Gå till innehåll

Hur överleva på Poker?


Dahlberg

Recommended Posts

Var det ett skämt eller?

 

Spela suited connectors och försök dra ut dina motståndare på 0.5/1$ nivån... Du kommer definitivt grina dig till söms om du spelar så en hel dag.... Det är skillnad att blåsa det på NL och höga nivåer än att spela det när du VET att alla synar ner dig till the bitter end...

 

Har du inte bästa handen på rivern så blir du ju uppäten... Så att satsa hårt på dom få gångerna du sätter Stege/Tvåpar/Triss/Färg när du börjar på SC är väl inte nån magisk formel direkt...om du inte vill rensa rabbatter åt kommunen från midsommar och framåt...

 

Alltså, dom gångerna du sätter dom ifrågasätter jag ju inte, men blir det en vana att spela med SC så.... Det var det jag menade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 75
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tar studenten nu till sommaren och tänkte ta ett sabbatsår och spela en hel del poker. Jag tycker cashtable är det givna valet, jag lirar både sngs och cashtable. Sng tar mycket längre tid(per ev vinst) och är mer tur samt raken är otroligt stor tom på $50 tours.

 

FL eller NL är ju helt upp till dig, de flesta jag känner som plussar bra lirar dock FL och MTTs.

 

Viktigaste rådet för MTTs är att alltid sikta top 3, spelar ingen roll om man åker 21 när top 20 är itm för 20:e platsen ger ändå ingen vinst som påverkar rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kan lova att jag drar in rätt stora pengar på mina suited connectors på 0.5/1.

 

Dock så spelar jag de inte som draghänder. Jag leder händerna med de.

Jag höjer faktiskt hellre med 67s än med AQ t.ex...

 

Dock så ska man nog itne spela de om man är nybörjare som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kostar mer än det ger tillbaka... Har du 2-3 som synar hela vägen (och det har du) Så Bettar du bort vinsten som det ger när du träffar..för du kommer oftare bli utdragen med låga kort än med höga...

 

En viktigt sak oxå....jag snackade inte alls NL utan Fixed där du inte kan köpa ut dom andra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kostar mer än det ger tillbaka... Har du 2-3 som synar hela vägen (och det har du) Så Bettar du bort vinsten som det ger när du träffar..för du kommer oftare bli utdragen med låga kort än med höga...

 

En viktigt sak oxå....jag snackade inte alls NL utan Fixed där du inte kan köpa ut dom andra...

 

Är det någon här i tråden som påstått att 65s mot få motståndare i fixed är bra? Nej, men i NL är dom det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

65s på knappen på Party 3/6 och 5/10 fixed full ring visar en solid vinst för mig. (0.15BB/hand, iofs bara från min senaste databas om 48000 händer. Så så enormt många suited connectors på knappen har det ju inte blivit. En 25-40 av varje.)

 

Har tre pers limpat är det bara att limpa med i den glada förvissningen att det är +EV. Iofs mycket mindre +EV i limit än i no limit, men alla bäckar små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan for laga syited connectors i NL

 

Jag skulle aldrig spela en hand som 78s pa knappen. ALDRIG, speciellt inte om alla framfor mig limpat in...

 

man kan ju missa...

Då om någon gång är det väl bra att lira en sådan hand, eller snackar jag goja?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

COOLPOKER:

Gå in på www.dictionary.com och sök på 'lose' respektive 'loose'.

Jag tänker inte göra det åt dig :P

 

Det där kan minsann inte sägas nog många gånger.

 

Jag antar att du fattar vad det betyder ändå utan att leka språkdoktor i sandlådan...!! if you don't try, then you lose..= vad betyder det på svenska? Vet du det eller kan du bara ett av orden eftersom du förlorat så mycket eller spelar du hela vägen till rivern? Alla dagar i veckan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay jag skrev snabbt som bara faan och plötsligt blev det loose istället för lose som i att förlora. Det går inte att ändra i efterhand som du vet. Mr perfect....

 

Visst finns chansen för stavfel där, men då du använde 'loose' istället för 'lose' två gånger tvivlar jag.

Och jo, det går att ändra i efterhand.

 

Tack för komplimangen. :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay jag skrev snabbt som bara faan och plötsligt blev det loose istället för lose som i att förlora. Det går inte att ändra i efterhand som du vet. Mr perfect....

 

Visst finns chansen för stavfel där, men då du använde 'loose' istället för 'lose' två gånger tvivlar jag.

Och jo, det går att ändra i efterhand.

 

Tack för komplimangen. :twisted:

 

Jag skrev snabbt 2 ggr so what!! Tangentbordet skiter sig vid viss bokstäver och det ser jag inte som något ovanligt. Jag skriver fel av mistag hela tiden eftersom jag är grymt snabb på tangenterna.

 

Vad jag ville med mitt inlägg var att ge Dahlberg goda råd, så om du inte misstycker så får du gärna lämna goda eller dåliga råd, mej spelar det mindre roll. Jag hoppas bara att något av det jag sa hjälper på vägen. Vet du något som kan hjälpa så får du gärna skriva, det var det tråden handlade om!!! "Basta"!!! Comprende?

 

Go for it Dahlberg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...