Gå till innehåll

DAGBOK: Lodnert supernybörjare söker hjälp!


Lodnert

Recommended Posts

Ett tips:

 

GÅ NER I NIVÅ!

 

Du kommer torska förr eller senare om du spelar på för höga nivåer för din bankrulle.

 

Lycka till!

 

Det finns ingen nivå att gå ner till, han har för liten bankroll även för den lägsta nivån, men visst bättre det! Skulle satsa på att lirar 1-3 dollars tuneringar och 2-5 dollars SNGs och försöka jobba upp den mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rai, han spelar på EmpirePoker och där kan man lira NL25. Sedan finns det bara $5 SnG/Turneringar som lägst.

 

Lodnert, du borde gå ner till NL25 och spela upp din bankrulle sakta men säkert, att spela på för höga nivåer kommer endast leda till problem. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har en jävla nybörjartur... Ursäkta språket men pokergudarna ler åt mitt håll..

 

Har läst lite granna om tomtar och övrigt här på siten, jag är nog den värsta....

 

Idag sitter jag och dummar mig på ett NL25 bord, min hand är 72os vet inte vad den andra stackarn hade

 

Dealer: Game #2028281014 starts.

Dealer: baldguy1313 posts small blind [$0.1].

Dealer: hkd2514 posts big blind [$0.25].

Dealer: ** Dealing down cards **

Dealer: lodnert raises [$1].

Dealer: japatel folds.

Dealer: muppem raises [$2].

Dealer: Wizard_69 folds.

hkd2514: thanks

Dealer: baldguy1313 folds.

Dealer: hkd2514 folds.

Dealer: lodnert calls [$1].

Dealer: ** Dealing Flop ** [ 5h, 3d, 4s ]

Dealer: lodnert bets [$2].

Dealer: muppem raises [$4].

Dealer: lodnert calls [$2].

Dealer: ** Dealing Turn ** [ Ad ]

Dealer: lodnert checks.

Dealer: muppem is all-In [$8.4]

hkd2514: woo woo

Dealer: lodnert calls [$8.4].

Dealer: ** Dealing River ** [ Td ]

Dealer: lodnert shows a straight, ace to five.

Dealer: muppem doesn't show

#2028281014: lodnert wins $27.7 from the main pot with a straight, ace to five.

baldguy1313: you da main

hkd2514: hahatilt sucks,

hkd2514: haha

lodnert: sry

 

Inte kanske så mycket pengar men jag tyckte synd om stackars muppem, tror han hade ganska stark preflop hand

 

Annars så har det gått bra, pengarna kommer in jag verkar alltid ha den bästa handen hur jag än gör, bara att njuta medan det rulla på..

 

för övrigt så vill jag tacka för länken till bonussidan ska nog lägga in lite pegnar snart.

Vad gör du i en höjd pott med 72 off?

 

Bäst att sluta med att syna med skit händer, speciellt då du har en så pass liten BR.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag har en jävla nybörjartur... Ursäkta språket men pokergudarna ler åt mitt håll..

 

Har läst lite granna om tomtar och övrigt här på siten, jag är nog den värsta....

 

Idag sitter jag och dummar mig på ett NL25 bord, min hand är 72os vet inte vad den andra stackarn hade

 

Dealer: Game #2028281014 starts.

Dealer: baldguy1313 posts small blind [$0.1].

Dealer: hkd2514 posts big blind [$0.25].

Dealer: ** Dealing down cards **

Dealer: lodnert raises [$1].

Dealer: japatel folds.

Dealer: muppem raises [$2].

Dealer: Wizard_69 folds.

hkd2514: thanks

Dealer: baldguy1313 folds.

Dealer: hkd2514 folds.

Dealer: lodnert calls [$1].

Dealer: ** Dealing Flop ** [ 5h, 3d, 4s ]

Dealer: lodnert bets [$2].

Dealer: muppem raises [$4].

Dealer: lodnert calls [$2].

Dealer: ** Dealing Turn ** [ Ad ]

Dealer: lodnert checks.

Dealer: muppem is all-In [$8.4]

hkd2514: woo woo

Dealer: lodnert calls [$8.4].

Dealer: ** Dealing River ** [ Td ]

Dealer: lodnert shows a straight, ace to five.

Dealer: muppem doesn't show

#2028281014: lodnert wins $27.7 from the main pot with a straight, ace to five.

baldguy1313: you da main

hkd2514: hahatilt sucks,

hkd2514: haha

lodnert: sry

 

Inte kanske så mycket pengar men jag tyckte synd om stackars muppem, tror han hade ganska stark preflop hand

 

Annars så har det gått bra, pengarna kommer in jag verkar alltid ha den bästa handen hur jag än gör, bara att njuta medan det rulla på..

 

för övrigt så vill jag tacka för länken till bonussidan ska nog lägga in lite pegnar snart.

Vad gör du i en höjd pott med 72 off?

 

Bäst att sluta med att syna med skit händer, speciellt då du har en så pass liten BR.

 

han höjer ju UTG tillochmed...verkar vara någon sorts extremt våghalsig bluff..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att han gör rätt som testar spela lite "skithänder" lite då och då. För troligtvis så har killen som höjjer riktigt höga kort och träffar man då ett lågt två par eller som i det här fallet en stege så är det bara att le. Men man är iofs jävligt beroende av floppen med så låga kort....

 

 

Nä jag ångrade mig helt och hållet, idiotiskt att spela 2 7! Skärpning Lodnert ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag förstår er kritik, dumt att lira skithänder. Har lite svårt att sitta å vänta på bättre händer bara, särskilt när det är tajta bord och alal bara slåss om blindsen, visst 7,2 kanske är lite överdrivet men ofta spelar jag låga kort, höjer på bottenpar osv..

 

Har gått jävligt dåligt nu på förmiddan, har ju en ganska kort rulle så gör inköp på 12dollar på NL25, vinsterna blir kanske inte lika stora men förlusterna blir dock lite mindre.

 

Tappade 2 inköp på kasstspel sen ett tredje på tilt. Spelade dock upp mig pg,a en flyt hand.

 

Dealer: Game #2032106415 starts.

Dealer: cojacksfull posts small blind [$0.1].

Dealer: lodnert posts big blind [$0.25].

Dealer: ** Dealing down cards **

Dealer: joshua41977 calls [$0.25].

Dealer: perestroika folds.

cojacksfull: nice fish

Dealer: asphalt04 calls [$0.25].

Dealer: cojacksfull calls [$0.15].

Dealer: lodnert checks.

Dealer: ** Dealing Flop ** [ 7s, 6d, 6h ]

Dealer: cojacksfull checks.

Dealer: lodnert checks.

Dealer: joshua41977 checks.

Dealer: asphalt04 checks.

Dealer: ** Dealing Turn ** [ 2s ]

Dealer: cojacksfull checks.

Dealer: lodnert bets [$1].

Dealer: joshua41977 calls [$1].

Dealer: asphalt04 folds.

Dealer: cojacksfull folds.

Dealer: ** Dealing River ** [ 3s ]

Dealer: lodnert bets [$2].

Dealer: joshua41977 raises [$4].

Dealer: lodnert is all-In [$22.55]

Dealer: joshua41977 is all-In [$18.13]

Dealer: joshua41977 shows a flush, jack high.

Dealer: lodnert shows a full house, Sevens full of sixes.

#2032106415: lodnert wins $2.42 from side pot #1 with a full house, Sevens full of sixes.

#2032106415: lodnert wins $45.26 from the main pot with a full house, Sevens full of sixes.

 

Fick lite självförtroende efter denna potten och är nu glad igen :P... Tyvärr svänger mitt spel lite för mycket, det är jobbigt. Jag spelar dessutom allt för många potter, kanske hälften eller 2/3 av alla händer, tror att i längden kommer det straffa sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du gör helt rätt i att spela 72o och liknande händer för det är nästan omöjligt för fi att sätta dig på de händerna.

 

Tex om du är UTG med 72o och kommer in med en bet på 4xbb innan flopp och någon försöker slowa AA och floppen kommer 772 så kommer du antagligen ta hela hans stack iaf stora delar av den, och om du inte träffar kan du betta ut han genom att representera att set.

Sen när du själv har AA/KK ska du bara limpa in och syna helavägen för att lura fi att du har ett drag och alltid ställa in degen på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex om du är UTG med 72o och kommer in med en bet på 4xbb innan flopp och någon försöker slowa AA och floppen kommer 772 så kommer du antagligen ta hela hans stack iaf stora delar av den, och om du inte träffar kan du betta ut han genom att representera att set.

Sen när du själv har AA/KK ska du bara limpa in och syna helavägen för att lura fi att du har ett drag och alltid ställa in degen på rivern.

 

För det första så tror jag inte det finns många på dom nivåerna som släpper AA i rädsla för ett set så att försöka betta ut finns ju inte på kartan, för det andra är det klart man kan spela varenda hand och hoppas på en floppad kåk men det lönar sig inte i längden..

Detta känns väldigt elementärt och grundläggande, klicka runt lite bland trådarna på Hand History och Pokerteori så snappar ni nog upp en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tycker det är tråkigt att sitta och vänta på bra händer så tycker jag att du ska spela ShortHanded istället. Med bara 6 spelare blir en hel del händer spelbara, och aggressivitet oh bluffande mer viktigt. Borde passa dig bättre.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex om du är UTG med 72o och kommer in med en bet på 4xbb innan flopp och någon försöker slowa AA och floppen kommer 772 så kommer du antagligen ta hela hans stack iaf stora delar av den, och om du inte träffar kan du betta ut han genom att representera att set.

Sen när du själv har AA/KK ska du bara limpa in och syna helavägen för att lura fi att du har ett drag och alltid ställa in degen på rivern.

 

För det första så tror jag inte det finns många på dom nivåerna som släpper AA i rädsla för ett set så att försöka betta ut finns ju inte på kartan, för det andra är det klart man kan spela varenda hand och hoppas på en floppad kåk men det lönar sig inte i längden..

Detta känns väldigt elementärt och grundläggande, klicka runt lite bland trådarna på Hand History och Pokerteori så snappar ni nog upp en del.

 

Den spelstilen är inte för alla, man måste ha mycket erfarenhet och våga vara aggresiv för att använda sig av detta. Allt handlar dominera bordet och få den tableimagen man vill ha. När man väl har kontrollen över bordet och har en jätte slaskig image kan man få folka att släppa allt genom att betta hårt och inte ge dem odds att syna. Jag och Lodnert är så passa bra och har den enorma förståelse för spelet att vi kan utnyttja detta psykologiska övertag mot de andra spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex om du är UTG med 72o och kommer in med en bet på 4xbb innan flopp och någon försöker slowa AA och floppen kommer 772 så kommer du antagligen ta hela hans stack iaf stora delar av den, och om du inte träffar kan du betta ut han genom att representera att set.

Sen när du själv har AA/KK ska du bara limpa in och syna helavägen för att lura fi att du har ett drag och alltid ställa in degen på rivern.

 

För det första så tror jag inte det finns många på dom nivåerna som släpper AA i rädsla för ett set så att försöka betta ut finns ju inte på kartan, för det andra är det klart man kan spela varenda hand och hoppas på en floppad kåk men det lönar sig inte i längden..

Detta känns väldigt elementärt och grundläggande, klicka runt lite bland trådarna på Hand History och Pokerteori så snappar ni nog upp en del.

 

Den spelstilen är inte för alla, man måste ha mycket erfarenhet och våga vara aggresiv för att använda sig av detta. Allt handlar dominera bordet och få den tableimagen man vill ha. När man väl har kontrollen över bordet och har en jätte slaskig image kan man få folka att släppa allt genom att betta hårt och inte ge dem odds att syna. Jag och Lodnert är så passa bra och har den enorma förståelse för spelet att vi kan utnyttja detta psykologiska övertag mot de andra spelarna.

 

 

Jag förstår exakt hur du menar! Väldigt bra skrivet. På dessa nivåer om dessa enorma summor pengar kan man få detta övertag du pratar om, att spela 72o och andra liknande händer är fanimig genialiskt. en hård träff på floppen som 772, 777, eller 222, kan man få extremt mycket betalt för mot AA. underbar läsning wagalasnagala.

 

Lodnert prova nu på detta, ge dina sista pengar på dena välbeprövade teori om hur NL ska spelas, denna är ultimat för NL$25.

 

Dock så kan det funka mindre bra till en början, men efter några timmar så kommer pengar ramla in... Sätt in 300$ och prova detta nu! [/i]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tex om du är UTG med 72o och kommer in med en bet på 4xbb innan flopp och någon försöker slowa AA och floppen kommer 772 så kommer du antagligen ta hela hans stack iaf stora delar av den, och om du inte träffar kan du betta ut han genom att representera att set.

Sen när du själv har AA/KK ska du bara limpa in och syna helavägen för att lura fi att du har ett drag och alltid ställa in degen på rivern.

 

För det första så tror jag inte det finns många på dom nivåerna som släpper AA i rädsla för ett set så att försöka betta ut finns ju inte på kartan, för det andra är det klart man kan spela varenda hand och hoppas på en floppad kåk men det lönar sig inte i längden..

Detta känns väldigt elementärt och grundläggande, klicka runt lite bland trådarna på Hand History och Pokerteori så snappar ni nog upp en del.

 

Den spelstilen är inte för alla, man måste ha mycket erfarenhet och våga vara aggresiv för att använda sig av detta. Allt handlar dominera bordet och få den tableimagen man vill ha. När man väl har kontrollen över bordet och har en jätte slaskig image kan man få folka att släppa allt genom att betta hårt och inte ge dem odds att syna. Jag och Lodnert är så passa bra och har den enorma förståelse för spelet att vi kan utnyttja detta psykologiska övertag mot de andra spelarna.

 

 

Jag förstår exakt hur du menar! Väldigt bra skrivet. På dessa nivåer om dessa enorma summor pengar kan man få detta övertag du pratar om, att spela 72o och andra liknande händer är fanimig genialiskt. en hård träff på floppen som 772, 777, eller 222, kan man få extremt mycket betalt för mot AA. underbar läsning wagalasnagala.

 

Lodnert prova nu på detta, ge dina sista pengar på dena välbeprövade teori om hur NL ska spelas, denna är ultimat för NL$25.

 

Dock så kan det funka mindre bra till en början, men efter några timmar så kommer pengar ramla in... Sätt in 300$ och prova detta nu! [/i]

Kul och se någon mer som tar pokern till högre nivå. Men du underskattar nog denna teknik, du behöver inte floppa monster när du har den tableimagen du vill, allt handlar om sätta press på dina motståndare och få dom att släppa sina händer pga du sätter skräck i dem med dina överbets.

 

Det fina med den här tekniken är att moståndaren har inte en aning vad du har och är därför alltid osäker på om han har bäst han förutom om han har floppat stenhårda nötter.

 

Det krävs mycket lång och hård tränining för att lära sig dominera bord på den höga nivå Lodnert spelar men när du väl kan det kommer du vinna 80-90 procent av händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...