gdaily Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Min uSB-skrivare har helt plötsligt slutats hittas av min Vaio. Hur felsöker/återställer jag? Jag misstänker att det är någon jävla autouppdatering av blandade drivrutiner som gått snett. Blev också påtvingad IE8 automagiskt Citera
jm_j Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Rycka loss kabeln mellan skrivaren och datorn samt strömsladden från skrivaren och sedan tillbaka in med båda igen brukar hjälpa. Kan ha hänt att du knäckt USB-sladden mellan skrivaren och datorn eller att din skrivare lagt ner samarbetsavtalet. Ny USB-kabel (+ hemhjälp) kan du få av mig för att testa med, har bara en kort promenad till dig om inte hjälpråden i första stycket fungerar. Citera
gdaily Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 20 Juli , 2009 Rycka loss kabeln mellan skrivaren och datorn samt strömsladden från skrivaren och sedan tillbaka in med båda igen brukar hjälpa. Det där har jag obv testatKan ha hänt att du knäckt USB-sladden mellan skrivaren och datorn eller att din skrivare lagt ner samarbetsavtalet. Borde det inte vara, hoppas jag. Citera
Crappy Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Jag misstänker att du självklart stängt av datorn också, med kablarna ur. Väntat ett antal sek? Oppps ursäkta, Nästa steg, är det en HP? Har haft lite likande problem med mina Hp (2 på jobbet och 2 hemma) Lösningen blev att göra en ominstallation, ladda ner dom nya drivrutinerna och installera, obs det viktiga, utan att skrivaren är kopplad. Men det är så klart testat det också? Citera
jm_j Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 Kan ha hänt att skrivaren packat ihop. Konka med den & testa den med någon kompis dator. Citera
gdaily Postad 21 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2009 Gjorde en systemåterställning (som förvisso misslyckades) men nu får jag i alla fall ett felmeddelande: Undersystem för utskriftshanteraren slutade fungera och avslutades Ett problem gjorde att programmet slutade fungera korrekt. Du kommer att meddelas om det finns någon lösning på problemet. Citera
gdaily Postad 21 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2009 En systemåterställning i felsäkert läge löste det problemet. Men då la såklart brandvägg och annat av. Jävla skit-Microsoft, varför pilla i fungerande saker? Citera
erikejw Postad 23 Juli , 2009 Rapport Postad 23 Juli , 2009 Prova att använda en annan USBport som förhoppningsvis använder en annan kontroller(brukar vara parade 2 usb/kontroller, iallafall förr i tiden). Att avinstallera skrivardrivrutinerna och sedan starta om datorn och installera de igen kan också hjälpa. Citera
Recommended Posts