Gå till innehåll

MytChillStar- 2k10 edition


Myt4z

Recommended Posts

fail_cat-12837.jpg

 

Haha, skön bild!

 

Orkade inte få in fler timmar idag, blev 3 pass, tot 3 tim 45 min. Ändå helt ok.

Slutade 1,2$k upp, mkt nöjd med det.

 

Veckans spel blev 26 h 45 min, så ligger en bit över snittet per vecka som måste vara 22.5h för att få in mitt min på 90h/mån.

23.2k händer för månaden, så bör def klara av 40k som är målet.

 

Tar dagen off imorgon, från poker dvs, ska umgås med damen. Sen känner ja att ja behöver en dag off helt enkelt, spelat typ 15 dagar i sträck. Så ska bli skönt att slippa den biten imorgon.

 

Gogogoooooo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har lite funderingar ang Moneybookers.

 

Har tänkt flytta över en del pengar från mitt nuvarande konto på Goalwin till ett annat Ongame skin. Tänkte då använda Moneybookers, då det inte finns några transfers inom nätverket, som jag förstått det?

 

Iaf, det står en massa om olika limits och skit på moneybookers hemsida. Tänkte höja min limit gällande creditcard, och då skickar dom en summa till en, i €, som dras. Men denna dras i Sek. Alltså kan jag inte få fram exakt vilken summa dom debiterat. Så då vill dom ha massa andra dokument från banken och massa jävla skit.

 

Sen är jag inte på det klara med exakt vad dessa limits gäller, för där står det lite om att det är när man skickar till andra medlemmar på moneybookers. Är det samma limits som gäller om jag tar ut pengar till mitt BK , eller sätter in på pokersite?

 

Finns det ngt enklare sätt, med så lite tapp i växlingsavgifter och valutakurstapp osv?

 

Har mitt konto i € som ni kanske förstår, går detta att ändra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myt4z känner som du grindar mer än dom andra tillsammans?:-)

 

hare bra i thailandet chillarn!!!!!:-)

 

 

:lol::mrgreen:8-):-):mrgreen::-D:-) :-) :-) :-) :-D :-D 8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :lol::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Might be. Men jävligt micro av honom att jag har fått in nästan dubbelt så mkt händer denna månaden isf imo!

 

 

Personligen gillar jag inte riktigt moneybookers. Alla mina limits är sprängda där så mitt acc är rätt useless atm. Det där med att de satte in pengar på mitt konto löste jag genom att kolla växelkursen å räkna ut typ kommer jag ihåg. Varför inte bara göra VISA uttag á $5k åt gången. Du måste ändå ta ut lika mkt pengar som du har satt in med samma metod osv innan du kan välja nya metoder. Min sida tar inga fee's när jag tar ut eller sätt in vilket är sjukt bra, gör din nya sida detta? Du kommer väl åka på nån fee med MB?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Might be. Men jävligt micro av honom att jag har fått in nästan dubbelt så mkt händer denna månaden isf imo!

 

 

Personligen gillar jag inte riktigt moneybookers. Alla mina limits är sprängda där så mitt acc är rätt useless atm. Det där med att de satte in pengar på mitt konto löste jag genom att kolla växelkursen å räkna ut typ kommer jag ihåg. Varför inte bara göra VISA uttag á $5k åt gången. Du måste ändå ta ut lika mkt pengar som du har satt in med samma metod osv innan du kan välja nya metoder. Min sida tar inga fee's när jag tar ut eller sätt in vilket är sjukt bra, gör din nya sida detta? Du kommer väl åka på nån fee med MB?

 

maila dom om att ni vill få pro-status på kontot så får ni unlimited med transfers... bara ni omsätter 10k under en viss period så löser dom det... papprena fr banken är ju bara std dessutom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Might be. Men jävligt micro av honom att jag har fått in nästan dubbelt så mkt händer denna månaden isf imo!

 

 

Personligen gillar jag inte riktigt moneybookers. Alla mina limits är sprängda där så mitt acc är rätt useless atm. Det där med att de satte in pengar på mitt konto löste jag genom att kolla växelkursen å räkna ut typ kommer jag ihåg. Varför inte bara göra VISA uttag á $5k åt gången. Du måste ändå ta ut lika mkt pengar som du har satt in med samma metod osv innan du kan välja nya metoder. Min sida tar inga fee's när jag tar ut eller sätt in vilket är sjukt bra, gör din nya sida detta? Du kommer väl åka på nån fee med MB?

 

DU ÄR MICROOOO!

 

Aa, ska nog ta och pröva de där med visa ist, verkar jävla drygt med moneybookers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämför man moneybookers med andra alternativ så är det nice som fan, du måste bara registrera allt och fixa lite tar väl några dagar men sen är det Moneybookers >> Neteller.

 

Inte använt det på ett halvår nu typ har för mig att det var något med höjda avgifter men minns inte riktigt, iallafall helt klart värt att fixa allt krångel för då är du inte beroende av enbart VISA.

 

Btw, jag spelar också poker och har fått in en del hands denna månad men har inte orkat skriva bara :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tråkigt, 3h tills taxin kommer, så tänkte att man kanske kunde skriva ihop nån liten teoripost för skoj skull. Vi hade en hand i dbn för nån vecka sedan där vi behövde veta hur ofta fi behövde folda för att vår all in på turn med fd skulle vara profitabel. Kan ta den handen som exempel, effektiva stackar på ~125bb på NL200:

 

OOngame, $1/2 Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BB: $98.50

CO: $35

Button: $291.35

SB: $246

 

Dealt to Button 7:diamond: 9:diamond:

 

Pre-flop:

(1 folds), Button raises to $6, SB calls $5, (1 folds)

 

Flop: ($14) 4:club: 8:diamond: 3:diamond: (2 Players)

SB checks, Button bets $11, SB raises to $35, Button calls $24

 

Turn: ($84) J:spade: (2 Players)

SB bets $60, Button raises to $250.35,

 

För att göra det enkelt säger vi att varje gång fi synar har vi exakt 25% equity. Hur ofta behöver fi folda för att spelet skall vara +EV?

För att räkna ut exakt så blir det en lång formel där om jag inte minns helt fel fick svaret .36, dvs att fi måste folda 36% av gångerna.

Men det finns ett enklare sätt som jag läste om i en riktigt bra post på 2p2 förr ett tag sedan. Någon kanske har länk?

 

Varje gång vi pushar och får syn så kommer vi vinna ~$300 1/4 av gångerna och förlora ~$200 3/4 av gångerna. Såhär skriver vi det:

+300 - 200 -200 -200 = -300

(Hade vi bara haft 20% mot fi's range hade vi skrivit +300 -200 -200 -200 -200 istället eftersom vi bara vinner 1/5.

Vi ser att om fi synar 100% av gångerna har vi ett EV på -$300. MEN, fi kommer folda en del gånger också och varje gång han gör det vinner vi $144=~$150. Så för att veta hur många gånger fi måste folda krävs det att vårat resultat blir >0 i uträkningen nedan. Vi fyller på med potten som vi vinner varje gång fi foldar tills svaret blir >0 Dvs:

+300 - 200 - 200 - 200 + 150 + 150 =0

fi måste alltså folda 2/6 gånger när vi pushar.

2/6=0.33, alltså behöver fi folda ~33% av gångerna.

 

Det diffar alltså bara 3% från vår överslagsräkning och det riktiga svaret. Detta var ett väldigt enkelt exempel och för att kunna räkna ut det ännu snabbare med mindre siffror kan vi göra om betstorlekarna till potteneheter. Potten på turn är nästan $150. Varje gång vi pushar och vinner så vinner vi pottenx2 ($300) och varje gång vi förlorar så förlorar vi $200 vilket är pottenx1.3.

Då kan vi räkna ut det såhär enkelt:

+2 -1.3 - 1.3 - 1.3= -2

+2 - 1.3 - 1.3 - 1.3 +1 +1=0

2/6=0.33

 

Vi kommer oftast inte få så exakta resultat som här men det viktiga är att svaret blir så nära >0 som möjligt för att få ut på ett ungefär hur ofta fi måste folda. Lite träning på det sen är det easy game att göra om betstorlekarna till pottenheter och räkna ut om vi vill pusha eller inte innan tidsbanken har tagit slut!

 

 

Hoppas det hjälpte någon iaf men är nog tvek. :-P Jävligt längesen man gick i skolan nu å känns som det blev väldigt rörigt då jag inte är särskilt bra på att skriva matematiska saker och aldrig skriver teoriposter heller för den delen så show some mercy please, försöker bara ge tillbaka lite till detta kära community. Förhoppningsvis kan någon dela med sig av länken så att ni får lite mer klarhet över det hela.

 

Sweet nu ere snart thai! 8-) 8-) 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men fakkkkkkkkkkkk my life.. trodde det var chill att läsa eran dagbok trots att jag var rädd att ni skulle spoila.. så spoilar nisdfpaspflsaåfsa¨åflasp¨flsaåpflas¨fl¨safas

 

vågade inte ens läsa Motas #2# inlägg :-P

 

Ja spoilar aldrig! Herr Starwinius to blaaaame!:-)

 

Du har btw äntligen fått rätt ang numret! haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha sry shahin va ska man göra lixom, paradises största level någonsin genom tiderna?

 

Så jävla kung om han sitter och garvar med polarna där hemma just nu ;).

 

Börjat spela lite HU på sistonde, skoj faktiskt ska börja satsa lite mer på HU nu då jag tror min potential att bli en bra HU spelare är ganska stor eftersom jag har väldigt stabila 5max resultat.

 

Ska bli intressant detta, snart GC dessutom :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsluta precis andra passet, 4 h lir blev det. Började fint med 400 upp på typ 10 min. Sen tappade jag 1$k inom loppet av typ..ja, kanske 20 min. Helt löjligt alltså. Tog paus, jobba ner till even, sen tog det återigen ca 10-15 min och så var man back 600-700 igen. Slutade nyss på ca 800$ back. Extrem jävla rövdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avsluta precis andra passet, 4 h lir blev det. Började fint med 400 upp på typ 10 min. Sen tappade jag 1$k inom loppet av typ..ja, kanske 20 min. Helt löjligt alltså. Tog paus, jobba ner till even, sen tog det återigen ca 10-15 min och så var man back 600-700 igen. Slutade nyss på ca 800$ back. Extrem jävla rövdag

 

resultatfixerad, du borde backa emellanåt inget att göra nått åt, se det inte som en jävla rövdag, tror inte du fattar hur mkt detta skadar dej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

resultatfixerad, du borde backa emellanåt inget att göra nått åt, se det inte som en jävla rövdag, tror inte du fattar hur mkt detta skadar dej

 

Haha, jag överdriver alltid när jag skriver att det gått dåligt, typ. Men det var absolut en rövdag!

Har dock blivit bättre med nedtrappningen av resultatfixeringen, fkt. Men har en bra bit kvar:roll:

 

O självklart backar man ju emellanåt, men inte så att jag njuter av backdagarna, även om det är sällan de gör mig irriterad.

 

Ska käka lite strax, sen så ere dags för ett fantastiskt löp/fyspass.

 

Tror jag ska börja få in typ 2-3 pass även dagtid på pokern, bara ngn timme per pass, då det är svårt att få in timmarna nattetid för mig. Är oftast jäkla trött efter träningarna, så tror det vore bra att iaf få in några timmar även dagtid per vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...