Gå till innehåll

denario livin' on the flypside


denario

Recommended Posts

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vart är din graf?

 

Hejjar iaf på dig denario, du verkar ha en soft inställning till poker/livet av det lilla jag läst, och självklart jobbar man i motvind om man tror sig kunna bli "en del av gänget" här på pf. Speciellt om man är plussande över 5/10 på svs :roll:

 

Hehe mmm håller med ;) ne men en i gänget vill jag inte bli, bring it on säger jag :D jag är en individualistisk, "thinker".

 

 

läste första sidan på din dagbok fick lite motivation då jag precis börjat bygga rulle igen efter sommaren :roll:

 

 

första sidan är ju kung skratta så jävla hårt åt din polare på tunnelbanan och sen din historia när du fick sparken :mrgreen:

 

 

härligt att man kan skapa motivation! jo jag rushade ju ganska bra i nivåer där, hoppas att du lyckas också! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som kör så jävla explo ( vad som visas enligt upplagda hhs iaf) , har du aldrig velat ändra ditt spel till mer balanserat?

 

Spelar själv ganska explo och har stundtals velat försöka ändra mitt spel.. thats why te qvestion.

 

alltså på mina nivåer måste du vara balanserad för att ha en chans. jag är balanserad på ett explo vis.. jag anpassar mitt spel efter motståndaren men spelet är fortfarande balanserat så länge motståndaren är balanserad. möter man en obalanserad fisk så är man ju inte balanserad själv o annars försöker man utnyttja regsens luckor på ett balanserat vis.

 

 

m¨åste bara komma ur misären så ska det nog gå väge :ola:

 

meeeeenart :)

 

yo, har du lust att posta en graf på ditt 0,5-1 >1-2kr spel ink nsd och sd?

 

tack på förhad!

 

varför vill du ha det? jag var usel på den tiden... natt o dag mot den spelare jag är idag. tror min nsd gick nedåt i alla fall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

varför vill du ha det? jag var KUNG på den tiden... natt o dag mot den spelare jag är idag. tror min nsd gick nedåt i alla fall

 

FYYYYYYYYYYYYYYYP, taskigt mot oss som lirar den nivån :S:S

 

 

kan ju säga att min non showndown går rakt ner åt helvete, men det är så mkt fisk på nivåerna att man kommer oftare till showdown oavsett om man vill eller inte. Jag bryr mig föga om den grafen iaf har inte stor betydelse ÄN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYYYYYYYYYYYYYYYP, taskigt mot oss som lirar den nivån :S:S

 

 

kan ju säga att min non showndown går rakt ner åt helvete, men det är så mkt fisk på nivåerna att man kommer oftare till showdown oavsett om man vill eller inte. Jag bryr mig föga om den grafen iaf har inte stor betydelse ÄN

 

det är nog allt en liten läcka att backa på nsd men mååånga gör det på micro.

edit: iaf att inte ha den be

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man gör nog bäst i att bry sig om att spela vinnande poker i första hand, och sen om den röda pekar uppåt är det väl positivt, men gör den inte det är det inget att oroa sig över. Min pekar stadigt nedåt fwiw.

 

mmmmm så är det.. jag tror det är mer vanligt att den pekar nedåt 100bb än 200bb ftr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min db här då :D

 

Lite info om mig/bakrund:-)

 

Jag är 20 år gammal, bosatt nära gbg för tillfället. Arbetslös sedan februari då jag jobbade på ett lager. Annars lirar jag fotboll i div. 4 o dricker bärs på helgerna... Poker började man väl med för många år sedan med polarna o plastmarker, men det var inte förrän i april i år som jag bestämde mig för att bli lite mer seriös med pokerspelandet.

 

Började på SvS 0.5/1 med 200kr och var där i två månader upp till kanske 5k. I juni gick jag upp till 1/2 och sen dess har jag stannat där förutom en kort visit till cardroom 2 och även lite skottning på 2.5/5. Mitt mål var att kunna leva på poker till vintern, så vi får väl se om jag lyckas. Bankrullen ligger för tillfället på 17.6k och jag planerar en sakteliga uppflyttning till 2.5/5.

 

Denna dagbok blir mest pokerinriktad:-)

 

Lets rooooll out;-)

 

2009:

 

April: + 2 000

Maj: + 3 000

Juni: + 5 000

Juli: + 8 000

Augusti: + 14 000

September: + 20 000

Oktober: + 90 000

November: + 144 000

December: - 100 000

 

2009: + 186 000

 

2010:

 

Januari: - 9 000

Februari: + 21 000

Mars: + 102 000

April: + 32 000

Maj: - 62 000

Juni: + 15 000

Juli: + 3 000

Augusti: + 200 000

 

Så som jag uppfattade det så satte du in endast 200 kr från början och började lira 0.5-1, så du satte in 2 BI och spelade på 2 bord bara? Eller gick du in med 200 kr på ett bord? Jag har nyss satt in 1,5k, jag sitter och lirar 6-9 bord på 0.02-0.04, och bara grindar, men det går ganska åt helvete för folk på dom nivåerna spelar som idioter, har du ngåra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde allt man torska pengar på var läckorrrrr, men ok ni vinner

haterz

 

inte helt orimligt att man vinner mer vid showdown med en nedåtpekande röd graf
kan ju vara en läcka att ha positiv nsd vid rätt många bord.

 

+

 

Så som jag uppfattade det så satte du in endast 200 kr från början och började lira 0.5-1, så du satte in 2 BI och spelade på 2 bord bara? Eller gick du in med 200 kr på ett bord? Jag har nyss satt in 1,5k, jag sitter och lirar 6-9 bord på 0.02-0.04, och bara grindar, men det går ganska åt helvete för folk på dom nivåerna spelar som idioter, har du ngåra tips?

 

japp, det stämmer allt. klart jag hade lite medrigg som inte förlorade mitt enda 200bb inköp på direkten. det kunde ju ha lätt hänt. spelade 200kr på ett bord till att börja med om jag inte minns fel. Tips, hmm ..

1. skaffa HM eller pokertracker om du inte har det.

2. skaffa en standard hud med kanske 5-10 stats

3. gå ner i bord och anpassa dig mer efter motståndet.

4. funkar att vara tightare om man inte har så mycket brädstruktur-erfarenhet

5. läs mycket HHs, båda på forum o dina egna efter sessionen (kanske tom spela in din session och försök hitta argument för alla bet du gör)

6. försök tänka i banor va motståndaren synar/raisar/foldar med för range

7. börja med att lägga alla bet vid samma tid (flop 1/4, turn 2/4. river 3/4)

iaf om du möter regs, annars kan du exploa fisken om du märker att fisken synar mer om du betar fort etc.

8. filtrera din nivå och förlorar du 5 inköp (4 st 200bb), gå ur o vänta minst 5 timmar tills du spelar igen (beror lite på hur mycket/länge du tiltar)

9. försök ha 20 st 200bb inköp (30 st 100bb) på den nivå du går upp till innan du går upp. tappar du 5 inköp på den nivån direkt du går upp, går ner igen o grinda upp!

10. lägg mycket tid på poker, spela 1h , vila 30 min ,spela 1h, vila 30 min teori 1h osv .. om du hittar en video som passar din nivå, kolla på den. behöver inte betyda att allt passar dig dock för att vara en vinnande spelare på din site o nivå.

11. skaffa en standard öppning på olika positioner, sen när du märker hur det går, anpassa öppningarna. anpassa även öppningarna efter motstånd på bordet, men det är bra att ha något att börja ifrån.

 

 

jaja det var några små tips att börja med, GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

×
×
  • Skapa nytt...