Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition

Recommended Posts

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Avsluta nyss ett pass på 1,5h. Plockade 6.5 ink, vilket satt mkt fint!

Mer lir ikv.

Skönt att det flyter på , känns som om jag bara läst om en massa minus dagar från dig dom senaste månaderna. Keep it up !

Postad
Skönt att det flyter på , känns som om jag bara läst om en massa minus dagar från dig dom senaste månaderna. Keep it up !

Ty, det är väl lite så det sett ut, även om jag själv överdrivet hur dåligt det gått också.

Är väl typ even för månaden tror jag.

Tyty!

Postad

Sjukt gött att se Pool krossa Stoke igår! Och att hatlaget #1 gick på torsk mot fuckin Burnley 8-)

Kunde inte somna igår efter att ha sett första avsnittet av Dexter s4.

Vilken jävla cliffhanger. Hur fan ska man palla vänta över en månad på ep2.

Vaknade iaf med medrigg idag och fick hitta några inköp under dagens första session. Dagboksjinxen börjar släppa och går mot rekordmånad! 8-)

Postad

Avsluta nyss ett coach/sweatpass. Körde nl200 en timme och hittade dryga 2 ink upp. Ska ta en paus nu, sen blire NL100 ett par timmar.

Vore kul om jag kan knipa några ink till, då ser dagen mkt grön ut:)

Postad

Fått in två pass till, knep lite till på nl100. Dagen tror jag är rekord för mig faktiskt. 2.5 k händer, och ca 1250$ upp. 8 ink på nl100 resten på nl200.

Sprang fin fint, men spelade även bättre än på länge, samt att mina bra händer faktiskt fick stå för det mesta.

Ska posta dagens hand. Inte sett en sån här donation sen pokerns gyllene år 04-05 typ. Förvånar mig inte om siten tar kontakt med mig om chipdump. Lol.

$0.50/$1 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG Halyank1 ($100.00)

CO x_moostik ($177.75)

BTN Scarphase ($106.25)

SB zoskaterka ($232.40)

BB Hero ($100.00)

Pre-flop: ($1.50, 5 players) Hero is BB K:club: A:heart:

1 fold, x_moostik calls $1, 1 fold, zoskaterka calls $0.50, Hero raises to $6, x_moostik calls $5, zoskaterka folds

Flop: 8:heart: Q:heart: A:club: ($14, 2 players)

Hero bets $11, x_moostik raises to $22, Hero raises to $55, x_moostik raises to $88, Hero goes all-in $94, x_moostik calls $6

Turn: Q:club: ($290, 2 players)

River: 9:spade: ($290, 2 players)

Final Pot: $201

Hero shows: K:club: A:heart:

x_moostik shows: 3:spade: 8:spade:

Hero wins $201 ( won +$101 )

zoskaterka lost -$1

x_moostik lost -$100

Postad

Avslutade precis en galen session på nästan 4h. Var påväg att sluta 3 ink upp när det tvärvände och jag helt plötsligt var 6 ink ner. Bestämde mig för att jaga backet nu avslutade jag ungefär 1 ink upp.

Äntligen får man sova. Kommer drömma mardrömmar om den sämsta regen (om man nu ens kan kalla han det när han är så kass) på ongames NL200, NoMorePlease. Sjukare goodrun än den han hade idag får man leta länge efter.

Over and out.

Postad

Fick in ett pass på 3 timmar nu på nl100. Slutade miniplus, låg back mestadels av sessionen. Fick tyvärr vara på fel sida i några setups idag, men men, sånt som händer! På det stora hela funkade spelet väldigt bra.

Känns mkt tryggare bara efter att ha kört ett pass med polarn. Det är pokermannen_ på pf för er som vet vem det är. Ruskigt duktig är han faktiskt!

Så ska köra fler pass med honom så småningom.

Postad

Suck, hemkommen från cosmopol som jag idiotiskt åkte till då en polare tjatade som fan. Ner 4000 SEK, bara för jag satt på samma bord som Dilba med flit, kändes roligare då det var mer action på det bordet. Börjar med att plussa 1k, kändes inte som jag spelade på topp utan var sjukt vek och rätt allmänt seg. Var ganska trevligt bord och får ge cred till dilba som spelar bra poker och hade en sjuk rush dessutom :).

99 på BTN, flop 3c9c4c dilba hade QTc, jag betar flop hon synar, turn hon c/r ar mig och ger mig potodds så synar, river 5x. Hon ställer mig för typ 1000 i en 2500 pott ganska enkel fold egentligen låg möjlig stege/färg + att dilba sa "syna inte". Var väldigt trevlig stämning men kände att 1000 kr inte är så mycket pengar och har ju topset så orkar inte folda. Har börjat tappa respekten för pengar och samtidigt spelade jag inte alls nån super poker men hade massa setups emot mig och fick inte träffa ett skit i princip, Dilba träffade i princip allt så var inget att göra.

Det positiva är väl att jag springer riktigt bra på nätet, spelade inte så bra idag men slutar ändå plus ca 800$ så ligger upp för dagen iallafall. Ligger ca 20-25bi upp på 10k händer, ändå sitter jag och slösar tid på en värdefredag på cosmopol :roll: . Poker är visserligen rätt enkelt när man springer bra:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($408.85)

BB ($234)

Hero (Button) ($276.95)

Preflop: Hero is Button with 9club.gif, 7club.gif

Hero bets $6, SB raises $19, 1 fold, Hero calls $14

Flop: ($42) 10club.gif, 6club.gif, 5spade.gif(2 players)

SB bets $32, Hero calls $32

Turn: ($106) 8club.gif(2 players)

SB bets $53, Hero calls $53

River: ($212) 9heart.gif(2 players)

SB bets $90, Hero raises $171.95 (All-In), SB calls $81.95

Total pot: $555.90

Results:

Hero had 9club.gif, 7club.gif (straight flush, ten high).

SB had K:club: , Q:club: (flush, king high).

Outcome: Hero won $553.90

Lite besviken nu, men blir att ta upp nätet nu i fortsättningen ett tag, ska väl prova en liveturnering innan malta också. Är duktig på live, måste bara vara på G och vara seriös när jag spelar, känns så oseröst när maxbuyin är 2000 SEK tror jag måste spela 50-50 för att kunna fokusera riktigt.

Lovade morsan att gå på nån persisk bröllopsfest imorgon och lär inte kunna undvika det med tanke på all god mat som erbjuds sen kanske det finns några söta tjejer där på köpet. Men ska försöka dra in 2k händer imorgon på dagen sen blir det megagrind sista 8 dagarna så jag slipper skeppa 500$ till chillarn.

Lets roll!

Postad

Va helt brutalt värde under fredagen fick jag höra av shahin, TILT! Men tog del av lite action imorse började att backa rakt ut var så taggad att allt blev fel men hitta fokus och plussa lite iallafall. Är detta kallt?

Ongame Network $200.00 No Limit Hold'em - 4 players - View hand 248057

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

BTN: $43.10

SB: $837.55

BB: $214.75

Hero (CO): $408.40

Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with J :heart: Q :club:

Hero raises to $8, 1 fold, SB calls $7, 1 fold

Flop: ($18.00) T :heart: A :club: 5 :club:(2 players)

SB checks, Hero bets $14.00, SB calls $14

Turn: ($46.00) 9 :heart:(2 players)

SB checks, Hero bets $35.00, SB raises to $122, Hero calls $87

River: ($290.00) 5 :spade:(2 players)

SB checks, Hero bets $264.40

Blir att äta, sova lite sen spela igen. Gogo.

Postad
Va helt brutalt värde under fredagen fick jag höra av shahin, TILT! Men tog del av lite action imorse började att backa rakt ut var så taggad att allt blev fel men hitta fokus och plussa lite iallafall. Är detta kallt?

Vete fan ang turnbetten men om vi betar turn och får syn, tror du att du kan få av honom av Ax på river? och riverbluffen känns också lite kall iom att om jag är Fi så checkar jag nog över till dej iom att alla drag missade, så får du bluffa. ( finns dock inte jättemånga drag fr floppen men jag tror många tar den här linjen med typ AJish. )

Postad

Sibirien typ imo

Nej, men allvarligt. Han får mest blanka kortet i leken och du kommer dega turn med allt som är något att ha förutom drag. Eller?

Postad
Vinst med 6-1 idag!

Lagfest ikv!

morgan/cola är nöten. Kan bli en del sånna på Malta Arvin. 8-)

Backade $3k på NL400 igår, iskallt. Tar en paus idag och går in i dimman ist.

Tråkigt med backet:(

Kapten/cola är galet:)

Är på ett hotell i växjö nu, bortamatch mot Mjällby imorgon. Ska se ngn vid sen slagga.

Postad

Morgan/Cola? Kapten/Cola? känner mig efter nu... =).

Tråkigt med backet, men nl400 så standarden på stora backdagar ökar ju men förstår att det kan vara riktigt tungt.

Angående QJ känns den ganska kall på turn i efterhand, tror inte jag hade kunnat bluffa av honom Ax på river, var mer att jag ville bygga pott för mitt eventuella stegdrag eller få honom att vika nått färgdrag/randomhand. Min turnsyn gjorde jag då gameflowet kändes som att han ville sno på turn så synade för att utvärdera river och hade 8 outs på stege.

Egentligen är det väl bäst att check/syna eller bet/folda turn, river spelade sig självt tror ändå han värdebetar i princip allt utom AA/55 vilket jag verkligen inte satte honom på. Var mer rädd för 99 men han var inte den typen som skulle göra ett så avancerat move som att checka river för att få mig att bluffa missade drag, han var rätt fiskig så förstod inte hans check på river så var push eller inget för mig. Han skrev att han foldade 9T i chatten vilket verkar vettigt för mig, han hade nog pushat river om det inte parades.

Utekväll idag, bröllop+stan var väl okej men nu blir det nyktert+grindigt ett tag framöver och ser fram emot det.

Postad

Hahahah måste skratta lite för mig själv, min goodrun är över iallafall backade en del idag och är väl rätt hårt under EV så inget att göra. Måste bara posta denna, fi är reg och han säger att hans spel är bra får snart tårar i ögonen över hur dåliga vissa är... ni som säger att det inte finns värde i poker, tänk om tänk rätt.

Gäller bara ha turen på sin sida också:

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($195.40)

BB ($193)

Hero (UTG) ($248.30)

MP ($292.05)

Button ($195)

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Qdiamond.gif

Hero bets $7, 3 folds, BB raises $24, Hero calls $19

Flop: ($53) 5diamond.gif, 10heart.gif, Jheart.gif(2 players)

BB bets $25, Hero raises $60, BB raises $142 (All-In), Hero calls $107

Turn: ($387) 2spade.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($387) 2heart.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $387

Results:

BB had 4spade.gif, 5spade.gif (two pair, fives and twos).

Hero had Kspade.gif, Qdiamond.gif (one pair, twos).

Outcome: BB won $384

Hade sjukt många setups emot mig, AQ 3bet flop Q9Q han har 99, 89 flop 289 han har 99 och massa sånt skit. Torska en flip för 400bb med QQ vs AKs A på river. Inget att göra helt enkelt, allmänt seg pokerdag. Enda positva är att jag fick in en del händer, grind imorgon.

Postad

Hallå fiskar,

Strax bär det av till första föreläsningen i skolan. Sen ska ja umgås lite med damen,så idag är sannolikheten stor att det blir pokerfritt.

Är bara 2-3k ifrån handmålet på 35 k för månaden. Bör nog kunna klara av 40k om ja kör någorlunda mkt denna vecka. Vore smutt!

Cheers!

Postad
Hallå fiskar,

Strax bär det av till första föreläsningen i skolan. Sen ska ja umgås lite med damen,så idag är sannolikheten stor att det blir pokerfritt.

Är bara 2-3k ifrån handmålet på 35 k för månaden. Bör nog kunna klara av 40k om ja kör någorlunda mkt denna vecka. Vore smutt!

Cheers!

Hur mycket upp för månaden nu?

Postad
Hur mycket upp för månaden nu?

Hm, vet inte riktigt faktiskt. Tycker raken inte är så tillförlitlig i HM, men kanske kring 1.5$k ngnstans där. Lite trist att jag tappade 3.6$k för ngn vecka sen, annars hade månaden sett mkt fin ut. Men men, har veckan kvar att jobba upp det hela.

Postad

Nu är jag 500 mindre plus iaf. Kör med 5 ink som stoploss, och det tog lite mer än 1 timme att nå idag. Spelade inte felfritt, och då ska man självklart straffas maximalt med översettning och överfärgning. Standard.

Nya tag imorgon. Ser tyvärr ut att återigen gå mot ett dystert månadsresultat.