Gå till innehåll

NLT - Svagt set, korrekt spelat?


Hristo

Recommended Posts

Det är bara ca 5 handen eller något sådant. Inga reads alls.

 

$25 NL Hold'em - Saturday, May 07, 08:45:59 EDT 2005

Table Table 36938 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: tomten05 ( $40.29 )

Seat 2: scotteelah ( $26.15 )

Seat 3: hristo77 ( $24.5 )

Seat 4: Meiji ( $23.1 )

Seat 5: eldertoed ( $14.35 )

Seat 6: luckydw ( $15.6 )

Seat 7: Moss ( $23.8 )

Seat 8: BigBoppasBac ( $23.65 )

Seat 9: Southsider33 ( $14.25 )

Seat 10: dakover ( $7.42 )

 

BigBoppasBac posts small blind [$0.1].

Southsider33 posts big blind [$0.25].

 

** Dealing down cards **

Dealt to hristo77 [ 5d 5s ]

 

dakover folds.

tomten05 folds.

scotteelah folds.

hristo77 calls [$0.25]. Given syn i mittpos.

Meiji folds.

eldertoed folds.

luckydw folds.

Moss folds.

BigBoppasBac calls [$0.15].

Southsider33 checks.

 

3 spelare ser floppen.

** Dealing Flop ** [ 5h, Tc, 6h ]

pot: 0.75

 

BigBoppasBac checks.

Southsider33 checks.

hristo77 bets [$0.25].

BigBoppasBac calls [$0.25].

Southsider33 calls [$0.25].

 

Det checkas fram till mig och för att inte skrämma iväg minibettar jag bara. Antagligen blir jag ganska lättläst på högre nivåer om jag gör så med mina starka händer...

 

** Dealing Turn ** [ Js ]

pot: 1.5

Hoppas någon träffade nu!

 

BigBoppasBac checks.

Southsider33 checks.

hristo77 bets [$0.75].

Gör ett halv potbet, vill ju få syn!

 

BigBoppasBac calls [$0.75].

Southsider33 raises [$3].

Vad nu? Träffade han två par? Slowplayat ett set? Min syn är ju iaf självklar. BigB synar oxå...

 

hristo77 calls [$2.25].

BigBoppasBac calls [$2.25].

** Dealing River ** [ 2s ]

pot: 10.5

 

BigBoppasBac bets [$5].

Southsider33 is all-In [$10.75]

hristo77 calls [$10.75].

Sätter Bigbo på AJ,KJ,QJ eller två par. Enkel syn iså fall.

 

BigBoppasBac calls [$5.75].

 

Inte lika väntat att han skulle syna.

 

Svar kommer senare då ni funderat lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena

 

 

Ahh, bettet på flopen säger väl att du vill ha med folk till turn för att bygga pott..

 

När folk följer med utan att höja får du väl sätta dom på färgdrag/par. När turnen kommer blank måste du sätta press på färgdragarna. betta potten, ta ner potten direkt hellre än att förlora på en riverfärg.

 

J på river ger många möjligheter, TJ ger 2par, AJ TPTK. t.ex Min chansning skulle vara att han fick in 2paret, TJ eller om han slowspelade ett set i T från flopen...

 

 

Jag hade nog spelat likadant som du förutom flopspelet, kanske en lite högre höjning, du måste försvara dig mot draghänder (färgen då). Turn ska du sätta spiken i kistan tycker jag, betta pott. river, inte så mycket mer att göra än att syna där tycker jag, pottcommitted och en bra hand om man ser till hur handen hade spelats dittils...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror du har dem båda å tycker att du borde reraisat på river, de har knappast JJ/TT , då checkar man inte/synar SB preflop, så jag tror båda har satt 2 par, möjligt att nån har pocket 2 eller pocket 6.

Tycker du borde ha raisat på turnen för att få upp potten lite grann innan rivern, och där, som sagt, raisa mer.

annars bra spelat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

well du kan inte vara så passiv på flop när färg- och stegdrag ligger. Ett potbet är minimum. När han sedan slår om på turn borde synknappen för dig försvinna. Det är bara att slå tillbaka, $7-8. Synar du bara som du gjorde så får personen bakom 1/5, vilket är ung. vad som krävs för att dra till färg, _utan_ ngra implicita alls. Kontentan av det hela är att du måste vara mera agressiv. Hellre att du vinner en liten pot, än att du förlorar en stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...Var är problemet?

 

Du har ett set, monsterhand, varför oroa sig?

Har nån annan satt ett set, javisst, tur för dem. Betala av i så fall.

Har de inte det, plocka de. Floppen är nog ganska rätt spelad, du vill inte skrämma bort de men ändå bygga upp lite så att potten blir större tills turnen.

 

på turn när ett stegdrag kommer ut: RERAISE minst pott så du inte blir utdragen av stege. samt vill du ju ha lite info vart du står mot han som reraisa.

 

Tomte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså...Var är problemet?

 

Du har ett set, monsterhand, varför oroa sig?

Har nån annan satt ett set, javisst, tur för dem. Betala av i så fall.

Har de inte det, plocka de. Floppen är nog ganska rätt spelad.

 

på turn när ett stegdrag kommer ut: RERAISE minst pott så du inte blir utdragen av stege. samt vill du ju ha lite info vart du står mot han som reraisa.

 

Tomte :)

Han är ju uppe mot sb och bb, ser du inte redan färg och steg drag på bordet, redan på floppen? Där ska man inte hålla på och fjant beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan han ju slänga bort sitt monster som händer väldigt sällan och dunderbeta på floppen och vinna ungefär $0,75 med sitt set.

 

jag brukar faktiskt vilja ha ut mer pengar för mina. Om fel scarekort kommer och nån megabettar, kanske jag lägger mig/hoppas på parning.

 

Men att beta ut hårt här tycker jag är idiotiskt, jag vill ha värde av mian bra händer!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betta 2$ ungefär på floppen alternativt raisa med handen preflop,betta pot eller överbet på turn om en blank kommer, kommer ett scarecard får du spela poker. På river kan du göra ett lämpligt valuebet som du tycker passa.

Så skulle jag spelat handen , speciellt på ett "soft" bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan han ju slänga bort sitt monster som händer väldigt sällan och dunderbeta på floppen och vinna ungefär $0,75 med sitt set.

 

jag brukar faktiskt vilja ha ut mer pengar för mina. Om fel scarekort kommer och nån megabettar, kanske jag lägger mig/hoppas på parning.

 

Men att beta ut hårt här tycker jag är idiotiskt, jag vill ha värde av mian bra händer!

Så om du betar lite smått och nästa kort är blank vad är det för händer som ska betala ditt dunderbet som inte skulle betala på floppen? Vad ska dem sätta dig på för kort tror du när en blank kommer och du börjar beta hårt? Men det är ju typiskt spel för låga nivåer, en fjant bet på floppen betyder oftast drag hand eller monster hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så kan han ju slänga bort sitt monster som händer väldigt sällan och dunderbeta på floppen och vinna ungefär $0,75 med sitt set.

 

jag brukar faktiskt vilja ha ut mer pengar för mina. Om fel scarekort kommer och nån megabettar, kanske jag lägger mig/hoppas på parning.

 

Men att beta ut hårt här tycker jag är idiotiskt, jag vill ha värde av mian bra händer!

 

Om motståndarna inte synar så är det ju fritt fram att stjäla en massa potter istället. Till slut så kommer de att börja syna ... Speciellt ifrån sista positionen är det bättre att alltid göra stora betar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...