Gå till innehåll

Svensk scammar på 2+2


Amutu

Recommended Posts

Robert scammar allt som kommer i hans väg imo.

 

Ja, allt och allting. Misstänker även att det var han som scammade mig och fyra andra forumiter för några mån sedan på 300kr, http://pokerforum.nu/forum/koep-och-saelj/55456-pokerboecker-i-massor.html

 

Ärendet är polisanmält, men skulle gärna vilja vem det är som står på bankkontonumret. Finns det något sätt att göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, allt och allting. Misstänker även att det var han som scammade mig och fyra andra forumiter för några mån sedan på 300kr, http://pokerforum.nu/forum/koep-och-saelj/55456-pokerboecker-i-massor.html

 

Ärendet är polisanmält, men skulle gärna vilja vem det är som står på bankkontonumret. Finns det något sätt att göra det?

 

Banker får inte lämna ut vem det är, men testa tillräckligt många så kommer någon läcka såg detta på en dokumentär för något år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så klart då? Har du någonting konkret som styrker det påståendet?

Du som utsedde honom till moderator?

 

Varför är det så klart för dig att det är samma person? Har du någonting konkret som styrker ditt påstående? Eller tycker du bara att det hade varit häftigt om det var den berömda scam-Robban?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så klart för dig att det är samma person? Har du någonting konkret som styrker ditt påstående? Eller tycker du bara att det hade varit häftigt om det var den berömda scam-Robban?

 

Du kan ju börja med att läsa det jag skriver istället för att lägga in egna tolkningar. Har inte skrivit någonstans att jag är säker på att det är samma person. Utan att få reda på vems konto det är så blir det jävligt svårt med den biten...

Andra raden förstår jag inte överhuvudtaget. Bara ett onödigt påhopp från din sida. Det finns väl ingen som tycker att det är "häftigt" att bli scammad? Vad jag vet så har jag aldrig träffat någon sådan person iaf.

 

Ja, jag har hittat en del som tyder på att det kan vara samma person, http://pokerforum.nu/forum/1150915-post370.html

 

När Myssion, som bor ungefär 150mil från både Robert A och Fredde80:s hemtrakter (Tänker inte gå in på några detaljer om varför jag vet det.) skriver att det såklart inte är samma person så bör man ju då rimligtvis ha någonting bakom.

Förslagsvis så kan man ju då posta detta direkt för att snabba upp konversationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att läsa det jag skriver istället för att lägga in egna tolkningar. Har inte skrivit någonstans att jag är säker på att det är samma person. Utan att få reda på vems konto det är så blir det jävligt svårt med den biten...

Andra raden förstår jag inte överhuvudtaget. Bara ett onödigt påhopp från din sida. Det finns väl ingen som tycker att det är "häftigt" att bli scammad? Vad jag vet så har jag aldrig träffat någon sådan person iaf.

 

Ja, jag har hittat en del som tyder på att det kan vara samma person, http://pokerforum.nu/forum/1150915-post370.html

 

När Myssion, som bor ungefär 150mil från både Robert A och Fredde80:s hemtrakter (Tänker inte gå in på några detaljer om varför jag vet det.) skriver att det såklart inte är samma person så bör man ju då rimligtvis ha någonting bakom.

Förslagsvis så kan man ju då posta detta direkt för att snabba upp konversationen.

 

ååh Roland:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju börja med att läsa det jag skriver istället för att lägga in egna tolkningar. Har inte skrivit någonstans att jag är säker på att det är samma person. Utan att få reda på vems konto det är så blir det jävligt svårt med den biten...

 

Jag har läst allt du skriver.

 

Inlägg 1: "Jag tror (utan att lägga fram några bevis över huvud taget) att fredde80 är scam-Robert."

 

Inlägg 2: "Jag tar inte ditt ord på det, jag behöver überbevis trots att jag inte lagt fram något alls för mitt uttalande."

 

Med tanke på att du själv säger att du inte är säker borde du inte ha sånna problem med att en forumit som varit med sen starten(?) och har 7500 inlägg går i god för att fredde80 inte är scam-Robert.

 

Andra raden förstår jag inte överhuvudtaget. Bara ett onödigt påhopp från din sida. Det finns väl ingen som tycker att det är "häftigt" att bli scammad? Vad jag vet så har jag aldrig träffat någon sådan person iaf.

 

Jag hoppade inte på dig mer än du har hoppat på andra. Du har själv gjort en massa antaganden om personer. Jag gjorde ett antagande om dig. Jag har inte påstått att du tycker att själva scammen var häftig heller. Däremot tror jag att det är mänsklig natur att om faktum är att man har blivit scammad, så är det mycket tuffare att säga till polarna att den ökände scam-Robert gjorde det än RandomUser223 är boven.

 

Ja, jag har hittat en del som tyder på att det kan vara samma person, http://pokerforum.nu/forum/1150915-post370.html

 

En post? EN POST där användaren avslutar med att säga att han saknar Fredde80? Det är lite mindre än "en del".

 

När Myssion, som bor ungefär 150mil från både Robert A och Fredde80:s hemtrakter (Tänker inte gå in på några detaljer om varför jag vet det.) skriver att det såklart inte är samma person så bör man ju då rimligtvis ha någonting bakom.

Förslagsvis så kan man ju då posta detta direkt för att snabba upp konversationen.

 

Om man försöker outa någon på forumet som en ökänd scammare så borde man ha fruktansvärt mycket MER bakom än om man försöker frige samma person från de lättvindiga indicier som lagts fram. Om man då inte ens från början har lagt fram minsta bevis eller ens antydan till VARFÖR man tror att det är samma person så ska man inte heller komma och kräva en massa av någon som hävdar motsatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst allt du skriver.

 

Inlägg 1: "Jag tror (utan att lägga fram några bevis över huvud taget) att fredde80 är scam-Robert."

 

Jag vet fan inte hur du läser egentligen.

Skrev klart och tydligt misstänker, inte tror.

 

 

Inlägg 2: "Jag tar inte ditt ord på det, jag behöver überbevis trots att jag inte lagt fram något alls för mitt uttalande."

 

Precis som jag skrev i förra posten så tänker jag inte tala om det.

Men eftersom ni uppenbarligen känner den där Fredde80 personligen så borde ni ju veta var han har sina hemtrakter någonstans:-D

Ett lustigt sammanträffande är det iaf.

 

Med tanke på att du själv säger att du inte är säker borde du inte ha sånna problem med att en forumit som varit med sen starten(?) och har 7500 inlägg går i god för att fredde80 inte är scam-Robert.

 

Det var väl inte det som var problemet, utan innehållet i svaret och formuleringen. Formuleringen "såklart inte" låter mer som att man tycker det låter jävligt orimligt än att man vet säkert och någon motivering ges inte heller.

 

Det är väl en sak om man gör som Juggler och postar någonting konkret.

 

 

 

Jag hoppade inte på dig mer än du har hoppat på andra. Du har själv gjort en massa antaganden om personer. Jag gjorde ett antagande om dig. Jag har inte påstått att du tycker att själva scammen var häftig heller. Däremot tror jag att det är mänsklig natur att om faktum är att man har blivit scammad, så är det mycket tuffare att säga till polarna att den ökände scam-Robert gjorde det än RandomUser223 är boven.

 

Nej, det är inte alls det det handlar om.

Robert A är rätt närliggande att misstänka just av den anledningen att han gjort (Och fortfarande gör!) sig skyldig till ett väldigt stort antal scams tidigare. Det är samma anledning till att han dök upp som kandidat till 2+2 scammen i första posten.

Den där "häftigheten" förstår jag inte och jag vet inte varför du har hakat upp dig på det heller för den delen.

 

 

En post? EN POST där användaren avslutar med att säga att han saknar Fredde80? Det är lite mindre än "en del".

 

Varför avslutar man helt plötsligt med detta i ett inlägg och en hel tråd om Scam-Robert?

Ja, inte fan vet jag.

Det finns iaf någon anledning till att Jimmy Hoffa la till detta, annars skulle han ju inte ha gjort det.

 

 

Om man försöker outa någon på forumet som en ökänd scammare så borde man ha fruktansvärt mycket MER bakom än om man försöker frige samma person från de lättvindiga indicier som lagts fram. Om man då inte ens från början har lagt fram minsta bevis eller ens antydan till VARFÖR man tror att det är samma person så ska man inte heller komma och kräva en massa av någon som hävdar motsatsen.

 

Vad menar du med frige egentligen?

Även om Fredde80 inte är Robert A så förblir han likt förbannat ingenting annat än en sketen scammer som man bör passa sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet fan inte hur du läser egentligen.

Skrev klart och tydligt misstänker, inte tror.

 

Vet du vad "misstänka" betyder?

 

Precis som jag skrev i förra posten så tänker jag inte tala om det.

Men eftersom ni uppenbarligen känner den där Fredde80 personligen så borde ni ju veta var han har sina hemtrakter någonstans:-D

Ett lustigt sammanträffande är det iaf.

 

Du skrev inget i förra posten om att inte tala om det. Jag har aldrig pratat med fredde80, jag tycker bara att det är vidrigt äckligt att försöka hänga ut någon som den värsta scammaren jag hört talas om på PF. Jag tycker att det är svineri att scamma folk, om så bara för ett par hundralappar, men det är inte bättre att försöka hänga ut någon som mycket värre än han egentligen är.

 

Det var väl inte det som var problemet, utan innehållet i svaret och formuleringen. Formuleringen "såklart inte" låter mer som att man tycker det låter jävligt orimligt än att man vet säkert och någon motivering ges inte heller.

 

Det är väl en sak om man gör som Juggler och postar någonting konkret.

 

Problemet är att dina indicier är enormt vaga och illa underbyggda. "Såklart inte" kom (förmodligen) av att det är enormt lätt för vem som helst att förstå att fredde80 och Robert inte är samma person, om man inte vill leka med konspirationsteorier av nån anledning.

 

Dessutom säger jag det återigen, kom inte här och kräv "bevis" om du inte presenterar något själv. Du beter dig som Skatteverket.

 

Nej, det är inte alls det det handlar om.

Robert A är rätt närliggande att misstänka just av den anledningen att han gjort (Och fortfarande gör!) sig skyldig till ett väldigt stort antal scams tidigare. Det är samma anledning till att han dök upp som kandidat till 2+2 scammen i första posten.

Den där "häftigheten" förstår jag inte och jag vet inte varför du har hakat upp dig på det heller för den delen.

 

Det finns säkerligen tusentals andra människor som har gjort och fortfarande gör sig skyldiga till scams dagligen. Om folk generellt reagerar som du så måste det vara sjukt lönsamt för dem att scamma folk, och sen peka på Robert.

 

Jag tycker för övrigt att det är dumt att skrika Robert i första posten av den här tråden också.

 

Du måste inte förstå allt, men uppenbarligen så önskar du av någon anledning att fredde80 är Robert. Alla andra förstår att det är två olika personer, du skriker om bevis.

 

Varför avslutar man helt plötsligt med detta i ett inlägg och en hel tråd om Scam-Robert?

Ja, inte fan vet jag.

Det finns iaf någon anledning till att Jimmy Hoffa la till detta, annars skulle han ju inte ha gjort det.

 

En anledning kan vara att det är ens första inlägg på drygt två år (av totalt 24 när inlägget skrevs) och att användaren då ville holla till en gammal kompis, oavsett tråd han skrev i.

 

Vad menar du med frige egentligen?

Även om Fredde80 inte är Robert A så förblir han likt förbannat ingenting annat än en sketen scammer som man bör passa sig för.

 

Jag menar att det är en jävligt stor skillnad på att ha snott 300 kr från någon och att ha snott 300 000 kr från någon. Om fredde80 verkligen har scammat dig så tycker jag att det är fruktansvärt synd, och jävligt elakt av honom. Han förtjänar dock inte att dömmas för 1000 andra (om än liknande) brott som han inte har begått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag å andra sidan misstänker att Fredde80 inte alls har planerat att scamma någon. Han har dels försvunnit från pf, dels från msn och dels lirar han inte längre på nätet. Det kan finnas en mängd troliga orsaker till detta:

* Sjukdom

* Dödsfall

* Fängelsevistelse

* Annat

Orka planera en scam på pf som rör pokerböcker för 150 spänn liksom när man har varit pfmedlem otroligt länge och dessutom moderator...

 

Näe, Robban däremot - där har vi en tvättäkta scammer som troligtvis kommer sluta sina dagar som granne till mig i Kumla eller möjligtvis får en liten ståplats i lämpligt vattendrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...