Luap Postad 7 Augusti , 2009 Rapport Postad 7 Augusti , 2009 Jahapp, då var jag tillbaka igen efter att mest ha småtrollat här i ett par år. Ni som har varit medlemmar länge har förhoppningsvis ett litet humm om mig, men för er alla andra kan jag väl passa på att presentera mig själv. Jag är en av alla som en gång i tiden började med 10 gratisbucksos på ett primaskin och sen har bankrollnitat mig hela vägen upp till mid/highstakes. Just nu har jag uppehåll från universitetsstudier i förmån för psykisk ohälsa och poker. Efter att ha börjat det här året riktigt fint har jag sedan april/maj någon gång spelat en del nl5k så fort det har suttit värde, och det gör det ju snudd på varje kväll. Sagt och gjort, nl5k kan snabbt bli dyrt och alla misärback på 5k (inte från skåne, kunde antagligen inte ha slutat på något annat sätt) gjorde att jag snabbt såg mig i en rätt lång BE-stretch. Höll en fin winrate på nl600-nl2k, men förlorade rakt ut så fort jag satte mig på nl5k. Såhär fortsatte det, och efter att ha attackgulat rullen på bil/sprit/resor (unibet opens och halva sommaren i USA) sitter jag tyvärr i en lite tråkig sits. Förra månaden blev min första backmånad för året, och även om det "bara" landade på $16k till slut var det väl inte alltför bra för en redan dränerad bankrulle. För att spä på det hela har jag börjat med $20k-hålet den här månaden också. Det mesta på nl600 och nl1k. Totalt sett gör det här att jag hamnar i en 150-160k BE-stretch, vilket såklart suger. Sedan hemkomsten från vegas i början av juli känns det som att jag inte har vunnit en pot, och jag kan helt ärligt säga att jag aldrig någonsin har sprungit såhär vidrigt dåligt. Att whina leder ingenvart egentligen, så jag ska försöka hålla det här så kort som möjligt. Vi alla vet hur det är att springa kasst, och det är givetvis påfrestande. Senaste månaden har jag jobbat en hel del med mig själv och mitt spel, men det har ändå inte velat släppa tyvärr. Är i alla fall hur nöjd som helst med framstegen, och en dag kanske jag tittar tillbaka på det här och skrattar lite lätt över hur bra det var för mig att ta till krafttag för att lösa det här. Eftersom jag inte vill röra investerade pengar och inte är speciellt sugen på att riskera resten av min sargade ekonomi är det därför dags för ännu hårdare madgrind på nl600 och nl1k. I praktiken kommer jag säkerligen sitta på nl2k om det är supervärde ändå, men grundtanken är att jag inte ska härja där i samma utsträckning längre. Ytterligare ett steg är att köra en baller-on-a-budget-variant och sätta tighta gränser för vad jag får spendera per månad. Som om det inte vore nog har jag dessutom satt resförbud på mig själv under augusti och september. Egentligen är det en osund relation till pengar som har försatt mig i den här sitsen, och om jag fortsätter som jag gör kanske jag en dag sitter på en parkbänk, givetvis alkoliserad, och undrar vad som egentligen hände. Planen för Augusti-September blir att totalt mangla in 100k händer och se till att ta så mycket coach/sweat jag bara kan lägga vantarna på. Jag har sweatat lite med puni och tagit lite coach av ebisumaru senaste veckorna. Givetvis har det hjälpt enormt mycket. Jag hoppas att vi fortsätter med det här, men skulle det finnas andra grinders runt min nivå i stockholmsområdet är ni välkomna över på middag och sweat sålänge ni är trevliga och inte luktar. Det är lätt att sitta och säga att man fortsätter spela sitt a-game när man springer fruktansvärt - även om det inte alltid är så i praktiken. Att sweata/ta coach är imo en perfekt kvalitetskontroll när det går dåligt - samtidigt som man förhoppningsvis utvecklas. Det var väl ungefär allt antar jag. När det kommer till mitt privatliv ska jag försöka att inte outa speciellt mycket, även om det oftast är ganska bra fart på den fronten. En annan grej är väl att jag är en sån där styrketräningsbög, så bli inte förvånade om det blir lite träningssnack här. Nu är det småplock här hemma på schemat. Puss på er och GL! Citera
Snygglenn Postad 7 Augusti , 2009 Rapport Postad 7 Augusti , 2009 GL! Grindade igenom din gamla db för en vecka sen, tråkigt avslut på den bara Edit: Yes, first! Nu ska jag läsa inledningen Citera
rAilFISH Postad 7 Augusti , 2009 Rapport Postad 7 Augusti , 2009 Nice , din förra DB var den första jag följde när jag var nyreggad på PF och gillade skiten så ska bli nice med en ny.. GL ! Citera
Staahla Postad 7 Augusti , 2009 Rapport Postad 7 Augusti , 2009 Du spar väl lite utrymme i dagboken till drama? GL. Citera
Luap Postad 7 Augusti , 2009 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2009 Ty ty allesammans! Nu är jag äntligen klar med dagens uppgifter. Har hunnit med en sväng till affären, tagit en löptur och tittat lite pokercampus som jag hade missat. Planen för kvällen är helt enkelt att grinda så mycket jag orkar. Skulle det vara misärdeprimerande kanske jag får för mig att åka in en sväng till stan och möta upp polarna, men planen är som sagt att vara duktig pojke och grinda mig igenom fredagsnatten. Gogogo dagboksrigg nu Citera
Recommended Posts