Park Postad 15 Juli , 2009 Rapport Postad 15 Juli , 2009 Följande hand utspelade sig nyligen i en TH NL turnering. Vet inte om den är överdrivet intressant men känner mig lite tveksam till hur färgdrag bör spelas tidigt i turneringar. ca 180 av 260 spelare kvar ** €3,000 GUARANTEED[3039671]:Table 10 [Multi Table Hold 'em] (100.00|200.00 NL - MTT) Real Money colectioneur sitting in seat 1 with 4002.50 kake66 sitting in seat 2 with 4100.00 broxibear_04 sitting in seat 3 with 2635.00 sammydoc sitting in seat 4 with 3267.50 Guigui77 sitting in seat 5 with 3120.00 Hero sitting in seat 6 with 2200.00 negoman sitting in seat 7 with 3780.00 VODKAGIRL222 sitting in seat 8 with 7745.00 kofi sitting in seat 9 with 4972.50 mathistuta sitting in seat 10 with 3822.50[Dealer] colectioneur posted the small blind - 50.00 kake66 posted the big blind - 100.00 ** Dealing cards to Hero: 5h, 6h broxibear_04 folded sammydoc called - 100.00 Guigui77 called - 100.00 Hero called - 100.00 negoman folded VODKAGIRL222 folded kofi folded mathistuta folded colectioneur called - 100.00 kake66 checked Limpar med 56s efter att två motståndare gjort detsamma. Inga konstigheter i mitt tycke. ** Dealing the flop: 5s, 10h, Jh colectioneur checked kake66 bet - 333.00 sammydoc folded Guigui77 folded Hero? Plockar upp ett flushdrag + lägsta paret. Hur göra i detta läge? Det kan tilläggas att spelet vid bordet varit rätt löst men jag har tyvärr ingen read på kake66. Citera
Hakflem Postad 15 Juli , 2009 Rapport Postad 15 Juli , 2009 Preflop: Fold. Du har 22bb och det är inte läge att börja blöda bort stacken med enormt marginella händer. Flop: En klassisk highfive med monitorn och in med pengarna så långt det bara går. Orkar inte ens argumentera varför- Citera
Bobby_Chacon Postad 15 Juli , 2009 Rapport Postad 15 Juli , 2009 Som spelad raise. Annars fold pre. Citera
poker_a Postad 15 Juli , 2009 Rapport Postad 15 Juli , 2009 Jag tycker vi ställer in. Har han inte träffat J finns det viss FE, du ser ut att behöva marker och du har som sagt ett färgdrag plus fler outs som 5 och 6 ex. Vid syn och du vinner har du en bra stack att spela med. Citera
Park Postad 15 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2009 Okej, det är fold pre här alltså. Om man antar att jag istället hade suttit på knappen, synar vi då? Kostar mig under 5% av min stack i kombination med att två redan limpat in. Citera
Espen Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Låga drag händer i turneringar är ingen höjdare. Det bästa du kan räkna med att träffa på flopp är ett drag. Precis som du gjort nu och det enda det ger dig är ett svårt beslut. Desutom kan det alltid vara risk att du drar mot ett högre färgdrag när du spelar 56su.... Dessutom är 56su ingen hand man spelar relativt shortstacke om något.... Citera
Park Postad 16 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2009 Låga drag händer i turneringar är ingen höjdare. Det bästa du kan räkna med att träffa på flopp är ett drag. Precis som du gjort nu och det enda det ger dig är ett svårt beslut. Desutom kan det alltid vara risk att du drar mot ett högre färgdrag när du spelar 56su.... Dessutom är 56su ingen hand man spelar relativt shortstacke om något.... Suited Connectors är väl rätt bra händer tidigt i turneringar pga de implicita oddsen (precis som par). 56 är möjligtvis i lägsta laget men 67, 78 etc är rätt bra händer förutsatt att man får se floppen relativt billigt (i förhållande till stackdjup). Citera
Teredo Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Fold pre tycker jag är ok. Syn är oxå ok. Dega på floppen med träff på 5 skulle jag inte göra men det är ju inte fel på något sätt då vi har flushdrag och outs även på 5 & 6. Brädan är ju bra men inte optimal, finns potential och även risk att bli pungsparkad ur turren ifall man degar. Väntar hellre på ett bättre läge att dega med 22 BB. Citera
Espen Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Suited Connectors är väl rätt bra händer tidigt i turneringar pga de implicita oddsen (precis som par). 56 är möjligtvis i lägsta laget men 67, 78 etc är rätt bra händer förutsatt att man får se floppen relativt billigt (i förhållande till stackdjup). Visst kan man gambla med en su connector i början av en turnering om man känner för det. Men du sitter på 20BB och det är absolut inte deep. Har man 20BB, så gör man bättre i att spela bra händer och skippa spekulativa syner pre... Citera
Rebonius Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Om ni tycker att floppen är dålig så försök räkna ut hur högt den här floppen ligger i vår "flopprange" om vi får in det mot en motståndare. Jättesällan vi floppar en så här bra hand. Citera
henjon Postad 16 Juli , 2009 Rapport Postad 16 Juli , 2009 Du sitter i på tok för tidig position för att syna in dig med SC tycker jag, även om bordet varit väldigt limpigt. Det är så lätt för aggressiva spelare att exploatera limpandet genom en stor höjning. Däremot kan jag hålla med dig om att 5% av stacken kan vara okej att investera fortfarande (fast på marginalen) från sen position (främst button) i en flervägspott. Som spelat så är det väl inte direkt fel att folda, men att skjuta in hela stacken är väl okej det också om vi tror att vi har fold equity. Syn däremot helt uteslutet, vi har inte ens i närheten av rätt odds för det. Risken för att dra mot en högre flush nämndes. Men det känns som en okej risk på just den här brädan, eftersom faktum är att vi just nu ligger före en sådan med vårt par i femmor. Visserligen lär en högre flush ha outs på två överkort också vanligen, men vi vinner ändå tillräckligt många gånger för att spelet ska löna sig. Och får vi syn av par eller tvåpar så vinner vi 40% av fallen. Så givet att jag fixat samma analys i stridens hetta så hade jag nog personligen skjutit in mina marker här som spelat (och kom ihåg att felbeslut tidigare i handen aldrig är relevanta för hur vi resonerar i nästa läge) Citera
Park Postad 16 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2009 Om ni tycker att floppen är dålig så försök räkna ut hur högt den här floppen ligger i vår "flopprange" om vi får in det mot en motståndare. Jättesällan vi floppar en så här bra hand. Hur ser du på det här med syn preflop med en hand som 56s. Antar att det är felaktigt i det här läget med tanke på position och stackdjup men när är det okej att limpa in. Det finns ju "regler" som säger att man bör syna med spekulativa händer (typ sc och låga par) om höjningen understiger 5% av vår (eller motståndarens) stack. I den här specifika handen har två spelare limpat före mig och jag synar under 5% av stacken från mittenposition. Hursomhelst ställde jag på flopp och fi stekte länge innan han valde att syna. Han visade kj och jag lyckades inte förbättra min hand. Citera
Rebonius Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 Som spelat så är det väl inte direkt fel att folda, men att skjuta in hela stacken är väl okej det också om vi tror att vi har fold equity. Syn däremot helt uteslutet, vi har inte ens i närheten av rätt odds för det. Att folda är riktigt dåligt och för att vi inte ska ha odds att syna måste du sätta fi på en riktigt snortight range. Hur ser du på det här med syn preflop med en hand som 56s. Antar att det är felaktigt i det här läget med tanke på position och stackdjup men när är det okej att limpa in. Det finns ju "regler" som säger att man bör syna med spekulativa händer (typ sc och låga par) om höjningen understiger 5% av vår (eller motståndarens) stack. I den här specifika handen har två spelare limpat före mig och jag synar under 5% av stacken från mittenposition. Skit i alla "regler" som folk har hittat på från ingenstans för att försöka förenkla saker och ting. Poker är inte enkelt, men försök lära dig att tänka på rätt sätt. Citera
bananuz Postad 17 Juli , 2009 Rapport Postad 17 Juli , 2009 Insta all in på floppen, du synar ju för att få just en sån här flopp. Fold pre är dock att föredra sett till stacks. Citera
Recommended Posts