vann priset.. Hört talas om Magdalena Forsberg?

Hon hade väl typ 6-7 säsonger som Jonssons fjolår..

 

Och visst har Serie A mjuknat ordentligt, men ärligt talat har jag svårt att se att han skulle få priset om han nu vinner i La Liga också..

 

Hursom, har alltid tyckt det varit ett tattarpris som verkar delas ut på typ 2 90åriga gubbars bedömning.

 

Nu är grinden igång förstås..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...