affe2000 Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 Om vi stänger trådar där folk ifrågasätter Roffes avstängning kör vi precis den censur han felaktigt brukar hävda att vi håller på med. Börjar det diskuteras om Roffe stänger jag tråden, då håller jag med. Men här handlar det faktiskt om avstängningen, en för forumet relevant diskussion. ---- Aeis: Det vore inte någon lukrativ verksamhet för oss att driva forumet på det sättet. Slaktis inlägg var väl på gränsen där va? Han förklarar varför det kan vara dåligt för forumet att tillåta roffe genom att beskriva hur han uppfattar roffe. Det är väl både om avstängningen och om roffe? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 Ja. Hade det varit i en nystartad tråd hade jag stängt den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 Slaktis inlägg var väl på gränsen där va? Han förklarar varför det kan vara dåligt för forumet att tillåta roffe genom att beskriva hur han uppfattar roffe. Det är väl både om avstängningen och om roffe? Men blir du inte lite nyfiken på vad jag egentligen tycker om dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 Men blir du inte lite nyfiken på vad jag egentligen tycker om dig? Jo. Vad det nu har med någonting att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kakmonstret Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 när släpps dayfly på igen? Han var så härligt rebellisk! Om vi ska ha ett praktmongo tillbaka röstar jag på Dayfly. Han är visserligen inte så smart som han själv tror. Men han är åtminstone tillräckligt begåvad för att reta gallfeber på folk med en viss ihärdig finess. Minuspoäng för rasistgrejen dock. Dayfly tar två veckors semester för trams och påhopp. Släpp på dayfly nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 Ok, två veckor efter 2012-12-09 alltså? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kakmonstret Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 Du kan få banna mig 1 vecka pga idioti om du släpper på dayfly. 2011 bör det stå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 22 Februari , 2012 Rapport Share Postad 22 Februari , 2012 Han uppvisar bristande sunt förnuft, pedantiskt regeltänkande och uttalad envishet. Detta i sig vore helt i sin ordning eftersom det överensstämmer med ungefär alla andra forumiter. Problemet är ju att han dessutom alltid går till personangrepp och ytterligheter så fort någon kommenterar det han skriver. Vi kan spekulera i om det beror på mindervärdighetskomplex osv, men klart är att vissa forumiter inte riktigt klarar av att debattera med detta praktmongo. Det blir alltså oskön stämning, folk känner sig irriterade och moderatorerna måste dela ut massa varningar och bannar till folk som upphetsat krigar i den urspårade tråden. Vissa går runt sina bannar och eskalerar konflikten, ddosar forumet och bestämmer sig för att lägga krokben för ägarna, andra väljer att helt enkelt byta forum. Själva arbetet med att städa upp trådarna och att banna massa användare i kölvattnet av praktmongots framfart kostar visserligen pengar (åtminstone för devve och Erik som verkar vara de enda som inte är dumma nog att moderera gratis). MEN; Den stora kostnaden är de varningar och bannar som delas ut till annars produktiva medlemmar och den badwilll som uppstår mellan användarna och moderatorerna. Den extra aktivitet som skapas av praktmongots framfart uppväger inte de negativa kostnaderna. Simpel matematik. Om vi ska ha ett praktmongo tillbaka röstar jag på Dayfly. Han är visserligen inte så smart som han själv tror. Men han är åtminstone tillräckligt begåvad för att reta gallfeber på folk med en viss ihärdig finess. Minuspoäng för rasistgrejen dock. I jämförelse är Lapproffe bara ett trött gammalt praktmongo. En trögtänkt kvarleva från en svunnen tid, dömd att upprepa sig i evighet. Det är en stor dag när man får sin första dumförklaring av Slaktis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts