Gå till innehåll

Är det tillåtet att spela samma turnering med flera konton på Stars om man är kändis


jm_j

Recommended Posts

Eysenck; Inte heller du verkar ha läst vad jag skrivit. Jag har hela tiden skrivit att det Dilba gjort ÄR fusk och ÄR fel. Däremot tycker jag konsekvenserna blivit alldeles orimliga.

 

Jag har heller aldrig sagt att jag delar Wikipedias syn på ordet. Jag tycker multiaccountande är fusk oavsett om man har +EV eller -EV.

 

Jag håller inte med dig gällande Wikipedias definition heller. Att multiaccounta om man har -EV är att tilllskansa sig NACKDELAR inte FÖRDELAR, eftersom du kommer förlora mer och mer ju fler konton du spelar (givet att turneringen är riktigt stor typ Sunday Warmup).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I korthet då: Jag har försökt förklara för dig (de sannolika skälen till) varför Stars och utomstående reagerar. Det är synd att jag inte nått fram, men jag har åtminstone försökt. Det är också trist att du är så aggressiv men det är förstås inte mitt problem. Lycka till med pokern och bolagen, jag tänker inte låta några fåniga meningsskiljaktigheter påverka eventuella senare möten med dig och Dilba.

 

Jag har förstått ditt budskap, och jag har försökt "förklara för dig" (som du ganska nedlåtande fortsätter uttrycka det) att OM du har rätt i att Stars tagit intryck av en massa kringomständigheter så har de gjort fetfel!

 

Återigen, varken du eller jag vet om de tagit in kringomständigheterna. Det är inte alls omöjligt. OM de har gjort det så har de gjort en subjektiv bedömning och inte den objektiva de utlovat.

 

Jag har ingen "beef" med dig, du kan va lugn ;) Det händer ofta att jag inte delar åsikt ens med mina närmsta vänner, det betyder inte att jag ogillar dem för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta inlägg kommer inte tillägga någonting i snacket, men det kändes tvungret:

Unge herr Sehlstedt:

Du vill verkligen missuppfatta allt, skydda Dilba och göra bort dig va?

Det är iaf min uppfattning av dina inlägg i tråden..

 

Finns det ett annat syfte så ska det bli förbannat kul att se när det slingras ur och byggs upp något ur detta enorma hål!

 

Internetforumens eviga problem... Folk som döljer sig bakom anonymitet, med glädje pekar på dem som inte gör det, kastar ur sig påhopp som inte underbyggs av några som helst argument och bara är allmänt pinsamma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon undrar varför tråden plötsligt tappade tre sidor så var det för att jag gick in och raderade irrelevant OT, trams, en massa omotiverade personangrepp och några hundra fåniga lolcats från SmetigMelon.

 

Kommentera gärna men gör det isf i rätt forumdel så slipper vi mer OT i tråden. Jag kommer att avdela ev. kommentarer på det här dit.

 

Sen när raderade Pokerforum Lolcats osv? Det är ju endel av grejen.

Även om jag erkänner att det är barnsligt larvigt osv så känns det inge vidare när du, eller någon annan för den delen, rensar i diskussionerna då blir ju vissa delar av diskussionen föryckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat med cicci ett flertal gånger i cg på cosmopol både på höga limit bord förr i tiden och 20/20nl oxå, Tycker hon spelar en riktigt bra tajt solid poker. Som vanligt så har någon låtit munnen fladdra innan hissen gått upp.

.

 

Återigen ett härligt inlägg ifrån dig.

 

X forumiter skriver rätt ut att de tycker Dilba suger på cashgamespel. Dilba antyder (om ens det) att hon inte tycker Cicci är så bra på CG (och skriver dessutom i samma text att hon tycker C är en bra turneringsspelare).

 

Kritik riktas då (som vanligt) mot Dilba, inte mot X forumiter.

 

Balanserade människor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eysenck; Inte heller du verkar ha läst vad jag skrivit. Jag har hela tiden skrivit att det Dilba gjort ÄR fusk och ÄR fel. Däremot tycker jag konsekvenserna blivit alldeles orimliga.

 

Jag har heller aldrig sagt att jag delar Wikipedias syn på ordet. Jag tycker multiaccountande är fusk oavsett om man har +EV eller -EV.

 

Jag håller inte med dig gällande Wikipedias definition heller. Att multiaccounta om man har -EV är att tilllskansa sig NACKDELAR inte FÖRDELAR, eftersom du kommer förlora mer och mer ju fler konton du spelar (givet att turneringen är riktigt stor typ Sunday Warmup).

 

Genom multiaccountande tillskansar man sig fördelar man sig fördelar på ett otillåtet sätt. Det räcker för att det ska vara fusk. Punkt.

 

Jag är fullt medveten om att du sagt att Dilba agerat fel och att hon fuskat. Det var inte det jag diskuterade utan jag diskuterade bara definitonerna av fusk som du presenterade som var helt orimliga.

 

Tycker själv Dilba agerat fel och förkastligt, dock att det är tveksamt om hon fuskat och haft någon större fördel av sitt handlande. Tycker vidare att hon straffats för hårt (såvida man inte kan bevisa uppsåt eller i vart fall ha gott om stöd för misstanken att hon haft uppsåt). Har trots detta förståelse för PS agerande (dock har de själva tidigare inte tagit det ansvar man kunnat förvänta sig genom att tillåta dubbla konton). Avslutningsvis tycker jag att Dilba hanterat efterspelet på ett klantigt och osnyggt sätt. Hon för diskussionen på samma sandlådenivå som hon förkastar andra för att göra. Dessutom går hon till personangrepp vilket sänker nivån ytterligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

edsf; Genom att leva tillsammans med Dilba i drygt ett år. Ingen av oss har haft några problem med att berätta hur mycket vi vunnit respektive förlorat enskilda kvällar/månader.

ja det där var ju jätterelevant till mitt inlägg. Du har alltså inget bevis för ditt inlägg som jag citerade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom multiaccountande tillskansar man sig fördelar man sig fördelar på ett otillåtet sätt. Det räcker för att det ska vara fusk. Punkt.

 

Om du är en +EV-spelare ja. Då tjänar du mer ju fler konton du har aktiva. Om det är en liten turnering där du med stor sannolikhet hamnar med flera konton på samma bord, ja, då får du också en massa fördelar du inte ska ha.

 

Men på vilket sätt menar du att det skulle vara en fördel för en -EV-spelare att ha flera konton i en turnering med massor av deltagare?

 

Om man vänder på frågan... Givet att du är en duktig spelare. Om du fick välja, skulle du då inte välja att de sämsta spelarna i turneringen fick spela flera konton? För min del vore det en våt dröm att de 1000 sämsta spelarna i Sunday Million spelade 4 konton var. Det skulle öka mitt EV något enormt (på deras bekostnad, då de tillskansat sig NACKDELAR genom fuskandet).

 

Återigen vill jag dock tillägga att jag tycker det räcker med regelbrottet för att det ska klassas som fusk, detta är bara en diskussion kring Wikipedias definition

 

(Härligt att behöva skriva ToCs efter varje inlägg för att reducera de omotiverade påhoppen :roll: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det där var ju jätterelevant till mitt inlägg. Du har alltså inget bevis för ditt inlägg som jag citerade?

 

Det inlägg du citerade var vad jag hade för grund till att uttala mig om att hon var en vinnande spelare.

 

Hur tusan ska inte resultaten över ett års spelande vara "bevis".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..och Dilba fortsätter klanta sig i bloggen. Nu insinuerar hon att Cicci suger på cg. Dessutom hävdar hon att tjejer är diskriminerade i pokersammanhang och att Vanessa Russo är alldeles för lättklädd.

Kan ingen ge människan lite mediaträning?

Tror dock att DILBA krossar Cicci CG.

Tror DILBA menar att Cicci säkert är bra men...

DILBA har varit het på CC denna vår/sommar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen ett härligt inlägg ifrån dig.

 

X forumiter skriver rätt ut att de tycker Dilba suger på cashgamespel. Dilba antyder (om ens det) att hon inte tycker Cicci är så bra på CG (och skriver dessutom i samma text att hon tycker C är en bra turneringsspelare).

 

Kritik riktas då (som vanligt) mot Dilba, inte mot X forumiter.

 

Balanserade människor...

 

Har aldrig spelat cg med Dilba (så jag har ingen åsikt om hon är bra eller dålig cashgame spelare).

Men däremot med cicci. Därför jag skriver så!

 

Dilba skrev "Vare sig Lina Olofsson eller Cecilia Nordenstam är rutinerade CG spelare."

 

Vet inte hur många timmar cicci spelat på cc men hon var där jämt när hon hängde med stevic och tror inte jag sett henne gå minus från något cg bord. Hon har säkert gjort det, men jag har inte sett det därför jag inte yttrar mig.

 

Att x forumiter säger att Dilba suger på cg, får det stå för dem, jag har ingen aning därför att jag inte spelat med henne. Därför har jag ingen åsikt om det. Men att säga någon är orutinerad utan att ha fakta i en blogg det redan stormar om är inte smart imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaket till att hon tog sig upp på listan var hennes blogg om att jag inte skötte mitt jobb som moderator på pokerforum. Hon namngav mig vid för och efternamn på en blogg på Sveriges största tidning. Inte Joel, Fredrik, Göran eller någon annan moderator, utan just mig. Jag fick ingen replikrätt i hennes blogg, mina kommentarer raderades. Orsaken till att jag misskötte mitt jobb var för att hon blev utsatt för personangrepp i den tråden där hon och Lina bråkade. Jag har bett henne (och Bosse) säkert 10 gånger att peka på det inlägget där personangreppen sker. Hon kan inte visa på ett sådant inlägg. Ingen annan har heller anmält något inlägg (och vissa är väldigt politiskt korrekta och triggerhappy här). Det var snarare Lina som utsattes för personangreppen, inte Dilba. Det växlades hårda ord åt båda hållen, men inget som gick över forumets gränser. För säkerhets skull så har även jag och Joel (pk-nissen nr ett) läst igenom hela den andra mastodonttråden, utan att hitta något. En helt orättvis beskyllning helt enkelt, där jag namnges med för och efternamn på Sveriges största tidning, och där jag fick ta skott för hela moderatorgruppen. Då skrev jag upp henne på min "avsky-lista". Hon plockas ner från den när hon bett om förlåtelse (vilket inte lär ske), alternativt när hon visar var personangreppsinlägget finns så vi kan stänga av Lina.
Och jag fyller på med vad det var som egentligen startade det hela.

 

Två dagar (och 8 sidor) efter det att D, Legato och Lina la ner beefen där de småbråkade om sitt privatliv postas ett kort meddelande av en användare som, i korthet, beskriver Lina som sveriges största pokerhora. Det här råkar jag upptäcka och raderar posten och ger användaren en varning för personangrepp. No biggie.

 

D upptäcker att en användare har skrivit någon om Lina och därmed blivit varnad och skriver en kort post om att modereringen inte är konsekvent eftersom Lina inte blivit varnad för sina personangrepp mot D och Legato (personangrepp som vi mods, eller någon annan heller för den delen, inte hittar).

 

Av detta kan vi lära oss att

 

A) vi kan knappast moderera ett litet bråk mellan tre pokerprofiler eftersom vi omöjligtvis kan känna till sanningshalten bakom alla påstående

B) kallar man någon för hora så får man varning

C) D och Ola kanske hade vart såta vänner idag om det inte vart för en viss användares kommentar som resulterade i min varning som resulterade i blablabla...

 

Håller f,ö med Dev och Jennez i det de gett uttryck för här i tråden. Avslutar med att säga inget gott kan komma av att fortsätta grotta i det här, imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det inlägg du citerade var vad jag hade för grund till att uttala mig om att hon var en vinnande spelare.

 

Hur tusan ska inte resultaten över ett års spelande vara "bevis".

får hoppas att livepokern gått bra för henne då, för på nätet verkar det inte gå något vidare :mrgreen:

dilbagraf.jpg

 

 

Ganska litet urval, men man ser en tydlig trend va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att säga någon är orutinerad utan att ha fakta i en blogg det redan stormar om är inte smart imho.

 

OK, hon hade alltså inte ens kritiserat hennes spel... Orutinerad är ju alltid relativt, men jämfört med Dilba är definitivt Cicci orutinerad i live-cg-sammanhang. Dilba har ju nött CC otroligt mkt.

 

Förstår att du inte kan uttala dig för alla, men återigen, det D skrev i sin blogg är ju en mild västanfläkt jämfört med det alla skriver om henne, så orka klaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol?

 

Liksom alla kan få tag på den, om Dibla inte hade velat att någon skulle ta del av den så är hon bara 3klick ifrån.

Jo förvisso, men denna stat, säger bara hur det går i turre för det första, inte CASH

Därav kan den vara ganska missvisande.

Samt enskilt ta del av hennes resultat och att publicera den för ett helt forum är för mig två skilda saker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D upptäcker att en användare har skrivit någon om Lina och därmed blivit varnad och skriver en kort post om att modereringen inte är konsekvent eftersom Lina inte blivit varnad för sina personangrepp mot D och Legato (personangrepp som vi mods, eller någon annan heller för den delen, inte hittar).

 

Jag tycker det är högst roande att ni anför som argument att övriga medarbetare på PF minsann tyckte att PF gjorde ett bra jobb.

 

Faktum är att påhoppet mot Lina var ett solklart personangrepp och att det givetvis skulle resnas bort.

 

Faktum är dock också att ni gjorde ett riktigt dåligt jobb i den där tråden och min personliga åsikt är och förblir att det beror på att Ola är en nära vän till Lina medan han hatar Dilba. Det är lätt att då tro på uppenbara osanningar.

 

Det pinsammaste av allt tror jag var hur den avslutades. Någon av moderatorerna kastade ur sig nått om att jag är en dålig pappa och låste sedan tråden. Moget. Jag har dock ingen lust att återigen älta den där skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okocha; Vart vill du komma? Varken Dilba själv eller någon annan har hävdat att hon gått bra på Internet den senaste tiden. Däremot har hon vunnit väldigt bra på Cosmo.

 

Med tanke på din syn på hennes spel borde du hylla mutliaccountande från hennes sida...

Ifrågasatte bara påståendet att hon var vinnande.

 

hint: vinnande spelares grafer brukar inte se ut sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...