Gå till innehåll

Partyjackattacken


Partyjack

Recommended Posts

  • Svars 4,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ärligt jag går in och läser mina i efterhand jag fattar inte heller hälften...

 

Haha klockrent! :D

 

Har avslutat två timmars morgongrind precis, va jävligt segt och sprang på ett par ordentliga minor.. Framförallt satte jag mig i situationer där jag blev tvungen att göra ett par störda vik.

Tex här där jag obv ska försöka få in degen på turn.. Gillar lite för ofta att kontrollera potterna dock, hade en konstig feeling av att han floppade båten med 99 men det kan mkt väl vara min vardagliga noja också.

River känns det dock inte som jag slår mkt mer än en bluff:

 

***** Hand History for Game 1343116180 ***** (Party)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, July 09, 10:31:13 ET 2010

Table Diana 26 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: DanTheMan2 ( $663.53 USD )

Seat 2: wejkum ( $246.82 USD )

Seat 3: BALOO72 ( $260.74 USD )

Seat 4: Partyjack ( $1410.25 USD )

Seat 5: VaNiaL ( $1406.73 USD )

VaNiaL posts small blind [$2.50 USD].

DanTheMan2 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Js As ]

wejkum raises [$10.00 USD]

BALOO72 folds

Partyjack calls [$10.00 USD]

VaNiaL calls [$7.50 USD]

DanTheMan2 calls [$5.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Jd, Jh, 9d ]

VaNiaL checks

DanTheMan2 checks

wejkum bets [$5.00 USD]

Partyjack raises [$42.50 USD]

VaNiaL calls [$42.50 USD]

DanTheMan2 folds

wejkum folds

** Dealing Turn ** [ 2h ]

VaNiaL checks

Partyjack bets [$90.00 USD]

VaNiaL raises [$200.00 USD]

Partyjack calls [$110.00 USD]

** Dealing River ** [ Qd ]

VaNiaL bets [$330.00 USD]

Partyjack folds

VaNiaL wins $846.76 USD from main pot

 

Slutade iaf +600kr vilket känns helt okej när känslan genom hela passet var att det gick skitdåligt.

 

Ska ner till jobbet och hämta nycklar till morgonpasset imorgon och sen plöja ihop en lunch innan jag förmodligen spelar lite till.. Lite beroende på hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en timme till här nu innan solen kom kring hörnet och kokade upp tempen i 30 grader.

Spelade riktigt bra åter.. Däremot mot aningen bättre motstånd och en KK mot AA AI preflop som gjorde att det bara blev lillplusset på typ 300kr.

 

Kanske spelar mer ikväll, ska ringa runt och höra lite vad gubbarna har planerat för aftonen.. Förmodligen tar jag rygg på nån där och dricker ett par kalla innan jag kryper i säng tidigt.

Sen konsumgrinden imorgon, följt av fotboll, bärs och utgång. Så det lutar åt att jag inte spelar mer förrän typ på Söndag.

 

+3405:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför ställer du turn i 32d handen ?

 

För att han inte kunde lägga ett par och var förjävlig på att suga ut typ.. :P

Självklart spelar jag inte så mot en någorlunda descent spelare, men här var jag helt övertygad att jag skulle få in det i princip oavsett vad han hade för hand med den linjen han tog.

 

 

Noddan, ölälskare som han är ringde mycket riktigt mitt under min lilla powerwalk (vågade mig inte på runnen eftersom knät strulade efter tennisen igår) och fråga om jag var sugen på att gå ut och ta en liten bira nere på "Sjökrogen" som ligger precis nere i vår lilla småbåtshamn..

Mkt riktigt, en dusch senare var jag på plats.

Sen slutade det som vanligt inte med "en liten öl", utan det blev väl en handfull från kl 17 till nyss och däremellan en liten strömmings-tallrik med mos och knäckebröd.. Vansinnigt jävla somrigt!

 

Skönt att kunna njuta lite sommar nu när typ nästan hälften av umgängeskretsen börjar få semester.. En annan knegar ju vidare på de 10-20% jag har på pappret och det passar mig ganska bra, som någorlunda nykter insåg jag ju att jag inte skulle ha så extremt mkt utbyte av att sitta kvar där nere vid sjön sista två timmarna.. Hade jag däremot varit ledig imorgon hade jag garanterat tagit ett gäng bärs till och suttit och snackat skit och sen känt mild ånger imorgon bitti istället.

 

Nu finns det en anledning att styra upp mitt normalt så slappa jävla liv en liten, liten gnutta och nästa helg kommer garanterat bli helnykter då jag jobbar marathon-passet på Lördagen och ska få min efterlängtade magnetröntgen på Söndagen..

 

Ser dock fram emot morgondagen, lite (chockerande nog) för att jag ska jobba med två extraknäckare, båda yngre tjejer som gör att jag kan bossa lite som jag vill.. Sen att en av de två är riktigt jävla ögongodis gör ju inte saken sämre.

 

Men framförallt ser jag fram emot kvällen då jag och iaf Newman, kanske fler ska dra en middag med lite bira och sen invänta bronsmatchen innan vi sen drar vidare till Öregrund för ytterligare en legendarisk utgång.

 

Precis som jag misstänkte efter midsommar kommer denna månad lämna pokern allra sist i dagordningen.. Väntar jag två veckor så har typ alla jag känner semester, och det kommer vara happenings typ var eviga dag.. Känns som att jag måste ta vara på det då jag under typ 10 månader kommer köra mitt solo-race under vardagarna om jag inte jobbar liksom.. Blir ganska mycket ensamtid och ganska många långsamma timmar då jag inte känner mig fit för att spela.

 

Ska svepa ett par liter vatten och sen rulla i säng, ser mkt starkt fram emot att gå ner till Gröna Konsum och baka på lite bröd och bullar.. Bland det bästa jag vet på en Lördag-morgon faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad fan är det som händer med att man somnar precis perfekt salongsberusad och sover helt jävla dunderkanon i 4 timmar och sen vaknar kl 4.45 och spärrar upp ögonen.. Är toksvettig, törstig, pissnödig och rastlös.

 

La mig igen och försökte sova till 7 som planen var, vilket va totalt omöjligt.

 

Efter ett par kaffe hittade jag energi-reserven och har sprungit fram hela förmiddagen.. Vet dock hur det brukar bli, när den där extraenergin börjar sina så typ ser man dubbelt och tappar balanssinnet osv.. Bara hoppas jag kan glida på det här rycket resten av kvällen.

 

Ska bli mkt trevligt med lite mat, dryck, fotboll och utgång.. Siktar på att ta det lite halvpiano så jag kan dra ett litet pass imorgon kväll.

Trots att jag vet att jag inte behöver känna det, så känner jag lite panik över att jag får in så otroligt dåliga volymer.. Förvisso är det bättre än att sitta och spela som ett rövhål i 30 graders värme.. Men en liten regnperiod skulle nog göra sitt till både för fiskbeståndet på sajterna, men framförallt för min tröttma.

 

Snabblunch nu och sen ner och kötta sönder eftermiddagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En ipren så hade du somnat igen

 

Jo kan tro det.. :P

 

Har ju dock en lite trubbig sjukdomshistoria där läkarna helst ser att jag undviker paracetamol då jag redan tar medicin med leverpåverkan..

 

Så visst.. Då har jag använt just Ipren som verkar på ett annat sett och bedövar blodplättar osv osv (minns inte vad ämnet heter nu).

Där blev det dock tvärbroms då det visade sig att min kropp var dålig på att tillverka nya blodplättar PLUS att jag fick någon form av magkatarr..

 

Så när jag väl behöver ta en sväng för smärtan eller för att jobba in sömnen så får det bli Alvedon.. Och visst, då tycker ja att jag somnar in.. Men jag vaknar alltid typ toksvettig och uppstressad osv.

 

Hur som.. Har haft en grymt kul kväll med en del av gänget, en stor del blev uteslutna då de var kallade till ett bröllop hos en gammal klasskompis..

 

Vi som inte var i samma årgång och/eller tillräckligt nära polare med brudgummen körde en mkt fin middag med en Newguy special då han spaceade ihop ett par sallader, lite potatis och en karré som vi styrde fint..

 

Väldigt inspirerande att se en duktig snubbe jobba en så enkel grej som karré och klyftpotatis som jag personligen hade gjort så tråkigt som möjligt.. Medan Newguy fixade ett par häftiga sallader och en massa annat intressant! :D

 

Imorgon blir det prob en bakis-brunch som vanligt, sen sägs det att gänget (som va på bröllop igår) ska dra fram en slip and slide vid marinan.. Det handlar alltså om en presenning totalt fylld med såpa, varpå ett gäng nakna mans(/kvinno)kroppar ska spexa och landa i vattnet.

 

Tror att det kan bli sjukt legendariskt.

Måste dra en slagg nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en strålande dag är slut.. Vi började med bakisbrunch som sagt, sen drog vi oss till en runda minigolf som var fylld av gapskratt och mongotiltar.

 

En liten kebabtallrik senare gick vi ner till sjön och kikade när Hogge och några till hade riggat en ramp med "slip&slide" av typ brottarmattor och såpa.. Det grillades och snackades skit och togs några riktigt härliga fotografier på luftfärderna.

 

Därefter blev det en sväng hem till Nordens för finalen i en totalt jävla enorm hetta.

 

Känns skönt att jag inte dissade en stor social dag för att spela poker, då det typ fortfarande är på gränsen till för varmt för att orka fokusera liksom.

 

Imorgon blir det konsum från 16.. Innan dess ska jag försöka kliva in med iaf ett par timmar poker.

Veckan är sen sådär härligt oplanerad även om det lät som att det kan bli onsdagspub och eventuellt en ålandsresa nån gång i veckan.. Ännu rätt oklart vad som var fyllesnack och vad som inte var det. :P

 

Ska försöka svalna av lite så jag kanske hittar nån sömn innan kl 3 typ.

Har dessutom som ett resultat av mitt 24h-korsdrag fått en försmedlig hosta följt av att jag tappat rösten.. Ingen höjdare.. Var dessutom bara 3 månader sen senast jag fick använda magljud och teckenspråk för att göra mig hörd. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen korsdrag rätta metoden? Jag försöker ha stängda dörrar/fönster på dagen och öppet på nätterna enbart. Har jag öppet på dagen stiger temperaturen naturligtvis. Förvånansvärt svalt trots att jag bor högst upp i huset men så har jag också världens nötigaste planlösning. Antingen har någon gnuggat geniknölarna ordentligt nån gång på 60-talet eller så var det ett rent lyckokast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen korsdrag rätta metoden? Jag försöker ha stängda dörrar/fönster på dagen och öppet på nätterna enbart. Har jag öppet på dagen stiger temperaturen naturligtvis. Förvånansvärt svalt trots att jag bor högst upp i huset men så har jag också världens nötigaste planlösning. Antingen har någon gnuggat geniknölarna ordentligt nån gång på 60-talet eller så var det ett rent lyckokast.

 

Mja till saken hör att huset är byggt typ 48 och väldigt sparsamt rustad när det gäller funktioner som luftgenomströmning och elstammar osv. Har jag stängt över en hel dag så blir det helt enkelt för jävla instängt och äcklig luft.. Men jag överväger om det kanske kan vara en idé att pröva att stänga ner under dagtid.

 

Köpt ett ac-aggregat ;)

 

Spännande!

Vart hittar man såna till bra priser?

 

Sovit förbannat risigt i värmen återigen.. Även tack vare hostan som nu även tagit med sig en fin snuva.

Ska kika över värdet på SvS och spelar prob någon timme, men redan 28 grader inomhus nu.. :P

 

Kanske kör jag konsumgrinden och går på grinden när ja kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fläkt rakt på sängen funkar annars väldigt bra, ac måste du fixa utblås för och drar en jävla massa ström och är såklart inte bra för miljön. Bör väl tillägga att jag själv har ac ändå då jag inte stod ut förra sommaren men fanskapet låter värre än en dragracer så jag kör på fläkten numera och sover gott hela natten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vete fan men alla stora typ elgiganten osv borde ha en del. Tyvärr låter dom en del om man köper billigare varianter.

 

En fläkt rakt på sängen funkar annars väldigt bra, ac måste du fixa utblås för och drar en jävla massa ström och är såklart inte bra för miljön. Bör väl tillägga att jag själv har ac ändå då jag inte stod ut förra sommaren men fanskapet låter värre än en dragracer så jag kör på fläkten numera och sover gott hela natten.

 

Jo de e sant.. Ska till att börja med rycka med mig en fläkt från jobbet och testa hur de funkar ikväll, har några såna som står lite överallt i butiken och de brukar ju fläkta en hel del.

 

Blir iaf ingen poker innan jobbet idag, va in och tog en flop och tyckte mig känna okoncentration direkt.. Påverkar säkert att jag har nån form av förkylningsvirus i kroppen, hostar rätt så jävla ordentligt atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ha bombat med kan jang när hostan kom ;) Funkar bättre än man kan tro.

 

Jo ja vet att den jäveln är populär, säljer som faan i förkylningstider.. :P

Däremot har jag aldrig prövat den själv, kanske borde köpa hem en liten flaska så man kan shota igång nästa gång jag känner att det är på gång.. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo ja vet att den jäveln är populär, säljer som faan i förkylningstider.. :P

Däremot har jag aldrig prövat den själv, kanske borde köpa hem en liten flaska så man kan shota igång nästa gång jag känner att det är på gång.. :D

 

Har inte använt det tidigare men de senaste gångerna har jag kört på det och det har faktiskt funkat. Tidigare har man alltid vetat att det är kört när halsen börjar strula. Nu kör jag på med kan jang och stark thaimat så fort symptomen kommer, med gott resultat. Har aldrig varit nån fan av Jägermeister och liknande drycker så det är inte utan en grimas jag får ner skiten men det är det värt.

 

epic groggvirke imo :lol:

 

Som sagt, inget fan av Jägermeister heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte använt det tidigare men de senaste gångerna har jag kört på det och det har faktiskt funkat. Tidigare har man alltid vetat att det är kört när halsen börjar strula. Nu kör jag på med kan jang och stark thaimat så fort symptomen kommer, med gott resultat. Har aldrig varit nån fan av Jägermeister och liknande drycker så det är inte utan en grimas jag får ner skiten men det är det värt.

 

Mmm.. Kan ofta bli lite öm i bihålorna och halsen utan att sen bli ordentligt förkyld, däremot när jag börjar hosta och tappar rösten så vet jag att det brukar komma några dagars ordentlig förkylning rätt omgående.

 

Kanske är för sent nu, men kör nog ändå på ett par shots kan jang ikväll.. Jäger brukar utan problem slinka ner i min hals så det ska nog gå bra på så sätt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig trafik bland både spelare och mina hjärnceller efter att ha gått och stekts nere på jobbet.. Tänker därför chilla i några timmar och sen försöka komma upp i tid när solen ligger på rätt sida av huset för att trycka några morgontimmar istället.

 

Känner mig klart bättre i halsen osv, men det blir ju alltid bättre under dagen.

Inser nu att det blir i princip omöjligt att få in ens nära på normal volym denna månad så länge vädret är som det är nu.. Men inget jag lider av, kommer få en fin semesterlön om ett par dagar och sen en hygglig >10K-sudd för denna månads jobb också så känner ingen som helst stress över den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En timme fylld av hostattacker var 3e minut i snitt och svetten lackande från varje liten centimeter av kroppen gjorde att det var relativt svårspelat trots riktigt uselt motstånd.

 

Backar 300kr och fick nog nu då jag måste gå ner och försöka få tag i nån form av hostmedicin.. Blir väl ett storpack isglassar och nån salladshistoria som jag kan nyttja till lunch så småningom.

 

Funderar på att försöka få tag i föräldrarna och höra ifall man kan låna båten eller åka med dom rakt ut på havet och kasta sig i vattnet.

Klagar inte jätteofta över värme, men nu är det fan en liten bit varmare än vad jag tycker är skönt.

 

Ikväll blir det tvättstugegrind och ett tennis-pass med Dr Landberg, sen ska jag försöka behålla lite krafter till småtimmarna då det lär bli några floppar.

Kanske, kanske orkar jag spela något nu under dagtid också.. Men det är fan bra tveksamt tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en flaska "Teracough" som Noddan har tipsat om tidigare.. Tog en dubbeldos direkt, men har ännu inte märkt någon skillnad.

Tar väl lite tid för sånt där skit att verka.

 

Hann också spela en timme till mot relativt tight motstånd, fick in mycket pengar med massa multidrag på floppar som sen blankade av hela vägen.. Två öppna str8flushdrag mot typ TP-pisskicker som fick överleva för hela stacken.

 

Det landar till slut på -1400kr vilket inte lämnar mkt på plussidan totalt för månaden.. Nämligen +1594kr.

 

Ska ut till föräldrarna och käka i eftermiddag är det tänkt, blir ingen båttripp idag alltså.. Får försöka kyla ner mig på annat sätt.

 

Blir mer poker ikväll.. Känns som ett måste när jag gjort två så pass dåliga timmar som nu.

Dock inte förrän tidigast 21-snåret då jag ska tvätta och spela tennis och allt det där.

 

Kanske lika bra då jag verkligen inte presterar i värmen.. Mår verkligen riktigt dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lika bra då jag verkligen inte presterar i värmen.. Mår verkligen riktigt dåligt.

 

Har du aldrig funderat på att flytta till något svalare boende; typ hus eller lägenhet på 1:a våningen?

Själv sitter jag under taket på terrassen till vårt nybyggda hus med fötterna i ett svalt fotbad. Mkt bra för att orka med aktiv grind. Får jag en badbeat spolar jag av mig med slangen eller hoppar i barnbassängen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aldrig funderat på att flytta till något svalare boende; typ hus eller lägenhet på 1:a våningen?

Själv sitter jag under taket på terrassen till vårt nybyggda hus med fötterna i ett svalt fotbad. Mkt bra för att orka med aktiv grind. Får jag en badbeat spolar jag av mig med slangen eller hoppar i barnbassängen :lol:

Hoppas du tappar datorn i fotbadet och disconnectar i pott4rollz. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...