Chillarn7 Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Postad 16 Augusti , 2009 Är RedKings ett jävla skämt eller? Jerry som är min affe hos dom ber mig kolla på en NLTH hand häromkvällen på sidan pokerproalbums.com. Han har alltid varit schysst osv så sure tänker jag. Han ger mig länken och säger typ "den skall bara uppdatera flashplayern först". Loggar in på 2p2 och pf nu några dagar senare och ser att det är en jävla hacksida. Handen i sig var inget speciellt så då skyndar jag mig fort som fan att byta lösen osv för jag insåg vad som pågick. Sökte med massa virusprogram och hittade inget men vågar ju fan inte riskera hela rullen så tog det säkra före det osäkra och ominstallerade hela skiten och nu sitter man här å pysslar med det hela söndagskvällen ist för att grinda turrar. Ställer mig själv frågan. Vad fan gör Jerry på RK? Det enda jag kan tänka på är att hans msn blivit hackad. Men om den nu blivit det så tycker man ju att han kan skicka ut ett mail lr något så att man får reda på detta. Just nu är han offline med "vacation" i namnet på msn. Ska till en riktigt bra förklaring om jag skall fortsätta lira på RK iaf. Känns som jag har haft en jäkla tur, det kunde fan slutat i katastrof. Skulle även vilja varna er andra därute att om någon ber er gå till sidan pokerproalbums.com så gör verkligen inte det! Det är en scamsida! Citera
Chillarn7 Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Postad 16 Augusti , 2009 Nu slår U Bolt världsrekordet på 100m om några minuter imo. Citera
Chillarn7 Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Postad 16 Augusti , 2009 Nu slår U Bolt världsrekordet på 100m om några minuter imo. Bland det sjukaste jag någonsin sett. Tyson Gay springer 2 hundradelar långsammare än det tidigare världsrekordet och är hästlängder efter Bolt som kollar på klockan när han korsar mållinjen. Så jävla grymt!! Citera
upandcoming Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Postad 16 Augusti , 2009 kan du inte försöka få tag i affiliaten på något annat sätt? så att han, om han har rent mjöl i påsen, kan avstyra det som pågår Citera
sTARVIN89 Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Postad 16 Augusti , 2009 Börjar förstå begreppet TURneringar. Bubblar 250k med JJ på bb, fiskjävel(regnl200, tror han är skitbra) raisar upp 1700 med K2o från sen pos jag slår om AI ~8000 han blixtsynar flop Kxx tack din jävla horunge kul spel. 100k, T8s, flop 93J fisk har utg raisat och contbetat, turn 9, check, check river 7 han checkar jag pottar han shovear överbet. Rätt svårt läge kändes som JJ eller A9 eller nått wierd spelat överpar han hade iaf J9o, bra öppning utg där. Nere på 1750 marker från att ha legat top20, orkar inte så går AI varje hand, vinner upp mig till 5500 för avg. Turneringar handlar ju om att sätta press . QJo, AI pre han synar med TT som håller. Kunde blivit legendary =). Håller mig nog till cashgames på nätet och drar gärna nån turnering live då tålamodet är mycket större där. Mycket roligare dessutom, nog whinat gick bra på CGt tidigare idag börjar få koll på 6max och kanske kan trivas med skiten ändå. Får se mer om det senare. Mål för månaden för min del: 40k händer, hitils spelat nästan 6k men tänkte dra igång 6bordsstorgrinden på måndag så då rushas det. Sen nästa månad kommer nya mål, nu blire avreagera mig vid TVn eller nått. Palla skitturneringar... Citera
Myt4z Postad 16 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 16 Augusti , 2009 Tanken var att lira hela natten, men det känns lönlöst idag. Första grinddagen på nl200 efter några dagars NL100. ca 2400$ ner och allt plus denna månad är bortblåst. Känns stabilt att jag innan idag hade lyckats skrapa ihop ungefär 2$k ink rb, på 16 k händer, och idag på 2,7k händer, tappa 2400$ på nl200. Visst, folk har säkert tappat mer än 11-12 ink, och skulle det vara så att jag ibland plussade 10-15 ink vissa dagar, då ere ju inget konstigt med det. Men jag har under hela året, om jag inte missminner mig, inte plussat över 10 ink på en och samma dag, EN ENDA GÅNG. Det kan inte bara vara oflyt, jag måste ju vara kass helt enkelt. Folk säger att man ska kämpa och kämpa, sure, det gör jag. Men ser ju inga som helst tecken på ngn ljusning. Blir snarare värre och mer intensivt ju mer jag lirar. Saknar ord faktiskt. Vet inte hur många utdragningar jag åkte på idag, men samtidigt har det varit såhär under så lång tid, så det är lixom inget nytt. Förstår inte riktigt varför jag ens blir upprörd. Att man aldrig vänjer sig lixom. Blir väl NL100 närmsta tiden för att försöka återhämta sig, dels resultatmässigt o dels psykiskt. Här kommer 3 st AA jag hade idag. Först en AA jag vinner!!! $1/$2 No Limit Holdem 4 players Converted at weaktight.com Stacks: CO ur-a-lemon ($200.00) BTN SoundBway ($140.35) SB yomabaatch ($212.70) BB Hero ($212.00) Pre-flop: ($3, 4 players) Hero is BB A:spade: A:heart: 3 folds Final Pot: $2 Hero wins $3 ( won +$1 ) Denna är riktigt najs. UTG som limpar är superfisk, och jag hoppas han ska göra ngt mongo:) Det gör han. $1/$2 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG amarelo15 ($260.25) UTG+1 allvarligt_ ($75.00) CO GaYMaNLoveR ($61.65) BTN Hero ($197.00) SB uka naakka ($187.00) BB koyrlos ($54.45) Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BTN A:diamond: A:club: amarelo15 calls $2, allvarligt_ raises to $8, 1 fold, Hero calls $8, uka naakka raises to $36, 1 fold, amarelo15 goes all-in $260.25, allvarligt_ folds, Hero goes all-in $189, uka naakka folds Flop: 8:club: 4:heart: 4:spade: ($506.25, 2 players) Turn: 9:spade: ($506.25, 2 players) River: K:club: ($506.25, 2 players) Final Pot: $440 amarelo15 shows: K:diamond: K:spade: Hero shows: A:diamond: A:club: amarelo15 wins $440 ( won +$179.75 ) uka naakka lost -$36 allvarligt_ lost -$8 Hero lost -$197 O nu sista passet, 3 minuter in i passet så borde jag redan vetat att det är såhär dagen ser ut. $1/$2 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG dockdock7 ($203.00) UTG+1 PlsTiltme2 ($197.00) CO AliOddset ($23.10) BTN orbre ($225.15) SB deuce_c ($165.30) BB Hero ($206.00) Pre-flop: ($3, 6 players) Hero is BB A:club: A:heart: 2 folds, AliOddset raises to $12, orbre raises to $33, 1 fold, Hero raises to $86, AliOddset goes all-in $11.10, orbre goes all-in $225.15, Hero goes all-in $120 Flop: 8:spade: 3:heart: T:heart: ($490.25, 3 players) Turn: 7:spade: ($490.25, 3 players) River: J:spade: ($490.25, 3 players) Final Pot: $70.30 Hero shows: A:club: A:heart: AliOddset shows: 6:diamond: K:club: orbre shows: J:club: J:diamond: orbre wins $70.30 ( lost -$154.85 ) Hero lost -$206 AliOddset lost -$23.10 Hörs när vi hörs Citera
Chillarn7 Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Postad 16 Augusti , 2009 kan du inte försöka få tag i affiliaten på något annat sätt? så att han, om han har rent mjöl i påsen, kan avstyra det som pågår Jag vet inte riktigt. Orkar inte med RK's inkompetenta engelska support och Puni som borde kunna kontakta Jerry e på Malta. Men men, nu har jag ominstallerat datorn iaf. Mkt whine det blev här idag då Jag och STarvin har bestämt oss för att grinda hårt resten av månaden och kör ett litet sidebet på det. Den som inte har klarat 40k händer när månaden är slut måste ge $500 till den andra. Eftersom STarvin är en välkänd monstergrinder får jag börja med ett litet försprång. Jag har 27k händer kvar att lira och han har 33k händer kvar. Dags att sluta kröka och ta tag i grinden nu mao. Citera
sTARVIN89 Postad 16 Augusti , 2009 Rapport Postad 16 Augusti , 2009 Man blir lite smått spyfärdig faktiskt... nya tag nu i veckan myt4z! Hahhaha monstergrindeR 4rollz, nä men ska lägga ner krökandet och turneringsspelandet på ett tag nu. Hade ju min monsterrush där jag vann 100k sek på en vecka sen började jag kröka och spela söndagsturneringar och sen dess har jag legat breakeven/minplus. Skyller på det faktiskt men nu är det dags att komma ner i CGträsket och visa vem som är president. May the grind begin. Citera
John_teh_Donk Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Tanken var att lira hela natten, men det känns lönlöst idag. Första grinddagen på nl200 efter några dagars NL100. ca 2400$ ner och allt plus denna månad är bortblåst. Känns stabilt att jag innan idag hade lyckats skrapa ihop ungefär 2$k ink rb, på 16 k händer, och idag på 2,7k händer, tappa 2400$ på nl200. Visst, folk har säkert tappat mer än 11-12 ink, och skulle det vara så att jag ibland plussade 10-15 ink vissa dagar, då ere ju inget konstigt med det. Men jag har under hela året, om jag inte missminner mig, inte plussat över 10 ink på en och samma dag, EN ENDA GÅNG. Det kan inte bara vara oflyt, jag måste ju vara kass helt enkelt. Folk säger att man ska kämpa och kämpa, sure, det gör jag. Men ser ju inga som helst tecken på ngn ljusning. Blir snarare värre och mer intensivt ju mer jag lirar. Saknar ord faktiskt. Vet inte hur många utdragningar jag åkte på idag, men samtidigt har det varit såhär under så lång tid, så det är lixom inget nytt. Förstår inte riktigt varför jag ens blir upprörd. Att man aldrig vänjer sig lixom. Blir väl NL100 närmsta tiden för att försöka återhämta sig, dels resultatmässigt o dels psykiskt. Ja det känns riktigt hopplöst när det går sådär. Hade en ganska liknande dag igår (låg -$700 under EV på 500 händer). Så det blir nog NL100 här också ett tag framöver. Känner samma sak som dig när det gäller plussandet i allmänhet... det är sällan man får monsterplussa då o då, men nog f-n har man lika många minusdagar Man börjar ju fundera om det är variansen eller en själv som är problemet. Men det är väl bara och kämpa på och göra det bästa man kan, nåt annat går ju inte Citera
Myt4z Postad 17 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2009 M, visst ere så John. Körde ett pass nu och klämde in ca 2 k händer på NL100. Det fortsatte i exakt samma stuk som igår. Försöker verkligen bara grinda igenom det, men det verkar aldrig ta slut. Hade en eller två Bvb situationer där jag har högt PP, o FI givet har högre. Visst, sånt händer, men hur kan det hända så ofta? Det är mer en regel just nu än ett undantag. Det som gör det hela värre är att när jag väl är på rätt sida, dvs, har AA mot lägre, ja då drar dom ju ut:-( Sjuk situation just nu, vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den, förutom att helt enkelt grinda på. Men det verkar lixom aldrig ta slut. Slutade passet 4 ink ner. Var aldrig ens nära att plussa. Pendlade mellan 2-5 ink back under hela passet i princip. Har tänkt köra ett par timmar ikv också. Får hoppas det går bättre då. Sry för wajn, men db är ju ändå till för att skriva av sig, och tyvärr är det såhär jag känner mig just nu. 2$k under EV hittills denna månad, börjar närma sig samma EV som förra månaden. Citera
tompalub Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 M, visst ere så John. Körde ett pass nu och klämde in ca 2 k händer på NL100. Det fortsatte i exakt samma stuk som igår. Försöker verkligen bara grinda igenom det, men det verkar aldrig ta slut. Hade en eller två Bvb situationer där jag har högt PP, o FI givet har högre. Visst, sånt händer, men hur kan det hända så ofta? Det är mer en regel just nu än ett undantag. Det som gör det hela värre är att när jag väl är på rätt sida, dvs, har AA mot lägre, ja då drar dom ju ut:-( Sjuk situation just nu, vet inte riktigt hur jag ska ta mig ur den, förutom att helt enkelt grinda på. Men det verkar lixom aldrig ta slut. Slutade passet 4 ink ner. Var aldrig ens nära att plussa. Pendlade mellan 2-5 ink back under hela passet i princip. Har tänkt köra ett par timmar ikv också. Får hoppas det går bättre då. Sry för wajn, men db är ju ändå till för att skriva av sig, och tyvärr är det såhär jag känner mig just nu. 2$k under EV hittills denna månad, börjar närma sig samma EV som förra månaden. fyfan Myt4z, lider verkligen med dig. Hoppas du orkar kriga dig igenom det här, är nog många som hade gett upp för längesen, men det är väl det som skiljer... Citera
KallOödmjukDiva Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Puni e inte pa Malta. Han kom inte ner med oss och jag har letat hela dagen pa Malta utan att hitta honom. Citera
Chillarn7 Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Puni e inte pa Malta. Han kom inte ner med oss och jag har letat hela dagen pa Malta utan att hitta honom. Menade Kreta obv Citera
sTARVIN89 Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Fi är fisk, andra gången detta händer nu när vi är djupa och jag möter fisk. Ska fan folda QQ pre nästa gång... Ongame Network $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 236705 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter UTG: $615.00 MP: $199.85 Hero (CO): $513.05 BTN: $53.50 SB: $374.70 BB: $83.30 Pre Flop: ($3.00) Hero is CO with Q Q UTG raises to $6, MP calls $6, Hero raises to $27, 3 folds, UTG raises to $74, 1 fold, Hero calls $47 Flop: ($157.00) 4 2 8 (2 players) UTG bets $118.00, Hero calls $118 Turn: ($393.00) 2 (2 players) UTG bets $393.00, Hero calls $321.05 all in River: ($1035.10) 6 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $1035.10 UTG shows K K Hero shows Q Q UTG wins $71.95 (Rake: $3.10) Sen denna är ju rolig, ongame laggar för mig när jag kör 6bord men man överlever fast ibland kan det vara störande. Tänkte 4beta JJ pre här men blev missclick på syn Ongame Network $200.00 No Limit Hold'em - 6 players - View hand 236703 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter BTN: $262.50 SB: $241.70 BB: $200.00 UTG: $21.40 Hero (MP): $199.00 CO: $129.25 Pre Flop: ($3.00) Hero is MP with J J UTG calls $2, Hero raises to $8, 1 fold, BTN raises to $24, 3 folds, Hero calls $16 Flop: ($53.00) 7 4 K (2 players) Hero checks, BTN bets $32.00, Hero calls $32 Turn: ($117.00) K (2 players) Hero checks, BTN checks River: ($117.00) A (2 players) Hero checks, BTN bets $62.00, Hero raises to $143, BTN calls $81 Final Pot: $403.00 BTN shows A 9 Hero shows J J (Rake: $3.00) Han är regular, kritiserade hans syn i chatten och frågade va fan han håller på med, "its obvious u have JJ". Haha, slutar trots detta ca 800$ upp och fick in 1700 händer ungefär. Bara köra på i guess... Citera
upandcoming Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 var avsikten att klickraisa bort ett A på river? river är självklar checksyn imo. Citera
sTARVIN89 Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Ja tycker hans syn är katastrofal. Checksyn på river med JJ tycker jag också är riktigt dåligt antingen fold eller push. Om han nu bluffar viker han ju mot en allinraise, han ska vika ett svagt ess dessutom om han hade AQ är hans syn ok men A9o? Citera
pastan Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Om han nu bluffar viker han ju mot en allinraise Samtidigt slår din JJ alla hans bluffar. Du får syn av alla kungar och A.. det enda som du får att folda är QQ. min åsikt Citera
Danka Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Samtidigt slår din JJ alla hans bluffar. Du får syn av alla kungar och A.. det enda som du får att folda är QQ. min åsikt Håller med och han bör inte heller vb QQ på river. Citera
CarlDenStore Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Ja tycker hans syn är katastrofal. Checksyn på river med JJ tycker jag också är riktigt dåligt antingen fold eller push. Om han nu bluffar viker han ju mot en allinraise, han ska vika ett svagt ess dessutom om han hade AQ är hans syn ok men A9o? Varför skulle hans syn med AQ vara "ok" och inte A9 ? Du checkraisar knappast med AT,AJ och om han tror att AQ står mot din c/r så står ju även A9 mot din c/r. Sen kan man diskutera om en syn med Ax är motiverad men kickern på FIs ess spelar ingen roll i det här fallet. Här handlar det bara om du har luft eller inte. Citera
DrClemetnz Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Ditt riverspel är tyvärr iskallt. Behöver väl knappast diskuteras. Citera
KallOödmjukDiva Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Hur långt upp i CDS röv sa du att du va? Citera
sTARVIN89 Postad 17 Augusti , 2009 Rapport Postad 17 Augusti , 2009 Ah antar att det kanske va lite kallt då, satte honom på Ax såklart och hoppades han viker. Tycker fortfarande checksyn är kallt checkfoldar nog hellre, beror väl såklart på fi också. Skulle spela exakt samma linje om jag hade floppat set/hade en kung så tycker inte mitt spel är jättekallt heller. Visst han får väl ha cred för en bra syn... Det jag menar med AQ och A9 är att jag skulle kunna göra om en Ax hand till en bluff/value och chansen är ju större att jag synar med ATs/AJs/AQo/AQs pre ur position än t.ex. A2s då jag hellre skulle 4betat eller foldat den handen. AQ blockar ju allt utom set+kung, sen visst även en syn med AQ är rätt kylig i mina ögon. Ganska lös reg så min push är nog rätt kall ändå, en tightare reg viker nog. Lite frustration över missclicken preflop och visste exakt vilken typ av hand han satt på, trodde bara inte han synar. Fast klart skulle väl ha valuebettat om jag hade Ax, så enda jag skulle spela såhär är nöt/bluff får väl helt enkelt ge upp . Citera
Recommended Posts