R.Mojo Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Rasist eller ren idioti? Avgör själva http://www.aftonbladet.se/poker/article5640139.ab Citera
Mr.Lajban Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Framstår som ett skämt om folk blivit upprörda över det. Han har väl en bra poäng? Citera
R.Mojo Postad 14 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Jo jag håller med dig, men rasism är mest riktat åt ett hål. Känsligt ämne det där. Citera
Donner Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Tycker han har en väldigt bra poäng. Lycka till att starta upp en kanal som heter "underhållning för vita" lixom.. Men ganska idiotiskt att ta upp det i bloggen. Va fan hade han väntat sig för reaktioner? Citera
swahnroger Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Låter som en storm i ett vattenglas. Tvivlar på att rasism är inblandat varken från DNs eller BETs sida. Sen skriver tidningarna om det bara för att ha nåt att fylla sidorna med. Antagligen döptes BET så enbart för att det var finansiellt fördelaktigt. Citera
dlinder Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Haha wtf... jag tänkte PRECIS samma sak när jag såg namnet på kanalen, och jag är verkligen inte rasist. Sjukt namn på en kanal, tänk er "White Enterainment". Citera
Steel Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Bajenbladets "poker-avdelning" fortsätter glänsa.... Citera
upandcoming Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 det är väl ingen hemlighet att daniel är medlem på http://www.stormfront.org/forum/ Citera
R.Mojo Postad 14 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Trodde faktiskt jag skulle få höra hård kritik mot DN även här. Glad och chockad =) Citera
JohAAn1 Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Han har ju helt rätt, klart det hade blivit ett jäkla liv om de hade startat en kanal som han säger. Man får inte ens tala om dessa frågor utan att kallas rasist. Det är väl en av anledningarna till varför SD har blivit så stora i Sverige. Ingen annan vågar ta debatten. Citera
Pold Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Han har ju helt rätt, klart det hade blivit ett jäkla liv om de hade startat en kanal som han säger. Man får inte ens tala om dessa frågor utan att kallas rasist. Det är väl en av anledningarna till varför SD har blivit så stora i Sverige. Ingen annan vågar ta debatten. Jo, Mona Sahlin vågade ta debatten mot Jimmy Åkesson och jag har aldrig sett en person så överkörd i direktsänd tv. Åkesson är riktigt skicklig. Debatten går att se här: http://www.youtube.com/watch?v=MeYRjJjX3u8 Citera
R.Mojo Postad 14 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Jo, Mona Sahlin vågade ta debatten mot Jimmy Åkesson och jag har aldrig sett en person så överkörd i direktsänd tv. Åkesson är riktigt skicklig. Debatten går att se här: http://www.youtube.com/watch?v=MeYRjJjX3u8 Jag tror inte han syftade på Socialdemokraterna. Citera
Batch Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Det är väll snarare BET som är rasister? Citera
Hjort Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Han är ju överpk, inte rasistisk. White Entertainment Network finns ju i allt utom i namnet. Finns flera nätverk som siktar in sig på saker som bara vita kan älska. Eg, WWF lär ju ha 98%+ vit demografi. Jo jag håller med dig, men rasism är mest riktat åt ett hål.Lol och lol. Citera
Jakelamotta Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Suck. Förstår ni inte varför rasism mot vita här(eller i USA) aldrig är lika illa som rasism mot en minoritet o framförallt svarta. Det här är ju bara smygrasistisk propaganda. Oj, så synd om oss vita som blir nertryckta av de svarta utan att ngn bryr sig. Så roligt hur man på pf så fort man uppmärksammar liknande sociala, strukturella problem så avvisas man med standard kommentaren att man ska "ta det lugnt, orka hetsa upp sig". Men när det gäller rasism mot vita, ja då är det en bra poäng värd att uppmärksammas. Rörande artikeln, så är det ju löjligt att kalla DN rasistisk. Citera
dlinder Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Det är väll snarare BET som är rasister? Nu vill jag väl inte gå så långt som att säga att man är rasist för att man döper en tevekanal efter hudfärg, men jag håller med om att det är konstigt. Lol och lol. Rasism slår hårdare mot minoriteter, det är ju inget konstigt med det. Och i USA är svarta en minoritet. Citera
R.Mojo Postad 14 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 14 Augusti , 2009 .... Jag håller mig utanför detta Citera
jafar Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Skönt med en pokerspelare som inte vänder kappan efter vinden. Det är ju en intressant frågeställning. Vad är "rasistiskt" med den? Citera
JohAAn1 Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Jo, Mona Sahlin vågade ta debatten mot Jimmy Åkesson och jag har aldrig sett en person så överkörd i direktsänd tv. Åkesson är riktigt skicklig. Debatten går att se här: http://www.youtube.com/watch?v=MeYRjJjX3u8 Du menar att Mona blev överkörd va? Citera
Metaddict Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Du menar att Mona blev överkörd va? "Åkesson är riktigt skicklig" kan ju tolkas som att han vann va? Citera
Starfitter Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Hittade inget bättre men allt han gjort är en levling av rasism. Gotta love it! Citera
JohAAn1 Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 "Åkesson är riktigt skicklig" kan ju tolkas som att han vann va? Jag tänkte att jag frågade den som skrev inlägget när jag kommenterade så det är nog bättre den personen svarar. Anledningen till att jag inte är säker är att det känns som ett syfningsfel i första meningen och då skulle man kunna tolka det som att han blev överkärd trots att han är skicklig. Citera
Ola Brandborn Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Väldigt OT men lustigt. Jag stavade en gång fel på Daniels efternamn i en artikel, fick det till Negeranus. Kul och pinsamt. Citera
Metaddict Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 Jag tänkte att jag frågade den som skrev inlägget när jag kommenterade så det är nog bättre den personen svarar. Anledningen till att jag inte är säker är att det känns som ett syfningsfel i första meningen och då skulle man kunna tolka det som att han blev överkärd trots att han är skicklig. Och jag tänkte att jag svarade ändå eftersom Åkesson uppenbarligen var den skickliga. Comprende? Syfningsfel är väldigt vanliga så jag brukar försöka bortse från dom. Nu ska jag iväg! Citera
folder Postad 14 Augusti , 2009 Rapport Postad 14 Augusti , 2009 DN menar ju att den svarta minoriteten biter sig själv i foten genom att kalla sig för African-Americans och ha teve kanaler som i namnet försöker utesluta alla andra. Separatistiskt menar han (jmfr apartheid, min kommentar). Varför kan inte svarta kräva att bli accepterade som riktiga amerikaner precis som alla andra (jmfr Greek-American, Jamaican-American, Euro-American)? Han undrar vad svarta kallas i England (African-Englishmen?). Han är rätt säker på de inte kallas African-Canadian i hans (förra) hemland. Inte så rasistiskt tycker jag. Men bra synpunkter. Lite PK med svenska mått men kanske inte med amerikanska. Citera
Recommended Posts