Gå till innehåll

zorba - arbetslös underklass


zorba

Recommended Posts

Lyckas jobba in +115 kr framför andra halvan av DIF-rögle efter att som vanligt börjat kvällen med att tappa 4-500.

 

Ska se till att få in en jävla massa händer i helgen, borde gå bra eftersom jag i princip petat mig själv från innebandyn.

Vad har jag missat? Varför sviker du laget nu? Var det ngt som hände förra lördagen? Info tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 218
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad har jag missat? Varför sviker du laget nu? Var det ngt som hände förra lördagen? Info tack

 

Nja, du har nog inte missat någonting speciellt tror jag. Det som har hänt är väl att jag direkt efter matchen i lördags sa att jag inte kände för att lira mer matcher som det ser ut nu och istället låter någon av dom 4 kids vi tvingades peta i u-laget lira istället. Var längesen jag kände glädje inför/under/efter en match så det känns helt rätt. Det är bara dumt att slösa tid på saker som inte ger något positivt tillbaka.

 

Sen verkar det ju om vissa människor har lite andra uppfattningar om lördagen och om varför jag inte tränat i veckan och det är väl OK även om det du berättade att du hört icke stämmer. Har varit sjuk i veckan, varit hemma från jobbet ons-tors och i lördags gick jag hem runt 23 för att jag var trött samt inte var speciellt sugen på utgång till värdelösa bowlinghallen. Inget annat.

 

Känns faktiskt inte alls som om jag sviker laget. Tänker ju fortsätta träna för att hålla ölkaggen borta och se till att ni inte slackar för mycket. Har ju inte direkt varit någon tongivande spelare i varken A- eller u-laget så det lär ju inte märkas nämnvärt heller.

 

Sådärja, lite väl långt "försvarstal" kanske men kändes att det behövdes för att klargöra saken helt. Och som sagt, jag ska fortsätta träna så vi lär väl ses på tisdag. Såg förresten att ni vann idag, nice. Några poäng från herr Tottlers kanske?

 

 

Hoppar över både kröken och pokern ikväll. Ska försöka hitta nån bra rulle att softa framför. Första lugna lördagen sen vinterkriget skulle jag tro...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pust, har varit iväg och jobbat en sväng på förmiddagen. Chefen behövde hjälp med att flytta ett par servrar (ett par ton snarare) några hundra meter till de nya lokalerna. Kändes jävligt skumt att stiga upp så tidigt på en söndag, brukar vanligtvis ligga semi-bakis fram mot 12 men det gick bra.

 

Ska ta och softa lite nu innan det blir grind framför ett par fotbollsmatcher, det blir Liverpool-Arsenal och kanske Atetico-Villareal, kanske mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Varning!* *Whinepost!*

 

Har suttit 5 timmar och blivit brutalt assraped av rivern hela jävla tiden. Många stora stackningar och det värsta är att jag inte ens fått in det med bäst hand utan bombat alla gator för att sen stoppa in det på river när fi dragit 2-outarn och jag är död. Kuken.

 

Landar på -1000ish, för tiltad för att kolla efter exakt.

 

Nya tag imorrn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En arbetsdag avklarad och jag ska försöka få in ett par händer innan kvällens träning.

 

...och så välkomnar vi Kennedy Igboananike tillbaka till DIF. Känns som en kanonvärvning, killen har hängt 30 kassar i seriespel för strykgänget vasalund senaste 2 åren så det kan bli bra. Bästa målskytt i DIF i år mäktade med hela 3 st...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En arbetsdag avklarad och jag ska försöka få in ett par händer innan kvällens träning.

 

...och så välkomnar vi Kennedy Igboananike tillbaka till DIF. Känns som en kanonvärvning, killen har hängt 30 kassar i seriespel för strykgänget vasalund senaste 2 åren så det kan bli bra. Bästa målskytt i DIF i år mäktade med hela 4 st...

 

fåår jag fråga? varför,varför är man inte hammarbyare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fåår jag fråga? varför,varför är man inte hammarbyare ?

 

För att jag är född DIF helt enkelt. Sen hatar jag att förlora också.

 

Hur som helst hinner jag gräva ett -100 kr-hål innan det är dags för träning. Väl där åker jag på en jobbig knätackling över låret. Lär bli en fin kaka.

 

Taggar ner med nån rulle nu, lär bli mer spel imorrn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åååhh... Jag som hade väntat mig nåt fiffigt om knarkare/tattare/dylikt.. :(

 

Haha, nja. Man ska väl för det mesta akta sig för sånt då det finns en hel del generaliseringar om ens egna lag också.

 

Men alla brynäsare ser ut/låter som djur i iaf...:lol:

 

Blir nog lite grind så fort jag fått i mig en matbit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller så smått på att vakna efter en två-dagarsfylla, Sjukt ovanligt nuförtiden så man är lite seg. En liten recap av helgens action:

 

Fredagskvällen spenderades hos Partyjack där det slaskades rebuy-turre och cg. Lyckades ta mig till HU i turren där jag blir cripplad av ohlssons A4 med min AK all in på floppen Axx.. jaja 4 på river iaf. Stoppar sen in det mörkt med nåt skit så vi kan komma igång med cashgamet.

 

Har jävligt skoj och slaskar rejält, drar bland annat ut party med 625T mot hans 7733 på floppen 627 turn 9 river 8 eller sånt. Gör även en retarderad syn mot Dr Landberg med T6 på brädan 623 eller nåt för dryga 300 bb. Han hade AA konstigt nog.

 

Snart byts dock klientelen ut och alla sköna snubbar lämnar plats åt några riktiga fiskar. Bestämmer mig för att sluta snylta på jackens pilsner, tighta upp och koncentrera mig på fisken istället. Ger Dr Landberg instruktioner om att han ska hindra mig om jag får för mig att gå osv.

 

Går dock rätt tungt, blir tvungen att göra några jobbiga laydowns osv, bland annat när jag med K8 checksynar den största fisken som va jävligt aggro hela vägen på 8-högflop, turn J och river 7. Betar ut 100 som borde vara typ 1/5 pot på river för att få honom att ta det lite lugnt och kanske bara syna av med sitt sannolika bottenpar. Fisken ställer dock in för dryga tusingen till och jag kastar efter lång eftertanke. Han visar 56 för bottenparet obv...

 

Är efter den handen stuck ett par hundra men lyckas vända till +800 efter att fisk nr 2 bombat 3/4 pot hela vägen med 99xx på T6283 och jag gör en rätt enkel syn med T865 då han borde ha nån typ av överpar. Omaha är rena guldgruvan mot dom här snubbarna som i stort sett inte ens kan lira texas någorlunda.

 

Lördag och innebandymatch. Jag valde i torsdags att tacka nej till bänken och placerade mig istället på läktaren skrikandes allehanda könsord till motståndarna. Efter en gedigen insats av grabbarna och en 8-6 vinst bar det sen av till x-man för att värma upp inför kvällens stora happening, blueskväll på Katalin i uppsala. Hinner inmundiga ett par pilsner innan ett kort stopp görs i hockeyladan där lokalderbyt mot Gimo spelas. Hinner skrika ur mig ett par könsord innan vi hoppar på bussen in till stan.

 

På bussen blir jag och x-man vittne till kanske konstigaste raggningen jag skådat. Det är alltså två killar som har teamat upp och raggar tillsammans. Dom verkar köra lite good cop/bad cop då den ena är jävligt smooth och den andra är rätt brutal med lines som "gillar du porr eller?". Grabbarna få iaf napp på den sista bruden i bussen. Tvekar dock på att hon ringde upp senare under kvällen som hon lovade.

 

Big ups till ena snubben som levererade den numera klassiska "du kanske har hört talats om mig, det är jag som är Kaj från Alunda"!

 

Väl inne på Katalin lyckas x-man hustla till oss en bra sittplats och vi beställer in käk och ett par bira. Får tyvärr sällskap vid bordet av kanske norra europas torraste pensionärspar där tanten bland annat klämmer ur sig sin bestörtning över att det är såpass många ohyffsade män som halsar direkt ur ölflaskorna! Träffar även på en av tvillingarna Käll som jobbar på haket. Jävligt svårt att se vem av dom det är men det gör detsamma, skoj att ses iaf!

 

Först ut på scenen är ett gäng gubbar som är gamla jazzpolare till x-mans farfar. Gubbarna börjar starkt med klassikern Kansas City men levererar sen ett gäng medelmåttiga låtar innan det är dags för paus.

 

X-man spottar då sin gamla musiklärare och rusar såklart fram och gastar "tjena Stefan!". En jävligt stel konversation följer innan x-man kommer tillbaka och sätter sig vid bordet. Efter 30 sek minns han så helt plötsligt att lärarn inte alls heter Stefan utan Anders...

 

Det visar sig sen att Anders lirar i nästa band som var helt brutalt bra, live that is. Efter någon timme och ett par kalla kommer sen våran skjuts för kvällen och vi beger oss hem i snökaoset.

 

 

 

Ska ta och kika lite fotboll nu, eventuellt PAD. Kan bli lite grind om jag hittar något värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha bra skrivet, fick några sköna garv :-) Kaj från Alunda måste vara kvällens kung. Hur vill man självmant förknippas med Alunda? Hur har man inte hunnit byta namn om man heter Kaj?

 

Tackar!

 

Frågorna är många och svaren få kring denna mytiska figur. Klart är dock att han egentligen inte ens behövde påpeka sin hemort då det var rätt uppenbart med tanke på volvo-kepsen, jackan med fuskpäls på luvan samt det faktum att han var stenad.

 

Kaj är väl ändå inte så farligt namn tycker jag, hade en klasskompis på gymnasiet som hette Dick. Han fick ju höra en del och bestämde sig för att byta till... Ove.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt bra skrivet Sune!

 

Närmaste holmgång är väl Juldagen nu antar jag, du och ev bihang är varmt välkommen hem till mig på förfest.. Förutsatt att ni har Ballen som slutdestination?

 

Börjar bli tradition att armbåga sig fram först i 10 minus i kön, och sen i >30 plus fram till baren där man får vänta 40 min på att få sig en bärs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt bra skrivet Sune!

 

Närmaste holmgång är väl Juldagen nu antar jag, du och ev bihang är varmt välkommen hem till mig på förfest.. Förutsatt att ni har Ballen som slutdestination?

 

Börjar bli tradition att armbåga sig fram först i 10 minus i kön, och sen i >30 plus fram till baren där man får vänta 40 min på att få sig en bärs. :)

 

Aj fan, har helt glömt bort juldagen. Antar att biljetterna är slut?

 

Har tydligen lovat att lira nån ploj-match med innebandyn ikväll så jag tar och käkar nu så blir det lite grind framför West Ham - Chelski sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aj fan, har helt glömt bort juldagen. Antar att biljetterna är slut?

 

Har tydligen lovat att lira nån ploj-match med innebandyn ikväll så jag tar och käkar nu så blir det lite grind framför West Ham - Chelski sen.

 

Mja tror inte biljetterna kan vara slut redan eller?

 

Kolla med Landberg, han borde ju veta..

Men som sagt, förbrännare hos mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra skrivet Zorba! Men vad hände med alla gröna siffror? Skönt att jag får fylla på live så du har ngr gröna siffror iaf:-)

 

Haha, just nu backar jag rakt ut så det är schysst att du ställer upp!

 

Hann med att tappa -400 kr innan innebandyn varav det mesta försvann i de 5 sista händerna. Lite frustrerande att backa då jag aldrig har tid att ta igen det. Kommer nog bli ett break fram till årskiftet skulle jag tro.

 

Vann kvällens match mot ett gäng korpengubbar med 8-6. Vi tog ledningen direkt och körde sen på halvfart medan gubbarna satsade stenhårt. Tror dom gjorde 4 mål sista 5 minuterna men det var lugnt.

Alltid lika kul att reta upp ett par gubbar så att dom lackar ur, och mycket riktigt gick dagens offer, en kort, blond och tjock liten gubbe, på tilten och började spela riktigt fult efter att jag gjort några dragningar. Tyvärr svarade han inte på mitt trashtalk men man kan inte få allt.

 

 

Ska kika klart på PAD nu sen blir det nog slaggen. Jobb imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En liten uppdatering:

 

Festat på rätt hårt under jul/nyår, mycket skönt att träffa gamla polare som kommer hem under jul. Helgens citat levererar Paco som knegat i vårat grannland i väster: "jo visst fan är norskorna fina, men jag är ju så rutten på engelska så jag har knappt fått ligga!"

 

Juldagen avslutades för övrigt med den klassiska "gömma-ett-par-random-skor-när man-går-hem-från-efterfesten-kl 4". Den här gången var det Lindbergs badrumsskåp som fick besök av ett par adidas. Tydligen hade en snubbe fått gå hem i snön med plastkassar på fötterna.

 

Nyår firades delvis hemma hos legenden Wigert som har ett fin samling traktortidningar... Träffade senare, på annat håll även på Scott från London och hans polare Chris, kul att ena är Arsenal och den andra Tottenham. Blev såklart det sedvanliga utbytet av fotbollsånger i 120 db i ett par timmar innan folk tröttnade, vi hajade vibbarna och tog en taxi hem till Kongo där det lirades TP till 6 på morgonen.

 

Gårdagen spenderades i den kungliga huvudstaden med Dr Landberg och herr Ohlsson där vi såg DIF vinna i sudden mot fbk. Bra tryck på Hovet och vi borde kunnat tagit 3 poäng enligt mig.

 

 

Mycket fint att det är hjälten Ölvestad som avgör i sudden för övrigt.

 

Sen vidare mot cosmopol för lite slask där även Jones joinar för att raila lite. Hamnade på ett jävligt vekt 20/20-bord där det inte 3-betades en enda gång under 4 timmar. Bestämmer mig ändå för att spela tight och inte veva alltför mycket i onödan. Redan efter ett par minuter synar jag en all in med 44 på 237-flopp där jag betat ut 400 vilket är runt 3/4 pot och nån brud instapushar med typ 500 med 82. Solkar syn och skönt med en bra start.

 

Sitter sen mest och kastar men plockar några väl valda potter och landar på +1050 innan Dr Landberg säger att det är dags att dra om 10. Går ner och växlar ut innan jag fattar att dom andra sitter kvar däruppe och lirar. Tydligen var dom stuck och jag får sitta och hänga i baren med Jones en timme vilket resulterar i att vi får vänta 1,5+ h i Uppsala innan vi kan ta 02.20 bussen hem. Tack grabbar...

 

Dagens höjdpunkt är när jag och Jones står i hissen på väg upp till pokern med två andra, okända killar då två rejält överviktiga damer tränger sig in i hissen. Snubbarna säger direkt att damerna helt enkelt är för feta för att hissen ska kunna åka och dom borde vänta, vilket dom alltså inte gör. Den fetaste damen påpekar då att hon faktiskt bara väger 120 kg. jag hade mina pengar på minst 150...

Mycket riktigt vägrar hissen först att gå igång, men efter ett tag börjar det pipa och blinka "överlast" vilket leder till att damerna efter en stunds pinsam tystnad får lämna hissen.

 

Jävligt sliten som jag är kommer dagen spenderas i sängen med FM10 och det episka Empire Total War som jag äntligen fått att flyta smärtfritt på laptopen. Kommer såklart även bli en del fotboll då FA-cupen bjuder på två höjdarmatcher i form av Man U - Leeds och West Ham - Arsenal.

 

Jobb imorrn, say hallelujah.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev som vanligt lite liveslask igår kväll och det hela började med en 100 kr-rebuy där jag åkte som trea efter att nöthanden AT inte får stå mot Ohlssons riverskills och KQ.

 

Sen blev det såklart 1/2 dealers choice där jag hinner bränna nästan hela mitt 500kr-inköp i tredje handen när jag närapå mongolidbluffar Hanna med mina AQ på brädan KT9T7. Spelar den ganska hårt så jag förstår att hon tänker ett bra tag innan hon synar och visar KQ. Hon gick för övrigt och spydde efter den handen och lirade inte mer under kvällen.

 

Nåja, reload och jag jobbar upp mig till ca 1300 innan det är dags för dagens stora pott där jag kikar ner på två röda kungar och 3-bettar till 24 preflop och får två syn varav den ena är från den levande legenden Lindgren.

 

Floppen kommer J83 med två klöver. Lindgren som är först ut bettar ut 55 och jag sneglar lite på Lindgrens stack som är mycket stor och fin innan jag säger 175. Tredje snubben kastar och Linkan pumpar efter lite eftertanke upp det i 475. Jag blixtställer för 814 kr till och Linkan går in i djupa funderingar. Det ska sägas att Herr Lindgren vid det här laget är lite överförfriskad och vi får därför ta del av hans underhållande tankar och funderingar om handen och mitt spel.

Efter minst 5 minuter skyller han helt enkelt på sina förbannade nyfikenhet och synar med AJ. Jag erbjuder honom att köra turn och river fler gånger men sånt tjaffs håller inte Linkan på med. Han blankar och jag tar hem potten på en bit över 2700. "That's poker folks", säger Linkan och börjar garva. Skön kille det där.

 

Sitter sen mest och kastar innan jag hittar essen i en pineapple-hand. Spelar handen jävligt snabbt och hårt och får in det mot Noddans KQc på bräda med två klöver. Vi kör tre gånger och jag vinner 2/3 av potten på 1987 kr.

 

Har alltså jobbat in en fin stack på dryga 3400 kr på 1/2 efter att ha bustat första femhunkan. Tappar dock dryga 1000 kr med QQ mot Noddans KK näst sista handen. All in på låg flopp och det luktade AA/KK lång väg om Herr Norden men med den kvällen jag haft orkar jag inte lägga. Hade jag varit marginellt plus hade jag kastat enkelt.

 

Hur som helst ett fint ~1800 kr plus för kvällen och jag har alltså börjat 2010 i samma härliga form som varade stort sett hela förra året.

 

 

Ska hugga en lunch nu innan det är dags ett bege sig för att spana in Dr Landberg som coachar innebandy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...