Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
dagens undersökning som varit igång i 9 timmar i sträck nu säger att värdet suger runt 12 sen blir de bara bättre och bättre.. dock mår rigger riktigt dåligt hela tiden

Mycket bra standard-analys imo, någonstans kring kl 11-13 dör det ut rejält för att sedan bli bättre och bättre igen.. typ 18-11 tycker jag har ungefär samma värde, bara olika hård trafik.

Detta pass började som bekant med en ordentlig jävla sågning vid fotknölarna.. Blev totalt överkörd första två timmarna, vågade inte ens kolla hur mkt jag var back utan tog istället en paus och gjorde ett populärt gästspel i soffan.

Snackade genom situationen och tjejen får mig alltid på bättre tankar så efter nån halvtimme var det bara att ösa på igen.

Spelat två timmar till och totalt för dagen stannar jag på bara -1500kr eller nåt sånt.. Känslan är att det måste varit kring 5K innan pausen.

Det är gamla standardsituationen när man springer kall, inte bara en jävla massa bad beats utan man hamnar i obekväma och ovanliga situationer hela tiden och har förjävla stora problem att kontrollera småpotterna som alltid slinker iväg.

Skönt att ha gjort två helt okej timmar på slutet nu iaf, ska ta nya tag imorgon bitti tänkte jag.. Ska eventuellt ut i skogen och sätta lite bögplantor, och sen ett kvällspass på konsum.

Känns kortfattat som att morgondagen kan komma att bli en riktig jävla mördardag.

Skönt att kunna få in lite kulor på annat håll när pokern haltar lite iaf, det lugnar ju ner psyket en hel del.

-5600kr för månaden nu då.. Känns lite tradigt, längesen jag var back så här "långt" in på månaden.

Postad

Du verkar springa som ett spann skit. Tråkigt. Kör du fortfarande alltid 5 bord? Har du funderat på att bara tex köra tre bord med bästa värdet på? Borde väl göra underverk för variansen?? Annan synvinkel?

Postad
Nån som vet hur värdet är under natten (kl 01-05) en vardag? aldrig haft möjligthet att undersöka saken..

Om det är värt att flytta till nya zeeland och grinda..

Generellt ganska dåligt, är ofta runt 4 regs + en fisk på varje bord men de dör sakta men säkert ut så sitter man där med 3 regs... :roll: ibland kan de vara mer eller mindre tiltade men värdet är imo avsevärt sämre än tidigare på kvällen..

Postad
Du verkar springa som ett spann skit. Tråkigt. Kör du fortfarande alltid 5 bord? Har du funderat på att bara tex köra tre bord med bästa värdet på? Borde väl göra underverk för variansen?? Annan synvinkel?

Hmm hur menar du med "underverk för variansen"?

Variansen är väl trots allt opåverkbar?

Förstår hur du tänker tror jag, men jag har vissa teorier om hur man tar sig igenom sånt här.

Grunden är imho att man kommer springa dåligt i xK händer, och teorin jag praktiserar är att försöka ta mig igenom dessa x händer så fort och smidigt som bara möjligt.

Kommer därför bara lassa på så länge som jag inte börjar backa stora delar av rullen och isf får göra en ny åtgärdsplan.. Men att bara kötta på lite mer frekvent än tidigare har fungerat förr, till slut kommer vändningen helt enkelt.

Ska åtminstone spela 3 timmar till idag innan jag börjar jobba.. Eventuellt stryks skogsgrinden och isf kör jag några timmar till i eftermiddag.

Postad

Köp en bur till hunden. Lär hunden att bur = vila och sova. ev. kan den få ett ben att tugga på den. Ha hunden i bur hela nätterna första året så blir du av med problemet.

Den kommer ju absolut inte vilja sitta i bur ibörjan nu när den vet all den frihet den kan få, men det bör ge sig med tiden. Lägg in ett täcke eller en filt och göm lite mat så har den något att göra där också.

Bara mina 2 cent.

Postad
Köp en bur till hunden. Lär hunden att bur = vila och sova. ev. kan den få ett ben att tugga på den. Ha hunden i bur hela nätterna första året så blir du av med problemet.

Den kommer ju absolut inte vilja sitta i bur ibörjan nu när den vet all den frihet den kan få, men det bör ge sig med tiden. Lägg in ett täcke eller en filt och göm lite mat så har den något att göra där också.

Bara mina 2 cent.

Lägg gärna in en s.k hundbädd i buren också. Efter inte alltför lång tid kan buren plockas bort och voffsingen använder bädden gladeligen. Ofta lär den sig att när man pekar på bädden betyder det rast och vila även dagtid.

Nu ska väl iofs inte jag säga så mycket om det här ämnet eftersom jag föredrar att ha hunden/katten i fotänden av sängen på natten.

Postad
Lägg gärna in en s.k hundbädd i buren också. Efter inte alltför lång tid kan buren plockas bort och voffsingen använder bädden gladeligen. Ofta lär den sig att när man pekar på bädden betyder det rast och vila även dagtid.

Nu ska väl iofs inte jag säga så mycket om det här ämnet eftersom jag föredrar att ha hunden/katten i fotänden av sängen på natten.

Också ett bra tips.

Går bra när man har en liten hund kanske, men 2 stora Border collies och en lång tax blir jobbigt. :mrgreen:

Postad

Bara mina 2 cent.

Mjo, vi fick tipset om bur av uppfödaren också.. Vi tänkte skaffa en först men eftersom vi hade en hundbädd och han trivs så jävla bra i den så tänkte vi att det nog räcker.

Tycker bur känns lite hjärtlöst i början, men som efter ett tag blir det väl deras hem.. Mamman till valpen älskade sin bur och så fort de blev lite jobbigt hoppade hon in där och stängde efter sig. :P

Tack för tipsen, ska absolut övervägas!

Pokern går toktrögt inte helt chockerande.. Ska spela en timme till, sen iväg till skogen med farsan.

Lite roligare att åka ut med honom än bror min, brorsan är en sån workoholic så det är sjukt.. Men så går hans firma också vansinnigt bra.

Jävligt rolig och trevlig obv, men är det jobb så är det jobb och inget annat.

Farsan är lite mer av samma skrot och korn som jag, visst kan man jobba hårt men det går ju ändå att ha lite kul och snacka skit under tiden.

Inget illa ment om min älskade bror alltså, han är nog mer omtyckt än mig och far min på arbetsmarknaden.. Medan jag och farsan hamnar mer i snackpåse-facket.

Lite meningslöst svammel för att medvetet flytta fokus från min badrun medan tjej och hund snarkar ikapp.

Bara 50 minuter till nu - kriga!

Postad

Stängt ner, avslutar även dagens pass lite bättre än inledningsvis.. Kan vara så att jag slappnar av när jag insett att jag inte kan anstränga mig psykiskt för att påverka variansen.

Spänner mig på något vis för att ducka setups och då blir det bara värre obv.

Låter flummigt som fan, men tror en lite mer obrydd inställning kan göra gott atm.

Hade några semi-intressanta HHs att ta upp, men hinner inte nu.. Får ta det i eftermiddag/ikväll ist.

Nu väntar 5 riktigt svettiga och tunga timmar i skogen, sen 5 glassiga men tråkiga timmar på konsum. Ser dock verkligen fram emot att plussa...

Lyckas iaf vända ett stort back med råge idag, och effektiviteten som kommer göra att jag får in minst 13 st inkomstbringande timmar detta dygn.. Det är där jag får lägga fokus atm.

Låter kanske lite väl negativ mtp att jag under tiden jag skrev inlägget vann några potter och landar på +800kr.

Kanske pallar ett par timmar till ikväll, vi får se.

-4800kr för månaden.

Postad

Du verkar då alltså bota downswings med volym. Men stångar du då skallen blodig mot regs hela tiden? Borde väl vara smartare att hitta de bästa borden och enbart grinda där? Edgen du har på låt säga tre bord med 3-4 fiskar på varje, mot den du har på fem bord med en dröjs regs borde vara betydligt större. Alltså minde marginella beslut = mer förväntad inkomst. En liten teori jag har. Men jag är som sagt bara en nybörjare.

Postad

Är rätt noggrann med att byta bord som ni konstaterat, har nästan alltid nåt bord som jag köar till för att maximera värdet hela tiden.

Däremot tror jag inte att det är någon idé att gå ner i antal bord, skulle jag spela 3 bord skulle det ta nästan dubbelt så lång tid att ta sig ur denna lilla härva.

Vill ändå påstå att jag har positivt ev på nästan alla bord som nivån har just nu, finns det inte en fisk vid bordet brukar det dö ut rätt omgående dessutom.

Värdet påverkar liksom inte variansen, just nu spelar det inte direkt någon roll hur bra jag får in det utan det är bara att gnida sig igenom imo. Sen är ju alla olika, detta är bara mitt sätt.

Jobbade arslet av mig igår, börjar kännas i axlar, rygg och armar, ja kanske lite i hela jävla kroppen. Men riktigt roligt att plantera lite, skönt att röra sig och skönt att skita ner sig lite för en gångs skull helt klart.

Idag ska jag styra till en spelrätt till golfbanan, tanken är att vi sen ska ut till tjejens pärons ö ute på sjön och hänga under eftermiddagen så vi kommer väl hem igen under aftonen och då är frågan ifall det blir lite kalas eller om jag landar på lite grind ikväll igen.. Tvättäkta coinflip som det känns just nu.

Postad
Kör på kalas imo. Ska ju bli kalasväder idag.

Mjo, har inte mkt partysug atm men det kan ju ändras.

3 timmar spelade och -2K, tänker inte ens whina.

Har dessutom blivit slowrollad för 400bb-potter i snitt en gång/dag denna månad.. Är det nya inne-grejen online eller?

Tror fan att jag ska gå stenhårt mot min moral och börja slowrolla alla som jag inte har en relation till så inåt helvete till jag får en vändning på detta.. Känner bara sånt grymt hat mot alla slowrollarbögar att jag utan tvekan kan sätta mig i det facket själv bara för att jag vet hur vidrigt det är på andra sidan.

Ska iaf ut och lösa spelrätt för golfsäsongen nu strax, sen ut på ön med tjej och hennes familj.. Får se om jag hittar nåt sug att göra nåt annat, annars lär de bli grindstuga ikväll.

-6800:-

Postad

Har dessutom blivit slowrollad för 400bb-potter i snitt en gång/dag denna månad.. Är det nya inne-grejen online eller?

Tror fan att jag ska gå stenhårt mot min moral och börja slowrolla alla som jag inte har en relation till så inåt helvete till jag får en vändning på detta.. Känner bara sånt grymt hat mot alla slowrollarbögar att jag utan tvekan kan sätta mig i det facket själv bara för att jag vet hur vidrigt det är på andra sidan.

Ska iaf ut och lösa spelrätt för golfsäsongen nu strax, sen ut på ön med tjej och hennes familj.. Får se om jag hittar nåt sug att göra nåt annat, annars lär de bli grindstuga ikväll.

Vet att jag inte är ensam om att mer eller mindre "märka" slowrollerasen med när de slowrolla mig för att sen göra allt i min makt för att göra en riktigt vidrig slowroll tillbaka :-D

Postad

Det beror ju på vad som ska klassas som slowroll också. Minns att du nämnde nån slowroll tidigare i dagboken när någon satt med typ tredjenöten och tänkte. tror det var med 22 på AK2-flop. Den är väl åtminstone hårfin? Eller var går gränsen?

Postad

Tänkte också på det. Tror inte att man kan säga att det är en slowroll med 222 där. Mot en grindare som Party som 3- eller 4 bettar pre o ger massor av action på flop AK2 finns det ju bara AK, AA KK kvar... Alltså är det knappast någon slowroll.

Jag är verkligen ledsen för din skull att du har hittat Svenska Spels omänskligt otursförföljda motrigg som några av oss andra allför väl känner till...

Postad

Man kan alltså inte befinna sig mitt i en downswing. Med tanke på din winrate på över 13bb/100 eller vad du sa att du hade och de volymer du spelar är det dessutom osannolikt att ha en "downswing" över mer än en veckas grindande.

Det är därför uppenbart att du låter tidigare dagars förluster samt en vidskeplig vanföreställning om "downswing" påverka ditt spel negativt. Din winrate har sjunkit.

Saker som eventuellt kan påverkas av din vanföreställning:

• Du tiltar lättare när du blir utdragen
  • Du överdriver ditt värdebetande
  • Du foldar förmycket
  • Du synar ilsket ned fisken eftersom han är ett "spewmongo"
  • Du skyller alla misstag på otur och lär dig inget.
  • Du tar inte ansvar för din spelutveckling

Att du retar upp dig på småsaker som slowroll et.c. är ytterligare ett tecken på att du inte är glad och harmonisk när du spelar.