Gå till innehåll

Recommended Posts

***** Hand 1078302226 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - den 25 juli 2009 17:03:59

Sommarbord 19 (Vanlig/Cash Game)

Plats 5: JAG (50.12)

Plats 8: Kenobi (26.89)

Plats 1: Varevargen (28.16)

Plats 2: Christian4 (40.22)

Plats 4: r0yalty (25.51)

Plats 7: mille1 (79.35)

Plats 9: Stippso (4.50)

Plats 3: Chackis (30.00)

mille1 lägg LM 0.25

Kenobi lägg SM 0.50

Chackis lägg SM 0.50

** Giv **

JAG [6h, 7h]

Kenobi [N/A, N/A]

Varevargen [N/A, N/A]

Christian4 [N/A, N/A]

r0yalty [N/A, N/A]

mille1 [N/A, N/A]

Stippso [N/A, N/A]

Chackis [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Stippso Lägg

Varevargen Höj till 1.00

Christian4 Syna 1.00

Chackis Syna 1.00

r0yalty Lägg

JAG Syna 1.00

mille1 Syna 1.00

Kenobi Lägg

*** Flop(Board): *** : [9h, Eh, Knh]

*** Bet Runda 2 ***

mille1 Passa

Varevargen Passa

Christian4 Passa

Chackis Passa

JAG Passa

*** Turn(Board): *** : [9h, Eh, Knh, 10s]

*** Bet Runda 3 ***

mille1 Satsa 5.00

Varevargen Syna 5.00

Christian4 Syna 5.00

Chackis Lägg

JAG Syna 5.00

*** River(Board): *** : [9h, Eh, Knh, 10s, Knk]

*** Bet Runda 4 ***

mille1 Satsa 15.00

Varevargen All-in 22.16

Christian4 Lägg

JAG All-in 44.12

mille1 Syna 44.12

*** Showdown *** : Rake: 3.39 Totalpott: 132.51

JAG [6h, 7h] Färg med ess i topp Vinst: 0.00

Kenobi Lägger mig Vinst: 0.00

Varevargen Lägger mig Vinst: 0.00

Christian4 Lägger mig Vinst: 0.00

r0yalty Lägger mig Vinst: 0.00

mille1 [Kns, Es] Kåk Vinst: 132.51

Stippso [N/A, N/A] Högsta kort tia Vinst: 0.00

Chackis Lägger mig Vinst: 0.00

 

Hittar ni kåken här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker?

 

Känner mig ganska säker har pos och ingen visar styrka, men jag är öppen för din åsikt du kanske har rätt!

 

Du borde genom bet folda ut en hel del färgdrag som vinner mot din färg om de sitter samt kunna få värde ur set, tvåpar, och kombodrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

säger precis som jkkman, det är en flervägspot. Alltid nån som kan ha set, eller bara ett högre hjärter. Du kan ju omöjligt vilja ha action mot 2-3 spelare på turn, om 4.de hjärter kommer fram... Nej betta flop, även turn om inte hjärter kommer, och hoppas på att du får betalt av deras drag, dvs set eller högt hjärter, bättre vinna lite (som förmodligen hade blivit med bet på flop) än att loosa mkt, som du nu gjorde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det mesta tvärt om så blir det nog bra. Kan iof eventuellt köpa limpen preflop under vissa omständigheter, men bet flopp-turn och som det blev får du inte in det så himla bra på river.

 

preflop är superstandard. Var ingen limp heller utan han synade raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en regelfråga: om HERO synat och inte ställt in på river, hade mille1 fått raisa igen? mtp att varevargen inte raisade (gick all in med mindre pengar än vad som krävdes för att raisa) borde mille bara få syna eller folda?

 

om så är fallet var HEROs all in hemsk.

 

Nej det hade han inte fått. Och som du säger, det gör spelet mkt värre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att låta hård tycker jag du spelar varenda gata fel, undantaget innan flopp där syn är given.

 

Med din hand har du fått en av de bättre floppar du kan hoppas på. Samtidigt, med fyra pers kvar i handen, är den sårbar. Att du inte betar floppen är minst lika illa som om du hade höjt med AA i position, fått fyra synare, och sen checkat bakom på en ganska torr bräda. (Jag tolkar det som att du åtminstone tror att du slowspelar genom att checka din färg.)

 

Tänk på alla möjliga kort som du absolut inte vill se på turn: inget hjärter, inget äss, ingen knekt, ingen nia. Det är en hel del.

 

Sen synar du bara på turn när det är uppenbart att folk har nåt intresse i handen. Vad är planen?

 

Sen kommer ett av "skrämselkorten" på rivern, en går allin, en synar, och du översynar. Nu är det på en nivå med stor mörk på 50 öre om jag fattat rätt, men vad för händer, som de andra rimligen kan ha, tror du att du kan slå?

 

Hoppas du uppfattar kritiken som konstruktiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt som kurreman sa i senaste inlägget, bra svarat btw...

 

Man glömmer ofta bort sig och tänker bara vad man själv kan ha, men vad tror du de andra har på turn när action börjar?! Placera folk på händer och följ magkänslan.

 

Tror du att du är slagen så är folden lätt, det man inte stoppar in kan man aldrig förlora.

 

Kommer du att komma ihåg handen dagen efter?! (om du bara foldar då). Troligtvis inte...

 

"Jag har ju 2-par, han har säkert färgen 99 av 100 ggr, all in.. hmm neeeh han bluffar säkert, jag måste se den." ...

Nån som känner sig träffad?! :S

Torska större potter brukar lägga sig på minnet ett par dagar, medan de man bara foldar och väntar på bättre lägen glöms bort på ett par min.

 

Så försök hålla huvudet kallt, och i detta fallet, ta ner en mindre pot på flop och försök syna ett all in när du tror dig vara i ledningen då denna är en solklar fold efter river. Betta flop och turn i detta fall och när bordet parar sig på river i en flervägspot är det bara ge upp den. Återigen det du inte stoppar in kan du inte förlora... Bara att grinda på och vänta på bättre lägen...

Det som skiljer på "bra" och "bra" spelare är att lita på sin magkänsla och faktiskt kunna folda bra händer.

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...så gäller det generellt att få in mer pengar i potten, bland annat, när man tror att man har den bästa handen OCH när man tror att andra kommer att betala av. Och på den här nivån tror jag inte att metagame överhuvudtaget spelar någon roll, dvs att avvika från korrekt strategi (ge bort EV) för att senare få igen investeringen genom att spela mer varierat.

Med den floppen och med så många spelare med och på den nivån så finns det ingen bra anledning att slowspela. Hade du fått in alla pengar på flopp ELLER på turn (vilket är sannolikt att åtminstonde en eller flera av spelarna hade synat) så hade du spelat EV+ oavsett om du sedan förlorar handen. Spelet som du gör nu garanterar dig ett minus då du faktiskt får in huvuddelen av stacken tvärtemot ovan vilket den parade brädan och aktionen innan dig tydligt talar om. Som 100% efter på rivern, 44 kr jämfört med 6 som favorit.

En acceptabel linje skulle ha varit att börja få in pengar på flopp, helst allt, men med planen att senast turn (om inte brädan parade sig eller ett fjärde hjärter dök upp)få in allt...

Allt var redan sagt men jag hade ju ändå läst den...GlHf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...