Gå till innehåll

Pelles Klonk/Oklonk


Pellinho

Recommended Posts

Här är tråden ni alla längtat efter!

 

Kommer inte vara lika ingående som ni andra. Mer kommentera resultat och eventuellt dåliga / bra spel som jag gjort.

 

 

Ni vet säkert redan att jag har cashat och rushat rätt bra de senaste dagarna jag lirat på pokerstars.. Har plussat lite drygt 10k $, efter 3 stora cash. Har haft väldigt bra klonk och spelat bra poker.

 

Var samtidigt på 2 FTs, 11$ +R och 5$ +R, igår. Spelade bra poker med bra tålamod och en hel del tur fram till FT. Försöker variera mitt spel med inte enbart repush pre utan slowspela ppr osv. Sen tycker jag det är ganska spännande att spel ut folk på flop och turn osv.

4 av 2433 buy in 11$+R = 4300$

7 av 2983 buy in 5$+R = 1079$

 

 

 

Kommer uppdatera tråden någon gång per dag. Har ni några frågor är det bara att fråga på.

 

Dagens Klonk : Bustar AA x 2 med K8 resp 65s.

Dagens Oklonk : Förlorar en 7,000,000 pot (14,000,000 i spel) när 4 pers återstår, som chip 2a mot chip 3an, med JJ mot 65s pre. What goes around comes around.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grym dag följs oftast upp av en pissig dag och så var det idag..

 

Dåligt spel all-around och bedrövligt klonk. Bara att komma tillbaka imorgon.

 

Resultat: ca -250 $

 

 

Dagens läxa : Även bluffiga spelare får kort. Syna 4-bet med 22 mot knappen som sb och sedan checkpusha efter litet bet flop på brädan 45Tos = No no!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, En till negativ dag efter att varit kortdöd i nästan allt. En cash av typ 10. Låg ganska bra till i en 8$ när 70 av 2300 återstod. Jobbade upp mig med massa resteal bluffar och spelade ok poker, blev lite för lös och förlorade någon onödig pot mot non-believahs.

 

Dagens misslyckade spel: Sista handen i 8$, sitter på 7-8bb. halvstor stack limpar på co. Jag har T6s på knappen och dubblar, båda blindsen lägger sig och bigstacken synar. har lagt in 14 k i potten och har 30 bakom. flop 34Q big stacken bettar ut 7000 jag ställer ganska fort, fi tänker länge och synar

A4os. Inget kommer turn eller river.

Hade sett detta spel av en short stack tidigare, en annan kväll, och tänkte kolla om det funkar(var ganska desperat), eftersom jag kan verka väldigt stack, men icke.

 

Klonk imorrn då =)

 

Dagens resultat: -250$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JJobbade upp mig med massa resteal bluffar och spelade ok poker, blev lite för lös och förlorade någon onödig pot mot non-believahs.

 

Ja vad dåliga de måste vara som inte tror på dig, jag menar, hallå? ;)

 

Först tänkte jag f ö säga att du är ett orpon som dubblar där, men det kan nog vara jävligt grymt, han hade ju aldrig synat utan 4:an. Dock en liten brasklapp för att detta var en grymt bra flopp för ett sånt här spel, jag menar, vad gör du om en flopp som AJx kommmer?.

 

Men du är med på att om någon trycker dig pre måste du syna, va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad dåliga de måste vara som inte tror på dig, jag menar, hallå? ;)

 

Först tänkte jag f ö säga att du är ett orpon som dubblar där, men det kan nog vara jävligt grymt, han hade ju aldrig synat utan 4:an. Dock en liten brasklapp för att detta var en grymt bra flopp för ett sånt här spel, jag menar, vad gör du om en flopp som AJx kommmer?.

 

Men du är med på att om någon trycker dig pre måste du syna, va?

 

Ja självklart synar jag om någon trycker pre. Hade suttit 2 varv på ett nytt bord och inte spelat en hand. Trodde inte limper var så "stark" som dåligt A. Hade nästan föredragit AJx flop för då får jag nästan endast syn av A. Utan A är det svårt att syna 30,000 i 40,000 då jag inte visat en hand. Men just den här gången hade det inte gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag skulle syna!! men KT T9 Q8 78 67 osv foldar.

 

 

 

Poker igår fortsatte på samma linje.. Verkar ha använt slut mitt klonk :D haha

 

skulle testa att lira 2 25 + 2$ 45 pers igår, för att se om min halvaggressiva spelstil fungerade där, men åkte ut väldigt fort.

 

En cash i en 8$+R. 78$ 65 av ca 3000. Hade inte sparat hand history tills nu men ska försöka lägga upp lite händer med bra/dåliga spel. Ska försöka återberätta en hand från igår, som var ganska viktig :)

 

Jag är chip 1a på mitt bord när 90 pers återstår har ca 60 bb = 120k$.

Chip 2an(90k$) raisar till 5000 utg när jag plockar upp JJ, i vanliga fall hade jag nog reraisat bara för att veta var jag står men i det här fallet tog jag synen. Bakom mig synar en halvtight kille som har 50k$. Folds runt bordet.

Flopp 884 rainbow, utg checkar. Jag bettar 8000 i 16000, killen bakom mig dubblar efter att tänkt lite. utg folds. Jag synar. Turn 3. jag checkar och han ställer. What to do?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart jag skulle syna!! men KT T9 Q8 78 67 osv foldar.

 

 

 

Poker igår fortsatte på samma linje.. Verkar ha använt slut mitt klonk :D haha

 

skulle testa att lira 2 25 + 2$ 45 pers igår, för att se om min halvaggressiva spelstil fungerade där, men åkte ut väldigt fort.

 

En cash i en 8$+R. 78$ 65 av ca 3000. Hade inte sparat hand history tills nu men ska försöka lägga upp lite händer med bra/dåliga spel. Ska försöka återberätta en hand från igår, som var ganska viktig :)

 

Jag är chip 1a på mitt bord när 90 pers återstår har ca 60 bb = 120k$.

Chip 2an(90k$) raisar till 5000 utg när jag plockar upp JJ, i vanliga fall hade jag nog reraisat bara för att veta var jag står men i det här fallet tog jag synen. Bakom mig synar en halvtight kille som har 50k$. Folds runt bordet.

Flopp 884 rainbow, utg checkar. Jag bettar 8000 i 16000, killen bakom mig dubblar efter att tänkt lite. utg folds. Jag synar. Turn 3. jag checkar och han ställer. What to do?

 

Lite klurigt läge, risken är ju att han träffat triss. Det enda som han skulle kunna ha som du slår är TT,99 om han är tight. Lite mer aggro kanske 77,66.

Hela Handrange: JJ,TT,99,88,77,66,A8s,T8s,98s,87s.?

 

37000 / (24000+37000) = 0.606.

Du behöver alltså vinna 61% av gångerna för att det ska va värt synen.

Å tar vi handrange så vinner du 40% av gånger utan river hjälp. Men rivern hjälper inte tillräckligt ofta.

 

Så I say fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjopp. Har lirat en del lite mindre sngs vidare i veckorna. Ska försöka hålla mig från att snacka om tur och otur, kan iaf säga att klonket inte har suttit där det ska.

 

Spelar lite nu också, testar att spela 12$ 180 pers, klonkat ganska dålig idag med tyvärr. Så om ni kollar opr, och tycker att jag åker ut tidigt så är det för det finns ganska många mongon i dessa turneringar. Eftersom det inte alls har gått nåt bra senaste veckan så testar jag att spela lite annorlunda. Spekulera med "spännande" händer tidigt i turneringar, och egentligen gambla mindre än tidigare eftersom klonket(som var förbannat bra, som jag såklart är väldigt tacksam för) har försvunnit totalt.

 

Borde kanske spela lite större(fler spelare) turneringar men har inte riktigt tid så vi får se hur det går med sngs.

 

Btw Sverige hade vunnit EM-guld med Madde Edlund!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. Railar dig en del när du lirar och är i stort sett alltid imponerad av det jag ser. Tycker du spelar sjukt solid turneringspoker.

 

Vet att du börjat plugga, men pokerforum kör ju satelliter till WCOOP med övervärde på 1500-2000$ (de lägger till 5 platser extra till prize poolen). Brukar gå kring 20.00 vissa dagar. Kanske kan vara något om du ändå hade tänkt att lira någon WCOOP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...