Kotoryu Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Ganska passivt 5-manna bord. För tillfället bara 3 spelare. Texas Hold'em $0.50-$0.50 NL (real money) Table Amarillo, 8 May 2005 11:21 AM ET Seat 4: zcisgod ($22.80 in chips) Seat 6: HERO ($48.90 in chips) Seat 8: 2fast4ya ($66.40 in chips) ANTES/BLINDS zcisgod posts blind ($0.25), HERO posts blind ($0.50). Jag får 8:spade: 8:diamond: PRE-FLOP 2fast4ya calls $0.50, zcisgod folds, HERO checks. Ur position heads-up väljer jag att checka. FLOP [A:club: 8:club: 9:club:] (pott $1.25) HERO bets $1, 2fast4ya calls $1. Träffar set, men ligger förstås illa till om han har klöver. Jag betar för att se om han gillar sin hand. Han synar, så uppenbarligen har han något. TURN [A:club: 8:club: 9:club:] [J:club:] (pott $3.25) HERO bets $1, 2fast4ya calls $1. Om jag checkar och han betar här måste jag lägga ner handen. Samtidigt vill jag inte slösa en massa pengar på en hand där jag sannolikt ligger efter. Åter synar han bara. Jag sätter honom på färgen, och hoppas på parad bräda. RIVER [A:club: 8:club: 9:club:] [J:club:] [A:heart:] (pott $5.25) HERO checks, 2fast4ya bets $5, HERO bets $25, 2fast4ya bets $58.90 and is all-in, HERO calls $21.40 and is all-in. Jag checkar, och han betar som väntat. Omslag, all-in, blixtsyn. Rätt spelat? Citera
GiLLo Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 ptja, din hand är ju troligen slagen redan på turn (kanske även floppen) och du har lite tur att brädan parar sig. Så rätt tycker jag inte du spelade den, att den gav dig $ är en helt annan femma. Citera
Kotoryu Postad 8 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2005 ptja, din hand är ju troligen slagen redan på turn (kanske även floppen) och du har lite tur att brädan parar sig. Så rätt tycker jag inte du spelade den, att den gav dig $ är en helt annan femma. Hur skulle du ha spelat? Citera
Hector Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Vann du verkligen denna handen, jag ser inte att det står nånstans kanske lite trött och blind, men om du inte är uppe mot en riktig fisk så tror jag no du är slagen här. Du har ju bottom full house, finns väldigt många händer som slår dig faktiskt. Kanske du vann ändå men då borde en note på honom sitta som en mega tomte. Citera
GiLLo Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Eftersom du inte mötte något större motstånd och kunde se fler kort relativt billigt så hade jag nog lirat den likadant... Fast hade Fi bettat ut på flopp / turn ganska hårt hade jag lagt mig:) Citera
Kotoryu Postad 8 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 8 Maj , 2005 Eftersom du inte mötte något större motstånd och kunde se fler kort relativt billigt så hade jag nog lirat den likadant...Fast hade Fi bettat ut på flopp / turn ganska hårt hade jag lagt mig:) Så vad du säger är att du tycker inte att jag spelade rätt, men du skulle ha spelat likadant. Vann du verkligen denna handen, jag ser inte att det står nånstans kanske lite trött och blind, men om du inte är uppe mot en riktig fisk så tror jag no du är slagen här. Du har ju bottom full house, finns väldigt många händer som slår dig faktiskt. Kanske du vann ändå men då borde en note på honom sitta som en mega tomte. Helt rätt, det är jag som är tomten här. Så jag behöver lite goda råd. Ska jag nöja mig med att syna på river? Hur borde jag ha spelat innan dess? Citera
GiLLo Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Hah, lite motsägelsefullt kanske jag ändrar mig: du fick inget motstånd, så därför spelade du rätt Citera
Hector Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Jag skulle check syna eftersom du riskerar att hamna i sånt här läge, speciellt om du inte har någon read på honom, även med read är det svårt att syna om du slår om och han spelar tillbaks. Beta ut och han slår om vet du fortfarande inte om det är en idiot som tror färgen räcker, med bottom full house skulle jag check syna i alla fall. Citera
Dahlberg Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Tycker att det luktar som att han fick nötfärgen på turn och inte tror att A på river hjälpte din hand annat än att du fick triss i A... Tycker att jag känner igen spelet, det brukar vara nötfärgen. Annars en ren gissning bara; AJ?? Citera
Kotoryu Postad 9 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 9 Maj , 2005 Tycker att det luktar som att han fick nötfärgen på turn och inte tror att A på river hjälpte din hand annat än att du fick triss i A... Tycker att jag känner igen spelet, det brukar vara nötfärgen. Annars en ren gissning bara; AJ?? A:diamond: 8:heart: Han hade alltså inte klöver utan tvåpar, och trodde säkert att jag hade färgen. Jag låg alltså före på turn och efter på river - precis tvärtemot vad jag trodde. I efterhand ser jag ett par saker som jag kunde ha gjort annorlunda: beten på flop är helt OK, men jag borde ha betat mer på turn, t.ex. $2. Chansen att han har färgen är ju faktiskt mindre än 50%, och har han inte färgen bör han lägga sig där. Å andra sidan blir jag inte mycket klokare om han synar, vilket han kan göra med tanke på implicita odds. På river borde jag ha insett att just ess var ett farligt kort. Chansen för högre kåk med ess är mycket större än om t.ex. 9:heart: hade kommit. Jag skulle ha nöjt mig med syn. Det är tänkbart att jag borde ha höjt preflop. I fixed limit skulle jag ha höjt utan att tveka, men här är jag inte säker. Citera
Stoneburg Postad 9 Maj , 2005 Rapport Postad 9 Maj , 2005 När jag läste HH'n hade jag faktiskt honom på A9. I och med att han bara synar floppen känns det som om han är rädd för färgen (visst, vanligt att folk slowplayar färgen men..). Han trodde nog att du bluffade förgen men vågade inte trycka tillbaka, när turn kommer sitter han med kåkdraget, som sitter på turn. Check/Syn eller Bet (du kommer ju få syn av K och Q färg, K färg kanske t.om. raisar lite) och syna en liten raise på river känns som vettigt spel. Check-raise känns helt fel. Citera
Recommended Posts