Scudmissile Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 Expekt har ingen handhistory grejja(?) *kramz* (skoja) .... det är sent ok?? Bakgrundsfakta: Har en hyffsad read på killen, rätt tight i den bemärkelsen att han inte stjäl så mycket men höjer i princip allting såsom 43o preflop. det har inte blivit någon riktig action direkt. Min stack är ~326 och hans ~253 Spelet 1/2 NL HU OpeningBetRound hittar 3 6 i SB som jag synar bb med och som han sedan höjer med 1xbb vilket jag synar. Flop najs najs både open ended och färgdrag. han checkar, jag miniraisar 2, han höjer till 30 och då trycker jag in allt, han tänker 1-2 sek sen synar han. Dealing Flop: [4 5 j ] (Pot = 502) Tycker ni att jag borde spelat handen annorlunda? berätta gärna hur ni skulle gjort och varför. Vad tror ni att han satt på? * Lite RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gfs86 Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 Skulle spelat likadant..Min gissning skulle vara att han satt på J,J eller något i stil med, A,5 i klöver.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 In emd degen, korrekt spelat allla dagar!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 Du leder mot AJ, ligger exakt lika mot 45 (helt exakt på 3 decimaler ) ligger en bit efter mot JJ/55/44. Du är dock enormt långt efter A5s... Är nog inte fel att trycka in där, speciellt om det kan få honom att folda färgdraget (vilket han borde). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lestah Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 det ligger $10 efter din bet i potten och han höjer $30. Själv hade ja bara synat 30 och kollat turn. Men jag tror han sitter med A 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
giFF Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 Det finns tre stycken saker jag är helt övertygad om vad det var, ska försöka rangordna det. Ess hög färg. Ac Xx (X = kort x = färg) Tredje i rangen blir set med träff. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sherqs Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 *oj såg inte det var h2h Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 5 Maj , 2005 Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 Rätt spelat tycker jag. Du ligger pyrt till mot högre färgdrag men han måste vara rätt korkad för att syna ett stort överbet med den typen av hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scudmissile Postad 5 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 han hade 8 5 . Jag spelade en till intressant hand mot honom som jag tänkte ta i samma, där är kanske mitt spel mer tveksamt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scudmissile Postad 5 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 5 Maj , 2005 Bakgrundsfakta: Samma kille som förra handen. Hans stack är väl runt 460 och min 100. Spelet 1/2 NL HU OpeningBetRound Jag sitter i SB med 4 4 och synar bb, han miniraisar 2 dollar och jag synar. Flop Trevligt trevligt, synd bara att jag nog inte kommer få ut så mycket av den.. han checkar - jag checkar. Dealing Flop: [ 4 3 2 ] (Pot = 8 ) Turn Han checkar, jag miniraisar 2 och han slår om till 14.. mina tankar var väl ungefär - är han rolig eller vad gör han? jag trycker in och han synar. Dealing Turn: [ 4 3 2 ] J (pot = ~200) När han synade kändes det som jag redan förlorat handen, borde jag lagt mig mot hans bet på 14 mot ev stege eller kanske reraisat istället för all-in? Berätta vad ni tycker och hur ni skulle gjort! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lestah Postad 6 Maj , 2005 Rapport Share Postad 6 Maj , 2005 Han sitter med A 5. Han floppa stegen. Han checkar så klart. Men du borde ha bettat redan här. När J kommer så betar du. Han tror ju självklart du träffat par i J. Men jag tror det kommer par på bordet och du slår han med en kåk Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kotoryu Postad 6 Maj , 2005 Rapport Share Postad 6 Maj , 2005 Han kan lika gärna sitta på ett överpar i den sista handen. Eller AJ. Hur slutade första handen - kom det en tvåa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ayecappy Postad 6 Maj , 2005 Rapport Share Postad 6 Maj , 2005 Det finns tre stycken saker jag är helt övertygad om vad det var, ska försöka rangordna det.Ess hög färg. Ac Xx (X = kort x = färg) Tredje i rangen blir set med träff. Tack för din värdefulla insikt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scudmissile Postad 6 Maj , 2005 Författare Rapport Share Postad 6 Maj , 2005 I sista handen satt han på 5 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts