Gå till innehåll

$1,000,000 WSOP matchning - Everest Poker!


EverestPoker

Recommended Posts

Antoine Saout (FRA) klar för finalbordet i WSOP Main Event – 51 spelare får därmed dela på 1 miljon dollar!

 

25-åringen Antoine"Tonio292"Saout från Frankrike kvalade in till WSOP Main Event via satelliter på Everest Poker. Antoine är nu bland de nio som spelar på finalbordet i november. 50 andra spelare som också kvalat in till WSOP Main Event via Everest Poker får som följd ta del av Everest Pokers matchning på 1 miljon dollar. Fem svenskar återfinns bland de 51 spelare som vardera får 19.600 dollar. Se Everest Pokers tråd för intervjuer med en del av dessa!

 

Antoine Saout gjorde det som många anser vara snudd på omöjligt. I sitt första WSOP har Antoine nått finalbordet i Main Event. Turneringen hade från början över 6.400 deltagare, och att nå finalbordet är tveklöst en enormt stor bedrift och personlig framgång för Antoine. En noterbar detalj som gör Antoines bragd ännu större är att han under de tre sista dagarna fick sitta bredvid spelaren som många klassar som världens bästa: Phil Ivey.

 

Antoine kvalade in till WSOP Main Event via EverestPoker.com med endast 50 dollar. Innan finalbordet ens startat är Antoine mångmiljonär, och på kuppen har han blivit erkänd inom pokervärlden. Finalbordet i november direktsänds på ESPN i Europa.

 

Antoine är en av två Européer som når finalbordet i år. Everest Poker önskar Antoine lycka till i november, och han har alla pokerälskande människor i Europa bakom sig!

 

Vi vill också passa på att säga grattis till alla skandinavier som fick 19.600 dollar vardera i Everest Pokers miljon dollar matchning :-), samtidigt ser vi gärna att ni svenskar som deltog i WSOP skriver i denna tråd om upplevelser, bästa/sämsta hand, och annat kul som ni vill dela med er av.

 

Tack på förhand!

 

MVH,

Anders

 

Bilder på Antoine och annat WSOP relaterat finns här: Grattis Antoine!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedan följer en intervju med BingoJake som är en utav 5 svenskar som får $19,600 i vår 1 miljon dollar matchning:

 

Everest> Stort grattis till din del utav Everest Pokers 1 000 000 dollar matchning. Det blev tillslut 19 600 dollar, vad ska du göra för pengarna?

 

BingoJake> Tack! Pengarna blir ett välkommet tillskott som hamnar direkt i bankrullen. Kommer nog testa att gå upp en nivå i cash game.

 

Everest> Berätta gärna lite om dina intryck utav årets upplaga av WSOP och Everest Pokers mottagande utav er spelare? Vad är det starkaste minne du kommer att ta med dig från veckorna i Las Vegas? Hur var stämningen i gruppen av er som kvalat in till WSOP via Everest Poker?

 

BingoJake> Hade aldrig varit i Vegas tidigare så det var väldigt smidigt att Everest ställde upp och fixade saker som bra deal på hotell, vip-kväll på Pure, poker-loungen på Rio etc. Kändes helt klart som rätt sida man kvalat på! Million dollar match gjorde ju inte direkt saken sämre... Stämningen i gruppen var mycket bra och avslappnad. Folk samlades i Loungen innan man spelade, i pauserna och efteråt så det fanns alltid nån att prata med. Bbq-kvällarna stärkte naturligtvis sammanhållningen ytterliggare även om jag tyvärr missade den ena.

 

Everest> Alla som kvalade in via Everest Poker är troligtvis tacksamma över att Antoine "Tonio292" Saout nådde finalbordet pga. miljon matchningen. Träffade du Antoine i Las Vegas? Hur långt tror du att han kommer gå?

 

BingoJake> Träffade massor av Everest-spelare, både skandinaver och övriga européer men minns tyvärr inte vilka alla var och om Antoine var en av dem. Har följt hans spel på twitter-bloggen de senaste dagarna och det verkar stabilt så med lite flyt kan han säkert ta hem alltihop.

 

Everest> Återigen, stort grattis från oss på Everest Poker! Vi ser fram emot att höra av dig igen!

 

BingoJake>Tack för en fantastisk resa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nedan följer en intervju med "BLIZZT" som också han är en utav de 5 svenskar som får $19,600 vardera genom vår 1 miljon dollar matchning:

 

Everest > Stort grattis till din del utav Everest Pokers 1 000 000 dollar matchning. Det blev tillslut 19 600 dollar, vad ska du göra för pengarna?

 

BLIZZT > Tack. Kommer nog använda det mesta för att laga hålet i rullen efter en backmånad samt sommarens resor. Kanske även plockar ut en del att hitta på något för.

 

Everest > Berätta gärna lite om dina intryck utav årets upplaga av WSOP och Everest Pokers mottagande utav er spelare? Vad är det starkaste minne du kommer att ta med dig från veckorna i Las Vegas? Hur var stämningen i gruppen av er som kvalat in till WSOP via Everest Poker?

 

BLIZZT > Allting var väldigt bra organiserat av Everest. Transport från Caesars, där vi fick en bra deal, till Rio varje morgon. Lounge i anslutning till spellokalerna så man kunde äta lite i pauserna, ta en öl när man spelat klart för dagen och snacka lite med dom andra kvalarna. Var även mycket trevligt med fest på Pure samt grillkväll på Caesars.

 

Everest > Alla som kvalade in via Everest Poker är troligtvis tacksamma över att Antoine "Tonio292" Saout nådde finalbordet pga. miljon matchningen. Träffade du Antoine i Las Vegas? Hur långt tror du att han kommer gå?

 

BLIZZT > Är inte helt säker på ifall jag träffade honom, snackade med rätt mycket folk så jag minns inte riktigt. Tror helt klart han kan plocka några placeringar till och hoppas han kan klara sig hela vägen och vinna nu när han redan fixat $1 mil till alla Everestkvalare. Det jag läst om honom i olika rapporteringar verkar stabilt, men han har hyfsat svårt motstånd på finalbordet.

 

Everest > Återigen, stort grattis från oss på Everest Poker! Vi ser fram emot att höra av dig igen!

 

BLIZZT > Tack! Är stor sannolikhet att det blir Everest nästa gång jag ska kvala någonstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intervju med Jesper Höög som deltog i WSOP Main Event i Everest Pokers kläder och därmed vann 19 600 dollar!

 

Everest > Hej Jesper Höög! Stort grattis till din del utav Everest Pokers 1 000 000 dollar matchning. Det blev tillslut 19600 dollar, vad ska du göra för pengarna?

 

Jesper > Kommer resa en del framöver samt köpa ny lägenhet så småningom.

 

Everest > Berätta gärna lite om dina intryck utav årets upplaga av WSOP och Everest Pokers mottagande utav er spelare? Vad är det starkaste minne du kommer att ta med dig från veckorna i Las Vegas? Hur var stämningen i gruppen av er som kvalat in till WSOP via Everest Poker?

 

Jesper > Hade det riktigt bra under tiden i Vegas. Mottagningen jag fick av Everest var i världsklass och går inte att jämföra med vad jag innan fått uppleva när jag kvalat in till någon större turnering. Allt från att kunna slappna av i massagestolarna, åka gratis limo till Rio till privatfesten på Pure. Stämningen var riktigt bra och hann prata med många som jag spelat mot online genom åren.

 

Everest > Alla som kvalade in via Everest Poker är troligtvis tacksamma över att Antoine "Tonio292" Saout nådde finalbordet pga. miljon matchningen. Träffade du Antoine i Las Vegas? Hur långt tror du att han kommer gå?

 

Jesper > Mer än tacksam! jag hann aldrig prata med honom personligen men håller mina tummar för Tonio! Jag tror han dubblar upp tidigt och klarar topp 6.

 

Jesper Höög, åter igen stort grattis och lycka till i framtiden, önskar vi på Everest Poker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...