Gå till innehåll

Hur spela optimalt för rakeback?


Flap

Recommended Posts

Vad är det bästa sättet att spela för rakeback? Fullring eller 6max? Jag antar att man ska spela ultratight och inte riskera så mycket i onödan osv? Ni har säkert en del tips osv. Alla som vill gnälla på tighta rakebackh**or kan behöver inte göra sig besvär då jag spelar för att tjäna pengar och inget annat. Det var längesen poker var roligt.

 

Tack så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen älskar jag att möta tighta rakebackh**or, så jag tänker inte klaga.

 

Men jag kan för allt i världen inte förstå varör du vill sitta o folda för att tjäna rakeback.

du känner inget samband mellan det och:

"Det var längesen poker var roligt."?

 

 

Nog klagat och till det "vettiga" svaret,

Tänk inte ett skit på RBn, spela ditt A-game och bli glad när extrslanten trillar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Optimalt för att få mycket rakeback är att bli tillräckligt bra för att kunna spela på flera bord och på så sätt få in fler händer/h.

 

Spelmässigt finns det absolut ingen skillnad i att spela för rakeback och att spela för att vinna så mycket som möjligt. Eftersom du ställer frågan är du antagligen får dålig på poker för att vinna nåt.

 

Rakeback är ingen magisk gåva, det är återbäring på den AVGIFT du betalar, rakar du 5000$ på en månad får du 3000 tillbaka, du måste då spela 2000$ bättre än dina motståndare för att gå plus minus noll inkl rakeback. Vill du gå på noll på spelet och få 3000 när månaden är slut måste du alltså spela $5000 bättre än dina motståndare.

 

Alltså måste du spela bra poker för att tjäna pengar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela snortight på shorthandedbord på nätverk/siter med dealt rake. Tex full tilt eller ipoker. Gärna också fl eller plo ,nivå $1/2 och uppåt, eftersom det är så många som vill se floppar där. De flesta potter når maxrake och sen får alla vid bordet dela på kalaset sålänge de blivit tilldelad kort.

 

Tyvärr är det max 27% på ftb och ipoker har ju förbud mot rb.

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att optimera rakebacken måste du spela tillräckligt högt så raken cappas i varje pot... typ 25/50 NL ska du nog kunna nå dit.

 

sen har jag upptäckt att ju fler bord man spelar destu mer rakeback hinner man få så klarar du 73 bord vilket går med lite träning så har du nåt vad som idag anses som RTO (Rakeback Theory Optimal).

 

Sen är det viktigt att spela varje pott för att ta del av alla situationer där eventuell rakeback kan ges, och detta kan diskuteras men jag rekommenderar en preflopraise på 3,82 BB 100% av händerna för att dels få upp snittpottsnivån men inte för högt för att skrämma iväg motspelarna (Det måste bli en flop för att få rakebacken.

 

Lycka till vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vi har betydligt roligare när vi jagar panten, eller hur Frisken;-)

 

Jo men jag har en usel "rakebackdeal" eftersom jag oftast dricker "smuggel-öl" utan pant nuförtiden...

 

Skämt åsido, min nyktra syn på rakeback är - ta det för vad det är, om du ändå spelar X antal timmar nätpoker är det ju självklart bra att ha en schyst deal MEN låt inte RB styra ditt spel, det blir ju helt fel enligt min mening. I vissa fall känns det som en del spelare hellre skulle välja en sajt med hög rake och bra RB-deal än att spela rakefritt (om det nu vore möjligt) å det tyder ju i sin tur på att man kanske inte funderat fullt ut på vad rake och RB egentligen är.

 

Reflektion: Tänk vad mycket öl det skulle drickas om man fick upp till 60% RB där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Optimalt för att få mycket rakeback är att bli tillräckligt bra för att kunna spela på flera bord och på så sätt få in fler händer/h.

 

Spelmässigt finns det absolut ingen skillnad i att spela för rakeback och att spela för att vinna så mycket som möjligt. Eftersom du ställer frågan är du antagligen får dålig på poker för att vinna nåt.

 

Rakeback är ingen magisk gåva, det är återbäring på den AVGIFT du betalar, rakar du 5000$ på en månad får du 3000 tillbaka, du måste då spela 2000$ bättre än dina motståndare för att gå plus minus noll inkl rakeback. Vill du gå på noll på spelet och få 3000 när månaden är slut måste du alltså spela $5000 bättre än dina motståndare.

 

Alltså måste du spela bra poker för att tjäna pengar...

 

Så om man har dealt eller contributed rakeback spelar ingen roll då? Ditt svar gäller i båda fallen? lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men jag har en usel "rakebackdeal" eftersom jag oftast dricker "smuggel-öl" utan pant nuförtiden...

 

Skämt åsido, min nyktra syn på rakeback är - ta det för vad det är, om du ändå spelar X antal timmar nätpoker är det ju självklart bra att ha en schyst deal MEN låt inte RB styra ditt spel, det blir ju helt fel enligt min mening. I vissa fall känns det som en del spelare hellre skulle välja en sajt med hög rake och bra RB-deal än att spela rakefritt (om det nu vore möjligt) å det tyder ju i sin tur på att man kanske inte funderat fullt ut på vad rake och RB egentligen är.

 

Reflektion: Tänk vad mycket öl det skulle drickas om man fick upp till 60% RB där...

 

Beerback ?:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...