Gå till innehåll

UTG leder ut, sitter UTG+1 med AK


Recommended Posts

Ja, det var såhär jag upplevde det, skickar in degen blint och blir synad av en väldigt tajt range, men visst jag får markerna "när jag ska ha dom" och i övrigt så är det en flip eller också är jag ägd.

 

Det är väl "the dreadful min-raise" som gäller och sen gå 3 gator "för värde" helt enkelt. Lär ju sätta griller i huvudet på UTG.

 

Jag tycker också vi är lite short för att trixa med trebets som inte är push men det är gränsfall. I så fall skulle trebet pre och push på any flop kunna vara ett alternativ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med balansera?

 

 

Får man fråga varför det är sämsta sizen?

 

 

Thx!

 

Man ska väl inte göra såhär, men jag svarar åt Rebonius så får han rätta mig om jag har fel, blir en bra koll på att jag förstått det här också. Hoppas du inte misstycker.

 

Balansera:

Rent generellt vill vi inte vara exploaterbara, så vi spelar tex "nötterna" och bluffar på samma sätt för att inte Fi ska kunna få för mycket information om vår range baserat på vårt agerande. I det specifika fallet så blir vår range väldigt smal om vi höjer jämfört med om vi synar eller ställer.

 

Sämsta sizen:

Om vi höjer till 6K blir potten så stor att vi ändå "måste" stoppa in allt oavsett vad som händer, finns i princip inget utrymme för spel, vilket Fi också "vet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska väl inte göra såhär, men jag svarar åt Rebonius så får han rätta mig om jag har fel, blir en bra koll på att jag förstått det här också. Hoppas du inte misstycker.

 

Balansera:

Rent generellt vill vi inte vara exploaterbara, så vi spelar tex "nötterna" och bluffar på samma sätt för att inte Fi ska kunna få för mycket information om vår range baserat på vårt agerande. I det specifika fallet så blir vår range väldigt smal om vi höjer jämfört med om vi synar eller ställer.

Ok, då är jag med. Thx!

 

Sämsta sizen:

Om vi höjer till 6K blir potten så stor att vi ändå "måste" stoppa in allt oavsett vad som händer, finns i princip inget utrymme för spel, vilket Fi också "vet".

Tackar.

Tyckte att en höjning till 6K va bra för att ifall vi inte träffar floppen så bör vi kunna vika men samtidigt så blir potten väldigt stor så jag är på att då måste vi stoppa in resten. Med andra ord så är det helt enkelt shova eller syna som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...