Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7561920.ab

 

Var det inte i Östhammar du bodde? :shock:

 

Mkt tråkigt att dagboken stängs ner utan tvekan PF's bästa, alltid fin läsning.

 

Stämmer.. Mkt obehagligt sånt där ju.

Dock hände det i andra sidan kommunen vad jag förstått, i en håla som alltid ansetts vara lite "thug" där tex badguyen i Beckfilmen som spelades in här bodde osv.

 

Kul att dagbokens uppskattats, kanske, kanske tar nya tag i vinter när det blir mer tid för innesittande.. Det märks ju isf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här ser jag på det, det är endast ett problem om det skadar/sig själv nån eller om du inte kan sköta jobbet/skola....leva rövare på sommarn gör väl dom flesta(och vädret i år har ju varit kanon)....jag har inte haft en vit vecka på hela sommarn iaf, trist att du stänger dagboken dock men gl i livet och kom tillbaks så snabbt som möjligt :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
Ser han sitter som vanligt på 2.5/5kr och svär o reloadar :lol:

 

Obv fanboy..

 

 

En liten uppdatering då jag ska vara ärlig och säga att jag faktiskt saknar själva skrivandet.

När jag slutade skriva här var det till väldigt stor del för att jag kände att jag stod och stampade både som pokerspelare och som människa.

 

Många tror kanske att det hade med diskussionen kring mina alkoholvanor att göra, men jag är tillräckligt gammal/seriös för att kunna sätta mina egna gränser.

När jag hade min första singel-sommar sedan jag var 16 passade jag helt enkelt på att kröka med polarna vid varje öppet tillfälle för att ta igen spilld tid liksom.

 

Anledningen var snarare att jag kände att hela mitt liv både pokermässigt och rent privat stod och stampade en del. Tyckte heller inte att jag fick tillräckligt med feedback för att det skulle vara värt att fläka ut mitt spel och mina tankar till PFs allmänhet, samt den tid detta tog.

 

Därför var målet med att stänga dagboken att få tid för att dels ändra mitt spel, för att därigenom känna någon form av personlig utveckling, dels att fundera på att vad jag vill göra med mitt liv men också att sätta en skarpare gräns mellan onlinepokern och mitt privata svenssonliv då jag kände att pokern inkräktade allt för mycket på det senare.

 

Vad som hänt sedan jag slutade skriva är att jag dels utvecklat mitt spel oerhört.

Det har tagit tid att anpassa sig men jag har nu gjort 3 månader och närmare 150K händer med 10bb/100, så man kan säga att jag ganska nyligen börjat känna mig bekväm i nya preflopranger och annat postfloptänk.

 

Rent privat har jag träffat en tjej som för det första har fått mig att inse vad livet handlar om, visat vad kärlek är och som jag har en helt överjordisk connection med.. Något jag trodde jag varit med om tidigare, men detta har visat sig vara något helt annat.

Sättet vi träffades på och inledningen av förhållandet satte mig i en oerhört komplex situation rent socialt.. Förmodligen den svåraste situation jag någonsin upplevt, men när detta är överstökat har allt bara känts perfekt.

 

Först efter att jag träffat denna tjej har jag börjat fundera på framtiden, något som tidigare bara varit att försöka överträffa den senaste månadens inkomst rent ekonomiskt.

Jag har börjat sukta efter personlig utveckling på ett helt annat sätt.

Har därför träffat en studie/yrkesvägledare ett par ggr, vi har gjort ett par personligetstester för att få fram vart jag vill hamna rent yrkesmässigt och det har givit i resultat att jag under våren kommer plugga in några seminödvändiga gymnasiekurser som jag slackade back in the days och sen antingen söka YH/högskola med någon form av ekonom/sälj/företagar-inriktning förmodligen till hösten 2011.

Ett alternativ jag också kommer undersöka är möjligheten att utbilda mig inom Coop, som jag vet har ett antal riktigt bra chefsutbildningar osv.

Har vikarierat som butikschef under nån sommar, och trivs verkligen med ansvaret och arbetet i sig.. Den personliga försäljningen är verkligen något som passar mig som handen i handsken, tror även att jag är relativt duktig på att samordna arbete i grupp vilket är huvudprojektet som butikschef.

 

Har dock absolut ingen som helst hunch om vilket specifikt yrke jag vill hamna i, utan tror bara att den personliga utvecklingen en utbildning ger mig kommer leda mig närmare bekräftelse kring vad jag vill hålla på med i framtiden.

 

 

Vad gäller PF så känns det iaf inte just nu som att jag kommer börja skriva igen, kanske senare då jag märker hur mkt tid jag får över när jag börjar distansstudierna i januari.

Fick även ett förslag av Jonsson/TILTMODE om att dela dagbok vilket också är tänkvärt då det tar mindre tid och inte kräver att jag uppdaterar närmast dagligen osv.

 

So long.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du tagit dig ur det såkallade alkoholberoendet!

 

:lol:

 

Har varit lite i din sits PJ. 9 år på en ICAbutik, körde 4år på ekonomlinjen just nu jobbar jag som säljare på en vinagentur. Riktigt skoj!

Personligen skulle jag rekommendera att köra lite av båda, om COOP har en chefsutbildning skulle jag ta den, samt köra fek a, nek a, jöken och liknande på distans samtidigt som du pokrar.

 

 

GL kul att du är tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter ju kanonbra med allting!

 

Jag känner ju inte alls dig egentligen, men som den snart halvgamle gube med lite blandade livserfarenheter som jag är så inbillar jag mig ändå att jag har en viss förmåga att bedöma människor bara genom att läsa vad de skriver i forum. Det har visat sig stämma bra i varje fall i andra sammanhang med folk jag så småningom stött på IRL också. Jag tror du har alla förutsättningar att bli en bra ledare av något slag. Du har vilja, du har engagemang, du har empati för andra och självinsikt. Det kommer man långt med. Om det sen är värt all den press och ansvar som följer med många chefspositioner är väl en annan sak - det beror nog väldigt mycket på vad man själv får ut på ett djupare plan av att vara i ledarrollen. Sånt upptäcker man med tiden och som tur är finns det som regel andra vägar att gå om man inte vill göra monsterkarriär.

 

Kul att pokern går bra också! Fast jag tror att tillvaron som "semipokerproffs" kanske ändå inte blir din så där vansinnigt länge till - även om jag hoppas att pokern kan ge dig avkoppling och lite extra stålars länge än. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst, tack för alla vänliga inlägg.

 

Detta har tillsammans med en överläggning med damen gjort att jag fortsätter skriva, om än kanske inte lika intensivt som tidigare.

Finns även risk att det blir mycket sämre än tidigare, känner att jag inte vill gå riktigt lika djupt i varken pokerspelet eller privatlivet.. Dock kommer det förmodligen bli lite filosoferande, badbeats och framförallt poker och sport-tugg som det varit tidigare.

 

Känner att det kan vara ett bra utlopp för känslor under riktigt kalla dagar, då det lätt går ut över mina närmaste när jag känner djup frustration efter ett pass.

Något jag gör, trots att jag är medveten om att det är galet.

Blir jag avbruten mitt i ett pass, typ som idag, 30 minuter från det att jag tänkt sluta spela (inget att bry sig om egentligen jag vet) så tar jag med mig pokern från datorn.

Konstigt, men detta är för mig en alldeles utmärkt ventil.

 

Har iaf pga sjukdomar jobbat en hel del senaste veckorna, kommer så också fortsätta, så räknar inte med några stora volymer eller jätteplus framöver.

 

Dessutom har jag efter att äntligen funnit en bra motivation bestämt mig för att sluta snusa.

Tidigare har jag haft fler motiv att fortsätta än att sluta (känns det som, obv är det inte så i verkligheten..).

När nu tjejen är inne på sin 6e rökfria dag efter ungefär lika många år som rökare som jag har som snusare så känner jag att jag ska försöka vara lika prickfri som hon varit de senaste dagarna.

Ska bli skönt att slippa skiten egentligen, även om det är det godaste jag vet att stoppa in en prilla efter maten eller till en öl när man är ute med grabbarna liksom.

 

Så om någon har bra erfarenheter och tips från att sluta snusa så släng fram dom här.. Väntar mig ett par tuffa dagar/veckor/månader helt klart!

 

Är upp närmare 6K på mestadels 2,5/5 hittills i Dec, har två stabila månader en bit över 20K så känner att jag vill avsluta året i hyfsad stil.

Då jag dragit två raka paychecks från konsum på över 10K (väääldigt ovanligt) så har jag haft två-tre riktigt bra månader rent ekonomiskt.. Sånt gillas.

 

Kliver upp till en morgongrind direkt imorgon bitti, nu blir det tidig kudde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul, nu har man mer att läsa på jobbet :)

 

Sounds good!

 

Har fått in mina tre första timmar som ickesnusare idag, kände mig såpass motiverad att jag slängde 1½ dosa som jag hade tänkt avverka innan ja lade ner.. Men kände verkligen ingen anledning att snusa längre, så nu va de slut.

 

Lite obehaglig känsla när man börjar kräva nikotinet.. Får svårt att fokusera blicken på ett speciellt ställe och det blir aningen dimmigt, medan det snurrar till så fort man rör sig i lägenheten.

Efter 12 snusfria timmar (förvisso 6 av dem sovande) känner jag verkligen inte att det är några som helst problem.

 

Träffade riktigt bra under de tre timmarna, låg rätt i de flesta situationerna och kände allt som oftast att jag tog rätt beslut i de marginella situationerna.

Plussar närmare 4K och ligger nu strax under 10K för December.

Vore riktigt fint att springa in ett fint avslut för 2010, ett år som tack vare en sorglig vår kommer vara väldigt mycket sämre än 2009 resultatmässigt.

 

Ska nu ta och greja lite i lyan, en städning är på sin plats, samtidigt som jag ska plocka ordning lite prylar som inhandlades på Ikea i förrgår.

 

Ska försöka spela några timmar i eftermiddag ofta, men tappar väldigt ofta motivationen när jag inser att det bara är 20/16-grinders och ett par enstaka shortstackar som spelar dessa tidpunkter.

Varför jag funderar på att göra nåt nyttigt här hemma och istället kliva på några timmar ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sounds good!

 

Har fått in mina tre första timmar som ickesnusare idag, kände mig såpass motiverad att jag slängde 1½ dosa som jag hade tänkt avverka innan ja lade ner.. Men kände verkligen ingen anledning att snusa längre, så nu va de slut.

 

Hej!

 

Först och främst måste jag ställa mig i ledet av beundrare. Du verkar vara en skön snubbe med sunda värderingar. Tänkte egentligen bara dela med mig av min egna erfarenhet när det gäller att ge upp snusberoendet, skippa fylleciggen om du nu håller på emd feströkning. Blir betydligt svårare om du brukar cigg på fyllan. Dessutom är chansen ganska stor att man går ifrån ett beroende till ett annat. Tro mig. Gl med grinden

 

/drakeld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...