Gå till innehåll

nabbes VM =)


mrface

Recommended Posts

  • Svars 460
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressant disskussion det här :-)

 

Jag må vara lite trångsynt men borde inte cannabis vara lagligt om det var helt ofarligt? Eller är det bara den gamla traditionen som gör att det är olagligt? Fast även om det traditionellt anses olagligt, borde väl det ha ändrats om det nu var så ofarligt som alla rökande människor säger? Alltså jag vet inte. Jag vet bara vad lagen säger, och oftast är lagen något vettigt att luta sig emot. (observera oftast, inte alltid)

 

Kan bero på att alla jag träffat på som röker är pundiga muppar, Typ ingen vettig normalbegåvad person jag känner eller nästan känner röker braj eller motsvarande.

 

Så det är ju utifrån detta, liksom gissningsvis resten av sveriges befolkning drar slutsatsen att det borde förbli olagligt.

 

Hade alkohol kommit till sverige idag hade det med varit förbjudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bero på att alla jag träffat på som röker är pundiga muppar, Typ ingen vettig normalbegåvad person jag känner eller nästan känner röker braj eller motsvarande.

Underligt att jag har samma observationer..inget emot drogen i sig, men jag känner faktiskt inte till EN enda person som röker på (och jag känner några stycken) som

1. Jag skulle anställa på mitt företag.

2. Har något vettigt för sig vardagar och röker på helger.

3. Har ambitioner förutom att kolla på någon blazearfilm och röka ganja.

4. Är diskret med sitt rökande.

 

Ang 4an så verkar det som att alla som röker på förvandlas till hippies som PROMPT måste propagera för att drogen är ofarlig etc etc. Ingen jag känner har distans till sitt rökande. Folk väljer hellre att bli socialt missanpassade genom sina hetsiga diskussioner än att bara skita i vad folk säger och röka om man känner för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt att jag har samma observationer..inget emot drogen i sig, men jag känner faktiskt inte till EN enda person som röker på (och jag känner några stycken) som

1. Jag skulle anställa på mitt företag.

2. Har något vettigt för sig vardagar och röker på helger.

3. Har ambitioner förutom att kolla på någon blazearfilm och röka ganja.

4. Är diskret med sitt rökande.

 

Ang 4an så verkar det som att alla som röker på förvandlas till hippies som PROMPT måste propagera för att drogen är ofarlig etc etc. Ingen jag känner har distans till sitt rökande. Folk väljer hellre att bli socialt missanpassade genom sina hetsiga diskussioner än att bara skita i vad folk säger och röka om man känner för det.

 

du ser en

du ser inte en

 

/deep

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte sjukt att alkohol nu är lagligt jämför med cannabis heller, som nån skrev skulle alkohol givetvis inte vara lagligt om det kommit idag. Sen går ju alkohol att dricka utan berusningssyfte, "för smaken" eller något vilket säkert alla alkoholpositiva framhäver vilket är svårare för oss gräsliberala att göra.

 

Dock tycker jag det är sjukt hur cigaretter, cigarrer och snus kan vara lagligt då cannabis inte är det. Ännu sjukare är personer som brukar dessa vilket jag tror jag hört att miketime gör, men så starkt ska ta avstånd från andra lätta droger.

 

Allt pirogen säger är för övrigt jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussionen ifall det bör vara lagligt eller inte så tycker jag inte argumentet att "det borde vara lagligt för alkohol är det" är nå bra, det tyder mer på att alkohol bör vara olagligt. Skulle ju vara katastrof imo men om man tittar på hur det påverkar samhället och vad som händer när man missbrukar det så kanske det vore bäst.

 

Sen skulle jag vilja påpeka att en stor nackdel med att ha cannabis olagligt är att det kostar massa pengar att betala polisen för att jaga de som säljer och brukar cannabis. Samt att en i vanliga fall icke kriminell person genast räknas som kriminell bara av att röka.

 

Intressant disskussion det här :-)

 

Jag må vara lite trångsynt men borde inte cannabis vara lagligt om det var helt ofarligt? Eller är det bara den gamla traditionen som gör att det är olagligt? Fast även om det traditionellt anses olagligt, borde väl det ha ändrats om det nu var så ofarligt som alla rökande människor säger? Alltså jag vet inte. Jag vet bara vad lagen säger, och oftast är lagen något vettigt att luta sig emot. (observera oftast, inte alltid)

 

Kan bero på att alla jag träffat på som röker är pundiga muppar, Typ ingen vettig normalbegåvad person jag känner eller nästan känner röker braj eller motsvarande.

 

Så det är ju utifrån detta, liksom gissningsvis resten av sveriges befolkning drar slutsatsen att det borde förbli olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du mår fan inte bra.

 

Du är dålig på att disskutera. Kom med ett argument istället för att dissa allt jag skriver. Jag säger inte att jag har rätt. Jag säger bara vad jag tycker

 

:h: Bossbaver!

 

right back at ya! :P

 

Hade alkohol kommit till sverige idag hade det med varit förbjudet.

 

Ja men det är lite det jag är ute efter... ÄR det anledningen till varför cannabis är olagligt idag? För att det är just idag? Fast å andra sidan kom det väl inte till sverige idag iofs :roll: Det var väl ett tag sedan ;) Nej men skämt åt sido... Vilket år skulle det ha kommit senast för att ha blivit lagligt?

 

jag känner faktiskt inte till EN enda person som röker på (och jag känner några stycken) som

1. Jag skulle anställa på mitt företag.

2. Har något vettigt för sig vardagar och röker på helger.

3. Har ambitioner förutom att kolla på någon blazearfilm och röka ganja.

4. Är diskret med sitt rökande.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ ingen vettig normalbegåvad person jag känner eller nästan känner röker braj eller motsvarande.

Kan ju iofs bero på att du och den delen av dina vänner som inte röker gräs också är ickevettiga och ej normalbegåvade :-P

 

+1

Skulle hellre anställa ett socialt freak med högt iq som röker gräs dagligen än någon som strugglat med microstakes i 5 år utan att någonsin komma över gränsen för strax över BE-spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle hellre anställa ett socialt freak med högt iq som röker gräs dagligen än någon som strugglat med microstakes i 5 år utan att någonsin komma över gränsen för strax över BE-spel.

 

Men lol

 

edit

lycka till med firman

 

fakeedit

slutsats: alla pokerproffs tycker det ska vara lagligt med cannabis, och alla med verklighetsanknytning (läs lever svenssonliv) tycker det är bra att det är förbjudet.

 

Är jag rätt ute? Jag förstår dock fortfarande inte varför det ska var lagligt? Vad är argumenet? (FÖRUTOM att det skulle vara lagligt om det inte var "idag") ? Jag frågar inte för att vara dryg utan för att jag faktiskt undrar, och för att jag ger er chansen att övertyga mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju iofs bero på att du och den delen av dina vänner som inte röker gräs också är ickevettiga och ej normalbegåvade :-P

 

 

Skulle hellre anställa ett socialt freak med högt iq som röker gräs dagligen än någon som strugglat med microstakes i 5 år utan att någonsin komma över gränsen för strax över BE-spel.

Men liksom redan här blir det personpåhopp.. och observera då att bossbaver knappt har visat en negativ inställning utan bara rätt så objektiva frågeställningar. Jag personligen tycker fortfarande att vilken drog man väljer att berusa sig med är upp till var och en.

Skulle någon av mina mer "ambitiösa" vänner visa sig röka cannabis till helgen istället för att dricka öl skulle han inte sjunka i mina ögon. Problemet är bara att det verkar vara ganska ovanligt. Observera också att detta INTE är ett påhopp på er här som väljer att röka på, jag känner inte er och vet inget om erat liv så därför dömer jag ingen. Det är bara mina personliga erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men liksom redan här blir det personpåhopp.. och observera då att bossbaver knappt har visat en negativ inställning utan bara rätt så objektiva frågeställningar. Jag personligen tycker fortfarande att vilken drog man väljer att berusa sig med är upp till var och en.

Skulle någon av mina mer "ambitiösa" vänner visa sig röka cannabis till helgen istället för att dricka öl skulle han inte sjunka i mina ögon. Problemet är bara att det verkar vara ganska ovanligt. Observera också att detta INTE är ett påhopp på er här som väljer att röka på, jag känner inte er och vet inget om erat liv så därför dömer jag ingen. Det är bara mina personliga erfarenheter.

 

bra sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle hellre anställa ett socialt freak med högt iq som röker gräs dagligen än någon som strugglat med microstakes i 5 år utan att någonsin komma över gränsen för strax över BE-spel.

 

Sen finns det ju tro det eller ej folk med hög iq som inte röker på också. Känns lite naivt att tro att sociala freaks som röker på kan göra ett bra arbete i en grupp också imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant disskussion det här :-)

 

Jag må vara lite trångsynt men borde inte cannabis vara lagligt om det var helt ofarligt? Eller är det bara den gamla traditionen som gör att det är olagligt? Fast även om det traditionellt anses olagligt, borde väl det ha ändrats om det nu var så ofarligt som alla rökande människor säger? Alltså jag vet inte. Jag vet bara vad lagen säger, och oftast är lagen något vettigt att luta sig emot. (observera oftast, inte alltid)

 

Kan bero på att alla jag träffat på som röker är pundiga muppar, Typ ingen vettig normalbegåvad person jag känner eller nästan känner röker braj eller motsvarande.

 

Så det är ju utifrån detta, liksom gissningsvis resten av sveriges befolkning drar slutsatsen att det borde förbli olagligt.

 

Det började i USA med rasistiska argument och helt utan någon oberoende forskning att luta sig på. När förbudet togs upp på FN-konventionen (år 61?) så var det inte så svårt, eftersom ingen rökte cannabis då. Det var bara Indien som röstade emot, där man rökt i tusentals år.

 

Cannabis är inte ofarligt, men betydligt hälsosammare än t.ex. alkohol. Men ska verkligen allt som inte är hälsosamt förbjudas? Man skadar bara en person när man röker cannabis, och det är en själv. Hade du röstat ja om det var en folkomröstning på att alla måste äta nyttigt och träna regelbundet? Eller förbud på de sporter med flest skador i?

 

Förbudet är fruktansvärt dumt. Den gör betydligt mer skada än nytta. Om jag skulle tycka att mitt cannabisbruk började gå över till missbruk och jag går till socialen för att få hjälp för det så kopplas polisen direkt in och jag kan torska mitt kreditkort, jobb och lägenhet.

 

Istället för att ge pengarna till maffian så skulle staten kunna ta över den här marknaden. Ingen av oss som brukar cannabis vill stödja den organiserade brottsligheten, men det "tvingas" vi göra (om man inte odlar själv, eller känner någon som gör det). Folk har länge velat testa knark och det kommer alltid att finnas en skara människor som kommer att göra det. Så varför tvinga dom att söka sig till kriminella? Det är en marknad som bör regleras av staten. Eller tror du att det finns några åldergränser när man går ner till Rashan på hörnet och vill köpa en femma hasch?

 

Finns så fruktansvärt många argument för att slopa den där jävla lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen finns det ju tro det eller ej folk med hög iq som inte röker på också.

 

Klart det finns, men tror ändå hög iq är väldigt högrepresenterade bland gräsrökare som sköter det på ett snyggt sätt. Såklart även folk med väldigt låg iq som ingår i där också men tror dessa två grupper dominerar ganska stort.

 

Känns lite naivt att tro att sociala freaks som röker på kan göra ett bra arbete i en grupp också imo.

 

Att sociala freaks inte gör det bra i grupp har väl inget med om dom röker på eller inte att göra, utan så är det ju anyway. Att röka på har väl knappast något överhuvudtaget med att göra hur man sköter sig i grupp. Vet att det är dåliga exempel men Mona Sahlin och Obama har ju båda rökt på och visar ändå att de är/har varit gräsliberala och de klarar ju sig uppenbarligen ganska bra i grupper. Rätt mycket säker på att många andra högt uppsatta personer brukar eller har brukat droger även om de såklart är mer noggranna med att hålla det hemligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det finns, men tror ändå hög iq är väldigt högrepresenterade bland gräsrökare som sköter det på ett snyggt sätt. Såklart även folk med väldigt låg iq som ingår i där också men tror dessa två grupper dominerar ganska stort.

 

 

 

Att sociala freaks inte gör det bra i grupp har väl inget med om dom röker på eller inte att göra, utan så är det ju anyway. Att röka på har väl knappast något överhuvudtaget med att göra hur man sköter sig i grupp. Vet att det är dåliga exempel men Mona Sahlin och Obama har ju båda rökt på och visar ändå att de är/har varit gräsliberala och de klarar ju sig uppenbarligen ganska bra i grupper. Rätt mycket säker på att många andra högt uppsatta personer brukar eller har brukat droger även om de såklart är mer noggranna med att hålla det hemligt.

 

Han citerade emilio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev bara tiltad på att ni slängde ur er att alla ni känner som röker gräs är idioter när det inte har en jävla betydelse mtp hur stor varians det är i era små umgängeskretsar

 

edit: riktigt bra skrivet pirogen. rätt kul det med åldersgränser hehe, när jag var i usa nyligen så var jag för ung för att köpa 44 smirnoff ice på CDS vis på affären men bara genom att gå ut utanför hotellet på dagtid så blev jag erbjuden crack, kokain, morfin och fan vet allt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att sociala freaks inte gör det bra i grupp har väl inget med om dom röker på eller inte att göra, utan så är det ju anyway. Att röka på har väl knappast något överhuvudtaget med att göra hur man sköter sig i grupp. Vet att det är dåliga exempel men Mona Sahlin och Obama har ju båda rökt på och visar ändå att de är/har varit gräsliberala och de klarar ju sig uppenbarligen ganska bra i grupper. Rätt mycket säker på att många andra högt uppsatta personer brukar eller har brukat droger även om de såklart är mer noggranna med att hålla det hemligt.

 

Som sagt läs citatet.

 

Förstår att det var förhastat sagt och klart att det finns smarta som röker på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju iofs bero på att du och den delen av dina vänner som inte röker gräs också är ickevettiga och ej normalbegåvade :-Pl.

 

Vad menar du med det? Tror du att det är så eller försöker du bara vara rolig på min bekostad och stiga ett hack i coolskalan här på PF?

 

Inga av mina vänner, som har varit mina vänner en längre tid, och som jag umgås frekvent med röker idag. Däremot många semivänner, fd. vänner, vänners vänner och vänner som jag träffar bara ibland röker eller har rökt. Anledningen till varför de inte placerar sig i mitt "vänner-fack" är inte pga att de röker, utan för att de är den kategorin osäkra människor som JAG VALT att inte umgås med pga störda värderingar i stort. Däremot säger jag inte att alla som röker är så, men så gott som alla jag stött på...

 

Det blir ju liksom min verklighet, och jag ger ju er chans på chans att övertyga mig om att jag har fel i min generalisering... Dessvärre blir jag nästan bara mer och mer övertygad om att min verklighet ligger ganska nära verkligheten.

 

edit

men ingen regel utan undantag. Finns ju ett par som faktiskt har en egen åsikt utöver vissa andras: öhh ja ba liksom röker ba, öhh för att typ det är coolt och hardcore o typ liksom skönt o rebelliskt liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Istället för att ge pengarna till maffian så skulle staten kunna ta över den här marknaden. Ingen av oss som brukar cannabis vill stödja den organiserade brottsligheten, men det "tvingas" vi göra (om man inte odlar själv, eller känner någon som gör det).

 

Det där är ganska intressant. Hur resonerade ni som anser att det är okej att stödja organiserad brottslighet för att få en kick? Har ni faktiskt lyckats övertyga er själva om att ni gör det av någon flummig ideologisk anledning eller anser ni helt enkelt att det är "värt det"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

imho hakar vissa upp sig på ordet och idén om intelligens alldeles för mycket. Jag tror att de beslut vi tar beror till större del på hur omgivningen och vår uppväxt påverkar oss.

 

Ganska ogenomtänkt påstående men wth.

 

Speciellt när man är ung (sa gubben...) vill man så gärna ha allt i fack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, antar att du menade mig nu ulaf. men när jag skriver sådär i en mening så är det ju inte så jag tänker rakt av. generalisering sas. kan inte ens få fram nu vad jag menar hehehehehehehe suger på att skriva :(

 

 

EDIT: När jag tänker tänker jag ofta på 30 variabler, relaterade till varandra på olika sätt i olika levels. När jag sen ska förklara muntligt eller skriftligt vad jag menade så kanske jag nämner två variabler utan att relatera dom till någon anna variabel. Hehe.

 

EDIT2: var fan tog nabbes och min db vägen, den här blev en grästråd och min en jeanstråd :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...