Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är ni all in grabbar? Jag accepterar

 

Hur kan man missa det? :shock:

 

Det är jag, denario, whaleee, och två andra b2b grinders som kör koh samui osäkert en månad innan vi reser någon annanstans. Tvek om vi kan inbjuda till grindstuga då vårat internet knapp hållet förr oss men en bananas-utgång bangar man ju aldrig. Kör ni bara i *** lr?

Jag antar utmaningen.

 

Tror gänget ville förbi Koh Samui om dryga veckan. PMar msn osv osv osv.

 

Vad ar det for hus ni har? Kan du lanka? :)
Vad håller ni till Krappar?

 

Mow bara gömmer sig på sitt hotel, hög på mediciner. Och du åker 100mil från Thailand så fort vi kom till ***.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt trög dag idag, men fick in 4h och ca 2 k händer. Nöjd med det. Avrunda kvällen redan nu, ska upp tidigt imorgon pga träning. Samt att damen åker bort ett par dagar , from imorgon, så tänkte umgås lite ikv.

 

Här kommer en till knivig syn. Fi är reg men otroligt dålig. Spewar loss som satan. Så gillar spelet ändå, även om det inte är sjukt kul att syna ner där.

 

 

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $181.70

Button: $194

SB: $190

BB: $201.35

 

Dealt to Button A:diamond: 9:diamond:

 

Pre-flop:

CO raises to $4, Button raises to $12, (2 folds), CO calls $8

 

Flop: ($27) 6:club: 2:diamond: A:club: (2 Players)

CO checks, Button checks

 

Turn: ($27) 6:spade: (2 Players)

CO checks, Button bets $19, CO raises to $62, Button calls $43

 

River: ($151) J:club: (2 Players)

CO bets $107.70, Button calls $107.70

 

Slutade iaf lillplus. Ska däremot bli mkt spel i helgen, så ere tänkt iaf! Enjoy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar nog fold på turn, finns bättre spots att slakta han på och ser inte vad han ska spela sådär utom typ nuts tyvärr. Inte många som spewar med den linjen?

 

Synar du turn måste du ju typ syna river trots att det sämsta kortet landat, hoppas jag har fel dock :).

 

Så då sätter du honom på 22, A6 typ? Som han reraisar där? Han kan mkt väl syna 3bet oop med sånt skit. Njae, inte så farligt riv kort sett till hans spel på turn, tror inte han cr fd även fast han spelar underligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föredrar nog fold på turn, finns bättre spots att slakta han på och ser inte vad han ska spela sådär utom typ nuts tyvärr. Inte många som spewar med den linjen?

 

Synar du turn måste du ju typ syna river trots att det sämsta kortet landat, hoppas jag har fel dock :).

 

Vi underreppar ju våran hand ganska enormt. Så att folda turn vore ju att folda 100% mot c/r. Tycker det är wp rakt igenom. Snapcall på river. Ser inte mkt vi ligger under emot, typ 76s AQ är väl det ända typ som jag kan tänka mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi underreppar ju våran hand ganska enormt. Så att folda turn vore ju att folda 100% mot c/r. Tycker det är wp rakt igenom. Snapcall på river. Ser inte mkt vi ligger under emot, typ 76s AQ är väl det ända typ som jag kan tänka mig.

 

han sitter dock i CO så an kan ha ett gäng med 6x men iaf. varför gillar du inte att beta flop to induse ist motas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han sitter dock i CO så an kan ha ett gäng med 6x men iaf. varför gillar du inte att beta flop to induse ist motas?

 

Känner spontant att denna fi kmr göra fler spel genom att jag checkar flop ist för bet. Tycker jag mkt oftare får bort hans sämre händer när jag bet flop. Ofta cbettar jag här, fast gillar göra det med antingen starkare händer, el händer som saknar sd värde, alt har väldigt lågt sd värde. Låter det någorlunda vettigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner spontant att denna fi kmr göra fler spel genom att jag checkar flop ist för bet. Tycker jag mkt oftare får bort hans sämre händer när jag bet flop. Ofta cbettar jag här, fast gillar göra det med antingen starkare händer, el händer som saknar sd värde, alt har väldigt lågt sd värde. Låter det någorlunda vettigt?

 

:twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis varit på ambassadeur med Patrik & paradisegänget lol (not so hidden osv). Jackies tuttar är större IRL, Franscesca ser faktiskt bättre ut (var nog obv för full) missade tyvärr Catja men va skoj ändå. Tyvärr är ambassadeur lite lejm och i princip inte mycket "normalt" folk som hänger där.

 

Angående handen tror jag som pokermannen att han kan ha en del 6or i sin range, 22 eller kanske även ess med högre kicker och han väntade helt enkelt på action för att sen raisa upp sina nuts i hopp om att få action då han tiltat innan/bara få det att se fiskigt ut.

 

Du nämnde ju att han är reg (kass dock) men förstår inte varför han ska göra nått sånt här idiotmove helt tom, Jc spelar egentligen ingen roll river tror inte heller han spelar färgdrag såhär men det är ju ändå ett av dem sämsta korten som kan landa just eftersom färgen sitter och vi bara slår en bluff. Just om du väljer att syna turn måste du ju syna river så jag foldar nog generellt turn även om nu våran hand är underreppad eftersom det var en minraise+3bet pre. Hade det sizeats större pre hade jag nog gillat det bättre, nu har vi inte lagt in så mycket därför slaktar jag honom hellre senare med bättre reads.

 

Nu hade du visserligen readen att han kunde göra nått sånt här idiotiskt så då är det väl wp, men tror du väldigt ofta är slagen. Dock bara 100bb så är väl bara ta note och köra vidare :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt trög dag idag, men fick in 4h och ca 2 k händer. Nöjd med det. Avrunda kvällen redan nu, ska upp tidigt imorgon pga träning. Samt att damen åker bort ett par dagar , from imorgon, så tänkte umgås lite ikv.

 

Här kommer en till knivig syn. Fi är reg men otroligt dålig. Spewar loss som satan. Så gillar spelet ändå, även om det inte är sjukt kul att syna ner där.

 

 

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $181.70

Button: $194

SB: $190

BB: $201.35

 

Dealt to Button A:diamond: 9:diamond:

 

Pre-flop:

CO raises to $4, Button raises to $12, (2 folds), CO calls $8

 

Flop: ($27) 6:club: 2:diamond: A:club: (2 Players)

CO checks, Button checks

 

Turn: ($27) 6:spade: (2 Players)

CO checks, Button bets $19, CO raises to $62, Button calls $43

 

River: ($151) J:club: (2 Players)

CO bets $107.70, Button calls $107.70

 

Slutade iaf lillplus. Ska däremot bli mkt spel i helgen, så ere tänkt iaf! Enjoy

 

vad skulle du göramed din air på denna flop? och speewar verkligen han i 3b potter där floppen kommer A hög?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad skulle du göramed din air på denna flop? och speewar verkligen han i 3b potter där floppen kommer A hög?

 

Vi reppar ju inte mycket med att checka bakom flop och sedan beta turn. Vilka händer gör man normalt det med? Så tror han kan spewa med väldigt många händer eftersom vi underreppar våran hand. Nöthänder som 6a eller 22 borde han beta turn eftersom vi ganska ofta kommer checka bakom här med 99-KK. Dvs han borde inte ha något vettigt med c/r här tycker jag.

 

Vad hade han Mytaz?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, skulle sova tidigt:) la mig vid 23 tiden, men kunde inte somna.

 

Har mött denna fi rätt mkt senaste tid, o tror nog han spewar friskt oavsett bräda. Så fort han får chansen helt enkelt.

 

 

Håller dock med om att vi oftast ska folda turn, men kunde det inte mot denna fi. Visade sig att han hade nöthanden 34o.

 

Edit;

Bettar troligtvis min air på den floppen pokermannen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe wp då, måste varit en riktigt fiskig/tiltad reg isåfall :).

 

Men utan reads tycker jag det generellt är ok att folda vi har inte lagt in så mkt och om vi märker tendenser senare att han kan göra liknande moves så plockar vi han då. Skillnaden om det sizeats större pre är ju att hans ranger blir mer uppenbara men oftast när ngn minbetar så synar dem gärna ett 3bet till 12$ därav en del 6or i hans range...

 

Om han nu har en 6a/22 så behöver han ju verkligen inte beta turn, snarare tvärtom om han vill ha ut maximalt värde från oss i hopp om att vi underreppar ett ess eller få det att se ut som en bluff pga att "han vet att vi inte har esset". Betar man turn får man ju som standard syn+syn av ett ess, isåfall bet turn/checkraise river men många nl200 spelare checkar ändå bakom esset på river...

 

Nu var detta visserligen en kass reg, tror inte han tänker så långt ändå så spelar ingen roll :D.

 

Iallafall, åkte till karolinska sjukhuset tidigt imorse pga smärtor i en känslig kroppsdel och fick diagnosen "bitestikelinflammation" och får knapra antibiotika i tio dagar... bra tajming inför GC där. Ont gör det också :(.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt värde idag, men jag är så sjuuukt osugen att lira. Lirade en timme nu. Får se om jag klämmer in ngn timme lite senare igen. Skjutsade iväg tjejen som nu är borta tills på torsdag. Så har massa tid för grind. Fattar inte varför jag är så osugen. Spec när jag ändå får springa relativt bra också, då borde man ju vilja grinda konstant.

 

Har iaf en till vajjer syn. Fi är otroligt retarderad och pottar varje gång man checkar till honom. Ingen hand för diskussion direkt, kul däremot att många av mina syner mot dessa mongon fått vara korrekta senaste tiden.

 

Ongame, $1/2 Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

SB: $329.40

BB: $236

UTG: $239

CO: $182.55

Button: $18.45

 

Dealt to UTG J:heart: J:diamond:

 

Pre-flop:

UTG raises to $7, CO calls $7, (3 folds)

 

Flop: ($17) 5:club: 7:club: 3:club: (2 Players)

UTG bets $13, CO calls $13

 

Turn: ($43) 7:diamond: (2 Players)

UTG bets $30, CO calls $30

 

River: ($103) 6:diamond: (2 Players)

UTG checks, CO bets $103, UTG calls $103

 

Results:

UTG Showed J:heart: J:diamond:

CO Showed 9:club: A:spade:

UTG wins $309

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick in ett pass till på en timme, startade bra med att knipa några hundringar. Sen var det lite blandat dåligt spel / setups som gjorde att ja slutade lillplus andra passet. Fick bara in 900 händer ungefär, så blir att grinda rejält imorgon så jag har goda förutsättningar inför kommande vecka att klara handmålet på 40k. Dagen slutade en bit över 2 BI plus iaf, klart nöjd då jag inte spelade spec inspirerat.

 

Nya tag imorgon, då fan ska pokersuget infinna sig igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi reppar ju inte mycket med att checka bakom flop och sedan beta turn. Vilka händer gör man normalt det med? Så tror han kan spewa med väldigt många händer eftersom vi underreppar våran hand. Nöthänder som 6a eller 22 borde han beta turn eftersom vi ganska ofta kommer checka bakom här med 99-KK. Dvs han borde inte ha något vettigt med c/r här tycker jag.

 

Vad hade han Mytaz?

 

 

iom att man typ alltid betar sin air så reppar man något med sd value.. typ Ax. imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...