E.H. Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2009 PokerStars No-Limit Hold'em, 1.1 Tournament, 25/50 Blinds 5 Ante (9 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com CO (t3115) Hero (Button) (t1480) SB (t1440) BB (t1500) UTG (t1495) UTG+1 (t1355) MP1 (t1500) MP2 (t1660) MP3 (t1455) Hero's M: 12.33 Preflop: Hero is Button with K, K 2 folds, MP1 calls t50, 1 fold, MP3 calls t50, 1 fold, Hero bets t400, 1 fold, BB calls t350, 2 folds Flop: (t970) 4, A, A(2 players) BB checks, Hero checks Turn: (t970) 10(2 players) BB bets t1095 (All-In), Hero calls t1075 (All-In) River: (t3120) J(2 players, 2 all-in) Total pot: t3120 Results: Hero had K, K (two pair, Aces and Kings). BB had A, 9 (three of a kind, Aces). Outcome: BB won t3120 Jag tänkte ta min sista session på 15 DoN och ta nyckelhänderna. Kom ihåg ihåg att jag är tiltad under hela sessionen. Jag är mest intresserad hur jag skall förlora händerna. Den första handen är en klassiker. Tolvte handen och jag får KK. Jag raisar upp till 400 vilket är 16 gånger BB. Han som callar har 1445 i sin stack. Han callar alltså drygt 24% av sin stack med sin monster hand. Efter floppen har jag två spel. Dunka in allt eller folda mot motstånd. Här gör jag inget av dom alternativen. Det intressant här är hans call. Jag försöker att få ihop det matematiskt men kan inte. 24% av sin stack preflopp mot en tight spelare som antagligen har AA eller KK. Om han spelar vidare om ett ess kommer så får han inte odds tll att calla preflopp enligt mig. Går han hela vägen så är totaldominerad. Jag fattar inte vad jag gör för fel och varför han är så bra. Jag försöker att räkna men det går inte. Jag får inte ihop det. Så det var första DoN och därmed 0-1 Citera
Ola Brandborn Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Så det var första DoN och därmed 0-1Du kan inte säga att du har grisotur och förlorar med KK mot A9 om det inte är ett all-inläge du nämner. Jag trodde du var intresserad av att lära dig. Det här är inte ens en konspirationstråd, det är något helt annat. Jag ger upp tråden btw. Orkar inte liksom. Citera
E.H. Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2009 PokerStars No-Limit Hold'em, 1.1 Tournament, 25/50 Blinds 5 Ante (9 handed) - Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com MP1 (t1485) MP2 (t1415) Hero (MP3) (t1490) CO (t1670) Button (t1570) SB (t1315) BB (t1775) UTG (t1475) UTG+1 (t2805) Hero's M: 12.42 Preflop: Hero is MP3 with A, A 1 fold, UTG+1 calls t50, 1 fold, MP2 bets t150, Hero raises to t600, 5 folds, MP2 calls t450 Flop: (t1370) 2, Q, 4(2 players) MP2 bets t810 (All-In), Hero calls t810 Turn: (t2990) 6(2 players, 1 all-in) River: (t2990) 10(2 players, 1 all-in) Total pot: t2990 Results: MP2 had J, J (flush, Queen high). Hero had A, A (one pair, Aces). Outcome: MP2 won t2990 Jag vet inte om jag orkar kommentera handen. Jag kan inte sluta fundera på den. Jag reraisar upp till 600 vilket är 12xBB. Vilket i min värld betyder att jag spelar handen hela vägen. Här var det AA eller KK. Calla på om ni vill är vad jag säger med mitt bet. Eftersom jag är tight så är min hand uppenbar. Men icke sa nicke. Han med en stack på 1260 callar 450 till dvs 35% av sin återstående stack. När vi sedan hamnar allin efter floppen oh han visar vad han har så är jag 100% säker att förlora. Det finns ingen tvekan. Det måste finnas ett skäl till att han vil vara allin med i det här fallet 12%. Har jag hjärter ess så är han på 8%. Känslan är att han vet något som inte jag vet. Vad vet jag inte. Jag blir utspelad och varje försök till analys leder mig inte vidare. Jaghar spelat ca 10.000 DoN på Pokerstar och alltid visat upp en hand i dessa lägen. Så att han kan ha tillgång till data som tydligt visar min range är uppenbart. Kanske om jag spelar 1.000.000 DoN och alltid visar AA så kanske dom kan respektera en reraise. Ähhh. Jag fattar ingenting. Jag blev utspelad och jag fattar inte hur. Jag är helt jävla borta. Varenda hand felaktiga beslut.Varje hand totalt utspelad. Men vad skall jag göra? Går jag allin preflopp så callar han. Callar jag preflopp samt på hand CB efter flopp så kanske jag kan ha liten stack kvar när jga lägger mig på river. Jag vet inte, jag vet inte. Därmed var det 0-2 Citera
E.H. Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Du kan inte säga att du har grisotur och förlorar med KK mot A9 om det inte är ett all-inläge du nämner. Jag trodde du var intresserad av att lära dig. Det här är inte ens en konspirationstråd, det är något helt annat. Jag ger upp tråden btw. Orkar inte liksom. Otur har jag inte men jag förstår inte hans call. Jag tänkte visa varje nyckelhand från varje DoN och eftersom jag foldade de första 11 händerna så finns det bara denna hand från denna turnering. Jag förstår att jag gör något fel men jag förstår inte vad. Skall jag bara calla? Skall jag höja mer? Skall jag gå allin? Skall jag folda? Folda efter flopp gör jag ofta mot any A spelare men här är jag mest intresserad av att se att han har ett ess. Men du har nog rätt. Jag kan inte lära mig poker. Fan så jag ville men ibland räcker man inte till. Något grundläggande är väldigt fel men jag har tamefan ingen aning om vad. Och eftersom jag därmed gör fel på två håll så förstärks det hela. Dels spealr jag fel med KK preflopp och dels spealr jag fel med A9 preflopp mot en höjning. Tacka fan för att jag läcker som ett såll. Jag förstår min tankeprocess men kan inte själv hitta felet. Med AA och KK tänker jag så här. Om jag får in 25-30% av effektiv stack preflopp mot händer som Ax,QQ-22, KQ, QJ osv så skall dom aldrig långsiktigt kunna tjäna pengar. Givetvis om dom alltid lägger sig med allt utom AA. Setminar man så träffar man i 10% av fallen. Men eftersom dom har lagt så mycket preflopp så är det inte sig. Med A9 mot en spelare som har höjt på låga blindnivåer med en snäv range så lägger jag mig. Vad försöker jag att träffa? En 9 och vara dominerad av ett högre par. Ett ess och möta ett Ess med en bättre kicker. Känns som ingen av mina tankar ens håller Kalle Anka nivå. Dom är bättre än mig och jag kan inte komma vidare. Det är kört, det är kört. Citera
E.H. Postad 24 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Har just suttit och spelat som er proffs. Callat med alla A, gått allin direkt. Som vanligt har jag kunnat förutsäga händerna. Tex JJ vs 63. Flopp XX3. Nu kan jag säga med 100% säkerhet att det kommer en trea eller sexa och mycket riktigt. Resultat: 1 -14 Jag kan lägga ut händerna om ni inte tror mig. Jag har haft AA, KK AK osv. Så när jag spelar som ni säger så kan jag inte vinna en pott oavsett kort. Så hur jag än spelar så blir reslutatet detsamma. Den enda skilnad mot er strategi är att jag förlorar mycket snabbare med er metod. Klassisk hand. UTG raisar jag preflopp. En callar med AK trots att han vet vad jag har. Nästa reraisar med sina Ax vilket är helt riktigt enligt er. Sedan gör jag som vanligt bort mig när jag går allin med mina AA mot Ak och Ax. Resultatet är väl givet. Klassik hand: Någon raisar. Jag går allin med mina KK. Vederbörande har AQ. Resultat är givet. Någon går allin. Jag callar med A8. Han har A7 och riverkortet vet vi alla. Så 1-14 på 1 dollar DoN. TACK SÅ MYCKET FÖR ALL HJÄLP! HEJDÅ ASSHOLES! Citera
Juniior Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Folda efter flopp gör jag ofta mot any A spelare men här är jag mest intresserad av att se att han har ett ess. Så du sitter och whinar om att du inte vet vad du gör för fel och du undrar varför du inte vinner. Du skriver ju förklaringen själv. SLUTA SYNA NÄR DU VET ATT DU ÄR SLAGEN. Citera
henjon Postad 24 Oktober , 2009 Rapport Postad 24 Oktober , 2009 Varför sitter du och förväntar dig att random fi på $1 DoN ska ha en rimlig uppfattning om korrekt DoN-strategi? Det borde väl vara uppenbart att en random på dessa nivåer kommer att blåsa in hela sin stack pre med JJ? Eller väldigt ofta syna med Ax suited? I en DoN är - om du frågar mig - standardspelet väldigt, väldigt enkelt när du höjer upp en pott pre med KK, får syn, floppen kommer Axx och fi betar: Du lägger dig. That's it. No fancy moves, no försök att återhöja ut honom allin. Lägg dig bara om du överhuvudtaget har en stack kvar som det finns nån rimlig möjlighet att casha med. Detta borde inte minst gälla lägre nivåer där du ofta kan räkna med gratishjälp när dumskallar med större stackar går i clinch med varandra helt i onödan om hela sina stackar. Det suger naturligtvis när man kommer in i ett sånt här streak. En del påstår att DoN är lågvarians, men det tror inte jag. Man kan bli riktigt illa sargad här också. Vilket inte är så konstigt eftersom man oftast ändå måste överleva en allinkonfrontation för att casha i de flesta spel. Åtminstone på högre nivåer. Som flera redan påpekat så blir det fan inte bättre av att du sitter och tiltsynar. I DoN gäller som sagt mer än i någon annan pokerform att man lägger sig om man har anledning att tro sig slagen. Undvik konfrontation om möjligt - Don DoN:s kardinalregel Citera
Recommended Posts