Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Femmanna.

***** Hand 1082235103 *****

50.00/100.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 30 juli 2009 13:49:50

Makrill Snabbis (Vanlig /Turnering )

Plats 1: Don Orb (1500.00)

Plats 2: Unknown (0.00)

Plats 3: flatis (2180.00)

Plats 4: Unknown (0.00)

Plats 5: Helt Blind (1320.00)

Helt Blind lägg LM 50.00

Don Orb lägg SM 100.00

** Giv **

Don Orb [Kh, Kns]

flatis [N/A, N/A]

Helt Blind [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

flatis Lägg

Helt Blind Höj till 300.00

Don Orb Syna 300.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Knr, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Helt Blind Satsa 450.00

Don Orb All-in 1200.00

Helt Blind All-in 1020.00

*** Turn(Board): *** : [5h, Knr, 5r, 6r]

*** River(Board): *** : [5h, Knr, 5r, 6r, Ds]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2640.00

Don Orb [Kh, Kns] Två par, knektar och femmor Vinst: 0.00

flatis Lägger mig Vinst: 0.00

Helt Blind [7k, 5k] Triss i femmor Vinst: 2640.00

Funderar på om push är bättre. Fisken har dock varit relativt tajt under bubblan och jag vet att alla Ax synar, alla pp osv. Väljer således syn för fold utan träff. Räknar med att alla säger psuh push push. MEn jag är inte säker på att jag vill gambla stacken i detta läge. Kan säga att Flatis är megafisk och heltblind standardfisk.

Postad

Om dina motspelare är tajta, varför inte folda denna ytterst marginella hand och pusha hem säkrare chips istället genom att utmana dem om att spela om hela stacken så fort du har en ICM-legitim hand? Jag tycker f.ö. att en syn för 1/6 av återstående stack med avsikt att folda om det inte blir nån träff känns som ett väldigt kallt spel.

Vilken nivå utspelar sig handen på? (lirar inte SvS själv) Jag är ganska säker på att jag själv spelar för vekt när det gäller re-steals mot höjare från sen pos. men min erfarenhet säger å andra sidan att alltför många känner sig pot committade och därför väljer att syna med ett för stort urval av sina händer för att det ska löna sig att själv göra re-steals med ett alltför brett handurval. KJo känns för min del som en för vek hand i varje fall om du inte har stabil read/stats på spelaren att den oftast lägger sig för en re-steal.

Postad

Är det verkligen så enkelt? Shove eller vik...

JAg har 15bb, synar han shove ligger jag oftast under 60/40 lr 70/30. Jag vet att synar jag och viker flop är jag ändå favorit till pengarna (baserat på mina subjektiva åsikt om mina skills :) ).

Checkar han har jag pos postflop och kan betta tom (skrev vik lite otydligt ovan, men det var baserat på en bet från honom).

Måste jag vika handen har jag 12bb kvar och en bra stack för vidare spel. MEd facit var det ju en given shove, men jag tycker att man tappar lite postflopspel mot dåliga motståndare om man ska börja shova 15bb (jag vet att det är mot raise).

Henjon: 200kr sanbbis. Båda fi är fiskar (sharkscope), tror inte ens de vet vad bubbelspel är.

Kan väl säga att jag la in handen just av orsaken att jag ville shova men ångrade mig och valde syn...

• 2 weeks later...
Postad

Du spelade handen perfekt. Jag foldar om han pushar, det är nog ev+-0 vare sig du synar lr foldar. ÄR jag bara lite mer short så pushar jag. Säg 1250.

Du kommer inte behöva gå hungrig, sjön verkar full av fisk där du lirar.

• 2 weeks later...
Postad

Ty macc.

Jag är iofs lite osäker. SVS ÄR full av fiskar. Jag är generellt lite emot folks pushvilja, jag håller nog en push nivå kring 8-10bb snarare än 10-15bb.

Funderar på om det är så superkallt att vid 12bb höja med 2,5bb för att vika mot storstacks push (blindsno utan att gambla hela stacken). 9,5bb kvar i en turbo är ju normalt vid bubblan...åsikter?

I handen så är det som sagt en fisk och de minraisar ju ALLA händer. Jag kan vara uppe mot vad som helst och visst min range slår ju hans där, men är det värt att gambla pre när jag tror att jag har edge postflop och generellt i bubbelspelet?

Postad
Varför fick jag för mig han hade KK? sry glöm allt jag sa, shove eller vik.

Såg oxå KK:S Jävla fel av mig med...men din post räddade mig!

Thx Starfitter

Orka spela postflop spel med 13bb i raisade potter, träffar du inget så kommer antagligen fi vinna potten och du har gett bort 3bb med en stark hand hu. Shovea pre ist.

Håller med, tycker vi ska få in det pre istället!

Postad

Jag har pos, betar inte han betar jag oavs flop. Vik om bet utan utan träff menade jag i första inlägget.

Jag tror inte heller han contbetar tom allför ofta.

Men jag förstår pushen såklart, FE mm, och får vi syn har vi ofta 40% eller coin åtminstone, det sammantaget ger ju i den givna handen troligen mer värde för pushen. Men kommande händer? Finns inte möjligheten att man hittar lägen där man är större favorit, dvs hittar ett läge där man ligger bättre till matematiskt? Jag har ju fortfarande en bra stack.