Skumdum Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Är väl tveksamt om jag borde spela handen överhuvudtaget preflop som det utvecklar sig. Vilket spel ger bäst utfall på turn? Inga reads. PokerStars Spel #30636074006: Turnering #178348571, $100+$9 Holdem No limit - Omgång I (10/20) - 2009-07-19 19:13:10 CET [2009-07-19 13:13:10 ET] Bord '178348571 35' 9-max Plats #6 har knappen Plats 1: Peki30 (3620 i marker) Plats 2: BoroFC4474 (2940 i marker) Plats 3: skumdum (3115 i marker) Plats 4: SLips713 (2265 i marker) Plats 5: jordyabcoude (3000 i marker) Plats 6: Lanfear23 (5940 i marker) Plats 7: 27cent (3645 i marker) Plats 8: NeverScaredB (2645 i marker) Plats 9: MCMATTO (2810 i marker) 27cent: lägger lilla mörken 10 NeverScaredB: lägger stora mörken 20 *** HÅLKORT *** Utdelat till skumdum [2s 2c] MCMATTO: lägger sig Peki30: lägger sig BoroFC4474: lägger sig skumdum: synar 20 SLips713: höjer 80 till 100 jordyabcoude: lägger sig Lanfear23: lägger sig 27cent: lägger sig NeverScaredB: lägger sig skumdum: synar 80 *** FLOPP *** [6s 2d 8c] skumdum: satsar 180 SLips713: synar 180 *** TURN *** [6s 2d 8c] [8h] skumdum: satsar 320 SLips713: höjer 320 till 640 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Jag hade spelat pre som dig så jag tycker inte det är tveksamt spel. På turn är det svårt att smita här, jag hittar nog inte viket iaf. Finns ju bara tre händer som slår dig. Jag hade nog försökt få in det och har FI någon av de tre händerna så shit happens. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SmetigMelon Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 jag degar jag med. Men är väl 4 händer? 68 88 66 82 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 19 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Jag hade spelat pre som dig så jag tycker inte det är tveksamt spel. På turn är det svårt att smita här, jag hittar nog inte viket iaf. Finns ju bara tre händer som slår dig. Jag hade nog försökt få in det och har FI någon av de tre händerna så shit happens. vik var inte ett alternativ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 höj preflop, höj turn allin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 19 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 höj preflop, höj turn allin. Motivera gärna turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 jag degar jag med.Men är väl 4 händer? 68 88 66 82 Självklart. Men såg inte 28 som ett alternativ egentligen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Motivera gärna turn. Vad är alternativen? Syna och donka river, höja till 1500? Ser om möjligt ännu starkare ut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 höj eller fold pre Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 19 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Vad är alternativen? Syna och donka river, höja till 1500? Ser om möjligt ännu starkare ut. Hans range kan inte innehålla särskilt många åttor eller? Så vad har han? Funderar du inte överhuvudtaget på vad han kan ha? höj eller fold pre Håller med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 19 Juli , 2009 Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Jo jag ägnar det en tanke, men han spelar den ju som nöt och såvida du inte tänkt folda, vilket jag inte heller tycker, så tycker jag det är bäst chans att få in det med en push. Han har ju bara typ 1200 bakom så det är jättepush i mina ögon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 19 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 19 Juli , 2009 Jo jag ägnar det en tanke, men han spelar den ju som nöt och såvida du inte tänkt folda, vilket jag inte heller tycker, så tycker jag det är bäst chans att få in det med en push. Han har ju bara typ 1200 bakom så det är jättepush i mina ögon. Om han spelar den som nöt så är han ett nöt imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 inga mer tankar här? Jag valde i alla fall att bara syna eftersom jag inte kunde tänka mig att han hade en åtta särskilt ofta, och om han nu hade det borde det vara irrelevant efter det spelet jag valde eftersom pengarna då lär åka in på river i vilket fall. Jag valde att bara syna turn och checka river eftersom jag ansåg att han oftare bluffar turn än nötspelar så som han gjorde. Jag lär väl bara få action av åttor och händer som har mig slagen på turn om jag ställer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Får man fråga varför du donkar floppen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
psykologas Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 stoppa in turn han har dåligt bluffläge på river samt att han ofta kommer checka ned överpar på river och tom en 8 ibland. klart du allt som oftast får action av överpar om du stoppar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Får man fråga varför du donkar floppen? Antar att hans range är rätt stark här så vill hellre betta ut än checkraisa då han kan höja mig, syna med AK o.s.v. Checkraisa ser starkare ut och han kan checka bakom med en del oträffade händer. Men mixar upp det lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 höj eller fold pre Varför höja i detta tidiga skede. Höja för att stjäla blindsen är väl inte direkt värt något. Höja för värde tycker jag handen blir alltför svårspelad på flopp och framåt. Jag limp/synar för set men är nog beredd att ge upp handen om jag inte träffar. stoppa in turnhan har dåligt bluffläge på river samt att han ofta kommer checka ned överpar på river och tom en 8 ibland. klart du allt som oftast får action av överpar om du stoppar Tror precis som ovan att du får svårt att få action på river av överpar om du bara synar turn här. Tror oxå att det är större värde i att försöka få in det redan nu. EDIT: BTW. Rubriken - Set på turn??????? Jag ser iaf ett fullt hus, eller ska jag gå till ögondoktorn . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Varför höja i detta tidiga skede. Höja för att stjäla blindsen är väl inte direkt värt något. Höja för värde tycker jag handen blir alltför svårspelad på flopp och framåt. Jag limp/synar för set men är nog beredd att ge upp handen om jag inte träffar. Tror precis som ovan att du får svårt att få action på river av överpar om du bara synar turn här. Tror oxå att det är större värde i att försöka få in det redan nu. EDIT: BTW. Rubriken - Set på turn??????? Jag ser iaf ett fullt hus, eller ska jag gå till ögondoktorn . Största anledningen att höja skulle jag säga är att dölja handen och att bygga pott. håller med er om spel mot överpar, men vad är det som säger att han har ett överpar? har han inte spelat rätt märkligt då? Och nej, rubriken är heeeelt perfekt.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Varför höja i detta tidiga skede. Höja för att stjäla blindsen är väl inte direkt värt något. Höja för värde tycker jag handen blir alltför svårspelad på flopp och framåt. Jag limp/synar för set men är nog beredd att ge upp handen om jag inte träffar. Varför ha en openlimprange öht? Vi ger ifrån oss massor av info. Vår värderange på flopp i vår preflopraiserange kommer aldrig ha några låga set. Och vår prefloplimpsynrange kommer efter floppen enbart vara set eller inget. Inse att detta blir sjukt lätt att spela emot. osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dekutree Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Varför ha en openlimprange öht? Vi ger ifrån oss massor av info. Vår värderange på flopp i vår preflopraiserange kommer aldrig ha några låga set. Och vår prefloplimpsynrange kommer efter floppen enbart vara set eller inget. Inse att detta blir sjukt lätt att spela emot. osv. Sant i viss mån. Beror det inte mkt på historik osv mot fi:s kring bordet? Folk limpar sc och allt möjligt ifrån tidig position. Kanske ovidkommande men jag spelar en hel del sng själv och här är tex en limp från en regular alltid ett lågt PP, så där kan man utnyttja det, i en MTT är jag mer osäker.. Säger inte att något av alternativ är fel eller rätt men jag tror man kan argumentera för både och. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Största anledningen att höja skulle jag säga är att dölja handen och att bygga pott. håller med er om spel mot överpar, men vad är det som säger att han har ett överpar? har han inte spelat rätt märkligt då? Och nej, rubriken är heeeelt perfekt.... Det beror väl på om du mixar upp det med en del sc och lite annat i så fall om du vill dölja handen. För att bygga pott är det väl självklart men vill vi verkligen spela stora potter oop med ett lågt PP om vi inte träffar? Om han inte har ett överpar vad sätter du honom på då? Du säger själv att en 8 är mindre trolig. Fast det är väl egentligen hans HD du ska vikta mot. Där ingår överpar till stor del tycker jag men även en 8 som 89s, 78s skulle jag tro. Varför ha en openlimprange öht? Vi ger ifrån oss massor av info. Vår värderange på flopp i vår preflopraiserange kommer aldrig ha några låga set. Och vår prefloplimpsynrange kommer efter floppen enbart vara set eller inget. Inse att detta blir sjukt lätt att spela emot. osv. Det beror väl på vad man har för range. Mixar man upp den med lite sc och lite annat på första nivån så tror jag inte att man blir lättexploaterad. Jag vet att att många föredrar höj eller fold pre men jag tror det beror lite på ens spelstil. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Om han inte har ett överpar vad sätter du honom på då? Du säger själv att en 8 är mindre trolig. Fast det är väl egentligen hans HD du ska vikta mot. Där ingår överpar till stor del tycker jag men även en 8 som 89s, 78s skulle jag tro. Jag vet att han kan ha ett överpar i ursprungsrangen, ja. Det är trolgitvis en ganska stor del i den på första nivån. Men som spelat, syna flop, höja farlig turn? Med överpar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Jag vet att han kan ha ett överpar i ursprungsrangen, ja. Det är trolgitvis en ganska stor del i den på första nivån. Men som spelat, syna flop, höja farlig turn? Med överpar? Med det resonemanget finns ju bara triss (8)/kåk/fyrtal/total bluff kvar i hans range på turn och då spelar det ingen roll hur vi spelar för då lär väl degen åka in ändå på river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skumdum Postad 20 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Med det resonemanget finns ju bara triss (8)/kåk/fyrtal/total bluff kvar i hans range på turn och då spelar det ingen roll hur vi spelar för då lär väl degen åka in ändå på river. Det är ju det som är själva resonemanget. hur stor del är total bluff i hans range. För är den tillräckligt stor så finns det ju inget värde i att gå all-in på turn. Men är chansen större att få värde av överpar på turn som checkar bakom river? Och kommer en del åttor checkas bakom på river? Hade hans range bara varit 8/total bluff och han går all-in på alla åttor på river blir det ju världens enklaste beslut, då synar vi naturligtvis turn och checksynar river. Likadant, om han bara har överpar i sin range på turn så ställer ju vi för att det troligtvis är störst chans att få betalt så. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 20 Juli , 2009 Rapport Share Postad 20 Juli , 2009 Syna turn/checka river bör vara bäst spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts