Gå till innehåll

Turn betting range när flushen sitter


Justcall

Recommended Posts

Tjena. Satt och tänkte på en grej. Håller på och läser Tri Nguyens bok om att gå över från NLHE till PLO. Anyways så postade han en hh där han har T7cc och floppen kommer 6s9cKc, han bettar får syn och träffar 2c på turn. Han bettar igen, det kan tyckas jättestandard.

 

Det jag funderar är hur man balanserar sin betting range i det läget. Vad förutom flushar bettar man där? Att betta set och bli CR och då ofta behöva folda känns ju obv kallt med all equity man har. Att betta med luft känns också kallt då han lär ha en del FD + par och dylikt i sin flop calling range.

 

Kanske man bör balansera med att trippelbarrela nakna Ac men jag vettefan känns som att man kommer bli nersynad av lägre flushar en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säga först och främst att jag aldrig spelar omaha så ta det med ett par nävar salt.

 

De har "lagom" mycket equity mot de färdiga händerna han synar med, så suger inte jättemycket om man möter cr var väl tanken egentligen, men det kanske är tunnt att v-beta dom och för mycket SD för att bluffa egentligen så blir väl nån skum mergening men omaha är ju ett skumt spel så... Sen beror det ju på hur bettingrangen på flopp ser ut givetvis, har ingen aning om vad man betar flopp med där :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man cbettar flop en del där iaf, trots att det är en bräda du ofta kan möta motstånd på, men ifall du är tom kommer du nog cbetta, även med starka drag och nuts obv. Men jag tycker, precis som du skriver, att två par ofta har för mkt SD för att bluffa och är alldeles för tunt för att gå för värde. Man lär ju iof folda ut alla hans str-draw kombos genom att beta, men de kan du ju ofta folda ut på river iaf oavsett om de sitter eller inte. Framförallt ifall du har en stark check bak range på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det blir väldigt spelare beroende, Har du en kille som synar i stort sett alla Cbets så skjuter jag gärna en gata till.

Men generelt sett så checkar jag de flesta sånna turnar om jag sitter i position.

Skjuter oftare iväg en bluff/semibluff ur pos.

 

Om du vill balansera din range lite så tycker jag hellre att du försöker checka då du sätter flushen för att då blir osäkre och vågar kanske inte bluffa mot dig så ofta i sånna lägen.

 

Blev lite luddigt det där men säg till om du inte hänger med riktigt hur jag menar som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...