Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 271
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
PKs kortsnitt var fan ännu sjukare

hahah! hans kortsnitt online ligger ju mil över vad som anses vara standard. Skulle kunna ge en slant för att se hur många % av hans pockerpairs som settar på flop.

m.a.o inget konstigt om han sprang bra även live

Postad
hahah! hans kortsnitt online ligger ju mil över vad som anses vara standard. Skulle kunna ge en slant för att se hur många % av hans pockerpairs som settar på flop.

plus hundra emop

Postad

lol, ge mig en summa så lovar jag att du ska få se en siffra på vad jag ligger på. Skulle iofs kunna tänka mig att ge tillbaka summan för att veta vem du är.

Lycka till på net.

Postad
plus hundra emop

True that.

lol, ge mig en summa så lovar jag att du ska få se en siffra på vad jag ligger på. Skulle iofs kunna tänka mig att ge tillbaka summan för att veta vem du är.

lol, nollsummespel. :(

Lycka till på net.

Ty, U2!

Peace out :h:

edit: glömde ironismilien i första inlägget. Var inte min mening att låta hård och bitter men det förstod du kanske ? (=

Postad
vart bor ni i phuket, vilka stränder hänger ni på , vart krökar man om man vill slippa hororna , finns det nåra softa nattklubbar , tips på utflykter förutom att dra iväg till nån ö,

,wat

Vi bodde lite lugnare på Kamala Beach. Typ en 15-20 min från Patong med tuktuk, vilket passade oss perfekt. Enda stranden vi egentligen var på Laem Singh (stavning?) som är en jävligt liten strand. För två år sen var det lite mer paradisstrand över den, men nu har det börjat komma lite för mycket solstolar. På plus-sidan är att de har 1200 cc vattenscootrar som man kan få röja lite hur man vill med. Nackdelen är att det kan vara svårt att få tuktuk därifrån när man ska hem.

Hororna slipper man generellt inte och de flesta speedboatutflykterna är enligt mig lite överreklamerade. Shooting range (obv med paintball), phuket zoo, phantasea och allt det där är väl standard att se om man inte har varit där tidigare.

Vi började alla kvällar på Margarita Bar (hyffsat liveband som kör rock/punk-klassiker hela kvällen) och det tyckte vi ägde. Hittade ett helt gäng sköna svenskar där som vi umgicks med resten av veckan. Efter Margarita är man ändå så packad, så då spelar det typ ingen roll var man hamnar.

Lycka till på net.

Haha lol. Sluta reppa att du inte är med i skåneklubben nu 8-)

Postad

Har börjat gräva ned mig i böcker sen Thailand. Plöjde igenom Outliers (som bland annat diskuterades i Heltoks well) och Blink av Malcolm Gladwell. Outliers var väl sådär egentligen, men Blink var desto bättre. Hade även tänkt att beställa hem The tipping point när jag ändå var i farten med hans böcker. Någon som läst den?

Anyway, det jag ville komma till var att Outliers hade ett kapitel som rörde väldigt mycket vid kroppsspråk, så nu har jag fått mig en liten fetisch för det. Är det någon som är påläst när det kommer till det här och kan tipsa om lite bra läsning? Egentligen är jag ute efter allt i bokväg, men desto längre ifrån universitetslitteratur/doktorsavhandlingar desto bättre. Random skönlitteratur går dock bort. Har inget emot att läsa på engelska, utan det är snarare att föredra.

Den boken jag tänkte börja med är "The definitive book of body language". Därefter äre rätt tomt på idéer. Någon som har läst den där "Konsten att läsa tankar" av Henrik Fexeus?

EDIT: random boktips som rör psykologi och self help uppskattas även det :)

Postad
kortfattat vad är blink för bok?

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0141022043

Den handlar om våra omedvetna processer och vad som ligger bakom splitsecond descisions, gut feeling osv osv. På ett ungefär, sådär :)

Enligt mig var den riktigt bra, men jag hade önskat lite mer tafasta tips och tekniker för att utvecklas. Boken kändes även lite för lång för vad den faktiskt innehöll (samma sak med Outliers), men det gjorde den inte seg för det. Lättläst och underhållande samtidigt som man faktiskt kan lära sig en sak eller två.

• 2 weeks later...
Postad

Fan, man kanske skulle klippa sig och börja grinda lite.

För övrigt kommer Mrjimmy och bor hos mig i ett par dagar, så det lär vara oplussbart här som han suger i sig all tur. Lucky me!