jonasmedz Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 det är riktigt awkward när har får frågan hur det känns, men det låter som det är rätt nutz att inte ha känslor. han spelar ju inte dåligt när hon träffar flera händer i rad, blir inte otrevlig (eller spelar dåligt) efter att han blivit utdragen, han blir inte ivrig med bra händer utan plockar hem pengar, och han blir inte det minsta dryg av att vara i ledning eller vinna. en jävla fin pokerspelare låter det som. jag tror inte på att spela med "känsla", de som gör det bra i längden använder ändå någon typ av logik och inte "känslor". så... hur tränar man bort sina känslor? Citera
Royalen_ Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Känslor ? Är ju bara spela så bra man kan, finns ju inte mycket mer att göra liksom.. Citera
jonasmedz Postad 14 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2009 Känslor ? Är ju bara spela så bra man kan, finns ju inte mycket mer att göra liksom.. ok, då är det kanske du och huck seed då. jag har iaf lätt att bli glad av att vinna, sur av att förlora, irriterad på nån som har tur osv. vilket leder till att jag sedan inte spelar så bra jag kan. det finns kanske nått man kan ta för att bli mer utjämnad och go i huvudet... sånt som manodepressiva tar? alternativt lyssna på delfinsång och göra yoga? Citera
heltok Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 punda några år så får du mindre humörssvängningar. Citera
Nice Hand GG Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Jag vågar påstå att jag spelar utan känslor men istället med inlevelse! Desto mer du spelar desto mindre känslor kommer du ha gäller då att inte sluta på vägen dit pga att dina känslor tar över. Citera
Ferna Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 punda några år så får du mindre humörssvängningar. +1 Citera
nordkvist Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Jag är väldigt känslokall överhuvudtaget, det gynnar en väldigt mycket när det gäller poker. Blir så gott som aldrig upprörd över något. Tänk på logiken och +ev bara, tilta gör inget gott. Citera
OsantVassSpelare Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Tycker också att jag är ganska "känslokall" när det gäller poker i jämförelse med andra och tror det är en fördel. Men jag tror dock inte det är nåt som är enbart positivt, hatar man att förlora, samt blir arg när man gör det så ökar ju chansen att du satsar ännu hårdare för att utveckla ditt spel så att du förlorar mindre ofta. Om man ser det ur ett psykologiskt perspektiv så handlar det om behov, du känner ett behov att må psykiskt bra, för att tillgodose behovet måste du lägga mer energi på att bli bättre poker så att du mår psykiskt dåligt mindre ofta. Citera
John_teh_Donk Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 I just Huck Seed's fall är det nog (tidigare?) negativa personliga problem som gör att han är så tydligt "lugn". Om det inte finns några andra saker som påverkar är det väl ofta så att; ju mer man förstår spelet, och accepterar det, ju jämnare kommer humöret att bli när man spelar. Man får en annan syn på spelet... man tänker inte huvudsakligen "Min hand höll", "Han drog ut", "Jag drog ut", "Vilken jävla tur han har". Utan man tittar på om man gjorde det bästa möjliga spelet, och accepterar sen resultatet av det val man gjorde. Tar lärdom om man kunde gjort nåt bättre, och är nöjd om man gjorde det perfekt. så... hur tränar man bort sina känslor? Jag tror det inte är så lyckat att träna bort dina känslor, träna på att acceptera poker och verkligheten istället. Och gör det bättre nästa gång om det är möjligt Citera
Leooo Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Tror det absolut viktigaste för att man inte skall tilta är man är 100% säker på sitt game lr ialf väldigt säker! Citera
mettler Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 Poker utan känslor...Aspergers syndrom? Skulle kunna tänka mig att spelet lockar till sig en del högfunktionerande autister i alla fall. Citera
smidig Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 ser ut som Huck Seed alltid är hög när han spelar Citera
brainslicer Postad 14 Juli , 2009 Rapport Postad 14 Juli , 2009 En gång hörde jag dom kloka orden: "Poker utan tilt är som sex utan orgasm." Citera
Recommended Posts