Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad gör ni när floppen kommer i alla av samma färg o ni sitter på högt pocket och inte ngn av färgen som kommer?

Ex: Ja sitter på K-k på SB, alla foldar, ja limpar för o försöka trappa, snubben i Bb höger till dubla bb (100 till 200), då re-raisar ja till 400 o han synar

floppen kommer 9-6-2 hjärtet (jag har inte hjärter kungen)

Jag bettar halva potten, han synar. turn är klöver dam, Men vad ska ja göra nu??

I detta exemplet va ja lite på tilt, hade åkt på ¨många bad beats o hade låg stack 1000 kvar nu efter höjningarna. så ja satte honnom på draget o gick all in. han synar med A-9 (hjärter A)

river är en 9'a o ja åker ut...

så lite tips på hur man igentligen ska spela i detta läget vore väldigt snällt, tack på förhand

Postad

Det bästa är om du kan lägga upp hela handhistoriken så att man ser allt. För det är många saker som spelar in här. Stackdjup, position osv..

Men standard är väl att betta ut när man har överpar på en enfärgad bräda, sen kan man beroende på stackdjup och motspelaren välja att checka eller betta turn.

Postad

Det första du ska tänka på är förstås att det är väldigt osannolikt att en motspelare har just två hjärter på hand. Så att beta floppen är rätt ofarligt. Turn beror ju lite på, det blir ju tex svårt att få betalt av veka spelare som intalar sig att du har färgen om du kör för hårt. Och som N skrev, HH behövs för att säga mer.

Postad
checka turn och gå allin om ingen hjärter, 9 eller ess faller på river.

Han hade ju possition på mig, så om ja checkar turn o han bettar har ja ju ett stort problem, efter som potten redan va så stor gämfört med min stack så skulle ett bett från hand va ifl halva min stack o ja skulle haft typ 5bb's kvar så då hade valet vara all in eller fold, ja ville att han skulle ha det valet o göra ett dåligt val, för ja satte honom på ganska så precis va han hade. därför ja ställe dirr, kanske inte det bästa valet?