ulaf Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Andra orkade jag inte läsa riktigt, men aldrig fel att pusha. heheheh Citera
apekatt Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Ja och allt annat är tomtigt, dåligt och på tooooook för tight. Tycker ändå att pf.nu är rätt så snällt om man nu jämför med typ 2+2. Jag var inte otrevilg i min post, så...... Men ja, det är för tok på tight. Citera
Teredo Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Tycker ändå att pf.nu är rätt så snällt om man nu jämför med typ 2+2. Jag var inte otrevilg i min post, så...... Men ja, det är för tok på tight. Sorry, inte heller meningen å låta otrevlig men vi foldar aldrig här=) Finns dem som tycker det är bra oxå tydligen hehe... Andra orkade jag inte läsa riktigt, men aldrig fel att pusha. Kan bara instämma=) Alltid kul att få in det:lol: Citera
gsus Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Tycker det är en ganska lätt push då motståndaren måste spela optimalt mot dig, och ändå aldrig kan få en fördel mot dig om han gör det. Detta innebär i praktiken att han ska syna med any2 här och om du spelar denna han mot random spelare x antal gånger så kommer du då och då få se en fold (efter som långt ifrån alla spelar optimalt i denna situation). Vilket gör din push ännu mera profitabel. Men även om han synar any2 är du tvungen att pusha här för de odds du får och för att du inte ska kunna bli exploaterad. Citera
apekatt Postad 20 Augusti , 2009 Rapport Postad 20 Augusti , 2009 Sorry, inte heller meningen å låta otrevlig men vi foldar aldrig här=) Finns dem som tycker det är bra oxå tydligen hehe... Kan bara instämma=) Alltid kul att få in det:lol: Haha, sry. du hat snarlikt namn som någon annan i tråden. Nu fattade jag bättre Citera
archtila Postad 22 November , 2009 Författare Rapport Postad 22 November , 2009 Det är som sagt marginellt då. Om man väger in resonemanget att han kan börja tycka allin och skäla mörkar om vi dubblar upp honom kontra att han får fler händer om vi foldar och därigenom kunna dubbla upp också. Förespråkar ni fortfarande allin? Han får ju mervärde känns det som om han utnyttjar sina marker och skäl mörkar sen? Citera
edsf Postad 22 November , 2009 Rapport Postad 22 November , 2009 Men även om han synar any2 är du tvungen att pusha här för de odds du får och för att du inte ska kunna bli exploaterad. lol, du blir inte exploaterad om du pushar optimalt.. 1. Du är för tajt. Våga dega!2. Du är för tajt. Våga dega! 3. Du är för tajt. Våga dega! 4. Du är för tajt. Våga dega! Du är ju shortstackarnas dröm. Du har ju inte ens tänkt på att ta ställning till Fi range, han auto-degar ju vad som helst och det ska ju du oxå göra i detta läget! Att du inte vågar dega här är ju förfärligt anser jag. LASTA! va? har du några argument? ja, det handlar om att våga, om motståndaren vågar mer än dig är du ju död, siffror är ju värdelösa. Citera
archtila Postad 22 November , 2009 Författare Rapport Postad 22 November , 2009 han menar nog innerst inne att man ska våga dega på kunskapsbaserat grundande =) Citera
Recommended Posts