Gå till innehåll

PL7CS - Galet spel med kungar?


Krissan

Recommended Posts

Har funderat en del på den här handen. Kommentarer?

 

Pengarna åkte in när jag var favorit, men sedan gjorde jag en kuslig redraw med en 1-outare (bortsett från obskyra runner-runner-alternativ).

 

Problematiken jag ser med mitt spel ligger i mitt bet på femte gatan, och det är detta jag vill ha kritik och synpunkter på. Här följer handen:

 

Game # 66997303 - 7-Card Stud High Pot Limit EUR 0,00 - 0,50 Bring-In - Table "Manila"

Game ended 2005-05-04 23:18:03 UTC

 

Players:

Patty (EUR 37,00 in seat 1)

cuffen (EUR 14,50 in seat 2)

Calvan (EUR 131,50 in seat 3)

Bimbostix (EUR 49,50 in seat 4)

kongetoa (EUR 45,50 in seat 6)

Krissan83 (EUR 61,50 in seat 7)

Razamatasa (EUR 22,50 in seat 8)

 

Patty was dealt: ?? - ?? - 8:heart:

cuffen was dealt: ?? - ?? - 5:diamond:

Calvan was dealt: ?? - ?? - Q:spade:

Bimbostix was dealt: ?? - ?? - 3:club:

kongetoa was dealt: ?? - ?? - 8:diamond:

Krissan83 was dealt: K:club: - 5:spade: - K:diamond:

Razamatasa was dealt: ?? - ?? - J:club:

Krissan83 Bring-In (0,50)

Razamatasa Raise (1,00)

Patty Fold

cuffen Fold

Calvan Call (1,00)

Bimbostix Call (1,00)

kongetoa Call (1,00)

Krissan83 Raise (5,50)

Razamatasa Call (5,00)

Calvan Call (5,00)

Bimbostix Fold

kongetoa Fold

UTG miniraisar med en knekt uppe. Mycket limpande, och jag bestämmer mig för att höja pot. Två synar, och utan ytterligare information gissar jag på par i knektar respektive damer.

 

Fjärde gatan, pott: 20

Calvan was dealt: ?? - ?? - Q:spade: - K:heart:

Krissan83 was dealt: K:club: - 5:spade: - K:diamond: - 6:spade:

Razamatasa was dealt: ?? - ?? - J:club: - 7:diamond:

Aj aj, där kom en av mina kungar. Har Calvan träffat tvåpar med kungarna ligger jag risigt till. Detta ignorerade jag dock då handen utspelade sig utan resonerade att jag nu skulle ta potten på en gång. Slänger därför iväg ett pottbet och får två syn igen.

Calvan Check

Krissan83 Bet (20,00)

Razamatasa All-In (16,50)

Calvan Call (20,00)

 

Femte gatan, pott: 76.50

Calvan was dealt: ?? - ?? - Q:spade: - K:heart: - 7:club:

Krissan83 was dealt: K:club: - 5:spade: - K:diamond: - 6:spade: - 3:heart:

Razamatasa was dealt: ?? - ?? - J:club: - 7:diamond: - J:diamond:

Jäklars också, nu har han förmodligen triss i knektar och jag drar jäkligt smalt på de två sista korten. Sidopotten innehåller bara sju euro, men jag tror att jag har Calvan slagen. Har han buried aces så hade han förmodligen re-raisat mig på fjärde när Razamatasa hade fått in pengarna, då en reraise från honom i det läget hade kunnat uppfattas som ett försök att bluffa ut mig när han bara hade honom slagen. Har han tvåpar så hade han definitivt behövt skydda sin hand eftersom jag har ett överpar och lätt kan dra ut. Sista alternativet är rolled-up trips. Hoppas dock att han sitter med QQA eller har fått för sig att jag bluffar. Eftersom han synade potbet på förra gatan så trycker jag in det sista, vilket är ungefär halva potten. Direkt efteråt kommer dock tanken att detta bet från mig enbart betyder en sak: "Jag har par i kungar, tror att du har par i damer, och blev precis utdragen i main pot. Jag vill vinna en fet sidepot mot dig".

Calvan Check

Krissan83 All-In (35,50)

Calvan Fold

Krissan83 Payback (35,50)

 

 

Krissan83 was dealt: K:club: - 5:spade: - K:diamond: - 6:spade: - 3:heart: - K:spade:

Razamatasa was dealt: ?? - ?? - J:club: - 7:diamond: - J:diamond: - 4:heart:

Krissan83 was dealt: K:club: - 5:spade: - K:diamond: - 6:spade: - 3:heart: - K:spade: - 2:diamond:

Razamatasa was dealt: ?? - ?? - J:club: - 7:diamond: - J:diamond: - 4:heart: - ??

 

Krissan83 shows: 2:diamond: - 5:spade: - K:diamond: - 6:spade: - 3:heart: - K:spade: - K:club: (three of a kind, kings)

Krissan83 wins: EUR 7,00 side pot (with three of a kind, kings)

Razamatasa shows: J:heart: - Q:heart: - J:club: - 7:diamond: - J:diamond: - 4:heart: - 2:club: (three of a kind, jacks)

Krissan83 wins: EUR 67,00 main pot (with three of a kind, kings)

Rake: EUR 2,50

 

Jag träffar 1-outaren och drar ut till triss i kungar och han fyller inte sin triss i knektar

 

 

Innan ni dömer ut mina bet helt fullständigt och säger att jag förmodligen redan var slagen på fjärde så ta i beaktning att på den här nivån finns det folk som synar stora potbet med hålstegedrag och rent skräp. Det ligger oftast oerhört mycket värde i att trycka stenhårt med sina starka händer.

 

Vill ha kritik på alla gator (sjätte och sjunde är kanske onödigt), men särskilt tankar och idéer om hur man tacklar situationen på femte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7-stöt utan ante om jag förstår det rätt? Och pot limit?!?! :shock:

 

Deal me out! :lol:;)

 

Jajemen, och du - high card brings in. Vilket gör att det inte finns någon anledning alls att gå in och rota med en marginell hand, eller med skräp - vilket många ändå gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...