Gå till innehåll

NLT - AQs vs 78s i spaderdrama


quizz_kid

Recommended Posts

kunde inte ta hem HH's från Pokeriuone just nu, så jag får försöka minnas ihop en egen.

 

 

jag har nyss satt mig vid ett 6-manna NL €.25/.5-bord med maxinköp

 

tittar på 7 :spade: 8 :spade: och gillar handen såpass att jag höjer €4

 

fi(som för övrigt täcker min stack) bakom mig kontrahöjer med €8 och jag kan inte lägga handen utan synar snabbt. floppen kommer helt ok

 

5 :spade: K :spade: T :spade:

 

jag slänger ut ett mesbett på floppen, €7, för att förhoppningsvist kunna spela på ett möjligt omslag. fi slår såklart om med €15 och jag hoppas på A :spade: A/KK/TT/A :spade: K

 

jag bestämmer mig för att slå om all-in, men det blir en snabb syn från fi och jag känner mig redan slagen

 

fi visar A :spade: Q :spade:

 

 

kunde jag spelat annorlunda? lagt mig?

kontrahöjningar på floppen brukar väl inte skrika nöt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höja 8bb med 87s i tidig position?

Och när han höjer, kostar det dig 4 eller 8 att syna? Om 8 så borde du folda, om 4 så är det väl just så pass att en syn kan vara ok.

 

På floppen finns ju inte nån fold då du lagt in så mycket pengar preflop och träffat sjukt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höja 8bb med 87s i tidig position?

Och när han höjer, kostar det dig 4 eller 8 att syna? Om 8 så borde du folda, om 4 så är det väl just så pass att en syn kan vara ok.

 

På floppen finns ju inte nån fold då du lagt in så mycket pengar preflop och träffat sjukt bra.

 

 

floppen kostade mig 4 till, men även om det kostat 8 hade jag kanske synat. jag gillar vissa händer, där bl.a. 78s, det är en oekonomisk fix jag har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du smäller in mer än 15 % av din stack på en skithand, ur position, mot spelare som du inte vet någonting om. Du vet redan vad du borde ha gjort annorlunda.

 

Två ord i fetstil: skärp dig! ;-)

 

nu var inte frågorna anknytna till pre-spelet, men visst gör du rätt i att klanka ner på det. min fix är inget vinnande koncept enligt boken såklart, även om det gynnat mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...