Gå till innehåll

Död dagbok, ta bort! : )

diazo

Recommended Posts

• Svars 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tittar troligtvis förbi under morgondagen och kanske dricker en öl eller fler. Har dock lite bestyr under dagen så vet inte när detta blir aktuellt. Men hör av mig!

Btw blir det halvdag Level?

Blir troligtvis tidigare men måste tvätta då jag vill hålla en högre std än HöHö. Vi ska träna på kvällen, skaru med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en fråga jag blev lite ställd av (har hänt flera gånger förr men tänkte efter lite denna gången och kom fram till att det varit väldigt skönt med ett standardsvar på frågan.) för några dagar sen, var någon bekant jag var ute och drack öl med som introducerade mig som pokerproffs för sina vänner, blir lika ställd varje gång. Vet inte riktigt vad jag ska titulera mig själv? Pokerproffs känns inte helt rätt, då det per min definition är någon som spelar högre, kanske åker runt lite på touren osv. Själv tycker jag grinder passar ganska bra men då ska man sitta och förklara det för folk i 15min.

Så, vad ska man titulera sig själv? Arbetslös spelberoende alkolist-narkoman, pokerproffs, pokerspelare (låter som man tokbackar) student (pluggar inte), snel hest?

Hade varit skönt att bara ha något standardsvar här så man slipper allt tjat, tycker ju inte ens om poker så vill gärna komma undan snyggt utan att behöva sitta och höra på nybörjarhistorier osv när man träffar folk ute.

blev säkert lite luddigt igen, fått i mig en hel del anderssons.

Just ja, skulle sluta posta resultat så såhär gick dagen:

21st Anderssons, mörk flaska (den ljusa påminner mig om lättöl och gör mig illamående.)

1st 3L baginbox rosé

Jag säger "ingenting" till randoms och att jag söker jobb ;P

Länk till kommentar

jo de funkar ju med randoms men om någon specifikt säger "den här killen är pokerproffs" vad svarar man då?

edit: brukar säga att jag dricker på heltid till randoms, halvsanning sas.

Ah du menar så, mjo det har man råkat ut för ibland. Brukar bara skratta och säga att så är inte fallet :) Och att jag spelar på skojj ibland bara.

Och snabbt byta samtalsämne.

Men som sagt, skulle även jag behöva nån episk smidig oneliner att dra när det kommer på tal.

Länk till kommentar

Ja det där med framtidsplaner fungerade ju för 8 år sen, nu när man varit igång med pokern i snart 10 år blir det knivigt : )

Skäms o skäms, tjänar ju bättre än alla jag känner som inte spelar poker med det är ju ett fruktansvärt tråkigt yrke. Tror iof inte det är roligare att sitta i kassan på Konsum men att utbilda sig till något man brinner för värderar jag högre. Får väl helt enkelt söka till provsmakare på systembolaget.

Haha det skulle nog vara ett rätt klockrent jobb för dig :-D

Trist att du tappat glädjen och tycker det är tråkigt, ändå efter en 8K dag så borde du ju tycka det är skitkul ;-)

Länk till kommentar

• Skapa nytt...