anth Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Hej Fick just nyhetsbrevet från poker.se Det ser ut så här: "Ni har vl inte missat vr nya kampanj fr Skandinavien? Skandinaviska Titan Msterskapen krs under 20 veckor framver..." Som ni ser så saknas åäö. Jag får ungefär ett dussin mail om dagen till samma mailadress och inget annat mail har problem med åäö, därför är jag fräck och förutsätter att felet ligger hos poker.se Citera
Juggler Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Inte märkt något själv och det funkar för de jag frågat. Någon annan som har samma problem? Citera
devalanteriel Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Vad står det i källkoden? Citera
anth Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Vad står det i källkoden? Den ser ungefär likadan ut ex: <strong>Ser nyhetsbrevet konstigt ut? Klicka hr fr att lsa p internet</strong> Citera
frekje Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Ser ok ut för mig. "Ni har väl inte missat vår nya kampanj för Skandinavien? Skandinaviska Titan Mästerskapen körs under 20 veckor framöver." Hur läser du mailet? (klient) Citera
anth Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Hur läser du mailet? (klient) Svenska Microsoft Outlook 2003 SP3 Citera
devalanteriel Postad 12 Augusti , 2009 Rapport Postad 12 Augusti , 2009 Har kollat i källan och det verkar vara åäö där, inte å ä ö - gmail som jag har och många andra klienter klarar av att koda om vad som skickas, men om Outlook 2003 har utf8-strul eller liknande kan det förklara varför det inte funkar. Det kan definitivt vara en bra idé för oss att kolla upp och använda asciikoderna, men jag är inte tillräckligt tekniskt insatt i nyhetsbrev för att veta säkert. Ska se till att det framförs iaf, så får vi se om det kommer en lösning eller inte. Citera
anth Postad 12 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2009 men om Outlook 2003 har utf8-strul eller liknande kan det förklara varför det inte funkar. Ska följa upp spåret med UTF-8. Citera
Recommended Posts