Gå till innehåll

Partyjackattacken

Partyjack

Recommended Posts

• Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Partyjack, ta en titt på följande länk: http://www.nyfikenvital.org/?q=node/2455

Mycket intressant, har läst liknande forskningsresultat tidigare.. Och det är inte förvånande egentligen ju.

Man mår bara förbannat bra när man håller igång och rör sig.

Nu har dock mitt knä blivit lite sämre igen, så inte fått nån riktigt tuff träning på över en månad.

Ska dock få operationstid i Januari så förhoppningarna är att komma igång och träna ordentligt i Februari nån gång, och då är jag förhoppningsvis förbi snusberoendet en del.

Hej!

Först och främst måste jag ställa mig i ledet av beundrare. Du verkar vara en skön snubbe med sunda värderingar. Tänkte egentligen bara dela med mig av min egna erfarenhet när det gäller att ge upp snusberoendet, skippa fylleciggen om du nu håller på emd feströkning. Blir betydligt svårare om du brukar cigg på fyllan. Dessutom är chansen ganska stor att man går ifrån ett beroende till ett annat. Tro mig. Gl med grinden

/drakeld

Tackar för tipset!

Har feströkt en del under sommaren och hösten, men lyckats hålla det på den nivån på ett bra sätt.

Är säkert smart att hoppa allt nikotin första månaderna för att liksom stänga av tvångsintaget.

Summan av laster är konstant, var det någon som sa någongång!

Passa dig för bingo!!!

True that.

WB jacken!

PFs bästa dagbok!

Långt ifrån den bästa imo, men kul att du tycker om att titta in här.

Gjorde nåt pass till under dagen så står på stabila +10900:- för månaden nu när jag tänkt spela några timmar till.

Ni får ursäkta kortfattningen, men börjar hitta riktiga symptom på abstinensen vilket måste fokuseras bort med mycket vätska, tuggummi och kaffe.

Boom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna dag måste anses vara helt okej:

hyfsaddag8dec2010.jpg

Upp strax över 15K nu för månaden, dagboksriggen ftw!

Skämt åsido, självklart sprang jag riktigt jävla bra idag.

Samtidigt känner jag att jag vill inbilla mig att det är den snusfria Jacken som fokuserar på ett helt nytt sätt. För av samma anledning som jag känner mig lite seg, dåsig och snurrig så är jag väldigt avslappnad och tänker enormt klart utan någon som helst känslopåverkan.

Men självklart, gör man en dag ens nära de 97bb/100 jag hade idag så kan man inte säga nåt annat än att man sprang som en gud såklart.

Ska tröttna till lite framför andra halvlekarna i CL och sen krypa i säng i hyfsad tid då det vankas ett saftigt 8timmarspass på Konsum imorgon. Spelat två raka dagar nu och tycker det känns rätt överkomligt att gå ner till butiken och vara lite social en dag igen.

Länk till kommentar

Jag vill också kunna tjäna 9000 kr på en dag genom att sitta och spela ABC fold/nit poker på 2/4 på SVS! Vem betalar dig alla dessa pengar? Motsvarar ju typ 30-40 inköp mot shortstackfiskar. Mest grinders som spelar 200bb ju och du kan inte få så mycket betalt av dem så ofta. Kul att se att det finns så lättförtjänta pengar nuförtiden...

Bra jobbat iaf!

Länk till kommentar

Jag vill också kunna tjäna 9000 kr på en dag genom att sitta och spela poker på 2/4 på SVS! Hur bra är du egentligen? Motsvarar ju typ 30-40 inköp mot shortstackfiskar. Mest grinders som spelar 200bb ju och jag kan inte få så mycket betalt av dem så ofta. Kul att det finns en framtid om jag lär mig spela bättre.

Bra jobbat!

fyp

Länk till kommentar

Jag vill också kunna tjäna 9000 kr på en dag genom att sitta och spela ABC fold/nit poker på 2/4 på SVS! Vem betalar dig alla dessa pengar? Motsvarar ju typ 30-40 inköp mot shortstackfiskar. Mest grinders som spelar 200bb ju och du kan inte få så mycket betalt av dem så ofta. Kul att se att det finns så lättförtjänta pengar nuförtiden...

Bra jobbat iaf!

Låt oss leka med tanken att du har rätt, nästan bara grinders som spelar 200bb-stackar på SvS och det krävs 30-40 inköp mot shortstackfiskar för att jag ska kunna göra ett sånt resultat på "ABC fold/nitpoker"..

Vad tycker du är vettigast, att whina om att du inte klarar av det eller lägga samma tid på att försöka förbättra ditt spel?

Har varit nära att brinna av flera ggr på dig när du sitter där och whinar med ditt jävla 22/10 och bölar över att det inte går lika lätt som det gjorde 2005 typ.

Försök utveckla ditt spel, det har jag gjort.

Bra Fyp, jävla underliggande dryghet igen. Fan PJ får alltid såna idiotiska inlägg här :D

Hehe inte jätteovanligt nej.. :roll:

Gårdagen bestod iaf av lite konsumgrind.

Efter passet kom tjejen och mötte mig vid jobbet, vi handlade lite, lagade middag och hade det sen allmänt soft hela kvällen.

Idag har jag tvättstugan unisont med vad jag hoppas kan bli en lyckad grinddag.. Kl 17 ska vi ses hos en kollega inför julbord med firman som brukar kunna bli riktigt tunga och blöta tillställningar.

Personligen blir det nog ganska lugnt då jag hade tänkt ösa in några grindtimmar imorgon bitti också.

Länk till kommentar

Welcome Baaack, Party-Jaaack

Badabing badaboom.

Om du tänker byta nick någon gång så har jag ett par förslag.

FestaFrasse

KorpralKalas

DiscoDanne

JägerbombsJonny

Haha.. DiscoDanne fanns för ett par år sen på svs har jag för mig?

Ett par inköp back efter 2 timmars spel, so much for the dagboks/slutasnusarigg.

Hatar fö vinter, snö, kyla och allt runt i kring.

Länk till kommentar

Vilkommen back Jack :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Har det blivit någon Omaha senaste tiden?

Har inte varit på Svs på länge,så det är inget dolt hån eller liknade ;-)

GL

Tackar!

Inte blivit någon PLO alls senaste månaderna.. Likadant har jag lagt av mig alldeles totalt när det gäller turneringsspel.

Bara spelat nån enstaka liveturnering, inga MTTs på nätet och ingen PLO alls. Känner att jag borde lägga lite tid på dessa två områden då jag tror det kan vara utvecklande att variera sig lite.

Fisken med bra nick är ju JohnnyPipa som aldrig släppte ett drag:)

Den är fan inte dum!! :D

välkommen tillbaka, kul att det går bra! glgl

Ty, ty, ty, ty! :)

Avslutat en 4timmars grind nu, med en liten torktumlarpaus mitt i.

Känner mig rejält seg i huvudet, trots att jag vill skylla detta på abstinens från snuset så känner jag nog att det är mindre än både dag 1 och dag 2.. Blir det bara lättare from idag så var det verkligen en jävla piece of cake att sluta snusa, men tror och har hört att det kommer tunga dagar så långt som 3-4 veckor efter att man lagt av.

Wellwell.. Pokergudarna kände att jag borde ge tillbaka lite idag, var nära 4K back en kortare stund men stannar på -2,5K efter att jobbat på rätt bra sista halvan.

Blev rätt ordentligt bögad under långa perioder av passet så kan inte påstå att jag är särskilt missnöjd ändå, håller mig till spelet bra och så fort jag slipper känna mig vinglig och dimmig på blicken kan jag nog utlova ett A-game. :D

Ska typ singla en slant eller nåt angående om jag ska spela ett par timmar till eller lägga eftermiddagen på någon fysisk aktivitet innan jag pyser iväg på firmafesten.

Först ska tvättstugan styras och en stadig lunchlåda ska fylla buken.

+12871:-

Länk till kommentar

Som tydligt torde vara kommer jag inte uppdatera lika frekvent denna gång som jag gjort tidigare.

Har iaf haft en grym helg med julbord, liveturre, lite fest osv..

Tog mig upp vid 6.30 imorse och gjorde två bra timmar för ett 3K-plus men har nu på tio minuter fått AA knäckta två ggr för närmare 200bb/styck.

Denna är ju fin tex:

***** Hand History for Game 1442328337 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, December 12, 08:35:25 ET 2010

Table Diana Turbo 7 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: Partyjack ( $1075.51 USD )

Seat 2: macazz ( $487.50 USD )

Seat 3: tommytomt ( $552.51 USD )

Seat 4: BrrrLyckse ( $743.97 USD )

Seat 5: nuke_em ( $521.50 USD )

tommytomt posts small blind [$2.50 USD].

BrrrLyckse posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac As ]

nuke_em folds

Partyjack raises [$17.50 USD]

macazz folds

tommytomt folds

BrrrLyckse raises [$50.00 USD]

Partyjack calls [$37.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 3s, Ad, 9d ]

BrrrLyckse bets [$80.00 USD]

Partyjack calls [$80.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Jd ]

BrrrLyckse checks

Partyjack bets [$160.00 USD]

BrrrLyckse raises [$370.00 USD]

Partyjack raises [$780.51 USD]

BrrrLyckse calls [$238.97 USD]

** Dealing River ** [ 3c ]

Partyjack shows [Ac, As ]

BrrrLyckse shows [3h, 3d ]

Partyjack wins $331.54 USD from main pot

BrrrLyckse wins $1475.44 USD from main pot

Borde orka få in ett par timmars spel till iaf under kvällen.

Länk till kommentar

eru tillbaks!?

saknat en dagbok där jag kan göra totalt osammanhängande inlägg i!! :mrgreen:

Hehe vad har hindrat dig från att spewa sönder andra dagböcker om man får fråga?

Kul ändå att du hedrar mig med det första inlägg jag sett dig skriva som jag faktiskt inbillar mig att jag förstår innebörden av. ;)

Ett vansinnigt trasigt pokerpass avslutades precis. Fick in fyra timmar, fyra riktigt kalla timmar.

Sprang totalt på 5 fyrtal i relativt stora potter, men jag har så klart inte mage att klaga mtp min 10K-dag i förra veckan.

Känns som att jag kan vänta mig några tusen händer till med en liknande run som den jag mötte på ikväll.

Bara plöja vidare.

Ska försöka få några timmars sömn, försöker komma igång med spelet igen vid 8 imorgon bitti typ.

-4K för dagen och +12500kr för månaden.

Länk till kommentar

det känns inte likadant, får inte samma känsla i dom andra dagböckerna :cry:

Haha okok.

Dagen har inte alls gått som planerat, spelade bara en timme imorse.. kände mig sen så hängig så har använt dagen till andra viktigheter.

Spelade precis två timmar till dock, -1300kr för dagen.

Va riktigt, riktigt tråkigt motstånd idag.. Både imorse och alldeles nyss.

Ska dra i mig lite käk nu, sen spela relativt stumt innan Man Utd-Arsenal drar igång.

Mkt tydligt att jag kommit in i en liten (förhoppningsvis kortare) downswing då jag hela tiden är uppe mot värsta tänkbara.. Drar jag på pipa och nästnötfärg så har fi öppet och nötfärgen. Kommer alltid in som tvåa just nu och får nöta jävligt intensivt för att försöka uppväga det.

Ska dock hitta lite energi till kvällen så blir det iaf minst tre timmar till, förmodligen mer än så.

Länk till kommentar

Efter att nästan somnat framför första halvleken av Utd-Arsenal satte jag mig för en sista 90-minutare.. Trots tröttheten lyckades jag rycka upp mig lite och fixade till helt klart godkända +2800kr för dagen och 8 timmar/4300 händer spelade.

Särskilt mtp att det kändes som att jag blivit överkörd av en pistmaskin efter första timmens spel imorse så känner mig väldigt, väldigt nöjd med att lyckats trycka in 8 timmar.

Är alltid bra både för välmåendet och självförtroendet att stänga ner när man känner att allt rullat på rätt bra sista timmen.

Ställer en klocka vid 6.30 eller nåt sånt och räknar med att spela 7-10 eller kanske 11 innan jag ska hänga lite med tjejen över de kallaste grindtimmarna mitt på dagen.

Sen lutar det åt att jag låser in mig i lägenheten imorgon kväll också, sätter på en stream av Brynäsmatchen och öser in några timmar poker till.

+14900:- för December nu och en bb/100 på närmare 15 över de 22K händer jag fått in.

Känner att jag måste öka tempot en aning närmsta dagarna (inkl denna) eftersom jag gärna når 50K händer sista månaden för året och är medveten om att det inte kommer bli supermkt spelat i jul och nyårshelgerna heller.

Länk till kommentar

Tredje natten i rad nu där jag vaknar typ 3-4 ggr alldeles totalt genomblöt av svett och iskall i kroppen men samtidigt helt pigg.

Sista gången jag vaknade inatt var vid 6-snåret och då fick det vara nog så gick upp och grindade då istället.

Någon som känner igen att detta kan vara någon form av abstinensbesvär från snusandet? Ändå en vecka sen jag slutade nu, och har inget direkt kroppsligt sug på just snus som jag kan känna..

Nåja, grinden gick helt okej. Va ganska mjukt motstånd overall även om det som vanligt är väldigt dåligt med trafik så tidigt. Fick in tre timmar nu iaf och nästan +3K.

Ath för månaden nu iaf på +17661kr.

Ska ta de chill under dagen för att sen kliva på för några timmar till kring middagstid skulle jag tro.

Totalmissade att det är juluppehåll i ES, så inga Brynäsmatcher förrän den 26e.. Bra tungt, särskilt då 4-5 spelare garanterat kommer vara borta för JVM.

Känns som att det här uppehållet inte kunnat komma sämre för Brynäs, de hade en riktigt fin svit på gång och när man nu kommer till spel igen kommer man sakna en hel kedja och prob två spelare till.

Hoppas, men tror inte det kommer gå att hålla uppe samma spel som man gjort nu på sistone.

So long.

Länk till kommentar

Med största sannolikhet på grund av snusandet. Hade då samma trubbel själv och då sov jag ändå med nikotinplåster.

Ok.. Hade för mig att jag hört om liknande symptom förrut men hittade inget konkret på nätet. Bara bita ihop alltså..

Sjukt obehagligt dock att vakna helt pinsvettig och vaken som om någon fyrat av en hagelbrakare bredvid sängen ungefär.. Det fuckar ju upp nattsömnen rätt rejält och slår därför rätt hårt på hela dygnet som det känns.

Nåja, har hittills varit otroligt jävla effektiv.

Har hängt med tjejen, fyrat av typ nästan två filmer och fått in ett pass styrke och löpträning.

Mitt andra löppass nu sedan knät började strula igen, fick också nån form av överansträngning i motsatta höften som man ganska enkelt kan koppla till att jag kompenserat upp för mitt skadade knä.

Går iaf vansinnigt tungt med löpsteget nu när man varit totalt förslöad i två veckor, även där kan jag tänka mig att snusabstinensen gör det ännu lite tyngre.

Har iaf fått en operation inbokad, någon gång under Januari är det sagt och då är det ganska exakt ett år efter att jag sökte. Det tog vården 5 månader att hitta en skada på menisken och sen ytterligare då 6-7 månader att bestämma sig hur man ska åtgärda det.

Inbillar mig att detta har att göra med att jag inte behövt sjukskriva mig och därför inte inblandat försäkringskassan!?

Har typ pratat med och om 5-10 fall bekanta som fått sånt här åtgärdat efter bara ett par månader inklusive röntgenköer osv.

Jaja, jag är oavsett bara nöjd att få det hela överstökat. Får se sen om jag lyckas komma i hygglig form utan att slita sönder nån ny led/muskel till vårkanten då jag är otroligt sugen att hänga på Kapten Wigert och träna lite fotboll. Får se hur de blir med det.

Nu ska jag återhämta efter 3,5kms flåsande och sen äta lite middag innan jag går på kvällspasset.

Länk till kommentar

Kan inte dina sömnproblem vara ett resultat av att du multitablat poker i 8 timmar. Jag mår rätt kast när jag lirar mer är 3 timmar. Alldeles kall om händer o fötter och hjärnan känns stressad och vi inte varva ner... Ett visst illamående infinner gärna också

Men det kanske bara är jag...

Länk till kommentar