killerwolf Postad 30 Juli , 2009 Rapport Postad 30 Juli , 2009 jag donkbetar mot dem som inte värdebettar sämre händer(dvs de värdebetar inte tunt alls.) t.ex checkar han bakom en vad jag antar är en färdig hand så donkbetar jag oftast river så han får ett beslut med t.ex A high eller mellanpar. Många gånger får man ju in en obskyr 4-stege t.ex på river och om han har representerat en hand hittills och man vet att han inte gillar att värdebeta tunt/hatar omslag så kommer han ju antagligen att checka ner river och då kan man ju donkbeta typ halvpott för att tvinga han att syna eller om det finns en viss grad av efterblivenhet hos fi så kanske han bluffraisar! Donkbeten är svår, och jag har just börjat så antagligen har jag helt fel med ovan. edit: det är ju väldigt ensidig balans jag har, men å andra sidan så förlorar jag inte så mycket heller om det är spelare som inte värdebetar särskilt bra. Har försökt hitta lite balans i mina donkbets genom att kasta in lite halvpott donkbets på turngator med draghänder exempelvis. (mot bakgrund att jag har donkbetat rivers tidigare med nuts) Uppskattar synpunkter, jag är novis på donking :> Citera
Recommended Posts