Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

tyty :-)

Puni: Givetvis ska vi leka grindstuga, tänkte bara madgrinda över månaden på grönt först.

Mrj: Ta det som att jag ser upp till dig!

Fick till slut in 3400 händer för kvällen. Det började barkback som vanligt, men efter en snabbpaus med kaffe hos en kompis var vändningen ett faktum. Jag misstänker att James Blunt + vanilj-ljuset jag tände kan ha hjälpt till, så det blir samma setup imorgon. Trött som attan nu, men runt $1400 bucks lär det ha blivit. Första plusdagen för månaden är ett faktum!

Här är en hand från ett par dagar sedan. Pre och flop är inget jag behöver synpunkter på egentligen. Tankar i övrigt? Observera att vi spelar mot ongames största ärketurare genom tiderna.

Table: Karachi [2500991] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $5/$10, Real money)

User: -Boats&Hoes-

Button: seat 8

Players in round: 4

Seat 3: cythere06 ($816.50)

Seat 4: -Boats&Hoes- ($995)

Seat 5: WeekendWars ($1050)

Seat 8: -Basshunter- ($1015)

cythere06 posts small blind ($5)

-Boats&Hoes- posts big blind ($10)

---

Dealing pocket cards

Dealing to -Boats&Hoes-: [Qc, Kc]

WeekendWars folds

-Basshunter- raises $25 to $25

cythere06 folds

-Boats&Hoes- calls $15

--- Dealing flop [Qd, 2h, 6s]

-Boats&Hoes- checks

-Basshunter- bets $40

-Boats&Hoes- calls $40

--- Dealing turn [4d]

-Boats&Hoes- checks

-Basshunter- bets $100

-Boats&Hoes- calls $100

--- Dealing river [Ks]

-Boats&Hoes- checks

-Basshunter- bets $300

-Boats&Hoes- raises $830 to $830 [all in]

And this? Suger att få munspyfolda så starka händer, men jag satt mest som en fågelholk på river. Timade till slut ur och slapp tänka mer på det.

Table: Khaosiung [2637821] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $5/$10, Real money)

Button: seat 1

Players in round: 5

Seat 3: -Boats&Hoes- ($1833)

Seat 4: martyyy1 ($1000)

Seat 9: LukasReite ($933.30)

Seat 10: xMaRIoAAx ($1015)

Seat 1: 3eRoN ($195)

-Boats&Hoes- posts small blind ($5)

martyyy1 posts big blind ($10)

---

Dealing pocket cards

Dealing to -Boats&Hoes-: [Ah, Ac]

LukasReite folds

xMaRIoAAx folds

3eRoN folds

-Boats&Hoes- raises $30 to $35

martyyy1 calls $25

--- Dealing flop [3h, 9c, Jc]

-Boats&Hoes- bets $55

martyyy1 calls $55

--- Dealing turn [2h]

-Boats&Hoes- bets $135

martyyy1 calls $135

--- Dealing river [Qh]

-Boats&Hoes- checks

martyyy1 bets $300

-Boats&Hoes- folds

Postad

Pang pang! Pang pang!

Ännu en gång har vanilj-ljuset gjort succé. Klev upp relativt utvilad efter 8h sömn. På med burken, i med en kopp kaffe, borsta gaddarna och sen upp med klienten. Supervärde överallt en lördagsmorgon, sweet!

400 händer senare är jag $6.8k rikare. Det var säkert över en månad sen jag hade en plusdag över 5 bi, så det här satt verkligen djupt inne. Fyyyyfan vilken trevlig känsla att radda hem två första flipsen och sen fortsätta springa bra. Vad har hänt? Är det här vändningen? Fan vet jag, men det känns riktigt bra bra. Bara stuck $12k för månaden nu också. Hoppet lever!

Nu är det rygg, biceps och mage på gymmet som väntar. Ikväll kanske jag unnar mig en ledig dag och kör old-school xboxkväll här. Att tappa det här plusset skulle sarga mitt redan skadade självförtroende, så det kanske är bättre att helt enkelt leka resultatorienterad och hålla mig borta från borden :shock:

Postad

Var lat och höll mig borta från borden igår. Riktigt skönt att bara ta det lugnt och inte lägga en tanke på pokern. Xboxkvällen blev guldkul, och det var verkligen grymt att träffa lite gamla vänner. Idag är det tennis och grind på schemat. Givet att börja med tennisen i det här underbara vädret.

gl luppster!

snyggt att det verkar ta sig :)

håll dig borta från at flippa mot mig bara ;)

tyty! Klart jag gör, jag är ju inte dum i hela huvudet :rolleyes:

Hålla dig borta från borden låter som en bra ide. :-)

Hörrudu bettan, nu får du allt kamma dig!

Btw, är ditt ongamenick en anspelning på Donnie Darko? I så fall får du kanske vara min vän :oops:

Postad
GL Luppen! :-)

Skönt att det verkar vända lite nu.

Jag vill lägga in en liten sak här. Pratade med Herr Luppsson över telefon då han givetvis satt och grindade samtidigt. Öppnade först med en förlorad flip, kort därefter hojtar han till att han missklicka sig allin med KT, som han flippa med :S. OCH obv vann.

Kort därefter haglade händer som stod och vunna flippar. Skrämmande att man kan whina så mkt med så pass mkt tur. Bara att hoppas att han inte grindar med pussel eller colaburkar runt sig i sin "runbad" iaf, det vet vi alla hur det slutar ^^

Postad

Tack detsamma mina kära vänner!

Har inte orkat komma med en update då jag har varit ganska upptagen de senaste dagarna. I förrgår hittade jag i alla fall $1400 över 500 händer, och fick avsluta efter det då det kom upp något viktigare. Igår blev det $2750 över 3k händer, men eftersom ongame kvaddade ihop på slutet kan jag inte riktigt verifiera det. Fick två "this table has been closed" och sen tvärstannade resten av nätverket någon minut efter. Pengarna lär ju vara frysta ett par dagar nu, men man får väl allt som alltid tillbaka hela summan? Var inne och läste i ongame-regtråden på 2p2 och blev lite orolig igår.

Förutom plussen rullar även livet på ganska fint. För någon vecka sedan bröt jag med tjejen jag träffade (ej flickvän, mer åt vänner med förmåner) och var semiförstörd över det, men det verkar som att vi har sytt ihop det igen. Uppskattar att ett stadigt flöde sex i alla fall dubblar min winrate. Happy times!

Igår var jag även inne på Sesam City och skulle testa mig. Iom att jag orkade gå ned och få skäll av tanten på min ungdomsmottagning tänkte jag att jag skulle ta och testa vuxenalternativet. Lite som en jämförelse sådär, så att man kanske inte missar ett överlägset alternativ. Sagt och gjort, åkte in till stället på Sveavägen, tog mig en lapp och började med boken jag hade tänkt läsa ut i evigheter. Efter en sisådär 80 minuter var det min tur, och jag skuttade hoppfullt fram till disken likt en 14-årig flicka som ska få ta av tandställningen. De leggade mig, ställde lite frågor och gav mig sedan en ungefärlig tid då jag kunde vara tillbaka. "Vänta nu.. vara tillbaka?" "Ja, det här bara vara inskrivningen, du kommer få träffa doktorn om ungefär två timmar. Men du kan ju gå ned på stan en sväng, bara du ser till att vara tillbaka strax efter fyra"

Sagt och gjort, in på Sleven för en stor kaffe. Ungefär två timmar senare var det min tur att träffa doktorn. Börjar med standardfrågorna kring sexlivet, partners osv. Förklarar att jag skulle vilja testa mig för allt, och det går tydligen alldeles utmärkt. "Lägg dig på britsen på rygg och dra ned byxorna där borta då". Lätt chockad och med en klump i magen lägger jag mig på britsen och inväntar den äldre gubben som är upptagen med att ta på sig plasthandskar. "Vilket jävla prank.." muttrar jag supertyst för mig själv när han står med ryggen mot mig. Såhär behöver man fan inte göra på UM.

Gubben kommer till slut fram till mig, och börjar genast känna och klämma på jag vet inte vad. I början är det mest i ljumskarna och så, men sen arbetar han sig inåt till området bakom pungen, pungkulorna (en för sig obv), strängarna pungkolorna hänger i, skaftet och till slut ollonet. Just på ollonet avslutar han i all fräckhet med att klämma på det. Förklaringen var att han behövde se om jag hade några flytningar elller något i den stilen. Lyckligtvis verkar jag på utsidan ha en frisk penis, så det blev inte så mycket mer pillande efter det. Jag kan tänka mig att många personer skulle ha det värre än mig i en sådan där sits, men det var ändå lite weird att ha en gubbe känna och klämma på ballen i någon minut eller så. För att toppa det hela avslutar han med lite tips på hur jag bör raka mig och några skräckhistorier om folk som har gjort fel. Efter det var det dags att pissa i mugg, och därefter blodprov. Fungerade på ett ungefär som hos UM.

De positiva sidorna med att testa sig på en riktig klinik är att du får provsvaren efter 3-4 dagar istället för UMs 7-10 dagar. Dessutom gav doktorn ett mer seriöst och kunnigt intryck. Nackdelarna var självklart väntetiden jag åkte på, men det kan bero på att de flesta knullar runt extra mycket på sommrarna samtidigt som öppettiderna inte är desamma. Gillar du inte att ha folk som klämmer och känner på dig är det givetvis en nackdel, men samtidigt är det ändå värt något att ha någon utbildad kolla så att man inte har någon snuskig sjukdom.

All in all gillade jag faktiskt Sesam City, och trots att jag bor 3 minuter från en ungdomsmottagning kan jag faktiskt tänka mig att åka in dit igen.

Betyg: 4/5 pissmuggar

Jag vill lägga in en liten sak här. Pratade med Herr Luppsson över telefon då han givetvis satt och grindade samtidigt. Öppnade först med en förlorad flip, kort därefter hojtar han till att han missklicka sig allin med KT, som han flippa med :S. OCH obv vann.

Kort därefter haglade händer som stod och vunna flippar. Skrämmande att man kan whina så mkt med så pass mkt tur. Bara att hoppas att han inte grindar med pussel eller colaburkar runt sig i sin "runbad" iaf, det vet vi alla hur det slutar ^^

Du är verkligen en jävel. Du vet om det va? ;-)

Haha, trodde aldrig ngn skulle klämma d. Tanken var att heta Stupid före, men fick inte plats/ det var upptaget. :-(

Menade obv att du skulle hålla dig undan från borden o låta mig håva ifred.

Oroa dig inte för mig du, jag har inget nät i min håv längre. Svingar hejvilt med metallramen och undrar varför det inte fungerar :roll:

Postad

Explotankar här? Gillar inte spoten, men samtidigt tror jag inte att vi borde orka vika. Har FI på 57/27/11 efter ett för litet sample.

***** History for hand R5-2804779-49 *****

Start hand: Mon Aug 10 18:25:18 GMT+0200 2009

Table: Oran [2804779] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $5/$10, Real money)

Button: seat 1

Players in round: 4

Seat 2: 2nenON1nen ($1588)

Seat 3: -Boats&Hoes- ($1172)

Seat 9: JRPKR ($958.50)

Seat 1: nogood71 ($2350)

2nenON1nen posts small blind ($5)

-Boats&Hoes- posts big blind ($10)

---

Dealing pocket cards

Dealing to -Boats&Hoes-: [Kd, Ah]

JRPKR folds

nogood71 calls $10

2nenON1nen calls $5

-Boats&Hoes- raises $35 to $45

nogood71 calls $35

2nenON1nen folds

--- Dealing flop [Ac, 7c, 2c]

-Boats&Hoes- bets $75

nogood71 raises $265 to $265

-Boats&Hoes- raises $1052 to $1127 [all in]

Postad

Svårt att ge någon input om du inte har så mycket historia med FI men att han limp-synar och sen kör den raisen på flopp då bör man misstänka åtminstone 222, A7, A2 eller en färg. Det enda du kan hoppas på är väl att han har nakna kungen i klöver eller det absolut bästa är om han har ett naket ess utan klöver men det lutar mer åt de föregånga händerna tror jag.

Det är svårt att släppa AK på såna här floppar men av egen erfarenhet tycker jag man alltid är underdogen när korten visas upp i en sån här all in. Hade du haft Kc så hade vi inte ens behövt diskutera handen såklart men totalt naket såhär så känns handen obekväm. Man vill ju tro att han ska ha AQ,AJ,AT men de flesta höjer ju pre med dom händerna.