Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, det utspelades något riktigt sjukt på Svenska spels sommarbord (0.25/0.50) nyligen, en spelare vid namn *** spelar riktigt oroväckande(?).

---------------------------------------------------------------------------

Första handen som utspelas som jag tänker beskriva är följande, fullring bord, jag sitter i mittpos med 77 limpar, alla spelare limpar, inklusive spelare *** som sitter i tidig pos tror jag, floppen är följande (notera att både jag och *** sitter på drygt 2 inköp) floppen: 3 7 9 med två ruter, *** öppningsbetar 2/3 av pott, jag reisar x3 hans tidigare raise alla andra foldar. Han re-raisar mig ytterligare x3, jag väntar då en liten stund och ställer sedan in allt, nu tar *** väldigt lång tid på sig och använder tidsbank för att sedan folda, sedan skriver han i chatten, "jag folda triss 33, du limpar pre och sedan detta? Du måste ha 77?"

Alltså är inte detta lite konstigt? Vem fan slänger set på denna torra bräda??????? Även om man tror att man är översetad gör man inte det, man synar och håller tummarna?!?! Jag blev iaf sjukt irriterad av att han gjorde så här mot mig.

----------------------------------------------------------------------------

2 händer senare händer något annat skumt, denna gång *** mot andra

spelare (jag är inte med i denna pott)

Random spelare öppningshöjjer pre, 3 synar, *** slår om 5x hans raise, alla synar, flop: 6 8 J två klöver, alla 3 checkar före, *** betar ut lite över 1/2 potten, 2 första foldar, sista spelaren ställer, men hans stack är knappt bara dubbla av vad *** raise var? Och nu tar *** låååång tid på sig??? Som om han funderar att folda med denna sjuuuukt torra bräda? (OBS *** sitter på QQ) nu använder han också tidsbanken igen, efter lååång funderan bestämmer han sig för att syna ändå, *** vänder upp QQ, fi visar KK, turn är blank och

river visar Q och potten går till ***.

---------------------------------------------------------------------------

Jag ville bara lätta mina tankar lite, för jag blev oerhört berörd av *** fold mot mig :evil:

Denna spelare *** som egentligen heter nåt annat, har jag varken sett på somamrborden förut och är helt anonym för mig.

För att få till en diskussion: Har ni mött såhär sjukt tighta passiva med äckligt bra foldar på så pass låg nivå nån gång? Vet ni hur frustrerande det kan vara när någon foldar en så pass bra hand som man själv egentligen hade synat med på en gång?

Det var allt för mig, skönt att få skriva av sig lite.

Postad
Ha radbrytningar. Orkar inte läsa den nu.

Var det dessa du mena ---------------------------- ?

har aldrig gjort sånna förr så jag var inte säker på om det var det du menade :-P

Postad

Du förlorade inga pengar. Du vann pengar.

Hade varit bättre att få syn av tex ruterdrag och bli utdragen? Du tiltar för lätt?

Teori; Du spelar snortight och gör aldrig några moves. Möjligen skulle du ha PFR:at om du haft 99. Du skulle aldrig ha ställt om du haft ruterdraget. Isf är det en klockren read av "***" och han borde få guldstjärna och en extra kaka till kaffet etc etc.

Alternativt ljuger han om pocket treorna - ganska troligt det också ifall han gick out of line med några överkort.

QQ/KK handen är helt annorlunda därför att det är mkt mer pengar i potten och han inte gärna kan folda mot random fi i det läget.

Det är just att snortight spel lönar sig som gör FR-spel så trist i mina ögon.

Men det är bara mina .02 $. Get over it och gneta på imo :-)

Postad
Du förlorade inga pengar. Du vann pengar.

Hade varit bättre att få syn av tex ruterdrag och bli utdragen? Du tiltar för lätt?

Teori; Du spelar snortight och gör aldrig några moves. Möjligen skulle du ha PFR:at om du haft 99. Du skulle aldrig ha ställt om du haft ruterdraget. Isf är det en klockren read av "***" och han borde få guldstjärna och en extra kaka till kaffet etc etc.

Alternativt ljuger han om pocket treorna - ganska troligt det också ifall han gick out of line med några överkort.

QQ/KK handen är helt annorlunda därför att det är mkt mer pengar i potten och han inte gärna kan folda mot random fi i det läget.

Det är just att snortight spel lönar sig som gör FR-spel så trist i mina ögon.

Men det är bara mina .02 $. Get over it och gneta på imo :-)

Jo jag är över det nu, men det var en sån sjuk fold att jag bara ville dela med mig den :mrgreen:

Postad

Nu är vi lite blå ögda va?

Självklart hade han inte 33 =)

Om super proffsen aldrig foldar ett set på flopp i en situation du beskriver tror jag inte att denna " *** " sitter på sommarborden med ca 30 kronor i stacken och foldar botten set.

Postad
Nu är vi lite blå ögda va?

Självklart hade han inte 33 =)

Om super proffsen aldrig foldar ett set på flopp i en situation du beskriver tror jag inte att denna " *** " sitter på sommarborden med ca 30 kronor i stacken och foldar botten set.

Men det kändes så förbannat seriöst när han sa det :shock:

Postad

eller så är det just därför han sitter där....