Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

Snyggt jobbat! Detta race har man väntat på.

 

Inga Hit`n`runs efter nån timmes spel på morgonen för o vara nöjd med +1000ingen om dan:-)

 

Tänkte fråga just det. Eftersom du slår denna nivå så hårt måste det vara ett extremt bättre värde för dig att få in många speltimmar på en dag o typ jobba mot kanske 3-4K per dag ist. :-)

 

Bara en tanke i all välmening! ;-)

 

Jovisst är det så, har fortfarande samma mål som jag haft de senaste månaderna. Att nå 100 speltimmar, men är det så att jag känner mig krasslig eller bara har sug att göra något annat än att grinda så sätter jag mig inte och spelar.

Tror det är nyckeln till att jag lyckas göra så jämna resultat som jag trots allt gör.

 

Nu för tiden nöjer jag mig aldrig med 1K på en dag, även om det är andrahandsmålet att jag inte ska vara missnöjd om jag EFTER en månad ser att jag snittat 1K/dag.

 

Idag däremot är jag upp typ 6K, och hade jag haft spelsug och känt mig fräsch så hade jag spelat mer. Dock spelade jag 8 timmar i måndags och 5 timmar i tisdags så tycker ändå att jag ligger hyggligt i fas.

 

Jobba rekordmånd nu :-D

 

Mja, är det något jag lovat mig själv så är det att inte tänka i de banorna. :)

Har gjort det ett par ggr efter jättelovande starter, men jag vet att alla månader har en tyngre period på några dagar minst.

 

Men absolut ska jag kötta ordentligt för att nå de där 51K jag gjorde i April (tror ja de va).

 

 

Är ordentligt fylld av intryck efter innebandymatchen som verkligen inte var någon besvikelse för den nätta summan 40 riksdaler.

 

Matchen börjar i riktigt högt tempo för oss som är vana med div 4, Sirius styrde spelet såklart även om hemmalaget hade en och annan farlig kontring.

0-3 är siffrorna efter en period och vi bara väntade på en målexplosion.

 

Andra perioden börjar och helt plötsligt börjar hemmalaget spela upp sig, till publikens förtjusning naturligtvis.

0-4 slank in bakom en annars riktigt grym hemma-målvakt.

Efter några riktigt giftiga attacker och ett bortdömt hemmamål kontrar forumiten makst på högerkanten och lirkar fram bollen till Bulan som skjuter i stolpen enligt vad alla tror.

Efter lite diskussioner domarna emellan döms dock första hemmamålet in.

 

"Bulan" har för övrigt fått sitt namn av en anledning (antar jag). Någonstans i början av andra perioden, efter att ha sänkt tre backar i tur och ordning utan att bli utvisad kliver en av de äldre bortaspelarna fram och tar en diskussion med Bulan; "Kan vi inte ta det lite lugnt, vi vill ju inte skada varandra.." Vad Bulan svarar hörde jag inte.

I nästa byte låg dock den andra spelaren dubbelvikt bakom sargen i ena hörnet.. Bulan hade svarat.

 

Hur som helst håller hemmalaget återigen tack vare en sjukt duktig målvakt 1-1 perioden ut och går in i tredje perioden med 1-4.

Vi i publiken va nästan chockade över att resultatet var så nätt och jämt.

 

Inte råga på det, tredje perioden inleds med ett 2-4-mål efter ett grymt utkast från målvakten varpå en av smågrabbarna i hemmalaget vispar in en backhandvolley - jävligt snyggt.

 

2-4 blev 2-5 efter lite bortatryck, strax följt av ett 3-5-mål av hemmalaget och nu kokade det verkligen.

Helt sjukt att lilla Östhammar har 3-5 mot ett av Sveriges bästa lag..

 

Började även koka inne på plan tror jag.

Ett riktigt aggressivt byte avslutas med en riktig jävla ryggsmäll på en av östhammarsbackarna (en av småkillarna dessutom)..

Domaren låter spelet fortgå, trots att grabben ligger på en av sargbitarna som lämnat ett två meters stort hål i sargen.

Nu är ju inte jag något innebandy-orakel, men man tycker att han kan ha blåst av.

Det hela mynnar ut i att publiken skriker rakt ut - BLÅS AAAV!

Efter uppskattningsvis 20-30 sekunder hittar tjockisen visselpipan och så fort det är avblåst startar chockmomentet:

 

Östhammars andremålis, en riktigt jävla stabilkloss på säkerligen >120kg tar några lätta kliv ut på planen.. Hans måltavla var forwarden som såsade ner lillkillen i sargen. Sagt och gjort, Siriusforwarden åkte på en bröstvärmare som Kudroc hade varit nöjd med.

TOTALT kaos utbryter på planen, en Sirius-spelare får tag i en annan lillgrabb med båda händer runt huvudet och lyfter denne varpå någon typ av nacksving slutar i ett tungt fall i golvet från Östhammars-spelaren.

 

Efter några minuter lugnar det ner sig.. Domarna såg måttligt chockade ut, normalt tyste Partyjack (kan inte reglerna fullt ut, så håller käft till skillnad från när jag är på hockey/fotboll) öppnar käften och talar ljudligt om för domaren att hade han blåst lite tidigare så hade detta inte hänt.

 

Det slutar iaf med en 5a vardera (obv matchstraff på andramålisen), något som känns helt rätt i den röran som uppstod.

 

"Titta nu ska du få se.." Sa Noddan kryptiskt och förklarade att Östhammars-hallen var mkt mindre än vad planerna i Superligan är.

Mkt riktigt vinner Sirius spelet 4 mot 4 med 0-5 vilket ger 3-8.

 

Tråkigt slut på en riktigt grym hemmainsats.. Matchen slutade väl 4-10 har jag för mig till slut.

 

Polarna Makst och Zorba får big ups tillsammans med hemmamålvakten som lämnade mig med hakan nere vid tvåsiffriga tillfällen.

 

Zorba drog dessutom ett par riktigt sköna tunnlar/tjockisfinter i hans inhopp, något som uppskattades av publiken.

Ser gärna att Zorba skriver några rader om matchen från insider-vinkeln!?

 

Sen ska nämnas att hemmalaget även hade ett gäng smågrabbar kring 15-16års ålder som jag inte har en aning om vilka de är.. Men som verkligen gjorde grymma insatser.

Bulan som dessutom står för ett jävla köttigt spel får också stora plus i underhållnings-området!

 

 

Nog om detta, känner mig rejält sliten och anar att det är förkylningen.. Får väl ett bra tecken imorgon bitti då hals/näsa/bihålor brukar berätta hur de mår direkt när man vaknar.

 

Ikväll blir det oavsett inget spel, är som sagt duktigt sliten och känner jag att jag vill vara utvilad inför morgondagen så jag kan hitta en ordentlig morgongrind och orka spela mer än jag gjort idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sjuk match!

 

Efter lite diskussioner domarna emellan döms dock första hemmamålet in.

 

Kapten makst förklarade att domarna sa att dom tyckte det var mål men undrade vad siriusspelarna tyckte. Dom frågade inte makst men dömde ändå mål trots att bollen tog klockrent i virket, tackar!

 

I nästa byte låg dock den andra spelaren dubbelvikt bakom sargen i ena hörnet.. Bulan hade svarat.

 

Bulan är utan tvekan den hårdast spelare jag mött, kommer ihåg att vi hade ett par episka dueller framför målen när jag kom upp i a-laget back in the days.

 

Ett riktigt aggressivt byte avslutas med en riktig jävla ryggsmäll på en av östhammarsbackarna (en av småkillarna dessutom)..

 

Ett revben av på grabben, lär va borta nån vecka.

 

Angående efterspelet räknar jag med minst ett halvårs avstängning på våran reservkeeper, helt jävla galet vilket hjärnsläpp alltså.

 

Polarna Makst och Zorba får big ups tillsammans med hemmamålvakten som lämnade mig med hakan nere vid tvåsiffriga tillfällen.

 

Zorba drog dessutom ett par riktigt sköna tunnlar/tjockisfinter i hans inhopp, något som uppskattades av publiken.

 

Tack tack, kul att höra. Rätt skön känsla när man drar en tunnel på en snubbe och tacklar ner nästa och får höra publikens jubel!

 

Lyckades även vinna 100 spänn av oskar under matchens gång. Han skulle få 50 spänn för varje vunnen tek mot förstacentern i sirius, och vann såklart inte en enda gång och drog sig snabbt ur när han insåg efter 2 tekningar att det var chanslöst.

 

Han försökte dock med en fräckis när han hade tur att få möta andralinan, men jag upptäckte det i sista sekund och avblåste bettet. Han försökte helt desperat även med att erbjuda siriusspelaren 50 spänn för att torska och köra kvitt eller dubbelt med mig, men icke!

 

Hur som helst genomför vi matchen jävligt bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapten makst förklarade att domarna sa att dom tyckte det var mål men undrade vad siriusspelarna tyckte. Dom frågade inte makst men dömde ändå mål trots att bollen tog klockrent i virket, tackar!

 

Hörde det viskas från både föräldrar och damspelare att "de är riktigt usla" osv.. Kanske stämmer då.

 

Bulan är utan tvekan den hårdast spelare jag mött, kommer ihåg att vi hade ett par episka dueller framför målen när jag kom upp i a-laget back in the days.

 

Noddan berättade också om en motståndare som sprang in i hans axel och svimmade av för några minuter, efter match hade Bulan tandavtryck i axeln. Hederligt.

 

Angående efterspelet räknar jag med minst ett halvårs avstängning på våran reservkeeper, helt jävla galet vilket hjärnsläpp alltså.

 

Det rådde helt klart lite chockstämning då det hände typ 2 meter framför mig och Noddan.. Tog flera minuter innan någon av oss sa något öht.

 

 

Tack tack, kul att höra. Rätt skön känsla när man drar en tunnel på en snubbe och tacklar ner nästa och får höra publikens jubel!

 

Haha, jag och Noddan skrek rakt ut över att din första insats först är tunnel på center och sekunden senare brakar det till i sargen. Mkt fin insats!

 

Lyckades även vinna 100 spänn av oskar under matchens gång. Han skulle få 50 spänn för varje vunnen tek mot förstacentern i sirius, och vann såklart inte en enda gång och drog sig snabbt ur när han insåg efter 2 tekningar att det var chanslöst.

 

Han försökte dock med en fräckis när han hade tur att få möta andralinan, men jag upptäckte det i sista sekund och avblåste bettet. Han försökte helt desperat även med att erbjuda siriusspelaren 50 spänn för att torska och köra kvitt eller dubbelt med mig, men icke!

 

Hahaha.. Detta är ju episkt.

Tänkte på det flera gånger att Oskar gick fram och snackade inför teken, och på slutet gjorde han även uppgivna gester innan han ställde sig för tekning.

 

De va också något ja tänkte på under matchen, fy faaan vilken skillnad de va i tekningar.. Om Östhammar vann en tek så va det typ efter en lås-situation, men oftast lyckades fi snirkla ut den på någon bråkdel av en sekund.

 

Hur som helst genomför vi matchen jävligt bra tycker jag.

 

Hur som helst måste jag hålla med, riktigt imponerande insats. Jävligt synd att det urartade som det gjorde, kändes som att ni verkligen hade något på gång där.

 

Nu blir det sänghalmen.

Nattinatti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe hörde om den där herderliga matchen från Emanuel igår. Låter ju nästan som gamla tiderna man spela i junisligan då det var slagsmål efter matcherna för alla hade kollat för mkt på nhl fajter på nätet. Oskar Ljung drog ju på sig ett års avstängning :)

 

 

Bulan må spela hårt men där stannar hans innebandy skills. Han har bara en fint och det är en hockeydragning och tempoväxling. Ställer du dig ivägen må det göra ont men där är det stopp. Alternativet så drar han ner huvudet och förösker springa igenom dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe hörde om den där herderliga matchen från Emanuel igår. Låter ju nästan som gamla tiderna man spela i junisligan då det var slagsmål efter matcherna för alla hade kollat för mkt på nhl fajter på nätet. Oskar Ljung drog ju på sig ett års avstängning :)

 

 

Bulan må spela hårt men där stannar hans innebandy skills. Han har bara en fint och det är en hockeydragning och tempoväxling. Ställer du dig ivägen må det göra ont men där är det stopp. Alternativet så drar han ner huvudet och förösker springa igenom dig..

 

Kan så vara att han inte är jättebra eg, men han var helt klart en av de som hängde med bäst i det höga tempot fysiskt så hade ju ingen av sirius-spelarna något att sätta emot.

Han hade några offensiva räder också där hockeydragningen gick hem rätt bra. :)

 

Jo, det första Noddan sa efter att slagsmålet brutit ut var: "Sådärja.. Nu börjar man känna igen Östhammar.."

Aron stod ett par meter bakom oss och hoppade och kokade när det va som hetast.. Hade varit kul att se honom på plan i en sån situation..

 

 

Poker då. Började passet riktigt bra och var upp 1500 ganska snabbt.

Sen va de någon nisse som tröck på doomswitchen och jag kunde fan inte vinna en hand.

Blev väldigt mkt i den här stilen:

 

***** Hand History for Game 1159194817 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, November 6, 09:09:51 ET 2009

Table Diana 16 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: ymmot ( $1372.66 )

Seat 3: luffarnen ( $300 )

Seat 4: Se_upp! ( $151.03 )

Seat 5: Partyjack ( $1146.9 )

ymmot posts small blind [$2.5].

luffarnen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Ah ]

Se_upp! calls [$5].

Partyjack raises [$22.5].

ymmot folds.

luffarnen calls [$17.5].

Se_upp! calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ Qc, 5c, 8d ]

luffarnen bets [$52.5].

Se_upp! calls [$52.5].

Partyjack raises [$280].

luffarnen is all-In.

Se_upp! is all-In.

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ Jd ]

luffarnen shows [ Qs, 9h ] a straight, eight to queen.

Partyjack shows [ Ac, Ah ] a pair of aces.

Partyjack wins $2.5 from side pot#2 with a pair of aces.

luffarnen wins $290.44 from side pot#1 with a straight, eight to queen.

luffarnen wins $448.09 from the main pot with a straight, eight to queen.

Game#1159194996 starts.

#Game No : 1159194996

Va så jäävla nära att vika den här, han tog alltid till tidsbanken när han hade floppat hårt och gjorde så på floppen här.

Beslutet syn kom sig utav att han spelade 55/12/4, mao värdebettar han förmodligen i princip allt han träffat på floppen samt alla lägre färger.

 

***** Hand History for Game 1159206097 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, November 6, 09:53:57 ET 2009

Table Diana Turbo 22 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: VaNiaL ( $1347.33 )

Seat 2: Ragruta ( $1025.15 )

Seat 3: chalana ( $783.91 )

Seat 4: Stid ( $488.24 )

Seat 5: Partyjack ( $1294.26 )

Ragruta posts small blind [$2.5].

chalana posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Qd ]

Stid folds.

Partyjack raises [$17.5].

VaNiaL folds.

Ragruta raises [$27.5].

chalana folds.

Partyjack calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 9h, Kd, Jd ]

Ragruta bets [$32.5].

Partyjack raises [$130].

Ragruta calls [$97.5].

** Dealing Turn ** [ Kh ]

Ragruta checks.

Partyjack checks.

** Dealing River ** [ 6d ]

Ragruta bets [$243.75].

Partyjack calls [$243.75].

Ragruta shows [ 9s, 9d ] a full house, nines full of kings.

Ragruta wins $797.5 from the main pot with a full house, nines full of kings.

Game#1159206428 starts.

#Game No : 1159206428

 

Här ser jag gärna lite diskussion.

Cbettar ju flop för att få just den turnen och kunna få in degen där.. Men grejen är den att fi är en riktig jävla station normalt och spelar 61/1/1.

Vet inte om jag eg ska slå om igen på turn, nu valde jag att syna och sen syna av alla blanka rivers ist.

I efterhand kom jag på att när han är så jävla passiv så höjer han väl knappast draget på turn, vilket borde göra att jag måste syna river oavsett?

Jävligt knasigt spelad av mig iaf.

 

Visst har jag rätt i att jag ska försöka dega på turn?

 

***** Hand History for Game 1159226266 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, November 6, 10:54:44 ET 2009

Table Diana Turbo 4 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: lilja1 ( $545.42 )

Seat 2: Love007 ( $192.26 )

Seat 3: Partyjack ( $1005 )

Seat 4: SlowDog ( $836.11 )

Seat 5: el_grande ( $532.76 )

lilja1 posts small blind [$2.5].

Love007 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad 2d ]

Partyjack raises [$17.5].

SlowDog folds.

el_grande folds.

lilja1 calls [$15].

Love007 folds.

** Dealing Flop ** [ Tc, 3h, 2c ]

lilja1 checks.

Partyjack bets [$30].

lilja1 calls [$30].

** Dealing Turn ** [ As ]

lilja1 checks.

Partyjack bets [$75].

lilja1 raises [$150].

Partyjack calls [$75].

** Dealing River ** [ 8c ]

lilja1 bets [$200].

Partyjack folds.

lilja1 does not show cards.

lilja1 wins $590.01

Game#1159226749 starts.

#Game No : 1159226749

 

Gamla hederliga 2outarn hade man ju nästan glömt hur den känns..

 

***** Hand History for Game 1159228863 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, November 6, 11:01:42 ET 2009

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $995 )

Seat 2: indigos ( $131.46 )

Seat 3: SlowDog ( $564.44 )

Seat 4: calvin_ ( $785.53 )

Seat 5: luffarnen ( $437.72 )

calvin_ posts small blind [$2.5].

luffarnen posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3s 3c ]

Partyjack raises [$17.5].

indigos calls [$17.5].

SlowDog folds.

calvin_ calls [$15].

luffarnen calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 3h, 2h, 8s ]

calvin_ checks.

luffarnen checks.

Partyjack bets [$52.5].

indigos folds.

calvin_ folds.

luffarnen calls [$52.5].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

luffarnen checks.

Partyjack bets [$145].

luffarnen is all-In.

Partyjack calls [$222.72].

** Dealing River ** [ 4h ]

luffarnen shows [ 5h, 5d ] three of a kind, fives.

luffarnen wins $895.44 from the main pot with three of a kind, fives.

Game#1159229215 starts.

#Game No : 1159229215

 

 

Nåja.. De va som sagt inte oväntat att det skulle komma en tung motvind förr eller senare denna månad, lika bra att få det hyfsat tidigt så man hinner jobba bort det innan det är dags att summera månaden.

 

Siktar på en vändning redan efter lunch, ska ta tag i tvättstugan och dra en snabblunch innan jag hittar lockdown hela eftermiddagen.. Det är planen iaf.

 

-1700:- för dagen och +12784:- totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micro-Havregrynsgröt till lunch.

Dörren på vid gavel och in med 5gradig frisk luft, ekvationen är: Temperatur ner - Fokus upp. Eller Temperatur upp - Fokus ner. I varje fall för mig.

 

Tänkte få ner tempen från 22 till under 20 iaf innan jag stänger, sen kan jag börja täppa igen hålet.

 

Fick ett sms ang homegame ikväll, så om någon är sugen och har lust, Cab, Makst eller Zorba och inte har hört något ännu så hör av er till mig så styr vi.

 

Mkt laddad för livespel, va längesen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch du får inte lägga A2 handen sådär. Får hurven.. Jag skulle säga AK på fisken å dega!

 

Mjo ja vet att den är kall.. Men fick sjuka vibbar av att ja va slagen, han brukade alltid flatta alla händer hela vägen till river i övrigt.

 

Ett riktigt cp-tungt eftermiddagspass är avslutat iaf.

Började med att springa in i två överset första kvarten, turligt nog var det bara 100BB-stackar men ändå.

Så va nästan 3K back när jag började jobba.

Gnuggade på rätt bra och passade på att straffa ännu en av dessa minitap-bög-trebettar:

 

***** Hand History for Game 1159281943 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, November 6, 13:06:48 ET 2009

Table Diana 6 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Mizun_o ( $830.37 )

Seat 3: Partyjack ( $1097.21 )

Seat 4: SirLeo ( $497.5 )

Seat 5: VaNiaL ( $1097.8 )

VaNiaL posts small blind [$2.5].

Mizun_o posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8d 6d ]

Partyjack raises [$17.5].

SirLeo folds.

VaNiaL folds.

Mizun_o raises [$25].

Partyjack calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ Ks, 3d, 5c ]

Mizun_o bets [$31.25].

Partyjack calls [$31.25].

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Mizun_o bets [$62.5].

Partyjack calls [$62.5].

** Dealing River ** [ 2d ]

Mizun_o bets [$187.5].

Partyjack raises [$485].

Mizun_o calls [$297.5].

Partyjack shows [ 8d, 6d ] a straight, two to six.

Partyjack wins $1205 from the main pot with a straight, two to six.

 

Efter 2½ timmars spel hade jag ätit upp hela hålet och var plus någon enstaka krona som bäst.

Då kommer denna, mött fi mkt tidigare under dagen. Han spelar 43/16/2 och flera gånger har han donkat prickpott rakt ut med färgdrag, hade hittills inte fått bort honom någon gång så denna gång bestämde jag mig redan på flop att spela hela stacken oavsett.. Va helt hundra på att han hade FD.

 

***** Hand History for Game 1159343232 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, November 6, 14:56:25 ET 2009

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: rambo4 ( $2440.46 )

Seat 2: braXorrrr ( $665.98 )

Seat 3: GorBra ( $954.95 )

Seat 4: Haile ( $936.11 )

Seat 5: Partyjack ( $1125.95 )

GorBra posts small blind [$2.5].

Haile posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qd Qc ]

Partyjack raises [$17.5].

rambo4 calls [$17.5].

braXorrrr folds.

GorBra folds.

Haile calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 8s, 2c, 5s ]

Haile bets [$55].

Partyjack raises [$145].

rambo4 folds.

Haile calls [$90].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Haile bets [$345].

Partyjack is all-In.

Haile is all-In.

** Dealing River ** [ Ah ]

Haile shows [ 7s, 2s ] two pairs, sevens and twos.

Partyjack shows [ Qd, Qc ] a pair of queens.

Partyjack wins $189.84 from side pot#1 with a pair of queens.

Haile wins $1877.22 from the main pot with two pairs, sevens and twos.

Yippi kayy yeaah - WP!

 

När jag sen plockar upp den här helt perfekta turnen mot samma (hit&run)-fisk kunde jag bara inte komma ifrån den.. Visst känns det som att jag har typ 0 FE men oavsett tycker jag det är svårt att komma ifrån mot en såpass vild fi.

 

Rätta mig gärna om det är fel och tycker jag spewar här.

***** Hand History for Game 1159353130 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, November 6, 15:12:10 ET 2009

Table Diana 6 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: swensk ( $630.21 )

Seat 2: Kattwoman ( $1027.52 )

Seat 3: Partyjack ( $982.41 )

Seat 4: Pacino ( $289.71 )

Seat 5: Haile ( $995 )

Haile posts small blind [$2.5].

swensk posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5d 4d ]

Kattwoman raises [$17.5].

Partyjack calls [$17.5].

Pacino folds.

Haile calls [$15].

swensk folds.

** Dealing Flop ** [ 3s, 5c, Qd ]

Haile checks.

Kattwoman checks.

Partyjack bets [$43.12].

Haile calls [$43.12].

Kattwoman folds.

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Haile checks.

Partyjack bets [$120].

Haile raises [$503.74].

Partyjack is all-In.

Haile calls [$418.05].

** Dealing River ** [ 3h ]

Partyjack shows [ 5d, 4d ] two pairs, fives and threes.

Haile shows [ 4h, 6d ] a straight, three to seven.

Haile wins $0 from side pot#1 with a straight, three to seven.

Haile wins $1972.32 from the main pot with a straight, three to seven.

Game#1159353694 starts.

#Game No : 1159353694

 

Hur som helst kan ni ju räkna på fingrar och tår vad breakeven -2K blir..

 

Jobbade på en del mot slutet, men va lite semi-steamad över att han hit&runnade mig i båda de två sista händerna..

 

Hittade iaf tillbaka några hundra och stannar dagen på -1200:- ungefär.

 

Jobbade iaf in +500:- trots en jobbig eftermiddag och står på +13349:- för månaden vilket fortfarande är helt okej.

 

Nu blev det ändrade planer och tydligen ska vi köra homegamet hemma hos mig, kl 18 dyker grabbarna upp så jag lär börja röra på mig då jag först bör dammsuga av lite innan jag sticker ner till konsum för matinhandling och nyckelhämtning.

Visar sig nämligen så vackert att jag ska hitta konsumgrinden imorgon.. Kommer säkert bli jätteroligt eftersom man brukar få så jättemkt sömn efter våra homegames.. Antingen är man tiltad eller så har man suttit och spelat till halv 4 typ.

 

Rinner nog ner några folköl också som det känns spontant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget slask för mig, tung arbetsvecka med en jävla massa lyft som du såg och dessutom två nya matcher imorrn! Så det är fritt fram för dig med andra ord.

 

Okej.. De hade varit sista stolen i min lilla boning. 8 pers är vi atm.

Skönt att slippa dig ditt medriggade mongo. :)

 

Skämt åsido, de va synd.. Du får chefa lite på matcherna istället, hemmaplan eller?

Lite sugen att kika om nån av matcherna slinker in efter kl 16..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.. De hade varit sista stolen i min lilla boning. 8 pers är vi atm.

Skönt att slippa dig ditt medriggade mongo. :)

 

Skämt åsido, de va synd.. Du får chefa lite på matcherna istället, hemmaplan eller?

Lite sugen att kika om nån av matcherna slinker in efter kl 16..

Tack för de fina orden, sjukt kul med så mkt folk och jag hoppas ni tar er tid i morgon kl 12:45 när vi möter lite mer normalt motstånd./makst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för de fina orden, sjukt kul med så mkt folk och jag hoppas ni tar er tid i morgon kl 12:45 när vi möter lite mer normalt motstånd./makst

 

Nja.. Tyvärr jobbar ju jag till 16.. Så jag kan inte, men några av de andra lät lite sugna.

 

 

Homegamet var riktigt roligt som vanligt med detta gäng.

Börjar med för tidigt anlända Noddan att köra 20krs öppna omaha-brädor.

En halvtimmes jobb och jag är upp 200kr när vi är klara, sjuk klonk i det spelet, tömde Joggyvischa för en tvåhunk nån förfest också i somras.

 

Frirullade då grytan med en rebuy i vilken jag spelade förskräckligt och fick in det med 77 mot KK och J3 mot AK vilka jag vann båda. Förlorade sen en flip och åkte senare efter lite slask.

 

Cashgamet som vanligt en vild jävla historia där jag tror mig busta i näst sista handen (inne för 600:-) med KKxx på en damhög där jag har färgdraget mot en pipa, mittenpar och färgdrag.

Självklart suger mange ut för mittentvå och river blankar.

 

Fick typ 250 kvar efter en misscount från mig, sista handen får jag till slut efter en jävligt galen pineapple-hand in degen med Khög stege mot suckerstegen då Tony va väldigt generös och synade av 180kr med en total jättesucker 8 på 9TJQ där min KJ höll upp fint för eventuell split.

 

Landade ett 40krs plus totalt för kvällen, framförallt hade vi iaf jävligt roligt.

De 40kr kan jag väl trösta mig med när jag städar upp typ 120 ölflaskor/burkar och torkar av golvet som borde innehålla typ två 33or bärs som blev utspillda lite till höger och vänster.

 

Kul som fan iaf, nu ska ja snart dra mig ur det här skithålet till vardagsrum och försöka hitta lite sömn i rummet intill.

Trots att jag är varken full eller bakfull blir jag lite illamående av denna ölstank som börjar jäsa riktigt ordentligt. Blir ett jävla jobb att få den att försvinna misstänker jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick redan vid uppvaknandet in på överskottsenergi tror jag, var strålande pigg redan från start och utan en enda droppe koffein har dagen bara flutit på och jag har varit strålande pigg och glad.. Bara glidit igenom en ganska lyckad arbetsdag.

 

Men så kl 15.20, 40 min från slutet tar det TOTALT stopp!

Sitter i kassan och som att trycka på en knapp blir jag orolig för att jag ska somna mellan kunderna. Helt sjukt vändning faktiskt.

 

Krigade mig igenom sista halvtimmen sen och väl hemma städade jag av lägenheten med de sista krafterna som fanns kvar.. Räknade till över 60 öl (flaskor och burkar), så det var en del jävla plockande.. Notera att typ 80% av dessa var flaskor, vilket betyder att det finns en guldig kapsyl listigt placerad någonstans i samma rum som ölen placerades.

 

Dessutom lyckades Tony (som tar kommunens största snusar) missa sin flaska när han skulle lägga ur typ 1kg lös-snus som nu låg på mitt golv.

Luktade lite sisådär i blandning med de två öl han också råkade skaka ur på samma plats. :D

Nu doftar det dock bara Ajax "Fett du fleur" för er som såg reklamen för ca 5 år sedan.

 

Feting värt lite städning då det var helt vansinnigt roligt igår.

 

Under tiden har jag väl sneglat på fotbollen en aning, Gnaget verkar tyvärr ha greppet.. Men vi får väl hoppas på en liknande vändning fast reversed AS-"finalen".

 

Är verkligen rejält övertrött nu, så någon grind är verkligen inte att tänka på. Får götta mig åt att jag plussade några hunk nere på konsum under dagen, ska även träffa tjejen om några timmar.. Så SvS får klara sig utan mig idag.

 

Däremot hade jag tänkt hinna få in några timmar imorgon innan jag åker till Far för middag och sen vidare till Farfar för tårta osv. En trevlig tradition som vi brukar köra på farsdag.

 

Blir absolut ingen utgång, fest eller liknande ikväll.. Bara ev lite softande med tjejen, ska somna tidigt och göra SvS osäkert vid 8 imorgon bitti har jag som förhoppning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett långt och ganska underhållande 4-timmars-pass avslutat.

Väldigt svängigt, upp 2K, ner 1K, upp 1500, ner 500 osv osv.

 

Underhållande nästan enbart pga att jag kört WSOP-FT på radion i bakgrunden.. Väldigt inspirerande att lyssna på Bonomo och de andra sitta och diskutera strategier.

 

Lite händer från morgonen:

Denna är lite lurig, fi spelar 25/3/3 i en ganska liten sample.

Notera jätte överbet-sås på river.

Känns som att jag är slagen nio ggr av tio..

***** Hand History for Game 1160991438 *****

$400 NL Texas Hold'em - Sunday, November 8, 08:33:17 ET 2009

Table Cleopatra Turbo 8 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: spara ( $72.85 )

Seat 2: Bad_boys8 ( $415.48 )

Seat 3: Pavel ( $1130.54 )

Seat 4: swisssv ( $93.67 )

Seat 5: Partyjack ( $888.98 )

spara posts small blind [$2].

Bad_boys8 posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Ks ]

Pavel raises [$14].

swisssv folds.

Partyjack raises [$52].

spara folds.

Bad_boys8 folds.

Pavel calls [$38].

** Dealing Flop ** [ 5d, 8h, 3h ]

Pavel checks.

Partyjack bets [$68].

Pavel calls [$68].

** Dealing Turn ** [ Js ]

Pavel checks.

Partyjack bets [$184.5].

Pavel calls [$184.5].

** Dealing River ** [ 7h ]

Pavel is all-In.

Partyjack folds.

Pavel does not show cards.

Pavel wins $1426.04

 

Kostar att slaska ibland.

Första timmarna imorse va helt brutalt fiskiga, låg på 29/22/5 efter 400 händer.. Vilket är jävligt loosy goosy för att vara mig.

 

***** Hand History for Game 1160994866 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, November 8, 08:53:01 ET 2009

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: lilja1 ( $336.06 )

Seat 2: Ceasaro ( $375.82 )

Seat 3: JTMUG ( $595.88 )

Seat 4: Partyjack ( $1038.19 )

Seat 5: 2win ( $370.41 )

lilja1 posts small blind [$2.5].

Ceasaro posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4d 2d ]

JTMUG calls [$5].

Partyjack raises [$22.5].

2win folds.

lilja1 folds.

Ceasaro calls [$17.5].

JTMUG calls [$17.5].

** Dealing Flop ** [ Ad, 7h, Qd ]

Ceasaro checks.

JTMUG checks.

Partyjack bets [$52.5].

Ceasaro calls [$52.5].

JTMUG folds.

** Dealing Turn ** [ Jc ]

Ceasaro checks.

Partyjack checks.

** Dealing River ** [ 5d ]

Ceasaro bets [$80].

Partyjack raises [$290].

Ceasaro calls [$210].

Ceasaro shows [ 9d, Jd ] a flush, ace high.

Partyjack shows [ 4d, 2d ] a flush, ace high.

Ceasaro wins $740 from the main pot with a flush, ace high.

Fick göra väldigt många såna här gränsfalls-folder.. Kanske är jättevekt men jag har svårt att se att jag slår så mkt.

***** Hand History for Game 1161006867 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, November 8, 09:48:40 ET 2009

Table Diana Turbo 76 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $967.5 )

Seat 2: fozzie- ( $156.67 )

Seat 3: SMITH ( $256.23 )

Seat 4: MatsK ( $1187.8 )

Seat 5: HIGHSPEED ( $402.38 )

MatsK posts small blind [$2.5].

HIGHSPEED posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jd Jh ]

Partyjack raises [$17.5].

fozzie- folds.

SMITH folds.

MatsK calls [$15].

HIGHSPEED calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 4c, 5d, 9d ]

MatsK checks.

HIGHSPEED bets [$45].

Partyjack raises [$140].

MatsK folds.

HIGHSPEED calls [$95].

** Dealing Turn ** [ Td ]

HIGHSPEED is all-In.

Partyjack folds.

HIGHSPEED does not show cards.

HIGHSPEED wins $569.07

Game#1161007078 starts.

#Game No : 1161007078

Va helt brutalt beatad under ett par timmar i mitten, hade bara en jävla tur att det alltid va mot shortstackar eller iaf <100BB.

Denna är ju rätt sjuk;

***** Hand History for Game 1161009436 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, November 8, 09:58:26 ET 2009

Table Diana 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Harry_B ( $329.37 )

Seat 2: Barny ( $324.17 )

Seat 3: basse_1 ( $92.53 )

Seat 4: Partyjack ( $1933.1 )

Seat 5: axe ( $100 )

basse_1 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

axe posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jc Jd ]

axe checks.

Harry_B folds.

Barny folds.

basse_1 calls [$2.5].

Partyjack raises [$25].

axe folds.

basse_1 calls [$25].

** Dealing Flop ** [ Jh, Qd, Qh ]

basse_1 checks.

Partyjack checks.

** Dealing Turn ** [ 3h ]

basse_1 checks.

Partyjack bets [$32.5].

basse_1 is all-In.

Partyjack calls [$30.03].

** Dealing River ** [ 7h ]

basse_1 shows [ Qc, Js ] a full house, queens full of jacks.

basse_1 wins $185.31 from the main pot with a full house, queens full of jacks.

Game#1161009622 starts.

#Game No : 1161009622

Sekunder efter denna börjar en bisarr kvart där jag förlorar tre raka KK mot AK, den sista blev jag overkillad på en AAK-bräda. Sicko!

Därav svängandet.

Här kan man ju verkligen undra vad fan han sätter mig på för hand?

Fi spelar 20/10/2 typ och då brukar de iaf vara hyfsat nittiga postflop också.. Helt jävla cp-dåligt spelad av honom.

 

***** Hand History for Game 1161051925 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, November 8, 11:52:56 ET 2009

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: RoseTwig ( $410.26 )

Seat 2: cl0wnfish ( $1297.07 )

Seat 3: Partyjack ( $1141 )

Seat 4: -NILSSON- ( $921.13 )

Seat 5: tommytomt ( $616.45 )

tommytomt posts small blind [$2.5].

RoseTwig posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Jc ]

cl0wnfish folds.

Partyjack raises [$17.5].

-NILSSON- folds.

tommytomt folds.

RoseTwig calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ Qc, Th, Kc ]

RoseTwig bets [$20].

Partyjack raises [$78.12].

RoseTwig calls [$58.12].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

RoseTwig bets [$45].

Partyjack is all-In.

RoseTwig is all-In.

** Dealing River ** [ Qh ]

RoseTwig shows [ Kd, Qs ] a full house, queens full of kings.

Partyjack shows [ Ad, Jc ] a straight, ten to ace.

Partyjack wins $730.74 from side pot#1 with a straight, ten to ace.

RoseTwig wins $808.02 from the main pot with a full house, queens full of kings.

Game#1161052307 starts.

#Game No : 1161052307

Denna blev dock räddningen, fi är jättefisk a´la 65/35/2.

Borde kunna VB lite, lite större på river. Han verkligen tok-snapsynade av river, så han skulle garanterat syna upp till 8-900 tror ja.

 

***** Hand History for Game 1161060779 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, November 8, 12:10:51 ET 2009

Table Eva Turbo 11 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Tracebuste ( $2000 )

Seat 2: Peppe_55 ( $316.3 )

Seat 3: Partyjack ( $2111.73 )

Seat 4: VaNiaL ( $2868.21 )

Seat 5: gass73 ( $2190.91 )

Partyjack posts small blind [$5].

VaNiaL posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Qs ]

gass73 raises [$30].

Tracebuste folds.

Peppe_55 folds.

Partyjack calls [$25].

VaNiaL folds.

** Dealing Flop ** [ 5s, 7s, Jd ]

Partyjack checks.

gass73 bets [$52.5].

Partyjack raises [$175].

gass73 calls [$122.5].

** Dealing Turn ** [ 5d ]

Partyjack bets [$300].

gass73 calls [$300].

** Dealing River ** [ Ts ]

Partyjack bets [$550].

gass73 calls [$550].

Partyjack shows [ As, Qs ] a flush, ace high.

Partyjack wins $2105 from the main pot with a flush, ace high.

Game#1161061185 starts.

#Game No : 1161061185

 

Stannar iaf på +1800:- till slut, ganska bra värde hela förmiddagen.. Fram till kl 10.30 var det inte EN enda grinder ute. Helgmorgnar är alltid brutalt värde.

 

Till slut kan jag konfirmera det NickLeeson och några till har nämt, nämligen att klienten är snabbare.

Brukar normalt spela exakt 500 händer på en timme, då jag antingen spelar 4 bord med majoriteten turbo-bord eller 5 st med majoriteten icke-turbo.

Sedan updaten har PT tagit in nästan 100 händer till/timme. Skulle gissa att jag gör 580 händer/timme vilket ju är helt strålande..

 

Får in 800 fler händer/månad om jag följer mitt mål vilket ju borde ge en liten krydda på resultatet.

 

+15122:- för månaden, ska dra i mig lite lunch och sen spela vidare fram till 15 då jag ska åka och dumpa 60st tomglas sen i Fredags och sen dra vidare till farsdags-firandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, post-lunch-tröttheten slår till som vanligt och jag tror faktiskt inte att jag orkar tagga till för två timmars spel till just nu.

Förkylningen som inte märkts av på ett par dagar drog igång igen med lite hosta och ömma bihålor.. Ligger lågt ett par timmar innan jag drar hemåt för middag och kvällsfika.

Sen kanske jag får in några timmar ikväll istället, helt beroende på välmående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade oxå gass73 nu på förmiddagen 2/4 han rushade snabbt upp till 1200 från typ 300 och sen lika snabbt ner till noll. Jag tror jag inte du hade behövt tänka så mycket på storleken på ditt vb då jag såg honom syna av lägen där till och med en åsna hade sett sig slagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelade oxå gass73 nu på förmiddagen 2/4 han rushade snabbt upp till 1200 från typ 300 och sen lika snabbt ner till noll. Jag tror jag inte du hade behövt tänka så mycket på storleken på ditt vb då jag såg honom syna av lägen där till och med en åsna hade sett sig slagen

 

Mjo just därför jag blev lite putt på mig själv, kom på det precis när ja slängt iväg lite över halvpott att han förmodligen synar nästan 1K där vad han nu än har.

 

Men man tycker ju att spadret borde skrämma alla åsnor i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...